|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wysokie obroty |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-05-2008, 22:57 wysokie obroty
|
|
|
Witam. Zastanawiałem się z kolegą , czy np. silnik w tipolcu rozgrzany do 50 stopni i przytrzymany na postoju z gazem do dechy przez jakies 3 sekundy zaszkodzi silnikowi jesli tak to w jakim stopniu - może to i głupie pytanie ale gdzie mam się spytać jak nie tu |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-05-2008, 23:37
|
|
|
Witam
Generalnie silnikowi potrzebne są zmienne obroty, także te wyższe, nie polecałbym piłowania silnika zbyt długo na szybkich obrotach bez obciązenia, gdyż szybko się rozgrzewa, a na postoju nie ma odpowiedniego chłodzenia, szczególnie niepolecane jest zagrzewanie w ten sposób silnika, zbyt szybkie nagrzanie może uszkodzić głowice, lub conajmniej wydmuchać uszczelkę, natomiast podczas jazdy (na odpowiednim biegu oczywscie), wyższe obroty są jak najbardziej wskazane, olej i płyn chłodzący szybko krązy w silniku, wypala się nagar w silniku, a sam silnik pracuję w najbardzij korzystnym zakresie obrotów - pomiedzy max momentem obrotowym i max. mocą.
Bardziej szkodliwe dla silnika są zbyt niskie obroty przy zbyt wysokim biegu, brak wtedy odpowiedniego ciśnienia oleju w układzie i szczególnie panewki wału korbowego i rozrządu dostają po "grzbiecie", odkłada się niespalone paliwo w postaci nagaru co w konsekwencji pogarsza chłodzeni silnika. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-05-2008, 23:43
|
|
|
dzięki za odp. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
pawelgda
Wiek: 68 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 34 Skąd: gdansk,gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-06-2008, 23:55
|
|
|
szefu 50 stopni to nie wiele, w tej temp glowica ma bardzo roznie rozsiane temp i nie zaleca sie, moze peknac, tyle od gory
jesli chodzi o dol czyli wal korbowy to powiem ci szef ze wszystko zalezy od tego czy masz idealnie wywazony wal i czy panewy masz ok no i jaki masz olej, bo na takim lotosie city to ci zerwie film oleju raz dwa i masz po panewkach po takim popisie
ogolem zalecam nie palowac samochodow ktorych nie mamy od nowosci i nigdy nie remontowalismy a 3 sekundy na slabo rozgrzanym silniku z obrotami na odcieciu to kat
kat dlatego ze w momencie odciencia dawki silnik jest minimalnie zdlawiony i na korbowodach wystepuje wtedy ogromna zmiana momentow bezwaladnosci i najbardziej dostaja
jezeli silnik igla to nie stanie sie nic
jak minimalny luz na panewkach - na pewno sie powiekszy
czesc szef |
_________________ szef jak masz problem z silnikiem to pisz, poradze |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|