Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik walu :evil:
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-07-2005, 19:44   Czujnik walu :evil:

Moj sprzet znow stoi pod blokiem ](*,)
Mam caly czas problem z kostka badz czujnikiem walu i nie mam przez niego iskry.
W zwiazku z tym mam pytanie, bo mierzac miernikiem opornosc tego czujnika wyszlo mi ok 9-ciuset kilku ohmow, czy gdybym w wypadku awarii czujnika w kostke wpial rezystor o takiej opornosci to zrobilbym duza krzywde autku ;)

Podejrzewam jeszcze mozliwosc braku styku gdzies na kablu dochodzacym do kostki bo jest on dosc sztywny i gdzies w izolacji mogl peknac.

Trace powoli cierpliwosc :tuk: :tuk: :tuk:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-07-2005, 19:57   

ja się nie znam na tym akurat, nawet nie pamiętam gdzie ten czujnik w temperce jest (przydałoby się wiedzieć i też sprawdzić przy okazji dalszego poszukiwania usterki PB/LPG u mnie) ale wydaje mi się na proste rozumowanie , że jak to jest oporowy _czujnik_ położenia, to powienien on zmieniać jakoś swoją rezystancję, jak dasz rezystor- to masz stałą rezystancję... więc silniczek Ci się będzie dusił/szarpał albo w ogóle cuda, zupełnie jakbyś miał niesprawny czujnik; choć może się mylę...
zawsze lepiej do bólu wpierw posprawdzać wszelkie kabelki i złącza, one tak lubią przyciągać syf i korozję :x ...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-07-2005, 20:13   

Suchaj tylko, jako 1 usun kostke !! i połacz na krotko , zalutuj i koniec.
Jesli to nie pomoze to wydatek ok 70zł nowy czujnik wału . Bywa ze przy defekcie czujnika sa twoje objawy.Ale stawiam na tą kostke zawaloną oliwą heh usun ją =P~ =P~=P~=P~
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-07-2005, 20:17   

No wlasnie podejrzewam ta malpe albo pekniety kabelek.
Nie wiem tylko w jaki sposob pada czujnik??
Czy traci on opornosc??
Jesli tak to wystarczy, ze sprawdze czy ja ma i bede wiedzial czy to on jest sprawca czy kostka.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-07-2005, 20:33   

W 100% nie idzie zbadac czujnika wału .Bo bywa ze ma opornosc ok a raz po raz bedzie źle.
Tak mają czujniki. Zacznij od zlikwidowania kostki ,jak pisałem wczesniej.JAk nie pomoze czujnik bedzie do wymiany. =P~ =P~=P~
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-07-2005, 17:13   

Grafit ma racje Nie wszystkie czujniki da sie zbadać tak łatwo.
np: czujnik temperatury kolektora będzie miał na zimno oporność jakąś a na gorąco inną (zmienną od temperatury i tak ma być) i na zimno musi mieć na przykład ileś i wiemy ze jest dobry.
Natomiast z halotronami to już inna bajka. Tam jest układ rezystora i dwóch kondensatorów i w jednym roczniku mogli montować inne zależnie od producenta samej sondy halla (Infineon, Allegro itp)
Do tego samo zmierzenie oporności nic nie daje bo jest tylko wartością charakterystyczną dla tego układu razem z opornikiem i kondensatorami a nie mówi nic o sprawności czujnika.
Takie czujniki trzeba podłączać do oscyloskopu i obserwować sygnał (np przy uszkodzeniu kondensatora na wejściu - przeciwzakłuceniowego nic się nie dzieje ale przy uszkodzeniu wyjściowego sygnał już jest o wiele krótszy i zakrzywia się znacznie z przodu przez co układy sterujące go nie widzą czyli dla kompa wtedy jest znak że "nie ma wału" i tak przez cały obrót. Nie ma wału to nie ma iskry i problem gotowy a czujnik w domu nie do sprawdzenia.)
I jak ktośzmierzył jakąś "wartość" rezystancji to i tak nie wiadomo czy czujnik dobry czy nie. Generalnie więc o czujnikach Halla nie piszcie raczej na forum "słuchaj mi wyszło 100 ohm i okazał sie niedobry" czy tym podobne teksty.
Ale sie rozpisałem
pozdrawiam
jabko[/quote]
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-07-2005, 17:20   

No i stalo sie zmierzylem dzis opornosc i czujnik jej nie ma.
Zdechl. ](*,) :sciana: :sciana: ](*,) :sciana: :sciana: :sciana: ](*,) ](*,) :evil: :evil: :sciana: :sciana:
Potzrebuje czujnika :sciana: ](*,) :sciana: :sciana: :sciana: ](*,) ](*,)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-07-2005, 17:23   

W poznaniu są ok 70-80zł z tego co wiem ,i nie polecam ci zakupowac starego!! ,poniewaz jak kolega Jabłko słusznie tłumaczył tego sie własciwie nie zbada!! .Tylko nowy.=P~=P~ jesli nie chcesz w nocy w lesie miec przygody hehe z czujnikiem oczywiscie!! :lol:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-07-2005, 17:25   

jabko .............................nie Jabłko

"ł" było robaczywe nie ma go w miom nicku i nigdy nie było

pozdrawiam
jabko
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-07-2005, 17:30   

Grafit chyba jednak za ta cene nie kupisz nowego :[
U mnie ceny sa wyzsze :evil: i dlatego rozwazam zakup uzywki.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-07-2005, 17:44   

Emf napisał/a:
U mnie ceny sa wyzsze i dlatego rozwazam zakup uzywki.

Emf a dzwoniłeś do EMF :D -Euro Moto Fanu mają swój oddział w Łodzi i handlują częściami do włoszczyzny. Kupowałem u nich pare razy i z cenami nie ma tragedii.
www.emf.krakow.pl
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-07-2005, 18:12   

Dzieki Romano za namiar jutro do nich przedzwonie.
Do Lodzi daleko nie mam :)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-07-2005, 06:54   

W Łodzi kupilem w lutym za 99,90 moge ci podac adres sklepu.
_________________
Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-07-2005, 07:34   

Qrcze Basteq podaj namiary bo u mnie najtaniej 140.
W Focie 150 :(

No i kupilem czujnik walu.
Tylko nie wiem czemu u mnie on kosztuje najtaniej 140zl a w Lodzi w sklepie dalem nieclae 60 zl :evil:
Zapakowany oryginalny Magnetti Marelli.
Ja rozumiem roznice 20-30% na towarze ale nie 250%.
W dwoch sklepach w Lodzi pytalem i w dwoch ta sama cena 60zl!!
Zaznacze ze jest u nas i Fota i Intercars.
Zlodzieje Piotrkowscy!!!
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-07-2005, 15:46   

W związku z poszukiwaniem przyczyny złej pracy mojego auta sprawdziłem już : kopułkę, kable W/N, świece, cewkę, elektrozawór w gaźniku, nawet zakleilem pęknięcie w rurze powietrza filtr - gaźnik (powstałe po gazownikach partaczach), sprawdziłem kabelki i masę i nic. Pozostał mi czujnik położenia wału ale wymieniałem go rok temu ... tzn nie ja tylko mechanik. I teraz pytanie: czy objawami uszkodzenia ww czujnika mogą być dławienie się silnika z różną częstotliwością, strzały w gaźniku i filtrze. Zasugerowałem się tym że po zastapieniu czujnika wału rezystorem mogą wystąpić szarpania dławienia i tp ... od przed wczoraj auto zaczęło mi gasnąć podczas jazdy więc zaczynam podejrzewam czujnik wału ... ale już po roku od wymiany ... i te strzały ... to jakby wina mieszanki albo zapchania gaźnika ... kurcze help
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-07-2005, 20:22   

Gibson u mnie jedynym objawem padania czujnika bylo to, ze nie odpalal na zimnym silniku.
Jak nim troche poruszalem (myslalem ze to wina kostki wiec ja czyscilem) to czasami zalapal ale byla to kwestia tygodnia jak padl calkowicie.

Co do strzalow i szarpania to czy sprawdzales filterek gazu.
Niby moze sie wydawac pierdołą ale nia nie jest.
Juz ktos na forum mial podobny problem z winy wlasnie zabrudzonego filterka.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-07-2005, 22:09   

Emf

W sprawie czujnika halla!
Podaj symbole z czujnika i pudełka.
Jeżeli możesz daj namiary na sklep.

Podaj przebieg Twojej Tempry do wymiany czujnika halla!
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-07-2005, 22:41   

Jadodada ten symbol to SEN8M
Sklep to MotoBravo w Lodzi na Widzewskiej 14
Przebieg mam ok. 270 tys.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-07-2005, 23:49   

U Ciebie Emf nie działał na zimnym a zazwyczaj nie działa na nagrzanym silniku... hhhmmm ciekawostka ;) ... u mnie dławienie / szarpanie występuje i na gazie i na benzynie więc to to nie filterek gazu ... a ostatnio byłem u gazowników i to kilku i nawet wylali mi z parownika cały syf który tam się zgromadził więc instalacja LPG jest ok... szukam dalej. Dzisiaj znalazłem stary czujnik wału i będę kombinował ... jak rozwiązę problem to się podzielę uwagami.
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-07-2005, 05:14   

Tak sobie to wszystko czytam i powiedzcie mi panowie czy jak czujnik połozenia wału jest padnięty (lub wyjęty) to sinik raczej w ogóle nie działa ????????????

Chyba że jest "troszke" podpsuty i ma coś nie tak z sygnałem (nie jest on prostokątny tylko na przykład zaokrąglony co zmienia czasy pełnego sygnału i komp troche głupieje) tylko że wtedy to nie jest sprawa samej sondy Halla tylko układu kondensatorów na wejściu i wyjściu sondy (2xC i 1xR) i wymiana samej sondy nic nie da ... ...chyba że czujnik kupowany ma wbudowany układ (a tak prawdopodobnie jest)
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Wizaw 


Wiek: 54
Dołączył: 04 Mar 2005
Posty: 17
Skąd: Polska
Wysłany: 27-07-2005, 06:35   

Mam pytanie a'propos czujnika wału: czy jego wymiana wiąże sie z koniecznością użycia jakiegoś specjalnego przyrządu? Kolega twierdzi, ze jest to konieczne dla jego prawidłowego ustawienia.
  
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-07-2005, 12:50   

tylko zgrabnych rączek ... natomiast o żadnych przyrządach nic mi nie wiadomo ... czujnik po prostu sie wkręca i już
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wizaw 


Wiek: 54
Dołączył: 04 Mar 2005
Posty: 17
Skąd: Polska
Wysłany: 27-07-2005, 13:14   

Hmmm... On twierdzi, ze to w jakiejś mądrej ksiażce (może instrukcja obsługi?) wyczytał, ze niby tak jak przy rozrządzie musi być wkręcony przy odpowiednich ustawieniach. Ale moze fantazjuje...
  
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-07-2005, 13:39   

I ma chłopak troche racji.
Jak go wkręcisz za głęboko to go połamie.
A jak będzie za daleko od bolców to ich nie wyczuje.
Pewnie mająjakiś przyrząd który bada siłe sygnału a jak nie to trza wkręcić na pałe.

Tak jak z ustawianiem satelity (można na telewizorze patrzeć na obraz a jest czujnik sygnału wpinany w kabel i siedzisz na dachu i kręcisz odczytując wskazania przyrządu)
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-07-2005, 14:20   

Obliczyć ilość obrotów przy wykręcaniu i tak samo wkręcić nowy czujnik :D
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load