|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czujnik walu :evil: |
Autor |
Wiadomość |
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-07-2005, 16:17
|
|
|
Wizaw napisał/a: | Mam pytanie a'propos czujnika wału: czy jego wymiana wiąże sie z koniecznością użycia jakiegoś specjalnego przyrządu? Kolega twierdzi, ze jest to konieczne dla jego prawidłowego ustawienia. |
Kolega jest chyba jakis nawiedzony
Ten czujnik jest przykrecony dwoma srubkami o ile pamietam szostkami wiec co mozna regulowac tak mala srubka
Jest tylko problem z wkreceniem jednej z tych srubek bo potrzeba do tego zrecznosci czlowieka gumy.
Jesli masz duze lapki to zapomnij, ze Ci sie uda bez jakiegos "elastycznego" klucza.
Cytat: | Tak sobie to wszystko czytam i powiedzcie mi panowie czy jak czujnik połozenia wału jest padnięty (lub wyjęty) to sinik raczej w ogóle nie działa ???????????? |
Jabko raczej nie bo cewka w ogole iskry nie podaje. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-07-2005, 21:18
|
|
|
Ustawianie czujnika i szczeliny pomiędzy czujnikiem a kołkami impulsowymi przeprowadza się tylko w przypadku wymiany płytki montażowej czujnika.
W fabryce przy pomocy wzornika czujnika ustawiono płytkę montazową czujnika względem kołka impulsowego ( przy ustawieniu tłoka na 4-tym cylindrze w położeniu GMP) i przykręcono ją śrubami zrywalnymi aby w przypadku uderzenia kołkiem impulsowym zerwała się płytka z umocowanym na niej czujnikiem a nie doszło do wyłamania kołka i wymiany koła pasowego lub zamachowego.
To ustawienie przez fabrykę płytki montażowej czujnika zapewnia właściwą szczelinę pomiędzy czujnikiem a kołkiem impulsowym a także określa położenie tłoka w GMP gdy kołek impulsowy znajdzie się dokładnie naprzeciw czujnika.
Zatem wymiana czujnika Halla sprowadza się do odkręcenia zużytego czujnika od płytki montażowej i przykręcenia nowego identycznego konstrukcyjnie w zamontowanym (takim jaki wskazuje fabryka).
Pamietaj nie odkręcaj płytki montażowej!
Ja jeszcze nie wymieniałem tego czujnika. Dlatego proszę tych którzy to przeszli o więcej szczegółów związanych z montażem. Czy w tej płytce i czujniku są jakies elementy które powodują wyznaczenie położenia czujnika względem płytki czy też tylko te dwie śruby montażowe ustalają położenie czujnika względem płytki? |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-08-2005, 22:26
|
|
|
Jadodada, a czy miałeś już problemy z obrotami w swoim autku. Pytam bo masz identyczny model jak mój. Praktycznie odkąt mam autko (już rok) wolne obroty nigdy nie były stabilne. Jakoś się do tego przyzwyczaiłem i mi to nie przeszkadzało jakoś specjalnie. Ostatnio jednak sprawa się pogorszyła. W momencie kiedy wciskam sprzęgło i puszczam pedał gazu obroty spadają bardzo nisko (najczęściej do 400) i często silnik gaśnie. Po odpaleniu zimnego auta obroty niby są na poziomie 1100-1200 ale jak dodam gazu silniczek zaczyna się dusić i często gaśnie (trzeba trochę poczekać żeby się zagrzał lub bardzo delikatnie dodawać gazu). Często też się zdaża że (nawet na ciepłym silniku) jak chcę ruszyć ze skrzyżowania autko zamiast pogonić swoje 113 koników przesiada się na jakiegoś żółwia. Zdarza się to również w czasie jazdy jak np. na chwilę przychamuję i później przyśpieszam - auto nie ma siły. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-08-2005, 22:45
|
|
|
Jarek38
Ja mam silnik ośmiozaworowy. Wolne obroty powinien mieć ok. 850. Mój silnik takie ma poza jednym przypadkiem jeżeli hamuję silnikiem i wysprzęglę lub dam na luz to obrotomierz pokazuje 600 obrotow gdy silnik jest nagrzany. Jeżeli natomiast nie hamuję silnikiem to pokazuje 800 obrotów. W sprawie wykorzystania mocy silnika może nam dać pełną odpowiedź jedynie "komputer". Należy sprawdzić czy docierają do niego odpowiednie sygnały potrzebne do zarządzania mocą. Sprawdź czujnik ciśnienia bezwzględnego sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu - szczególnie sprawdź połączenia pneumatyczne z kolektorem ssącym tego czujnika jak i innych odbiorników przyłączonych do tego kolektora.
Sprawdź czujnik położenia przepustnicy - stań pod górką i spróbuj ruszyć. Jeżeli nie będziesz mógł podjechać to czujnik jest w tym położeniu wytarty. Ja chyba tak mam bo musiałem dać dużo więcej gazu aby podjechać a nie cofać się. Moja wiedza na temat tego czy to ten czy inny czujnik może jednak odbiegać od tego co robi w tym czasie komputer. Swego czasu kupiłem używaną centralkę wtrysku identyczną z moją lecz z obawy przed uszkodzeniem systemu przy jej zastosowaniu odłożyłem to na później. Być może ten czas nadszedł. Opiszę wyniki mojego testu po jej zastosowaniu. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
slawo
Dołączył: 27 Lis 2004 Posty: 85 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-09-2005, 13:11
|
|
|
PILNIE POTRZEBUJE NOWEGO CZUJNIKA WALU PROSZE O INFORMACJE GDZIE MOZNA KUPIC TANIO.POZDRO. |
_________________ tempra1.6wtrysk bordo metalic |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
slawo
Dołączył: 27 Lis 2004 Posty: 85 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-09-2005, 18:20
|
|
|
Dzieki za informacje.pozdro. |
_________________ tempra1.6wtrysk bordo metalic |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-09-2005, 20:55
|
|
|
cze! ja jestem z BB, niedawno czujnik kupowałem
Najtaniej (ok 60zł) dostaniesz nowiutki orginał Magneti Marelli nieużyw z gwarancją w sklepei motoryzacja FIAT, prawie za płotem Fiat Auto Poland :-), w Bielsku, na Komorowickiej.
Jadąc z Tychów po wjeździe do miasta są hipermarkety, jest SarniStok po prawej, skręć w lewo, dojedziesz do skrzyżowania (małe rondo) Komorowickiej i Czerwonej, to prawie tu; Komorowicką kawałeczek jakbyś wracał w stronę Tychów, po lewej sklep. Pzd. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
slawo
Dołączył: 27 Lis 2004 Posty: 85 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-09-2005, 15:16
|
|
|
Dzieki za wiadomosc napewno pojade.pozdrawiam. |
_________________ tempra1.6wtrysk bordo metalic |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-09-2005, 02:11
|
|
|
nie ma sprawy, po drodze z Tychów jeszcze w Pszczynie na głównych światłach, przy 4pasie jest Fiat bodajże "Ganimex" ale chyb autoryzowany dealer itp więc ceny mogą być... ale mijając można spytać. Gdzieś jeszcze po drodze przy 4 pase też coś było, sklepik FIAT. W BB jest kilka z czujnikami, tam przy komorowickiej najtaniej, ale w razie czego znajdzesz w innych sklepach, tyle , że np po 70zł |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
slawo
Dołączył: 27 Lis 2004 Posty: 85 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-10-2005, 19:14
|
|
|
Kupllem nowy czujnik zalozylem i.... dalej to samo nie pali jak jest cieply,czyli czujnik dobry,ale chyba jest co innego,narazie sprawdzam,jak bede pewny to napisze ale moze ktos wie to niech sie podzieli wiadomoscia. |
_________________ tempra1.6wtrysk bordo metalic |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|