Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pali ile chce
Autor Wiadomość
Romek75 
witamy nowego


Wiek: 47
Dołączył: 29 Gru 2006
Posty: 5
Skąd: Okolice Myslenic
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-01-2007, 10:15   Pali ile chce

:lol: Witam wszystkich,niedawno zakupiłem Tempre 1,6ie siln.159A z układem digiplex 2 benzin :roll: . Jako że autko było nieco zaopuszczone powoli usuwam wszystkie usterki,obecnie myslę ze borykam sięz ostatnią,ale bardzo przykrą :? ,tankuję pb95 nie ciskam wogóle staram się jak najoszczędniej a autko pali 12-13l na 100km oczywiście pb.Wymieniłem termostat na nowy,sonda lambda tez wymieniona,reset kompa zrobiony,filtr powietrza nowy,układ paliwowy szczelny,wszelkie przewody pociśnienia wyglądają na sprawne i szczelne.Jesli chodzi o odpalanie i dynamikę to silnik chodzi fantastycznie,żadnych zadławien ani mulenia,odpala bezproblemowo czy to ciepło czy zimno. TYLKO TO SPALANIE, liczyłem ze bedzie palił max 9l a nie tyle.Muszę wybrać się na analizę spalin ale zastanawiam się na co bym mógł jeszcze zwrócić uwagę? Wyczytałem na forum że czasami za dużym spalaniem stoi zawór EGR tylko niewiem czy ten silnik ma coś takiego,bo przyklad był na pełnym wtrysku.

** Dodano: 07-01-2007, 12:33 **
Chmmm...chyba niemam tego zaworu EGR ani nieznalazłem go przy kolektorach ani w opisie tego silnika.I tak sobie mysle..skoro niby wszystko działa tj. bezproblemowe odpalanie czy to zimny czy ciepły świetna dynamika to może coś z mieszanką nie tak jest bo mam wrażenie jakby spaliny były dość toksyczne (oleju nie bierza) być moze to tylko złudzenie bo dawno nie jezdziłem samochodem na samej benzynie.Powiedzcie panowie jesli by sie okazało że ma zbyt wysokie Co i udało się to skorygować przez regulacje miało by to wpływ na ilość jego apetytu??? I pytanie drugie rozważam możliwość założenie LPG i czy mógłbym założyc zwykłą instalacje pod gażnik czyli z ominięciem kompa-zwykła sruba do regulacji i wtedy bym sie nie martwił że na benzynie świruje z ilością spalania,można by tak?
_________________
Romek tempra 1,6
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-01-2007, 13:15   

Witam.Co do EGR to jest w 1.8 i 2.0.Pasowało by sprawdzić czujnik temperatury cieczy dla sterownika który znajduje się w kolektorze ssącym po lewej stronie (stojąc przodem do silnika) z niebieską wtyczką.Może mieć zbyt dużą oporność przez co sterownik odbiera to jako zimny silnik i zwiększa dawkę paliwa.
A co do ustawiania składu mieszanki to przy wtrysku nie ma takiej możliwości.Wszystko jest dobierane automatycznie.

Tu masz charakterystykę tego czujnika.

Co do instalacji gazowej to ja posiadam z kompem,ale są klubowicze którzy mają zwykłą instalke i nie mają jakiś problemów z tym związanych.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-01-2007, 16:00   

Sprawdz sondę lamba oraz czujniki temp. takie jak wskazał Zielony.
O sondzie było już, nawet jak sprawdzić i linki do aukcji na Allegro, gdzie można kupić testery.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
gulczas 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Cze 2005
Posty: 171
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-01-2007, 12:17   

No u mnie spalanie tez ostatnio Horror trasa 9l miasto 12-13l. a w trasie jechałem ponad 150km takze mnie to troche martwi i wcale ni cisnolem gościa... btw. troche tez mułowaty sie zrobił i jakbym chciał to i tak bym nie mógł nim szybko jechać :/
Sonda lambda Good, sprawdze jeszcze swiece i przewody dzisiaj.
Moze ktoś cos poradzic TIPO 1.4ie 94r?
_________________
FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT

     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-01-2007, 07:57   

Posprawdzaj napięcia lambda i oporność czyjnika temperatury przy rozgrzanym silniku temp. 90 stopni możesz też podstawiś w miejsce czujnika temperatury potencjometr i zasymulować zimny silnik i gorący silnik mierząc przy tym napięcie lambda. Jeśli jest ok to może masz zbyt duże ciśnienie paliwa. ???
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load