|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pali ile chce |
Autor |
Wiadomość |
Romek75
witamy nowego
Wiek: 47 Dołączył: 29 Gru 2006 Posty: 5 Skąd: Okolice Myslenic
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-01-2007, 10:15 Pali ile chce
|
|
|
Witam wszystkich,niedawno zakupiłem Tempre 1,6ie siln.159A z układem digiplex 2 benzin . Jako że autko było nieco zaopuszczone powoli usuwam wszystkie usterki,obecnie myslę ze borykam sięz ostatnią,ale bardzo przykrą ,tankuję pb95 nie ciskam wogóle staram się jak najoszczędniej a autko pali 12-13l na 100km oczywiście pb.Wymieniłem termostat na nowy,sonda lambda tez wymieniona,reset kompa zrobiony,filtr powietrza nowy,układ paliwowy szczelny,wszelkie przewody pociśnienia wyglądają na sprawne i szczelne.Jesli chodzi o odpalanie i dynamikę to silnik chodzi fantastycznie,żadnych zadławien ani mulenia,odpala bezproblemowo czy to ciepło czy zimno. TYLKO TO SPALANIE, liczyłem ze bedzie palił max 9l a nie tyle.Muszę wybrać się na analizę spalin ale zastanawiam się na co bym mógł jeszcze zwrócić uwagę? Wyczytałem na forum że czasami za dużym spalaniem stoi zawór EGR tylko niewiem czy ten silnik ma coś takiego,bo przyklad był na pełnym wtrysku.
** Dodano: 07-01-2007, 12:33 **
Chmmm...chyba niemam tego zaworu EGR ani nieznalazłem go przy kolektorach ani w opisie tego silnika.I tak sobie mysle..skoro niby wszystko działa tj. bezproblemowe odpalanie czy to zimny czy ciepły świetna dynamika to może coś z mieszanką nie tak jest bo mam wrażenie jakby spaliny były dość toksyczne (oleju nie bierza) być moze to tylko złudzenie bo dawno nie jezdziłem samochodem na samej benzynie.Powiedzcie panowie jesli by sie okazało że ma zbyt wysokie Co i udało się to skorygować przez regulacje miało by to wpływ na ilość jego apetytu??? I pytanie drugie rozważam możliwość założenie LPG i czy mógłbym założyc zwykłą instalacje pod gażnik czyli z ominięciem kompa-zwykła sruba do regulacji i wtedy bym sie nie martwił że na benzynie świruje z ilością spalania,można by tak? |
_________________ Romek tempra 1,6 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-01-2007, 13:15
|
|
|
Witam.Co do EGR to jest w 1.8 i 2.0.Pasowało by sprawdzić czujnik temperatury cieczy dla sterownika który znajduje się w kolektorze ssącym po lewej stronie (stojąc przodem do silnika) z niebieską wtyczką.Może mieć zbyt dużą oporność przez co sterownik odbiera to jako zimny silnik i zwiększa dawkę paliwa.
A co do ustawiania składu mieszanki to przy wtrysku nie ma takiej możliwości.Wszystko jest dobierane automatycznie.
Tu masz charakterystykę tego czujnika.
Co do instalacji gazowej to ja posiadam z kompem,ale są klubowicze którzy mają zwykłą instalke i nie mają jakiś problemów z tym związanych. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-01-2007, 16:00
|
|
|
Sprawdz sondę lamba oraz czujniki temp. takie jak wskazał Zielony.
O sondzie było już, nawet jak sprawdzić i linki do aukcji na Allegro, gdzie można kupić testery. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
gulczas
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Cze 2005 Posty: 171 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-01-2007, 12:17
|
|
|
No u mnie spalanie tez ostatnio Horror trasa 9l miasto 12-13l. a w trasie jechałem ponad 150km takze mnie to troche martwi i wcale ni cisnolem gościa... btw. troche tez mułowaty sie zrobił i jakbym chciał to i tak bym nie mógł nim szybko jechać :/
Sonda lambda Good, sprawdze jeszcze swiece i przewody dzisiaj.
Moze ktoś cos poradzic TIPO 1.4ie 94r? |
_________________ FIAT Tipo 1.4ie 1994r SREBRNY a jest BRAVO 1.8 GT
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-01-2007, 07:57
|
|
|
Posprawdzaj napięcia lambda i oporność czyjnika temperatury przy rozgrzanym silniku temp. 90 stopni możesz też podstawiś w miejsce czujnika temperatury potencjometr i zasymulować zimny silnik i gorący silnik mierząc przy tym napięcie lambda. Jeśli jest ok to może masz zbyt duże ciśnienie paliwa. ??? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|