Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
fiat bravo
Autor Wiadomość
bartek79 


Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 32
Skąd: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-01-2011, 18:41   fiat bravo

Panowie Zastanawiam się ostatnio nad zmianą auta. Chciałbym pozostać wierny "makaroniarzom" i znalazłem coś takiego. Miałem okazje kilka razy jeździć taka "bravką" tylko z 1,8 benzyna, i muszę powiedzieć, że było miło. Może ktoś powiedzieć coś wiecej na temat tego auta? Awaryjność itp.? No i odwieczny dylemat jaki silnik? Mała benzyna czy taki dieselek...
_________________
tipo 1,4ie '90
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 18-01-2011, 21:46   

Info na FiatForum
http://fiatforum.com.pl/b...79805afbca6f5b8
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-01-2011, 21:47   

ja znam trochę lepszy link.
www.fiatforum.com.pl
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-01-2011, 21:53   

Jelcyn napisał/a:
ja znam trochę lepszy link.
www.fiatforum.com.pl


a ja jeszcze lepszy XXXXXX
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 18-01-2011, 21:54   

ma bbtp syfu sie narobiło - jakieś rozłamy itd.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-01-2011, 21:54   

Stivi, nie reklamujemy obcego forum :popupie:
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-01-2011, 21:58   

kurde obce nie obce w sumie... nie reklamuje bo sam tam nie przebywam za czesto ale jednak chyba jak ktos chce kupic bravo to do tipa go nie zmusisz, a tam przynajmniej jest wiecej informacji w tym temacie niz na FF..
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
bartek79 


Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 32
Skąd: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-01-2011, 22:11   

Tipolkiem to ja teraz smigam :lol: I muszę przyznać, że żal będzie się ze staruszkiem rozstać... A Bravo zawsze wydawało mi się godnym następcą...
_________________
tipo 1,4ie '90
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-01-2011, 22:33   

bartek79, Mam takie bravo 1.6 16V oraz bravę 1.2 16V, a mama ma bravkę 1.9 TD więc odpowiem obiektywnie - To samo co Tipo, tylko w nowym opakowaniu i z nowymi silnikami. Zawieszenie przód/tył identyczne, silniki o całą epokę lepsze oczywiście poza motorem 1.4 12V - 3 zawory na cylinder w wykonaniu włochów były niewypałem, w 99r roku chyba wycofano je z produkcji i zastąpiono 1.2 16V 82KM - fajny silniczek, ale polecam osobiście 1.6 16V - dobre opinie, mało awaryjny, w miarę mocny (103 KM) przy względnie niskim spalaniu. Poza tym większość bolączek fiata - trzeszczące plastiki w średnim wykonaniu, drzwi i klapa lubią popiszczeć na uszczelkach, generalnie to i tak następca Tipo i przejął po nim sporo, jednak jest to model o wiele młodszy i mniej wyeksploatowany. 2.0 20V HGT 147KM - marzy mi się takie cacuszko, ale przy przebiegu ponad 200 tys km nie ma co się pakować - to samo co w TT 2.0 - panewki lubią się obrócić. Ogólnie godne polecenia jeśli trafisz na zadbane - tanie w eksploatacji, jak coś sie zepsuje to części tanie. Najlepsze silniki to 1.6 i 1.8. O ile brava średnio mi się podoba, to bravo jest bardzo fajne stylistycznie, mimo wieku ciągle bardzo dobrze się prezentuje ;) Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to służę pomocą
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
bartek79 


Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 32
Skąd: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-01-2011, 22:41   

meter30 i o taka wypowiedź mi chodziło!! Jestem w sumie zdecydowany zakupić Bravo, ale jeszcze zastanawiam się czy warto brać diesla. W moim tipo 1,4 jest gaz więc przyzwyczaiłem się jeździć za pół ceny. Nie wiem czy znajdę bravo z gazem więc ciekawi mnie jak w tym aucie sprawują się "ropniaki".
_________________
tipo 1,4ie '90
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-01-2011, 22:48   

Zależy jak trafisz. Tam masz 3 rodzaje diesla - 1.9TD 75KM - normalny diesel na turbie bez intercoolera (taki ma mama), 1.9 TD 100KM - identyczny jak powyżej tylko z intercoolerem i 1.9 JTD 105KM - silnik taki jak w alfie romeo. Na podstawie tego pierwszego powiem tak - spalanie 6l wyszło mi średnio - połowa po trasie a połowa po ciężkim górskim terenie. Bardzo fajny silniczek ale jak się o niego dba. Moja mama ma go w niemal idealnym stanie, przy -20 pali na dotyk. Nie jest to diesel z tych nowych generacji gdzie masz napakowane tyle elektroniki że nie da się zliczyć, dlatego nie jest tak bardzo awaryjny. Turbinka po 180 tys km sprawuje się świetnie. Kolega kupił niedawno 1.9 TD 100KM i miał duże problemy z odpalaniem, ale wymienił świece żarowe i już pół roku nie narzeka, także chyba mogę polecić
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
  
     assistance
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-01-2011, 22:50   

kolego miałem maree weekend z 1.9 td 100 i odradzam!Spalanie na miejscu po mieście około 7-8 litrów!Brat ma multiple 1.9jtd i spalanie do 7 literków!Wiec jak na cene ropy to moim zdaniem dużo!na gazie lepiej jeździć,sam sie przekonałem(jak kupowałem maree to każdy móił łołłłłłł diesel bedzie palił ci 5.5)gówno prawda!!A poza tym napinacz czy coś innego jest dużo droższe niż do benzyniaka!I zdradziłem MAKARONA i kupiłem 406 kombi z lpg z silnikiem 2.0!I jestem bardzo zadowolony(niekoniecznie z peugeota)ale ze spalania!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 18-01-2011, 22:51   

kamilsitek1983, maryśką 1.9 jtd CF2 w trasie miałem wysokie 4 ( 4,5 - 5 )
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-01-2011, 22:52   

Cena ropy to inna sprawa. Na CB mówisz "halo mobilki, oszczędności kupię" i może trafi Ci się ropka po 3 zeta, wtedy wychodzi o wiele taniej niż LPG
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
bartek79 


Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 32
Skąd: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-01-2011, 22:59   

He he myśląc o dieslu też pomyślałem o tych "oszczędnościach". Daliście mi Koledzy do myślenia, ale na szczęście nie muszę podejmować decyzji jutro więc spokojnie dojrzeje :D A jak z blachą? Moje Tipo 1990 i zdrowe jak koń niewielka rdza na lewym "błotniku" z tyłu.
_________________
tipo 1,4ie '90
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-01-2011, 23:05   

Blacha OK, 100% ocynk, bravka 98r i 100% bezwypadkowa, jeśli znajdziesz na niej choćby rdzawą kropkę to stawiam litra, Jeśli blachy oryginalne to nie powinno być problemy, natomiast w bravo mam parę blach wymienianych i niestety jeden błotnik już zjedzony. Jeśli wóz bity to będzie rdzewiał tak jak każdy. Jeśli chodzi o podłogę to tak samo jak w TT - jeśli się o niej zapomni to zacznie gnić. Przydałoby się raz na kilka lat zakonserwować. jeśli będziesz o tym pamiętać to zero problemów
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-01-2011, 23:52   

kolego UBEK,tylko kto z nas jeździ w trasy??Każdy patrzy żeby do roboty i dzieciaki do szkoły zawiesć ja najtaniej!trasa zdarza sie żadko każdemu z nas!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 19-01-2011, 01:09   

meter30 napisał/a:
.0 20V HGT 147KM - marzy mi się takie cacuszko, ale przy przebiegu ponad 200 tys km nie ma co się pakować - to samo co w TT 2.0 - panewki lubią się obrócić


ja słyszałem że to dobry silnik. Tzn zwłaszcza po lifcie że dobry był
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-01-2011, 01:20   

Interesowałem się tym sporo, pytałem na bbtp i każdy mi odradzał niby tanie okazje i to nie ze względu na powypadkową przeszłość. Od kilku userów uzyskałem informacje że nie ma co się pchać jeśli cokolwiek w silniku wydaje się być nie w porządku - części i naprawa drogie, a i przebiegi powyżej 200 tys często kończą bezawaryjną żywotność tego silnika, mało tego często pojawiały się wątki właśnie z obróconą czy przytartą panewką. Nawet pojechałem specjalnie do Dąbrowy Górniczej w celu oglądnięcia i ewentualnego zakupu hagiety (czerwono czarna, mocno sportowa z rzekomo uszkodzonym immobiliserem, zainteresowani może kojarzą). Jak później to opisałem na bbtp to posypały się komentarze że nie ma co brać bo silnik zajeżdżony właśnie po panewkach, chociaż chyba nie miał 200 kkm na liczniku. Jest to silnik dość wyżyłowany, a jeśli ktoś kupuje 150 konny wóz to nie po to żeby jeździć nim 50km/h tylko żeby pałować do oporu
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 19-01-2011, 01:49   

meter30, kurde to się zdziwiłem ... Bo słyszałem że to są wytrzymałe silniki. . .

No fakt dzisiaj cięzko będzie kupić HGT z dobrym silnikiem bo to już stare auta.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 19-01-2011, 01:52   

O ile dobrze pamiętam to z naszego forum Ego, miał hagietę, dobrze byłoby żeby on się wypowiedział, bo 2.5 roku temu kiedy chciałem kupić bravo to on mi objaśnił sytuację, tylko rzadko go na forum widuję...
Z moich informacji seria HGT to tak w jakości jak SEDICI - dobrze utrzymany musi kosztować obficie, a ich bolączką są właśnie panewki
Natomiast wracając do głównego wątku - bravo polecam. Jak zadbasz to będzie tani wóz, tani w eksploatacji i w ładnym stylu ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-01-2011, 12:31   

Ja się wypowiem apropos Dieseli.Jeżeli chcesz kupić wersję z kompem , bezpośrednim wtryskiem i Bóg wie co jeszcze ( silnik 105 KM ) to zapomnij o ropie za 3 złote bo będziesz siedział i płakał jak Ci wtryski lub pompa zasilająca padnie a jeśli chcesz słabszą wersję 75 , 100 lub 90 KM to przepali wszystko dokładnie jak Tipo/Tempra 1.9 D lub Td aha i taka moja uwaga silniki o pojemności 1929 ccm są starszej generacji a o poj 1910 ccm nowszej , zwróć uwagę co kupujesz
Pozodzenia :0
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-01-2011, 20:37   

ja tam mialem okazje kupic fiaciora z tym 1.9 JTD_105 i... fajnie sie jezdzi ale .. benzyniakiem lepiej i spalanie szału nie robi. Moze to kwestia przyzwyczajenia ale to moj pierwszy diesel i teraz bedzie zmiana.. jak nie bedzie godnego benzyniaka to wtedy ewentualnie diesel.. ale raczej benzyna. Bravo mialem 1.6 16v swietne autko, no takie tipo w sumie z dobrym LPG potrafi zaoszczedzic grosza przy dobry osiagach.. 1.4 12v odradzane wszedzie, na temat HGTy sie nei wypowiadam bo nie miałem ale z opowiadań wytrzymały silnik i nie pożera wielkich ilości jak na 5 cylindrów
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load