fiat bravo |
Autor |
Wiadomość |
bartek79
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 32 Skąd: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-01-2011, 18:41 fiat bravo
|
|
|
Panowie Zastanawiam się ostatnio nad zmianą auta. Chciałbym pozostać wierny "makaroniarzom" i znalazłem coś takiego. Miałem okazje kilka razy jeździć taka "bravką" tylko z 1,8 benzyna, i muszę powiedzieć, że było miło. Może ktoś powiedzieć coś wiecej na temat tego auta? Awaryjność itp.? No i odwieczny dylemat jaki silnik? Mała benzyna czy taki dieselek... |
_________________ tipo 1,4ie '90 |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-01-2011, 21:47
|
|
|
ja znam trochę lepszy link.
www.fiatforum.com.pl |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-01-2011, 21:53
|
|
|
a ja jeszcze lepszy XXXXXX |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-01-2011, 21:54
|
|
|
ma bbtp syfu sie narobiło - jakieś rozłamy itd. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-01-2011, 21:54
|
|
|
Stivi, nie reklamujemy obcego forum |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-01-2011, 21:58
|
|
|
kurde obce nie obce w sumie... nie reklamuje bo sam tam nie przebywam za czesto ale jednak chyba jak ktos chce kupic bravo to do tipa go nie zmusisz, a tam przynajmniej jest wiecej informacji w tym temacie niz na FF.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
bartek79
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 32 Skąd: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-01-2011, 22:11
|
|
|
Tipolkiem to ja teraz smigam I muszę przyznać, że żal będzie się ze staruszkiem rozstać... A Bravo zawsze wydawało mi się godnym następcą... |
_________________ tipo 1,4ie '90 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-01-2011, 22:33
|
|
|
bartek79, Mam takie bravo 1.6 16V oraz bravę 1.2 16V, a mama ma bravkę 1.9 TD więc odpowiem obiektywnie - To samo co Tipo, tylko w nowym opakowaniu i z nowymi silnikami. Zawieszenie przód/tył identyczne, silniki o całą epokę lepsze oczywiście poza motorem 1.4 12V - 3 zawory na cylinder w wykonaniu włochów były niewypałem, w 99r roku chyba wycofano je z produkcji i zastąpiono 1.2 16V 82KM - fajny silniczek, ale polecam osobiście 1.6 16V - dobre opinie, mało awaryjny, w miarę mocny (103 KM) przy względnie niskim spalaniu. Poza tym większość bolączek fiata - trzeszczące plastiki w średnim wykonaniu, drzwi i klapa lubią popiszczeć na uszczelkach, generalnie to i tak następca Tipo i przejął po nim sporo, jednak jest to model o wiele młodszy i mniej wyeksploatowany. 2.0 20V HGT 147KM - marzy mi się takie cacuszko, ale przy przebiegu ponad 200 tys km nie ma co się pakować - to samo co w TT 2.0 - panewki lubią się obrócić. Ogólnie godne polecenia jeśli trafisz na zadbane - tanie w eksploatacji, jak coś sie zepsuje to części tanie. Najlepsze silniki to 1.6 i 1.8. O ile brava średnio mi się podoba, to bravo jest bardzo fajne stylistycznie, mimo wieku ciągle bardzo dobrze się prezentuje Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to służę pomocą |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
bartek79
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 32 Skąd: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-01-2011, 22:41
|
|
|
meter30 i o taka wypowiedź mi chodziło!! Jestem w sumie zdecydowany zakupić Bravo, ale jeszcze zastanawiam się czy warto brać diesla. W moim tipo 1,4 jest gaz więc przyzwyczaiłem się jeździć za pół ceny. Nie wiem czy znajdę bravo z gazem więc ciekawi mnie jak w tym aucie sprawują się "ropniaki". |
_________________ tipo 1,4ie '90 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-01-2011, 22:48
|
|
|
Zależy jak trafisz. Tam masz 3 rodzaje diesla - 1.9TD 75KM - normalny diesel na turbie bez intercoolera (taki ma mama), 1.9 TD 100KM - identyczny jak powyżej tylko z intercoolerem i 1.9 JTD 105KM - silnik taki jak w alfie romeo. Na podstawie tego pierwszego powiem tak - spalanie 6l wyszło mi średnio - połowa po trasie a połowa po ciężkim górskim terenie. Bardzo fajny silniczek ale jak się o niego dba. Moja mama ma go w niemal idealnym stanie, przy -20 pali na dotyk. Nie jest to diesel z tych nowych generacji gdzie masz napakowane tyle elektroniki że nie da się zliczyć, dlatego nie jest tak bardzo awaryjny. Turbinka po 180 tys km sprawuje się świetnie. Kolega kupił niedawno 1.9 TD 100KM i miał duże problemy z odpalaniem, ale wymienił świece żarowe i już pół roku nie narzeka, także chyba mogę polecić |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-01-2011, 22:50
|
|
|
kolego miałem maree weekend z 1.9 td 100 i odradzam!Spalanie na miejscu po mieście około 7-8 litrów!Brat ma multiple 1.9jtd i spalanie do 7 literków!Wiec jak na cene ropy to moim zdaniem dużo!na gazie lepiej jeździć,sam sie przekonałem(jak kupowałem maree to każdy móił łołłłłłł diesel bedzie palił ci 5.5)gówno prawda!!A poza tym napinacz czy coś innego jest dużo droższe niż do benzyniaka!I zdradziłem MAKARONA i kupiłem 406 kombi z lpg z silnikiem 2.0!I jestem bardzo zadowolony(niekoniecznie z peugeota)ale ze spalania!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-01-2011, 22:51
|
|
|
kamilsitek1983, maryśką 1.9 jtd CF2 w trasie miałem wysokie 4 ( 4,5 - 5 ) |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-01-2011, 22:52
|
|
|
Cena ropy to inna sprawa. Na CB mówisz "halo mobilki, oszczędności kupię" i może trafi Ci się ropka po 3 zeta, wtedy wychodzi o wiele taniej niż LPG |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
bartek79
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 32 Skąd: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-01-2011, 22:59
|
|
|
He he myśląc o dieslu też pomyślałem o tych "oszczędnościach". Daliście mi Koledzy do myślenia, ale na szczęście nie muszę podejmować decyzji jutro więc spokojnie dojrzeje A jak z blachą? Moje Tipo 1990 i zdrowe jak koń niewielka rdza na lewym "błotniku" z tyłu. |
_________________ tipo 1,4ie '90 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-01-2011, 23:05
|
|
|
Blacha OK, 100% ocynk, bravka 98r i 100% bezwypadkowa, jeśli znajdziesz na niej choćby rdzawą kropkę to stawiam litra, Jeśli blachy oryginalne to nie powinno być problemy, natomiast w bravo mam parę blach wymienianych i niestety jeden błotnik już zjedzony. Jeśli wóz bity to będzie rdzewiał tak jak każdy. Jeśli chodzi o podłogę to tak samo jak w TT - jeśli się o niej zapomni to zacznie gnić. Przydałoby się raz na kilka lat zakonserwować. jeśli będziesz o tym pamiętać to zero problemów |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-01-2011, 23:52
|
|
|
kolego UBEK,tylko kto z nas jeździ w trasy??Każdy patrzy żeby do roboty i dzieciaki do szkoły zawiesć ja najtaniej!trasa zdarza sie żadko każdemu z nas! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 19-01-2011, 01:09
|
|
|
meter30 napisał/a: | .0 20V HGT 147KM - marzy mi się takie cacuszko, ale przy przebiegu ponad 200 tys km nie ma co się pakować - to samo co w TT 2.0 - panewki lubią się obrócić |
ja słyszałem że to dobry silnik. Tzn zwłaszcza po lifcie że dobry był |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-01-2011, 01:20
|
|
|
Interesowałem się tym sporo, pytałem na bbtp i każdy mi odradzał niby tanie okazje i to nie ze względu na powypadkową przeszłość. Od kilku userów uzyskałem informacje że nie ma co się pchać jeśli cokolwiek w silniku wydaje się być nie w porządku - części i naprawa drogie, a i przebiegi powyżej 200 tys często kończą bezawaryjną żywotność tego silnika, mało tego często pojawiały się wątki właśnie z obróconą czy przytartą panewką. Nawet pojechałem specjalnie do Dąbrowy Górniczej w celu oglądnięcia i ewentualnego zakupu hagiety (czerwono czarna, mocno sportowa z rzekomo uszkodzonym immobiliserem, zainteresowani może kojarzą). Jak później to opisałem na bbtp to posypały się komentarze że nie ma co brać bo silnik zajeżdżony właśnie po panewkach, chociaż chyba nie miał 200 kkm na liczniku. Jest to silnik dość wyżyłowany, a jeśli ktoś kupuje 150 konny wóz to nie po to żeby jeździć nim 50km/h tylko żeby pałować do oporu |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 19-01-2011, 01:49
|
|
|
meter30, kurde to się zdziwiłem ... Bo słyszałem że to są wytrzymałe silniki. . .
No fakt dzisiaj cięzko będzie kupić HGT z dobrym silnikiem bo to już stare auta. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-01-2011, 01:52
|
|
|
O ile dobrze pamiętam to z naszego forum Ego, miał hagietę, dobrze byłoby żeby on się wypowiedział, bo 2.5 roku temu kiedy chciałem kupić bravo to on mi objaśnił sytuację, tylko rzadko go na forum widuję...
Z moich informacji seria HGT to tak w jakości jak SEDICI - dobrze utrzymany musi kosztować obficie, a ich bolączką są właśnie panewki
Natomiast wracając do głównego wątku - bravo polecam. Jak zadbasz to będzie tani wóz, tani w eksploatacji i w ładnym stylu |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-01-2011, 12:31
|
|
|
Ja się wypowiem apropos Dieseli.Jeżeli chcesz kupić wersję z kompem , bezpośrednim wtryskiem i Bóg wie co jeszcze ( silnik 105 KM ) to zapomnij o ropie za 3 złote bo będziesz siedział i płakał jak Ci wtryski lub pompa zasilająca padnie a jeśli chcesz słabszą wersję 75 , 100 lub 90 KM to przepali wszystko dokładnie jak Tipo/Tempra 1.9 D lub Td aha i taka moja uwaga silniki o pojemności 1929 ccm są starszej generacji a o poj 1910 ccm nowszej , zwróć uwagę co kupujesz
Pozodzenia :0 |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-01-2011, 20:37
|
|
|
ja tam mialem okazje kupic fiaciora z tym 1.9 JTD_105 i... fajnie sie jezdzi ale .. benzyniakiem lepiej i spalanie szału nie robi. Moze to kwestia przyzwyczajenia ale to moj pierwszy diesel i teraz bedzie zmiana.. jak nie bedzie godnego benzyniaka to wtedy ewentualnie diesel.. ale raczej benzyna. Bravo mialem 1.6 16v swietne autko, no takie tipo w sumie z dobrym LPG potrafi zaoszczedzic grosza przy dobry osiagach.. 1.4 12v odradzane wszedzie, na temat HGTy sie nei wypowiadam bo nie miałem ale z opowiadań wytrzymały silnik i nie pożera wielkich ilości jak na 5 cylindrów |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
|