Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
stolarzvip 


Wiek: 35
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-12-2009, 18:51   Dziwny problem z odpalaniem

Witam wszystkich posiadam Tipo 1.4 (LPG) na wtrysku problem polega na tym ze raz odpali bez problemu moge jechać nie gaśnie ani nic takiego zgasze go i koniec juz odpalić nie chce dopiero odpali za jakiś czas i jak pokręce z 15 razy nie zaleznie czy na gazie lub bezynie i czy silnik jest ciepły czy zimny. Bardzo proszę o jakieS wskazówki.
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 14-12-2009, 18:56   

poczytaj o CPW
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
stolarzvip 


Wiek: 35
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-12-2009, 16:48   

Niestety wymieniłem CPW na nowy i dalej to samo nie chce odpalić macie może jeszcze jakiś pomysł?
  
 
 
Jędrzej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 154
Skąd: Małogoszcz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 16-12-2009, 21:51   

a stan świec zapłonowych sprawdzałeś
_________________
TEMPRA '94 1.6 i.e mpi/LPG 159A3.046 przerobiony na 159B9.000
http://www.youtube.com/watch?v=VSUzXOKi_BI

http://forum.tempra.org/a...tm?user_id=2692
  
 
stolarzvip 


Wiek: 35
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-12-2009, 14:56   

Wymieniłem kable na nowe i sprawdziłem świece iskra jest ale jak zakręce dwa razy to świece już są zalane :(
  
 
 
dspmatrix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 251
Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-12-2009, 18:14   

a moze modul zaplonowy mialem podobne objawy w uniaku jak opisujesz i przyczyna byl modul poprostu przegrzewa sie i jusz a nic samemu nie zrobisz bo to wszystko zalane lakiem....uniaka tez mialem na monowtrysku.
_________________
1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
     assistance   Moneta
 
 skype
 
stolarzvip 


Wiek: 35
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-12-2009, 18:34   

No możliwe wydaje mi się ze bez mechanika się nie obejdzie :( auto kupiłem w tym miesiącu 12 gościu mnie poprostu oszukał oglądałem je później jazda próbna i wszystko było ok przyjechałem nim do domu ok. 30 km zgasiłem silnik wszedłem do domu na parę minut i już auto nie chciało zapalić ale po paru próbach się udało i tak cały czas przez jakieś 2 dni raz odpalał a raz nie a teraz już wogólę nie odpala. Dzwoniłem parę razy do gościa ale on za każdym razem mówił ze wszystko było w porządku w końcu nie wytrzymałem i poleciało parę nie miłych słów i zostałem na lodzie :( A tak poza tym to nie wiem czy najpierw się wybrać do mechanika czy do elektryka a może do gazownika?
  
 
 
dspmatrix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 251
Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-12-2009, 21:29   

stolarzvip, słuchaj jest pewien sposob zeby sprawdzic modul zaplonowy wyglada on jak radiator we wzmacniaczu przykrecony do kopułki rozdzielacza jesli odpalisz to niech pochodzi na sucho pod domem i zgas go jesli po zgaszeniu auta nie odpali ponownie to wez sobie SZMATE I WODE namocz szmate woda <zimna> bez wykrecania i polóz na modul zaplonowy na ten radiatorek niech chwile go schłodzi i sproboj wtedy go odpalic szmatki nie zdejmuj niech ciagle schladza jesli odpali to bedzie wtedy to a jesli nie to sproboj powtorzyc czynnosc ze szmata no i dopiero wtedy to zostaje diagnostyka silnika.. :?
_________________
1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
     assistance   Moneta
 
 skype
 
stolarzvip 


Wiek: 35
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-12-2009, 14:53   

Dzięki za wskazówkę ale niestety nie mogę go wogule odpalić a wracając do tej metody ze szmatką ma to jakieś znaczenie przecież on stoi na mrozie więc moduł jest zmarznięty i zimny?

A może na zimnym module spróbować z ciepłą wodą? A tak wogule to chodzi o to:


** Dodano: 05-01-2010, 18:06 **
Witam ponownie. Po dłuższej przerwie w której udało mi się uruchomić Tipusia :D auto zaczeło jeździć prawie normalnie lecz jest jeszcze pewniej problem silnik zbytnio nie chce odpalać jak jest zimny( przeważnie rano) ale odpali różnie za 1 czy 5 razem gdy to juz się stanie to nie ma problemów nie gaśnie ani nie szarpie i na ciepłym silniku pali dobrze co może być przyczyną? Dodan tylko za wymieniłem Kable, świece, CPW, sprawdziłem czujnik temperatury cieczy i ma przy ok.90-100 stopni ma ~ 320 ohm a przy ok. -20 stopni ~ 15k ohm, klemy bo były kiepskie i wyciściłem kopółke. A i jak kręce i nie chce odpalić to sie nieraz zalewa. Proszę pomóżcie!
  
 
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-01-2010, 23:49   

miałem taki problem

sprawdź, czy wtedy, gdy nie chce zapalić jest iskra (nie napisałeś o tym). jeżeli nie, sprawdź jeszcze: czy nie ma iskry po włączeniu zapłonu, (gdy zapali) poszarp kablami od modułu zapłonowego (jeżeli zacznie gasić - przeczyść styki jakimś alkoholem np. izopropanolem w spray'u) i poszarp przewodami masowymi przykręconymi do kolektora wydechowego, sprawdź przewody masowe przykręconymi do podłużnicy (pod akumulatorem). przyczyną mogą być też czujniki, które dają informację dla modułu (cpw, cpp, sonda lambda itp), zmierz CPW, ale gdy silnik jest gorący (czyli > 90stC). możesz jeszcze sprawdzić, czy podziała na pych.

przeczyść jeszcze palec do tego, lub go wymień (kosztuje ok 15zł)

sprawdź może coś z tego wyniknie.

BTW tak, to wyżej to moduł zapłonowy.
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
stolarzvip 


Wiek: 35
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 11
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-01-2010, 11:56   

Iskra jest a szarpanie kablami chyba nie ma sensu bo jak silnik jest ciepły to pali bez problemów a co do CPW to nie ma co sprawdzać bo jest nówka :( może silnik już jest zrąbany i nie ma takiego ciśnienia albo coś w tym stylu bo ma przynajmiej 240tyś ale ile naprawde do nie wiem (deska digital)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load