|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
TuRbO??? |
Autor |
Wiadomość |
lukasv3
witamy nowego
Wiek: 39 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-03-2008, 23:48 TuRbO???
|
|
|
Witam! Czy ktos próbował załozyć turbo w tipo 1.4 S (gażnik)??? Jeśłi tak prosze o kontakt |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-03-2008, 00:03 Re: TuRbO???
|
|
|
lukasv3 napisał/a: | Witam! Czy ktos próbował załozyć turbo w tipo 1.4 S (gażnik)??? Jeśłi tak prosze o kontakt |
Załatw najpierw gaźnik ciśnieniowy z delty 1.6 turbo to pogadamy dalej ;]
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-03-2008, 00:17
|
|
|
lukasv3, nie opłaca się robić bo musisz zmieniać całem bebechy silnika bo na seryjnych długo nie pociągnie
lepiej kup silnik 1.3 turbo od uno albo GrzesiekK. napisał/a: | z delty 1.6 turbo |
|
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
lukasv3
witamy nowego
Wiek: 39 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-03-2008, 00:34
|
|
|
No własnie myslalem też o tym uno 1.3. Ale najpierw chciałem sie dowiedzieć czy ktoś coś takiego robił. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-03-2008, 09:48
|
|
|
Jeśli już ktoś się zabiera za takie przeróbki to robi swap silnika na taki który był już uturbiony.
Nie ma sens wiekszego krecic seryjnego 1.4 czy 1.6. Wpisz w szukajce turbo, trochę Ci wątków znajdzie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-03-2008, 11:09
|
|
|
To lepiej wsadzić z uno 1.5 turbo. ma chyba 160 KM
wgl próbował ktoś? |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-03-2008, 15:12
|
|
|
MiKuS napisał/a: | To lepiej wsadzić z uno 1.5 turbo. ma chyba 160 KM
wgl próbował ktoś? |
A widziałeś gdzieś dobry 1,5 turbo z uno, żeby nie trzeba było remontu robić. 1.5 to bardzo zadki silnik, to taka wydumka robiona bodajze przez Abartha, bo seryjnie z fabryki wychodzily tylko 1,3 i 1,4 T, dół silnika od 1,5 wolnossacego, do tego góra silnika i osprzęt od 1,3 turbo, trafić dobry to wielka sztuka, a to co w tej chwili mozna dorwac do kupienia w naszym kraju to szroty i trzeba liczyc sie z duzym kosztem remontu, same tloki na I szlif MAHLE to okolo 1200zł, a tańszych nie radze wsadzac, juz paru forumowiczów Uno Klub Polska kleło jak po kompletnym remoncie, dotarciu silnika jak nalezy i pierwszym mocniejszym upalaniu tłoki puchły. Akurat mam na codzień stycznosc z uno turbo i siedze sporo w temacie tych silników.
Więc tak jak chcesz turbo to szukaj 1,4T w uniacza w dobrym stanie, 1,4 ma juz sprężarkę Gartetta, w 1,3 siedzi IHI które z racji wieku bedzie zapewne juz na wykonczeniu a zmienienie go na latwiej dostepnego Garetta wiąże się z przeorbieniem kolektora wydechowego, gorąca flansza od Garetta nei pasuje na kolektor od IHI.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
lukasv3
witamy nowego
Wiek: 39 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-03-2008, 22:18
|
|
|
No dobra.To turbo mamy z głowy po waszych radach.A jest jakiś sposób na "podkręcenie" gaźnika? |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-03-2008, 22:37
|
|
|
Witam
lukasv3 napisał/a: | No dobra.To turbo mamy z głowy po waszych radach.A jest jakiś sposób na "podkręcenie" gaźnika? |
Doprężenie silnika, poprzez lekkie splanowanie bloku i głowicy, sprotowy wałek rozrządu np. od Swiątka, regulowane koło rozrządu, wydech 4-2-1 lub 4-1 i większe średnice przelotów, odchudzenie korb, tłoków i przeciwwag wału korbowego, odchudzenie koła zamachowego + dobre wyważenie całego układu łącznie z dobrymi tłokami, na dolocie jeden lub 2 Webery DCOE 40-45, łacznie kilka tysiaczków do wydania, ale jeśli zrobione z głową to spokojnie podwoisz moc |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 08:49
|
|
|
sheriffnt napisał/a: | Witam
lukasv3 napisał/a: | No dobra.To turbo mamy z głowy po waszych radach.A jest jakiś sposób na "podkręcenie" gaźnika? |
Doprężenie silnika, poprzez lekkie splanowanie bloku i głowicy, sprotowy wałek rozrządu np. od Swiątka, regulowane koło rozrządu, wydech 4-2-1 lub 4-1 i większe średnice przelotów, odchudzenie korb, tłoków i przeciwwag wału korbowego, odchudzenie koła zamachowego + dobre wyważenie całego układu łącznie z dobrymi tłokami, na dolocie jeden lub 2 Webery DCOE 40-45, łacznie kilka tysiaczków do wydania, ale jeśli zrobione z głową to spokojnie podwoisz moc |
A skąd żeś Ty się urwał, w wolnossaku 1.4 nie dasz rady mu tym sposobem zrobić ponad 140KM pod maską jakby to wynikało z Twojego opisu ;] Nie pisz takich bzdur bo jeszcze chłopak uwierzy ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 09:37
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | A skąd żeś Ty się urwał, w wolnossaku 1.4 nie dasz rady mu tym sposobem zrobić ponad 140KM pod maską jakby to wynikało z Twojego opisu ;] Nie pisz takich bzdur bo jeszcze chłopak uwierzy ;] |
Oj zdziwiłbyś się Grzesiu ! 100KM / 1l pojemności silnika to nie jest żaden wyczyn - takie "sztuki" robi się od kilkudziesięciu lat . Przykład : seryjna Honda Type R 2,0 l - 200KM ( bez turba )
Tylko jest małe "ale" - auto z tak przerobionym silnikiem ( jak pisze sheriffnt ) zupełnie nie nadaje się do cywilnej jazdy ! Wolnych obrotów brak - silnik równo zaczyna się kręcić ~3 tys obrotów . Jakakolwiek seryjna skrzynia okazuje się o wiele za długa - bo te konie pojawiają się dobrze powyżej 8 tys obrotów , spalanie rzędu 20l / 100 km można będzie uznać za umiarkowane i już naprawdę drobny szczegół - nie masz prawa przejść przeglądu ze względu na CO w spalinach ... |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 10:28
|
|
|
lukasv3 chcesz mieć więcej mocy pod maską ? najtaniej i najpewniej wyjdzie cię kupienie innego tipo
np. http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C4544861
wygląda dobrze nie ma żadnych gadżetów jak stożki, wydechy, diody led w kabinie i inne tym podobne więc jest szansa że nikt młody jeszcze nie skatował tego tipo
a dłubanie w swoim 1.4 gaźnik to sobie odpuść bo sam ten pomysł brzmi niedorzecznie |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
lukasv3
witamy nowego
Wiek: 39 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-03-2008, 10:59
|
|
|
Dzięki za linka.Może i masz racje ale jezeli mialbym coś kupowac to raczej nie byloby produkcji wloskiej. Druga sprawa ze nie mysle o niewiadomo jakim kreceniu tego silnika.Myslalem o paru koniach ktore i tak pewnie wiele by zmienily;) Meczy mnie jeszcze pomysl 1.4T.Nie ma ich wiele i jeszcze nie wiem jak z czesciami do tych silnkiow,ale sie dowiem;) |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-03-2008, 11:31
|
|
|
Poszukaj gaźnika nadciśnieniowego i wtedy można myśleć
Np. R5 miało taki przy silniku turbo.
Dało by się zrobić..
A wyskok z silnikami typeR-k20 czy chociażby b16 b18 przy modowaniu 1.4 fiata jest kompletnie nie na miejscu
Właśnie największy problem jest tak naprawdę z paliwem - gaźnik.
Na seryjnym nie pójdzie. Jak już się ogarnie temat gaźnika, wykopie spod ziemi nadciśnieniowy to reszta z górki
Dodam jeszcze że ten gaźnik to:
Solex 32 DIS, i montowany był w:
# Renault Super 5 L......................................pojemność silnika 845cc....................................rok prod. 1976/84
# Renault Super 5 TL....................................pojemność silnika 956cc....................................rok prod. 1976
# Renault Super 5 GTL................................pojemność silnika 1108 - 1397cc........................rok prod. 12-1980
# Renault Super 5 GT Turbo.......................pojemność silnika 1400cc....................................rok prod. 1984
# Renault 6 L.................................................pojemność silnika 845cc.....................................rok prod. 7 -1972/76
# Renault 9 Turbo B/C..................................pojemność silnika 1397cc...................................rok prod. 6 - 1983
# Renault 11 Turbo B/C...............................pojemność silnika 1397cc....................................rok prod. 6 -1985
# Renault 18 Turbo 1345.............................pojemność silnika 1565cc.....................................rok prod. 6 - 1980
# Renault 11 GTL - TLE - TL - GTS -TSE..pojemność silnika 1397cc....................................rok prod. 6 -1983
# Renault Fuego Turbo.................................pojemność silnika 1565cc....................................rok prod. 5 - 1983 |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 11:53
|
|
|
Witam
GrzesiekK. napisał/a: | A skąd żeś Ty się urwał, w wolnossaku 1.4 nie dasz rady mu tym sposobem zrobić ponad 140KM pod maską jakby to wynikało z Twojego opisu ;] Nie pisz takich bzdur bo jeszcze chłopak uwierzy ;] |
To nie bzdury kolego tylko odpowiedź na pytanie co można zrobić z silnikiem gaźnikowym, i
mówię tu o profesionalnym tuningu, a nie o wsiowym z magicznymi magnetyzerami, końcówkami wydechu i stożkami dla ozdoby
Jeśli nie wierzysz, to bez obrazy ale doczytaj troszkę na ten temat, to trochę jak wiedza o dinozaurach, bo ostatnimi laty jedyny tuning silnika, o jakim się słyszy to chiptuning |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 11:54
|
|
|
avenger85, Widać że mechanik z Ciebie żaden, przyjrzyj się dokładnie na auto, silnik i osprzęt. Na 99% nie jest to firmowa fiatowska wersja sedicivalvole tylko jeden wielki szczepan, po pierwsze zderzaki, przód wąski wlot, i brak pasków, brak progów seryjnych, tylne lampy też zwykłe, fotele we wnętrzu też nie pasują, kierownica, lewarek zmiany biegów też nie takie, zestaw wskaźników nie do końca taki jak być powinien. Teraz coś o silniku, głowica i kolektor wydechowy od 16V, kolektor ssący od 8V i to z lancii bo fiatowski to nie jest, brak seryjnie zakładanej górnej podpory silnika do kielicha MacPersona.
Więc jak masz komuś doradzać taką mine i pisać że wyglada dobrze i że to nei skatowane auto to lepiej nic nie pisz.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 11:57
|
|
|
Raku, a nie trzeba będzie jeszcze zdobyć regulatora ciśnienia paliwka od tego samego Renaulta?
Jak się ma sprawa wałka rozrządu? Chodzi mi o kąt współotwarcia? |
_________________
|
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 12:00
|
|
|
sheriffnt napisał/a: | Witam
GrzesiekK. napisał/a: | A skąd żeś Ty się urwał, w wolnossaku 1.4 nie dasz rady mu tym sposobem zrobić ponad 140KM pod maską jakby to wynikało z Twojego opisu ;] Nie pisz takich bzdur bo jeszcze chłopak uwierzy ;] |
To nie bzdury kolego tylko odpowiedź na pytanie co można zrobić z silnikiem gaźnikowym, i
mówię tu o profesionalnym tuningu, a nie o wsiowym z magicznymi magnetyzerami, końcówkami wydechu i stożkami dla ozdoby
Jeśli nie wierzysz, to bez obrazy ale doczytaj troszkę na ten temat, to trochę jak wiedza o dinozaurach, bo ostatnimi laty jedyny tuning silnika, o jakim się słyszy to chiptuning |
Akurat o gaźnikach trochę wiem, bo się wychowałem w epoce gdy wszystko było gaźnikiem napędzane, czepiłem się twojego tekstu ze względu na to że napisałeś koledze ze z 1.4 które ma w serii koło 70KM i ładnych kilkanaście lat wstecz było projektowe można ot tak sobie zrobić dwa razy więcej KM. Niestety ten silnik to nie honda, nie bedzie aż taka szlifierka, predzej sie rozpadnie niz wykrzesa z siebie taką moc jak napisałeś. Inna sprawa że w tej chwili to naprawde ze swieca trzeba szukac kogos kto mialby pojecie jezszcze o strojeniu auta na gaźnikach typowo do wyczynu.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 12:08
|
|
|
lukasv3, pytałeś w jakichś firmach tuningowych? Ale dobrych. |
_________________
|
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 13:26
|
|
|
Witam
GrzesiekK. napisał/a: |
Akurat o gaźnikach trochę wiem, bo się wychowałem w epoce gdy wszystko było gaźnikiem napędzane, czepiłem się twojego tekstu ze względu na to że napisałeś koledze ze z 1.4 które ma w serii koło 70KM i ładnych kilkanaście lat wstecz było projektowe można ot tak sobie zrobić dwa razy więcej KM. Niestety ten silnik to nie honda, nie bedzie aż taka szlifierka, predzej sie rozpadnie niz wykrzesa z siebie taką moc jak napisałeś. Inna sprawa że w tej chwili to naprawde ze swieca trzeba szukac kogos kto mialby pojecie jezszcze o strojeniu auta na gaźnikach typowo do wyczynu.
pzdr. Grzesiek |
Może trochę źle się zrozumieliśmy, ale podwojenie mocy jest możliwe, mimo że nieopłacalne dla auta do jazdy na codzień (mała trwałość silnika, szybsze zużycie silnika, dyskomfort jazdy naśrednich i wysokich obrotach), choć to co napisałem, to tylko wskazówki, co można zrobić przy takim silniku. Praktycznie każda z tych modyfikacji w jakiś sposób poprawia parametry seryjnego silnika, nikt nie powiedział że trzeba robić z tego ekstremum.
Szczególnie łatwe podniesienie mocy jest własnie w tych starszych niewysilonych silnikach, choc takie modyfikacje nie są tanie i wymagają sporo wiedzy na ten temat.
Faktycznie niewiele jest fachowców potrafiących coś fajnego zrobić z silnikiem, ale niegłupia wydaje sie oferta Chojnackiego, tzw. GT, czyli podniesienie mocy w rozsądnych granicach.
Chojnacki |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 13:43
|
|
|
sheriffnt, podobno jedni GT u Chojnackiego chwalą inni walą Jednym się moc podnosi i jest, a innym się podnosi, ale po niedoróbkach wywala jakieś usterki. |
_________________
|
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 13:49
|
|
|
Witam
mrk69 napisał/a: | sheriffnt, podobno jedni GT u Chojnackiego chwalą inni walą Jednym się moc podnosi i jest, a innym się podnosi, ale po niedoróbkach wywala jakieś usterki. |
Jak wszędzie, tak to jest fachowcami
Prawdą jest też że zanim zdecydujemy się na tuning, trzeba doprowadzić auto do jak najlepszego stanu, poregulować, powymieniać co się da itd...
Co dadzą np, super spotowe spręzyny na kiepskich oponach i amortyzatorach?.
Po diabła wstawiać super tarcze i sportowe klocki, kiedy mamy stary płyn lub padniętą pompe hamulcową?.. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
lukasv3
witamy nowego
Wiek: 39 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 5 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-03-2008, 19:09
|
|
|
Dzieki wszystkim za pomoc. Mysle, ze stanie jednak na 1.4T albo na ....... sprzedaniu fiata;) Pozdrawiam |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 19:24
|
|
|
kasuje posta bo nie ma sensu się produkować |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|