Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
TuRbO???
Autor Wiadomość
lukasv3 
witamy nowego


Wiek: 39
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-03-2008, 23:48   TuRbO???

Witam! Czy ktos próbował załozyć turbo w tipo 1.4 S (gażnik)??? Jeśłi tak prosze o kontakt
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-03-2008, 00:03   Re: TuRbO???

lukasv3 napisał/a:
Witam! Czy ktos próbował załozyć turbo w tipo 1.4 S (gażnik)??? Jeśłi tak prosze o kontakt


Załatw najpierw gaźnik ciśnieniowy z delty 1.6 turbo to pogadamy dalej ;]

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-03-2008, 00:17   

lukasv3, nie opłaca się robić bo musisz zmieniać całem bebechy silnika bo na seryjnych długo nie pociągnie

lepiej kup silnik 1.3 turbo od uno albo
GrzesiekK. napisał/a:
z delty 1.6 turbo
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
lukasv3 
witamy nowego


Wiek: 39
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-03-2008, 00:34   

No własnie myslalem też o tym uno 1.3. Ale najpierw chciałem sie dowiedzieć czy ktoś coś takiego robił.
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-03-2008, 09:48   

Jeśli już ktoś się zabiera za takie przeróbki to robi swap silnika na taki który był już uturbiony.
Nie ma sens wiekszego krecic seryjnego 1.4 czy 1.6. Wpisz w szukajce turbo, trochę Ci wątków znajdzie.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-03-2008, 11:09   

To lepiej wsadzić z uno 1.5 turbo. ma chyba 160 KM
wgl próbował ktoś?
     Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-03-2008, 15:12   

MiKuS napisał/a:
To lepiej wsadzić z uno 1.5 turbo. ma chyba 160 KM
wgl próbował ktoś?


A widziałeś gdzieś dobry 1,5 turbo z uno, żeby nie trzeba było remontu robić. 1.5 to bardzo zadki silnik, to taka wydumka robiona bodajze przez Abartha, bo seryjnie z fabryki wychodzily tylko 1,3 i 1,4 T, dół silnika od 1,5 wolnossacego, do tego góra silnika i osprzęt od 1,3 turbo, trafić dobry to wielka sztuka, a to co w tej chwili mozna dorwac do kupienia w naszym kraju to szroty i trzeba liczyc sie z duzym kosztem remontu, same tloki na I szlif MAHLE to okolo 1200zł, a tańszych nie radze wsadzac, juz paru forumowiczów Uno Klub Polska kleło jak po kompletnym remoncie, dotarciu silnika jak nalezy i pierwszym mocniejszym upalaniu tłoki puchły. Akurat mam na codzień stycznosc z uno turbo i siedze sporo w temacie tych silników.

Więc tak jak chcesz turbo to szukaj 1,4T w uniacza w dobrym stanie, 1,4 ma juz sprężarkę Gartetta, w 1,3 siedzi IHI które z racji wieku bedzie zapewne juz na wykonczeniu a zmienienie go na latwiej dostepnego Garetta wiąże się z przeorbieniem kolektora wydechowego, gorąca flansza od Garetta nei pasuje na kolektor od IHI.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
lukasv3 
witamy nowego


Wiek: 39
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-03-2008, 22:18   

No dobra.To turbo mamy z głowy po waszych radach.A jest jakiś sposób na "podkręcenie" gaźnika?
  
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-03-2008, 22:37   

Witam
lukasv3 napisał/a:
No dobra.To turbo mamy z głowy po waszych radach.A jest jakiś sposób na "podkręcenie" gaźnika?

Doprężenie silnika, poprzez lekkie splanowanie bloku i głowicy, sprotowy wałek rozrządu np. od Swiątka, regulowane koło rozrządu, wydech 4-2-1 lub 4-1 i większe średnice przelotów, odchudzenie korb, tłoków i przeciwwag wału korbowego, odchudzenie koła zamachowego + dobre wyważenie całego układu łącznie z dobrymi tłokami, na dolocie jeden lub 2 Webery DCOE 40-45, łacznie kilka tysiaczków do wydania, ale jeśli zrobione z głową to spokojnie podwoisz moc :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-03-2008, 08:49   

sheriffnt napisał/a:
Witam
lukasv3 napisał/a:
No dobra.To turbo mamy z głowy po waszych radach.A jest jakiś sposób na "podkręcenie" gaźnika?

Doprężenie silnika, poprzez lekkie splanowanie bloku i głowicy, sprotowy wałek rozrządu np. od Swiątka, regulowane koło rozrządu, wydech 4-2-1 lub 4-1 i większe średnice przelotów, odchudzenie korb, tłoków i przeciwwag wału korbowego, odchudzenie koła zamachowego + dobre wyważenie całego układu łącznie z dobrymi tłokami, na dolocie jeden lub 2 Webery DCOE 40-45, łacznie kilka tysiaczków do wydania, ale jeśli zrobione z głową to spokojnie podwoisz moc :)


A skąd żeś Ty się urwał, w wolnossaku 1.4 nie dasz rady mu tym sposobem zrobić ponad 140KM pod maską jakby to wynikało z Twojego opisu ;] Nie pisz takich bzdur bo jeszcze chłopak uwierzy ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-03-2008, 09:37   

GrzesiekK. napisał/a:
A skąd żeś Ty się urwał, w wolnossaku 1.4 nie dasz rady mu tym sposobem zrobić ponad 140KM pod maską jakby to wynikało z Twojego opisu ;] Nie pisz takich bzdur bo jeszcze chłopak uwierzy ;]

Oj zdziwiłbyś się Grzesiu ! 100KM / 1l pojemności silnika to nie jest żaden wyczyn - takie "sztuki" robi się od kilkudziesięciu lat . Przykład : seryjna Honda Type R 2,0 l - 200KM ( bez turba )
Tylko jest małe "ale" - auto z tak przerobionym silnikiem ( jak pisze sheriffnt ) zupełnie nie nadaje się do cywilnej jazdy ! Wolnych obrotów brak - silnik równo zaczyna się kręcić ~3 tys obrotów . Jakakolwiek seryjna skrzynia okazuje się o wiele za długa - bo te konie pojawiają się dobrze powyżej 8 tys obrotów , spalanie rzędu 20l / 100 km można będzie uznać za umiarkowane i już naprawdę drobny szczegół - nie masz prawa przejść przeglądu ze względu na CO w spalinach ...
     assistance
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 05-03-2008, 10:28   

lukasv3 chcesz mieć więcej mocy pod maską ? najtaniej i najpewniej wyjdzie cię kupienie innego tipo :)
np. http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C4544861

wygląda dobrze nie ma żadnych gadżetów jak stożki, wydechy, diody led w kabinie i inne tym podobne więc jest szansa że nikt młody jeszcze nie skatował tego tipo :)

a dłubanie w swoim 1.4 gaźnik to sobie odpuść bo sam ten pomysł brzmi niedorzecznie
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
lukasv3 
witamy nowego


Wiek: 39
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-03-2008, 10:59   

Dzięki za linka.Może i masz racje ale jezeli mialbym coś kupowac to raczej nie byloby produkcji wloskiej. Druga sprawa ze nie mysle o niewiadomo jakim kreceniu tego silnika.Myslalem o paru koniach ktore i tak pewnie wiele by zmienily;) Meczy mnie jeszcze pomysl 1.4T.Nie ma ich wiele i jeszcze nie wiem jak z czesciami do tych silnkiow,ale sie dowiem;)
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-03-2008, 11:31   

Poszukaj gaźnika nadciśnieniowego i wtedy można myśleć :)
Np. R5 miało taki przy silniku turbo.

Dało by się zrobić..

A wyskok z silnikami typeR-k20 czy chociażby b16 b18 przy modowaniu 1.4 fiata jest kompletnie nie na miejscu ;D

Właśnie największy problem jest tak naprawdę z paliwem - gaźnik.
Na seryjnym nie pójdzie. Jak już się ogarnie temat gaźnika, wykopie spod ziemi nadciśnieniowy to reszta z górki :)

Dodam jeszcze że ten gaźnik to:
Solex 32 DIS, i montowany był w:
# Renault Super 5 L......................................pojemność silnika 845cc....................................rok prod. 1976/84
# Renault Super 5 TL....................................pojemność silnika 956cc....................................rok prod. 1976
# Renault Super 5 GTL................................pojemność silnika 1108 - 1397cc........................rok prod. 12-1980
# Renault Super 5 GT Turbo.......................pojemność silnika 1400cc....................................rok prod. 1984
# Renault 6 L.................................................pojemność silnika 845cc.....................................rok prod. 7 -1972/76
# Renault 9 Turbo B/C..................................pojemność silnika 1397cc...................................rok prod. 6 - 1983
# Renault 11 Turbo B/C...............................pojemność silnika 1397cc....................................rok prod. 6 -1985
# Renault 18 Turbo 1345.............................pojemność silnika 1565cc.....................................rok prod. 6 - 1980
# Renault 11 GTL - TLE - TL - GTS -TSE..pojemność silnika 1397cc....................................rok prod. 6 -1983
# Renault Fuego Turbo.................................pojemność silnika 1565cc....................................rok prod. 5 - 1983
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-03-2008, 11:53   

Witam

GrzesiekK. napisał/a:
A skąd żeś Ty się urwał, w wolnossaku 1.4 nie dasz rady mu tym sposobem zrobić ponad 140KM pod maską jakby to wynikało z Twojego opisu ;] Nie pisz takich bzdur bo jeszcze chłopak uwierzy ;]

To nie bzdury kolego tylko odpowiedź na pytanie co można zrobić z silnikiem gaźnikowym, i
mówię tu o profesionalnym tuningu, a nie o wsiowym z magicznymi magnetyzerami, końcówkami wydechu i stożkami dla ozdoby ;D
Jeśli nie wierzysz, to bez obrazy ale doczytaj troszkę na ten temat, to trochę jak wiedza o dinozaurach, bo ostatnimi laty jedyny tuning silnika, o jakim się słyszy to chiptuning :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-03-2008, 11:54   

avenger85, Widać że mechanik z Ciebie żaden, przyjrzyj się dokładnie na auto, silnik i osprzęt. Na 99% nie jest to firmowa fiatowska wersja sedicivalvole tylko jeden wielki szczepan, po pierwsze zderzaki, przód wąski wlot, i brak pasków, brak progów seryjnych, tylne lampy też zwykłe, fotele we wnętrzu też nie pasują, kierownica, lewarek zmiany biegów też nie takie, zestaw wskaźników nie do końca taki jak być powinien. Teraz coś o silniku, głowica i kolektor wydechowy od 16V, kolektor ssący od 8V i to z lancii bo fiatowski to nie jest, brak seryjnie zakładanej górnej podpory silnika do kielicha MacPersona.

Więc jak masz komuś doradzać taką mine i pisać że wyglada dobrze i że to nei skatowane auto to lepiej nic nie pisz.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-03-2008, 11:57   

Raku, a nie trzeba będzie jeszcze zdobyć regulatora ciśnienia paliwka od tego samego Renaulta?

Jak się ma sprawa wałka rozrządu? Chodzi mi o kąt współotwarcia?
_________________
  
     Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-03-2008, 12:00   

sheriffnt napisał/a:
Witam

GrzesiekK. napisał/a:
A skąd żeś Ty się urwał, w wolnossaku 1.4 nie dasz rady mu tym sposobem zrobić ponad 140KM pod maską jakby to wynikało z Twojego opisu ;] Nie pisz takich bzdur bo jeszcze chłopak uwierzy ;]

To nie bzdury kolego tylko odpowiedź na pytanie co można zrobić z silnikiem gaźnikowym, i
mówię tu o profesionalnym tuningu, a nie o wsiowym z magicznymi magnetyzerami, końcówkami wydechu i stożkami dla ozdoby ;D
Jeśli nie wierzysz, to bez obrazy ale doczytaj troszkę na ten temat, to trochę jak wiedza o dinozaurach, bo ostatnimi laty jedyny tuning silnika, o jakim się słyszy to chiptuning :)



Akurat o gaźnikach trochę wiem, bo się wychowałem w epoce gdy wszystko było gaźnikiem napędzane, czepiłem się twojego tekstu ze względu na to że napisałeś koledze ze z 1.4 które ma w serii koło 70KM i ładnych kilkanaście lat wstecz było projektowe można ot tak sobie zrobić dwa razy więcej KM. Niestety ten silnik to nie honda, nie bedzie aż taka szlifierka, predzej sie rozpadnie niz wykrzesa z siebie taką moc jak napisałeś. Inna sprawa że w tej chwili to naprawde ze swieca trzeba szukac kogos kto mialby pojecie jezszcze o strojeniu auta na gaźnikach typowo do wyczynu.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-03-2008, 12:08   

lukasv3, pytałeś w jakichś firmach tuningowych? Ale dobrych.
_________________
     Moneta
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-03-2008, 13:26   

Witam

GrzesiekK. napisał/a:


Akurat o gaźnikach trochę wiem, bo się wychowałem w epoce gdy wszystko było gaźnikiem napędzane, czepiłem się twojego tekstu ze względu na to że napisałeś koledze ze z 1.4 które ma w serii koło 70KM i ładnych kilkanaście lat wstecz było projektowe można ot tak sobie zrobić dwa razy więcej KM. Niestety ten silnik to nie honda, nie bedzie aż taka szlifierka, predzej sie rozpadnie niz wykrzesa z siebie taką moc jak napisałeś. Inna sprawa że w tej chwili to naprawde ze swieca trzeba szukac kogos kto mialby pojecie jezszcze o strojeniu auta na gaźnikach typowo do wyczynu.

pzdr. Grzesiek


Może trochę źle się zrozumieliśmy, ale podwojenie mocy jest możliwe, mimo że nieopłacalne dla auta do jazdy na codzień (mała trwałość silnika, szybsze zużycie silnika, dyskomfort jazdy naśrednich i wysokich obrotach), choć to co napisałem, to tylko wskazówki, co można zrobić przy takim silniku. Praktycznie każda z tych modyfikacji w jakiś sposób poprawia parametry seryjnego silnika, nikt nie powiedział że trzeba robić z tego ekstremum.
Szczególnie łatwe podniesienie mocy jest własnie w tych starszych niewysilonych silnikach, choc takie modyfikacje nie są tanie i wymagają sporo wiedzy na ten temat.
Faktycznie niewiele jest fachowców potrafiących coś fajnego zrobić z silnikiem, ale niegłupia wydaje sie oferta Chojnackiego, tzw. GT, czyli podniesienie mocy w rozsądnych granicach.

Chojnacki
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-03-2008, 13:43   

sheriffnt, podobno jedni GT u Chojnackiego chwalą inni walą ;D Jednym się moc podnosi i jest, a innym się podnosi, ale po niedoróbkach wywala jakieś usterki.
_________________
     Moneta
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-03-2008, 13:49   

Witam
mrk69 napisał/a:
sheriffnt, podobno jedni GT u Chojnackiego chwalą inni walą ;D Jednym się moc podnosi i jest, a innym się podnosi, ale po niedoróbkach wywala jakieś usterki.

Jak wszędzie, tak to jest fachowcami :badgrin:
Prawdą jest też że zanim zdecydujemy się na tuning, trzeba doprowadzić auto do jak najlepszego stanu, poregulować, powymieniać co się da itd...
Co dadzą np, super spotowe spręzyny na kiepskich oponach i amortyzatorach?.
Po diabła wstawiać super tarcze i sportowe klocki, kiedy mamy stary płyn lub padniętą pompe hamulcową?..
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
lukasv3 
witamy nowego


Wiek: 39
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-03-2008, 19:09   

Dzieki wszystkim za pomoc. Mysle, ze stanie jednak na 1.4T albo na ....... sprzedaniu fiata;) Pozdrawiam
  
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 05-03-2008, 19:24   

kasuje posta bo nie ma sensu się produkować
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
  
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-03-2008, 19:32   

Panowie... do jasnej cholery... przestańcie naskakiwać na siebie bo zaczyna to być nudne... nie można normalnie wymienić zdań tylko odrazu wędrują różne teksty? :red_kartka:

no błagam... dzieci jesteście czy dorośli faceci :sciana: :red_kartka:
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load