Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
TuRbO???
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-03-2008, 21:16   

Sapphiron napisał/a:
Panowie... do jasnej cholery... przestańcie naskakiwać na siebie bo zaczyna to być nudne... nie można normalnie wymienić zdań tylko odrazu wędrują różne teksty? :red_kartka:

no błagam... dzieci jesteście czy dorośli faceci :sciana: :red_kartka:


A Tobie teraz o co come on?
_________________
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-03-2008, 21:27   

Panowie, wymiana zdań, wymiana zdań, a nie sobie do gardeł doskakiwać...
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-03-2008, 21:30   

ale kto, komu? ja im dam :boks:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-03-2008, 22:24   

Raku napisał/a:
ale kto, komu?
no właśnie? Dlategoż pytam? ;D
_________________
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-03-2008, 22:41   

Grzesiek vs avenger85 ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-03-2008, 08:05   

miszko napisał/a:
Grzesiek vs avenger85 ;)


Nie uważam tego za jakieś skakanie sobie do gardeł, nikt nikomu nie ubliżał ani nic w tym stylu. Po prostu chciałem zwrócić uwagę na to że jeśli nie do końca jesteśmy pewni swojej wiedzy o mechanice, o tym jak auto w danej wersji powinno wyglądać, to nie powinniśmy doradzać innym kupna auta, wcale tu nie chodziło mi jakoś specjalnie o to aby naskoczyć na kolegę, tylko aby zasygnalizować pewien problem który zaczął pojawiać się już i na tym forum, przyszło sporo młodych/nowych użytkowników, kiedyś młodzi uczyli się od starszyzny, a teraz boje się że zacznie się robić tak jak na forum golfa, najwięcej do powiedzenie będą mieli ci co się nie znają na mechanice a reszcie znających się na temacie w końcu znudzi się poprawianie ich w kółko i "odejdą w cień".


Miszko chyba zauważyłeś że na forum nie wtrącam się zbytnio w sprawy jednostek napędowych 1.4,1,6 SPI, poprostu na codzień nie grzebie w nich, znam bardzo dobrze starsze gaźnikowe 1,4, 2.0 16V, 2.0 8V wiec pomagam przy problemach z nimi i to nie tylko mechanicznych i chyba takiego podejścia do tematu należy oczekiwać od reszty forumowiczów, wypowiadanie się na tematy o których mamy znikome pojęcie jest bez sensu, wprowadza tylko zament i dezorientuje, w końcu nagromadzi się masa idiotycznych postów, z głupimi poradami i nowi użytkownicy forum po przeczytaniu paru takich wypowiedzi przestaną się udzielać i odwiedzać forum i co wtedy?? Wymrzemy jak dinozaury, czy pozwolimy z bardzo dobrego forum za jakie uważam nasze zrobić śmietnik tylko po to aby ktokolwiek tu zaglądał??

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-03-2008, 08:27   

GrzesiekK., post tamtem - o skakniu do gardeł był napisany po tym, jak Avenger napisał posta którego potem przeedytował i chwała mu za to. To tak w ramach wyjaśnień.

A nie musisz się tłumaczyć. Po to jest forum, aby dyskutować, pisać i wypowiadać się. Osobiście bardzo się cieszę, że jesteś na forum, gdyż już dużo razy udowodniłeś, że masz wiedzę z zakresu o którym wspominasz.

To forum jest przedewszytkim klubowym forum i chcemy, aby każdy się tu miło czuł. A mało osób pamieta jak dawno temu był tu taki jeden - Erewan. Z nim to były jazdy ;D Na GG pisał słodko, a za chwilkę jak popisał na forum posty to odrazu wojna. Nie wiem co do końca z nim było nie tak, ale wszędzie widział spisek ;D
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-03-2008, 08:36   

miszko napisał/a:
GrzesiekK., post tamtem - o skakniu do gardeł był napisany po tym, jak Avenger napisał posta którego potem przeedytował i chwała mu za to. To tak w ramach wyjaśnień.


Hehe to szkoda że nie zdążyłem go przeczytać ;]

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-03-2008, 16:26   

No to ja mam taką sugestię coby "stara kadra" widząc jakąś kompletną bzdurę bez uzasadnienia, miała władzę zaznaczyć ten temat na inny kolor (coś jak pomógł) i oznaczyć że to bzdura, ewentualnie każdy mógłby kliknąć "bzdura" ale taka opinia musiałby przejść przez jakąś kontrolę przed oznaczeniem posta.
To oczywiście tylko moja skromna sugestia, na długie zimowe wieczory gdyby Prezesowi chciało się grzebac w skryptach :P
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-03-2008, 20:42   

GrzesiekK. napisał/a:

Akurat o gaźnikach trochę wiem, bo się wychowałem w epoce gdy wszystko było gaźnikiem napędzane, czepiłem się twojego tekstu ze względu na to że napisałeś koledze ze z 1.4 które ma w serii koło 70KM i ładnych kilkanaście lat wstecz było projektowe można ot tak sobie zrobić dwa razy więcej KM. Niestety ten silnik to nie honda, nie bedzie aż taka szlifierka, predzej sie rozpadnie niz wykrzesa z siebie taką moc jak napisałeś. Inna sprawa że w tej chwili to naprawde ze swieca trzeba szukac kogos kto mialby pojecie jezszcze o strojeniu auta na gaźnikach typowo do wyczynu.
pzdr. Grzesiek

Grzesiek, ale podwojenie w tym silniku mocy nie jest większym problemem, wystarczy mieć "tylko" dużo kasy.
Silniki SOHC mają wspaniałą przeszłość związana ze sportem w samochodach fiat 128 i x1/9, tam w zależności od stosowanej pojemności(1100-1500) uzyskiwano moce rzędu 140-170KM i więcej przy obrotach 8000-10000.
A najlepsze jest to, że za wielką wodą części do budowy takiego silnika powinny być dostępne :)
Oczywiście wszystko się rozbija o kwestię pieniędzy i przydatności takiego silnika do jazdy na co dzień, ale generalnie jest to do zrobienia.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-03-2008, 20:47   

Pokaż mi jakieś części do tego silnika..oprócz wałka i gaźników, bo te i w europie można dostać.

Pozdro
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-03-2008, 20:58   

Raku napisał/a:
Pokaż mi jakieś części do tego silnika..oprócz wałka i gaźników, bo te i w europie można dostać.

Na szybko tu coś jest, ale bez głowic
http://pbseng.com/FIATX-19.html
W europie jest nawet lepiej :)
http://jupiterfiatpower.tripod.com/id6.html
Jeszcze jeden link:
http://www.stdperformance.com/fiat_fen.htm

Musiałbym poszukać więcej linków, gdzieś je miałem jak szukałem info modach tych silników.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-03-2008, 21:41   

romano napisał/a:
mieć "tylko" dużo kasy

Tutaj się zgodzę się ;) Za cranckshat 2.5tys. ojro ;D A no prawdziwy tuning kosztuje...
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-03-2008, 21:42   

Witam
romano napisał/a:

Grzesiek, ale podwojenie w tym silniku mocy nie jest większym problemem, wystarczy mieć "tylko" dużo kasy.
Silniki SOHC mają wspaniałą przeszłość związana ze sportem w samochodach fiat 128 i x1/9, tam w zależności od stosowanej pojemności(1100-1500) uzyskiwano moce rzędu 140-170KM i więcej przy obrotach 8000-10000.
A najlepsze jest to, że za wielką wodą części do budowy takiego silnika powinny być dostępne :)
Oczywiście wszystko się rozbija o kwestię pieniędzy i przydatności takiego silnika do jazdy na co dzień, ale generalnie jest to do zrobienia.


Akurat o tym podwojeniu mocy to chyba w tym wątku ja pierwszy wspomniałem i mam nadzieję że nie stałem się kością niezgody :)
Mówiąc o podwojeniu mocy w wolnossących silnikach SOHC, jako przykład na którym się opierałem, wziąłem ładowskie jednostki 1300, 1600 SOHC, wywodzące się w prostej linii (licencja na model 124 i technologię nowoczesnych na owe czasy silników SOHC) od Fiata. Silniki te były modernizowane w latach 70 i 80 tych (potem w 90-tych już jako SPI i MPI), w wielu krajch służyły jako bazę silników wyczynowych (homologacje MTX i VFTS, Formuła Ester) i zgodnie z tymi specyfikacjami osiągały odpowiednio z bazowych 62 KM - ok 130KM , a 1600ccm z 78 KM do 160 KM. Sama konstrukcja silnika jest bardzo podobna do fiaitowskich gaźnikowców 1,4 i 1,6 l. w Polsce jeżdzi w KJSach i innych pomniejszych imprezach amatorskich kilka lub kilkanaście takich Ład, kilka z nich budowanych przez kolegów w Łada Klub Polska, na Węgrzech jest to z kolei najpopularniejsza rajdówka, z racji tylniego napędu bardzo widowiskowa :)
Silniki te z racji niewyżyłowanych parametrów fabrycznych, znoszą dobrze wszelkie modyfikacje, od turbo, przez wtrysk paliwa, do rasowej rajdówki, a szczytowe osiągnięcie to własnie VFTS, na legendarnych, podwójnych Weberach DCOE :)
Częsci do zbudowania takiego auta zdobywane są jak się tylko da, trochę produkują na Węgrzech, trochę z Allegro, Ebaya, co się da to z Rosji, Estonii czy Litwy :)
Cżęśc takich rajdówek używa fiatowskie DOHC od 1600 do 2000, raczej niemodyfikowane z powodu niezłej "wrodzonej" mocy, a nawet spotykało się auta z 2000 16V od Lancii :)
Ale się rozpisałem, wybaczcie. ale klasyczne tylnionapędowe rajdówki to mój konik, teraz kiedy mam Temperke w dieslu do jazdy na codzień, może wreszcie ruszy projekt rajdówki do zabawy na bazie mojej Łady, na razie trochę udało się zrobić z zawieszeniem a silnik wciąż rozgrzebany :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-03-2008, 18:24   

To nie wiem jak ja szukałem, że nie znalazłem takich ciekawych części 8)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-03-2008, 18:39   

Witam
Raku napisał/a:
To nie wiem jak ja szukałem, że nie znalazłem takich ciekawych części 8)


Hmmm.. z wałkami rozrządu nie powinno być problemu, masz prawie od ręki od Świątka, Chojnackiego czy Heinricha, ale na kolektory do Weberów to koledzy polowali na Allehro czy Ebayu nawet i pól roku :)
A ile potem zabawy z poprawnym zestrojeniem takiego silnika :badgrin:
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-03-2008, 22:05   

sheriffnt napisał/a:
może wreszcie ruszy projekt rajdówki do zabawy na bazie mojej Łady, na razie trochę udało się zrobić z zawieszeniem a silnik wciąż rozgrzebany

Życzę powodzenia bo do fun'u nie ma to jak klasyczny napęd lub 4x4.
A to co dobry kierowca potrafi zrobić VFTS 'em jest poezją

Raku napisał/a:
To nie wiem jak ja szukałem, że nie znalazłem takich ciekawych części 8)

Widocznie się niestarałeś :lalala:
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-03-2008, 18:39   

sheriffnt, wiem skąd wałki wziąć, i gaźniki również :)
romano, no na to wychodzi, jakoś nie wygooglowałem nic ;)

Ale i tak nie mam zamiaru dłubać tego silnika ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-03-2008, 18:55   

romano napisał/a:
A najlepsze jest to, że za wielką wodą części do budowy takiego silnika powinny być dostępne

To się zgadza - tylko nie patrzcie na północ za wielką wodą - tylko daleko na południe . Nie każdy pamięta - ale w Brazylii i Argentynie istnieją potężne zakłady Fiata . I gdyby ktoś chciał zobaczyć wysoko zaawansowane technicznie ( ! ) tuningowane auta oparte o technologię SOHC to poszperajcie po stronach argentyńskich i urugwajskich klubów i założę się , że wpadniecie w kompleksy !
     assistance
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-03-2008, 21:50   

schab napisał/a:
To się zgadza - tylko nie patrzcie na północ za wielką wodą - tylko daleko na południe . Nie każdy pamięta - ale w Brazylii i Argentynie istnieją potężne zakłady Fiata . I gdyby ktoś chciał zobaczyć wysoko zaawansowane technicznie ( ! ) tuningowane auta oparte o technologię SOHC to poszperajcie po stronach argentyńskich i urugwajskich klubów i założę się , że wpadniecie w kompleksy !

Całkowicie zapomniałem o tym rejonie poszukiwań, rzeczywiście nawet na fotach widziałem kilka Tipo z Brazylii lub Argentyny na poziomych weberach.
Tylko, żeby uzyskać jakieś informacje to niestety wypadałoby liznąć trochę hiszpańskiego/portugalskiego, bo informacje przeważnie są w tych językach a ja niestety no hablo español ;D
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load