|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
TuRbO??? |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 21:16
|
|
|
Sapphiron napisał/a: | Panowie... do jasnej cholery... przestańcie naskakiwać na siebie bo zaczyna to być nudne... nie można normalnie wymienić zdań tylko odrazu wędrują różne teksty?
no błagam... dzieci jesteście czy dorośli faceci |
A Tobie teraz o co come on? |
_________________
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 21:27
|
|
|
Panowie, wymiana zdań, wymiana zdań, a nie sobie do gardeł doskakiwać... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 22:24
|
|
|
Raku napisał/a: | ale kto, komu? | no właśnie? Dlategoż pytam? |
_________________
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 22:41
|
|
|
Grzesiek vs avenger85 |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 08:05
|
|
|
miszko napisał/a: | Grzesiek vs avenger85 |
Nie uważam tego za jakieś skakanie sobie do gardeł, nikt nikomu nie ubliżał ani nic w tym stylu. Po prostu chciałem zwrócić uwagę na to że jeśli nie do końca jesteśmy pewni swojej wiedzy o mechanice, o tym jak auto w danej wersji powinno wyglądać, to nie powinniśmy doradzać innym kupna auta, wcale tu nie chodziło mi jakoś specjalnie o to aby naskoczyć na kolegę, tylko aby zasygnalizować pewien problem który zaczął pojawiać się już i na tym forum, przyszło sporo młodych/nowych użytkowników, kiedyś młodzi uczyli się od starszyzny, a teraz boje się że zacznie się robić tak jak na forum golfa, najwięcej do powiedzenie będą mieli ci co się nie znają na mechanice a reszcie znających się na temacie w końcu znudzi się poprawianie ich w kółko i "odejdą w cień".
Miszko chyba zauważyłeś że na forum nie wtrącam się zbytnio w sprawy jednostek napędowych 1.4,1,6 SPI, poprostu na codzień nie grzebie w nich, znam bardzo dobrze starsze gaźnikowe 1,4, 2.0 16V, 2.0 8V wiec pomagam przy problemach z nimi i to nie tylko mechanicznych i chyba takiego podejścia do tematu należy oczekiwać od reszty forumowiczów, wypowiadanie się na tematy o których mamy znikome pojęcie jest bez sensu, wprowadza tylko zament i dezorientuje, w końcu nagromadzi się masa idiotycznych postów, z głupimi poradami i nowi użytkownicy forum po przeczytaniu paru takich wypowiedzi przestaną się udzielać i odwiedzać forum i co wtedy?? Wymrzemy jak dinozaury, czy pozwolimy z bardzo dobrego forum za jakie uważam nasze zrobić śmietnik tylko po to aby ktokolwiek tu zaglądał??
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 08:27
|
|
|
GrzesiekK., post tamtem - o skakniu do gardeł był napisany po tym, jak Avenger napisał posta którego potem przeedytował i chwała mu za to. To tak w ramach wyjaśnień.
A nie musisz się tłumaczyć. Po to jest forum, aby dyskutować, pisać i wypowiadać się. Osobiście bardzo się cieszę, że jesteś na forum, gdyż już dużo razy udowodniłeś, że masz wiedzę z zakresu o którym wspominasz.
To forum jest przedewszytkim klubowym forum i chcemy, aby każdy się tu miło czuł. A mało osób pamieta jak dawno temu był tu taki jeden - Erewan. Z nim to były jazdy Na GG pisał słodko, a za chwilkę jak popisał na forum posty to odrazu wojna. Nie wiem co do końca z nim było nie tak, ale wszędzie widział spisek |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 08:36
|
|
|
miszko napisał/a: | GrzesiekK., post tamtem - o skakniu do gardeł był napisany po tym, jak Avenger napisał posta którego potem przeedytował i chwała mu za to. To tak w ramach wyjaśnień. |
Hehe to szkoda że nie zdążyłem go przeczytać ;]
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 16:26
|
|
|
No to ja mam taką sugestię coby "stara kadra" widząc jakąś kompletną bzdurę bez uzasadnienia, miała władzę zaznaczyć ten temat na inny kolor (coś jak pomógł) i oznaczyć że to bzdura, ewentualnie każdy mógłby kliknąć "bzdura" ale taka opinia musiałby przejść przez jakąś kontrolę przed oznaczeniem posta.
To oczywiście tylko moja skromna sugestia, na długie zimowe wieczory gdyby Prezesowi chciało się grzebac w skryptach |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 20:42
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: |
Akurat o gaźnikach trochę wiem, bo się wychowałem w epoce gdy wszystko było gaźnikiem napędzane, czepiłem się twojego tekstu ze względu na to że napisałeś koledze ze z 1.4 które ma w serii koło 70KM i ładnych kilkanaście lat wstecz było projektowe można ot tak sobie zrobić dwa razy więcej KM. Niestety ten silnik to nie honda, nie bedzie aż taka szlifierka, predzej sie rozpadnie niz wykrzesa z siebie taką moc jak napisałeś. Inna sprawa że w tej chwili to naprawde ze swieca trzeba szukac kogos kto mialby pojecie jezszcze o strojeniu auta na gaźnikach typowo do wyczynu.
pzdr. Grzesiek |
Grzesiek, ale podwojenie w tym silniku mocy nie jest większym problemem, wystarczy mieć "tylko" dużo kasy.
Silniki SOHC mają wspaniałą przeszłość związana ze sportem w samochodach fiat 128 i x1/9, tam w zależności od stosowanej pojemności(1100-1500) uzyskiwano moce rzędu 140-170KM i więcej przy obrotach 8000-10000.
A najlepsze jest to, że za wielką wodą części do budowy takiego silnika powinny być dostępne
Oczywiście wszystko się rozbija o kwestię pieniędzy i przydatności takiego silnika do jazdy na co dzień, ale generalnie jest to do zrobienia. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 21:41
|
|
|
romano napisał/a: | mieć "tylko" dużo kasy |
Tutaj się zgodzę się Za cranckshat 2.5tys. ojro A no prawdziwy tuning kosztuje... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 21:42
|
|
|
Witam
romano napisał/a: |
Grzesiek, ale podwojenie w tym silniku mocy nie jest większym problemem, wystarczy mieć "tylko" dużo kasy.
Silniki SOHC mają wspaniałą przeszłość związana ze sportem w samochodach fiat 128 i x1/9, tam w zależności od stosowanej pojemności(1100-1500) uzyskiwano moce rzędu 140-170KM i więcej przy obrotach 8000-10000.
A najlepsze jest to, że za wielką wodą części do budowy takiego silnika powinny być dostępne
Oczywiście wszystko się rozbija o kwestię pieniędzy i przydatności takiego silnika do jazdy na co dzień, ale generalnie jest to do zrobienia. |
Akurat o tym podwojeniu mocy to chyba w tym wątku ja pierwszy wspomniałem i mam nadzieję że nie stałem się kością niezgody
Mówiąc o podwojeniu mocy w wolnossących silnikach SOHC, jako przykład na którym się opierałem, wziąłem ładowskie jednostki 1300, 1600 SOHC, wywodzące się w prostej linii (licencja na model 124 i technologię nowoczesnych na owe czasy silników SOHC) od Fiata. Silniki te były modernizowane w latach 70 i 80 tych (potem w 90-tych już jako SPI i MPI), w wielu krajch służyły jako bazę silników wyczynowych (homologacje MTX i VFTS, Formuła Ester) i zgodnie z tymi specyfikacjami osiągały odpowiednio z bazowych 62 KM - ok 130KM , a 1600ccm z 78 KM do 160 KM. Sama konstrukcja silnika jest bardzo podobna do fiaitowskich gaźnikowców 1,4 i 1,6 l. w Polsce jeżdzi w KJSach i innych pomniejszych imprezach amatorskich kilka lub kilkanaście takich Ład, kilka z nich budowanych przez kolegów w Łada Klub Polska, na Węgrzech jest to z kolei najpopularniejsza rajdówka, z racji tylniego napędu bardzo widowiskowa
Silniki te z racji niewyżyłowanych parametrów fabrycznych, znoszą dobrze wszelkie modyfikacje, od turbo, przez wtrysk paliwa, do rasowej rajdówki, a szczytowe osiągnięcie to własnie VFTS, na legendarnych, podwójnych Weberach DCOE
Częsci do zbudowania takiego auta zdobywane są jak się tylko da, trochę produkują na Węgrzech, trochę z Allegro, Ebaya, co się da to z Rosji, Estonii czy Litwy
Cżęśc takich rajdówek używa fiatowskie DOHC od 1600 do 2000, raczej niemodyfikowane z powodu niezłej "wrodzonej" mocy, a nawet spotykało się auta z 2000 16V od Lancii
Ale się rozpisałem, wybaczcie. ale klasyczne tylnionapędowe rajdówki to mój konik, teraz kiedy mam Temperke w dieslu do jazdy na codzień, może wreszcie ruszy projekt rajdówki do zabawy na bazie mojej Łady, na razie trochę udało się zrobić z zawieszeniem a silnik wciąż rozgrzebany |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-03-2008, 18:39
|
|
|
Witam
Raku napisał/a: | To nie wiem jak ja szukałem, że nie znalazłem takich ciekawych części |
Hmmm.. z wałkami rozrządu nie powinno być problemu, masz prawie od ręki od Świątka, Chojnackiego czy Heinricha, ale na kolektory do Weberów to koledzy polowali na Allehro czy Ebayu nawet i pól roku
A ile potem zabawy z poprawnym zestrojeniem takiego silnika |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-03-2008, 22:05
|
|
|
sheriffnt napisał/a: | może wreszcie ruszy projekt rajdówki do zabawy na bazie mojej Łady, na razie trochę udało się zrobić z zawieszeniem a silnik wciąż rozgrzebany |
Życzę powodzenia bo do fun'u nie ma to jak klasyczny napęd lub 4x4.
A to co dobry kierowca potrafi zrobić VFTS 'em jest poezją
Raku napisał/a: | To nie wiem jak ja szukałem, że nie znalazłem takich ciekawych części |
Widocznie się niestarałeś |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-03-2008, 18:55
|
|
|
romano napisał/a: | A najlepsze jest to, że za wielką wodą części do budowy takiego silnika powinny być dostępne |
To się zgadza - tylko nie patrzcie na północ za wielką wodą - tylko daleko na południe . Nie każdy pamięta - ale w Brazylii i Argentynie istnieją potężne zakłady Fiata . I gdyby ktoś chciał zobaczyć wysoko zaawansowane technicznie ( ! ) tuningowane auta oparte o technologię SOHC to poszperajcie po stronach argentyńskich i urugwajskich klubów i założę się , że wpadniecie w kompleksy ! |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-03-2008, 21:50
|
|
|
schab napisał/a: | To się zgadza - tylko nie patrzcie na północ za wielką wodą - tylko daleko na południe . Nie każdy pamięta - ale w Brazylii i Argentynie istnieją potężne zakłady Fiata . I gdyby ktoś chciał zobaczyć wysoko zaawansowane technicznie ( ! ) tuningowane auta oparte o technologię SOHC to poszperajcie po stronach argentyńskich i urugwajskich klubów i założę się , że wpadniecie w kompleksy ! |
Całkowicie zapomniałem o tym rejonie poszukiwań, rzeczywiście nawet na fotach widziałem kilka Tipo z Brazylii lub Argentyny na poziomych weberach.
Tylko, żeby uzyskać jakieś informacje to niestety wypadałoby liznąć trochę hiszpańskiego/portugalskiego, bo informacje przeważnie są w tych językach a ja niestety no hablo español |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|