|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Silniczek przepustnicy - pomocy. |
Autor |
Wiadomość |
polki8
Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 10 Skąd: Kałuże
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-04-2008, 23:21 Silniczek przepustnicy - pomocy.
|
|
|
Mam problem z odpalaniem zimnego silnika.Po odpaleniu gaśnie czuć jakby zalewała się paliwem.Wymieniłem już wtrysk ,bo jedna część potencjometru przepustnicy miała przerwę. Zauważyłem też brak reakcji z czujnika temp.silnika (czujnik dobry) oraz brak reakcji silniczka nastawnika(silniczek sprawny-po podaniu na niego napięcia reaguje bez zacięć).Czy to może być padnięty komputer?-pomocy.Silniczek ustawiłem ręcznie,aby trzymał wolne obroty na ciepłym silniku. |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-04-2008, 23:43
|
|
|
Wymień silnik krokowy,też miałem problem podczas odpalania silnika.Palił dobrze ale na zimnym gasł(nie trzymał wolnych obrotów)Musiałem ciągle trzymać na gazie,aż do minimalnego nagrzania,wtedy jakoś chodził;) Po drugie napisz,jaki masz silnik(wtrysk,gaźnik)Pozdro |
_________________ TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior |
|
|
|
|
polki8
Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 10 Skąd: Kałuże
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-04-2008, 07:02
|
|
|
Silniczek raczej jest dobry - reaguje na podane napięcie bezpośrednio z akumulatora.Poza tym jest to już drugi silniczek, który był z wymienianym wtryskiem.
Mój silnik to 1.6 wtrysk1punktowy mono jetronic. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-04-2008, 13:48
|
|
|
polki8, wymień lub wyreguluj czujnik położenia przepustnicy, mam to samo i na razie dorobiłem sobie taki prztyczek który "wzbudza" silniczek i dalej już sam utrzymuje obroty
sprawdź jeszcze w ten sposób:
po odpaleniu samochodu, gdy próbuje gasnąć, podnieś maskę i naciśnij ten dzyndzel (ten który popycha krzywkę) od silniczka - jeżeli silniczek zaskoczy i zacznie utrzymywać obroty to wina leży w CPP
jeżeli nie zaskoczy to silniczek trzeba wyczyścić
w razie czego pytaj bo troszkę się już z tym namęczyłem - któregoś dnia zrobię manual |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
polki8
Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 10 Skąd: Kałuże
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-04-2008, 13:58
|
|
|
Próbowałem wciskać , mierzyłem też miernikiem i po dotknięciu przepustnicy oporność spadała do 0. czyli chyba jest dobrze.A silniczek po odpięciu wtyczki i podaniu napięcia wysuwa lub wsuwa się bez zacięć,a mam już 2 silniczek i jest tak samo.Zastanawia mnie czemu nie ma reakcji po odpięciu wtyczki z czujnika temperatury(próbowałem też na innym czujniku) |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-04-2008, 14:24
|
|
|
we wtyczce masz 4 piny, na dwa podajesz napięcie żeby się wsuwał lub wysuwał, a 2 kolejne są od czujnika styku, to takie dwie blaszki w dzyndzlu na których normalnie nie ma zwarcia a następuje ono po dotknięciu do krzywki gazu (lub po naciśnięciu dzyndzla) jeżeli na tych dwóch pinach nic się nie pojawia to tu leży Twój problem, wg wskazań oporu właśnie na tych 2 pinach reguluje się CPP
ja właśnie zrobiłem sobie przycisk który zwiera mi te dwa styki i wystarczy że nacisnę go przed uruchomieniem samochodu na włączonym zapłonie i już silniczek działa zupełnie normalnie
** Dodano: 05-04-2008, 15:26 **
polki8 napisał/a: | po dotknięciu przepustnicy oporność spadała do 0 |
rozumiem że mierzyłeś to właśnie na 3 i 4 pinie, piszesz że opór spadał to znaczy że wcześniej był ? czy pojawił się dopiero po naciśnięciu dzyndzla i pomału leciał do 0 ??
** Dodano: 05-04-2008, 15:31 **
polki8 napisał/a: | czemu nie ma reakcji po odpięciu wtyczki z czujnika temperatury(próbowałem też na innym czujniku) |
ten czujnik (ten niebieski w kolektorze) działa tylko na zimnym silniku, dopóki nie zacznie działać sonda lambda więc nawet po niewielkim rozgrzaniu nie będzie żadnej reakcji po odpięciu wtyczki |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
polki8
Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 10 Skąd: Kałuże
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-04-2008, 09:26
|
|
|
Ten styk w czujniku styku działa dobrze, sprawdzałem wszystkie masy we wtyczkach i przy kompie(masy są dobre).
A ten czujnik temperatury to wcześniej zmieniały mi się wolne obroty nawet na rozgrzanym.
Mam zamówiony inny komp na allegro i zobaczę co będzie, bo już nie wiem czego się czepiać. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-04-2008, 14:51
|
|
|
polki8, no to poszukaj jeszcze posta Dakoty o regulacji CPP |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
polki8
Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 10 Skąd: Kałuże
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-04-2008, 19:52
|
|
|
Dziś dotarł do mnie ten komputer z allegro.Podpiąłem go do auta i silniczek trochę otworzył przepustnicę.Odpaliłem auto i wolne obroty fajnie trzymają , z tym,że silnik był trochę ciepły.Jutro rano okaże się jak silnik będzie całkiem zimny, poinformuję o efektach.
** Dodano: 08-04-2008, 09:19 **
Jednak to była wina komputera.Dziś była próba na zimnym silniku i działa dobrze.
Dziękuję wszystkim za wskazówki i mogę już zamknąć temat. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|