Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana czujnika halla
Autor Wiadomość
debestia 
witamy nowego


Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-03-2009, 17:33   wymiana czujnika halla

Witam,
mam problem z tipo 1,4 gaznik- nie odpala gdy jest zimny, z tego co tu wyczytałem to najprawdopodobniej czujnik halla w zaplonie - w zwiazku z tym moje pytanie czy gdy wykrece zaplon i wymienie ten czujnik to nie rozreguluje zaplonu?poradzcie jak to zrobic najlepiej.
pozdr.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-03-2009, 18:13   

debestia, Ściągając aparat zapłonowy rozregulujesz zapłon, ale jest na to prosty patent. Bierzesz szmatkę dokładnie wycierasz do czysta podstawę aparatu zapłonowego i odrysowujesz pisakiem oryginalne położenie i już. Czujnik indukcyjny chyba można wyciągnąć bez wyciągania aparatu zapłonowego swoją drogą, ale nie dam sobie za to nic obciąć :D
debestia napisał/a:
z tego co tu wyczytałem to najprawdopodobniej czujnik halla w zaplonie
a gdzie to wyczytałeś? ciekawe. Jest co najmnie kilka innych powodów dlaczego auto nie zapala jak jest zimne, a ten by mi do głowy nie przyszedł :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
debestia 
witamy nowego


Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-03-2009, 07:05   

wyczytałem na forum,pompa sprawna,iskra jest,kopułka nowa,palec nowy,świece nowe,przewody raczej ok(a jednak nie odpala)-kilka usterek dotyczyło CPW a skoro ja go niemam to chyba pora sprawdzic ten czujnik.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2009, 07:32   

debestia, Podstawa to regulacja gaźnika (skład mieszanki, bieg jałowy) i sprawdzenie jego stanu (czy wszystkie siłowniki pracują czy, jakaś dysza się nie przytkała). Używasz cięgna ssania przy zapalaniu? też nie chce zapalić wtedy?. Poza tym do sprawdzenia były jeszcze elektrozawór i kabelki od niego, podgrzewacz kolektora, oporność cewki (jak masz multimetr). Co do kabli "to raczej" jest mało przekonujące, idź wieczorkiem do auta podnieś maskę i zapal, jak zobaczysz przeskakujące iskierki to kable są do kosza.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
debestia 
witamy nowego


Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-03-2009, 08:21   

uzywam ssania i tez jest problem,załapuje po kilkukrotnym kreceniu,co do gaznika to nie dawniej jak 2 miesiace temu wstawilem na warsztat do regulacji i bylo okey,sprawdze jeszcze te kable i zobacze.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2009, 19:10   

No to spróbuj z tym czujnikiem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load