Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ustawienie CPP 2.0 16v
Autor Wiadomość
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-11-2012, 13:19   Ustawienie CPP 2.0 16v

Wymieniłem w swoim Sedici przepustnicę. Po odpaleniu obroty wariowały, raz wchodziły wysoko, raz schodziły do 500, czasami gasł. Wziąłem się za ustawienie CPP. Ściągnąłem gumkę z wtyczki, w drugi pin (żółty przewód) wsadziłem plusa, minusa do klemy akumulatora.
https://www.youtube.com/watch?v=QsUqvalODqM
Tutaj jest jeszcze 0.19, potem przestawiłem na 0.22 na zamkniętej przepustnicy. Na całkowicie otwartej daje wartość 4.7. Wartości rosną jednostajnie. Auto po odpaleniu ma ok 1300 obrotów i spada na mniej niż 1000.
Nie wiem czy przyjąłem dobre napięcie na zamkniętej 0.2-0.25.

Teraz jest drugie pytanie. Chcę ustawić wolne obroty za pomocą śruby w przepustnicy. Po odpięciu VAE auto gaśnie. Teraz jest wkręcona na równo z nakrętką i dalej auto spada z obrotów. Czy muszę najpierw zresetować komputer przed ustawieniem obrotów?
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-11-2012, 15:46   

Zawsze najlepiej robic reset kompa przed regulacja obrotow.W swoim 2.0 8V ustawialem na 0.18V przy zamknietej przepustnicy bo jak przekraczalo 0.25 to nie schodzil z obrotow.Ksiazka niby podaje ze ma byc 0.5V ale przy takim ustawieniu po dodaniu gazu nie schodzil nizej jak 2000 obr.

Przy odpinaniu zaworu vae moj zawsze gasl i bez tej wtyczki nie dalo sie nigdy uruchomic silnika.Srube na przepustnicy wkrecalem do oporu a pozniej okolo 1 obr wykrecona byla.Zreszta sruba wyregulujesz obroty wg wlasnego uznania.Wykrecajac zwiekszasz obroty ale zmniejszasz podcisnienie w kolektorze ssacym.

Zauwazylem jeszcze cos-czym ta sruba bardziej wkrecona tym sprawniej dzialalo servo i byl lepszy hamulec :) Wiec staralem sie zeby byla jak najbardziej wkrecona bo zyskiwalem odrobine ostrzejsze hamulce :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-11-2012, 16:07   

Dzisiaj ustawiłem CPP na ciepłym silniku. Na zamkniętej 0.21-0.22, otwarta 4.7, zresetowałem kompa i dałem mu się nauczyć na wolnych obrotach do włączenia wentylatora. Teraz po odpięciu VAE auto w ogóle nie reaguje - obroty stoją w miejscu jakby nic się nie stało, trzyma ok. 950.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-11-2012, 17:46   

Ile lat mialem tipo tyle lat gaslo po odpieciu vae.Moze srube na przepustnicy odkreciles na tyle duzo ze obroty masz dobre nawet z zamknietym vae (tzw.na sztywno) i wtedy nie zgasnie przy odpieciu wtyczki.Wada tego rozwiazania jest to ze dzis obroty beda dobre a jutro czy za kilka dni niekoniecznie.Zdarzalo mi sie tez gasniecie silnika przy hamowaniu.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-11-2012, 22:22   

No i dobrze zrobiłeś. A może operację przeprowadzałeś pod parkiem wodnym, bo ja byłem u kolegi naprzeciwko w warsztacie.
  
 
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-11-2012, 23:42   

mac1us, trzeba było podejść :D widziałem właśnie że ktoś się stamtąd patrzył.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-11-2012, 08:25   

Na nagrzanym silniku pracujacym na wolnych obrotach vae mozna odpiac{ w sensie wtyczke, nie wyjac go z ukladu bo bedzie nieszczelnosc spora:)} i auto nie powinno reagowac, praktycznie nie pracuje wtedy ten zawor. Auto nie zgasnie, pod warunkiem, ze cpp jest dobrze ustawiony, przepustnica jest prawidlowo ustawiona, nie ma nieszczelnosci w dolocie.U mnie na goracym silniku mozna jezdzic z odpieta wtyczka zaworu vae, jedyny przypadek kiedy silnik moze zgasnac to jazda na obrotach i nagle wrzucenie na luz,ewentualnie jakas spora zmiana obciazenia silnika na wolnych typu jednoczesne wlaczenie wiatrakow od chlodnicy i klimy itp.. wtedy jesli vae jest odpiety to moze nie zareagowac na "zmiane" w kolektorze ssacym ,silniczek krokowy nie "podbije" i silnik zgasnie.

Czyli jesli auto rozgrzane nie reaguje na odpiecie vae to jest to zjawisko prawidlowe Dawid.

Ps: przepustnice mimo wszystko najlepiej ustawic przy pomocy zlacza diagnostycznego i podpietego programu diagnostycznego, osiagniesz najwieksza precyzje bez ustawiania na chybil-trafil, chociaz jesli ustawiles bez tego i jest ok, jestes zadowolony z pracy silnika to bym nie ruszal.
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2012, 06:14   

Jak już jesteśmy w temacie Dawid, pamiętasz jeszcze namiar na interface do naszego kompa? Bo mnie się jakiś czas temu skasowało wszystko a chciałbym to cudo nabyć. Od razu mógłbym ci go do testów pożyczyć, tylko musiał byś jakiegoś starego kompa zorganizować z 2 x COM bodajże.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2012, 07:39   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Jak już jesteśmy w temacie Dawid, pamiętasz jeszcze namiar na interface do naszego kompa? Bo mnie się jakiś czas temu skasowało wszystko a chciałbym to cudo nabyć. Od razu mógłbym ci go do testów pożyczyć, tylko musiał byś jakiegoś starego kompa zorganizować z 2 x COM bodajże.

Mam coś takiego , nazywa się Euroscan . Mało , że wymaga kompa z dwoma COM-ami , to jeszcze chodzi pod "czystym" DOS-em , a więc wymaga Windowsa 98 . Samo "cudowne pudełeczko" kupowałem kilka lat temu w Krakowie na Gromadzkiej za ~50 - 60 zł .
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2012, 18:57   

To jest to http://viaken.pl/pl/diagn...i-j-polang.html ?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2012, 19:24   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
To jest to http://viaken.pl/pl/diagn...i-j-polang.html ?

Dokładnie to samo .
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2012, 21:26   

JAM_BELFEGOR, sam Euroscan to nie problem. Na allegro z Krk. Cena też przystępna.
http://allegro.pl/interfe...2802712283.html

Najgorzej to teraz działającego kompa z 2x com znaleźć ;/
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2012, 22:30   

Moja dziewczyna ma taki zbytek, a o DOS to nie problem. Jeszcze pamiętam komendy, nie potrzebuje Windowsa. Jak będę leniwy to sobie NC doinstaluje... ciekaw jestem czy ktoś w dobie smart fonów tabletów i inteligentnych lodówek pamięta co to norton commander :lalala:

** Dodano: 30-11-2012, 22:30 **
Dawid, to co podesłałeś to cały komplet ? skąd wziąść program diagnostyczny? jest w komplecie?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-12-2012, 03:34   

JAM_BELFEGOR, z racji ze mam tipo musialem sobie przypomniec co to NC :)

Kupowalem jakis czas temu taki komplecik od viaken-a ale cena byla wtedy 200 zl.Nie pamietam czy na PIC-u czy ATmelu ale wybralem ta drozsza wersje ponoc stabilniejsza.Sprzedajacy nigdy nie wysylaja nielegalnych programow.Na plytce sa zwykle instrukcje i jakies programy free.Euroscana oczywiscie tez nie bylo.Ale jak napiszesz na gg do sprzedawcy podesle link :)Choc ja sam znalazlem w necie ale jak czasem nie moglem znalezc to pisalem i zawalal mnie linkami :) Komputer tez zorganizowalem jakos.Teraz to i na smietniku takiego z 2xCOM nie dostanie :)

Podlaczalem tipo 2.0 jak i 1.6.W przypadku 2.0 bez problemow.W przypadku 1.6 nie bylo na liscie mojego numeru sterownika silnika ale poszlo jakos na podobnym :) Mozna odczytac bledy,wykasowac i podpatrzec parametry czy wyregulowac wlasnie przepustnice :)Wielu mozliwosci to tam nie ma ale generalnie powrot do przeszlosci :lol:
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-12-2012, 09:43   

JAM_BELFEGOR, powinno być wszystko w komplecie. Taki plus całej sytuacji że masz na miejscu więc zawsze można jeszcze podpytać.
Z tego co wiem program ładuje się z Euroscana więc nic więcej nie powinno być potrzebne.

** Dodano: 01-12-2012, 15:48 **
Przeczyściłem dzisiaj VAE. Auto trzyma obroty, nie falują (jeszcze nim nie jechałem, na razie odpalanie pod blokiem) ale dalej nie wyeliminowałem jednego problemu.

Tak jak wcześniej napisałem wymieniałem przepustnicę. Od tego momentu czasami auto nie schodzi z obrotów. Złapie 2000-2500 i trzyma, potem spadają i jest spokój. Co może powodować takie podwieszanie? Dodam że mam taki problem z linką gazu:

Pancerz nie chce się schować w ścianie grodziowej, tak jakby się blokował na czymś. Wchodzi w plastikową tulejkę wystającą nad zbiornikiem płynu hamulcowego tak na 1-2 centymetry. Wygląda na to, że pancerz powinien wejść dalej ale nie mam pojęcia jak to zrobić. Ta biała plastikowa końcówka jest nasunięta maksymalnie na pancerz.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load