|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
stacyjka |
Autor |
Wiadomość |
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 30-11-2012, 01:35 stacyjka
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów. Nie wiem czy dobrze pisze ale napisałem w tym dziale. Czy ktoś kiedy wymieniał "wyciągał" stacyjkę, bębenek w Tipo lub Temprze. Mnie czeka wymiana tego ustrojstwa bo jest coraz gorzej a mam calu kompletny zestaw do założenia. Dokładnie to już zamki wlew itp zostało mi wymienić stacyjkę ale nie wiem jak za to się zabrać aby nić nie popsuć |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2012, 08:08
|
|
|
kamyk0077 napisał/a: | Witam wszystkich forumowiczów. Nie wiem czy dobrze pisze ale napisałem w tym dziale. Czy ktoś kiedy wymieniał "wyciągał" stacyjkę, bębenek w Tipo lub Temprze. Mnie czeka wymiana tego ustrojstwa bo jest coraz gorzej a mam calu kompletny zestaw do założenia. Dokładnie to już zamki wlew itp zostało mi wymienić stacyjkę ale nie wiem jak za to się zabrać aby nić nie popsuć |
Uzbrój się dużo cierpliwości i sam brzeszczot do metalu ( owinięty szmatą - BHP ). Rozkręć obudowę kierownicy . Na kolumnie kierownicy założona jest obudowa stacyjki składająca się z dwóch części . Skręcone są zrywalnymi śrubami , w których podczas fabrycznego montażu zostały urwane łby, więc tego nie rozkręcisz. Trzeba je przeciąć na składaniu obu połówek . To, że przy cięciu śrub - natniesz trochę materiał obudowy - nikomu i niczemu nie szkodzi . Od dołu czasami udaje się dojść niewielką szlifierką kątową , od góry pozostaje tylko kilkanaście minut pracy , trochę potu i czasami pokaleczone ręce ... |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-11-2012, 13:39
|
|
|
jesli chodzi o sam wkład to da sie go łatwo wyciagnać bez kombinacji,wkładasz kluczyk przekrecasz w pozycje postojuwek,wciskasz taki dzundzelek z boku stacyjki ciagniesz za kluczyk i wyciagasz wkład z kluczykiem. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-11-2012, 14:23
|
|
|
kamilsitek1983, niedawno to robilem.Zdejmujesz oslony z kolumny kierownicy.Trzeba wyciagac w pozycji zaplon a nie postojowek.Wczesniej jednak lepiej zdjac kleme z akumulatora.W obudowie stacyjki jest otwor z boku i przez niego trzeba wcisnac zapadke blokujaca wklad a poznij ciagnac wklad wraz z kluczykiem.Czasem opornie wychodzi ale genetalnie robota przyjemna i latwa |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Misterny
Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 66 Skąd: Głubczyce
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 30-11-2012, 15:18
|
|
|
dokładnie większośc fiatów tak ma naszych roczników:D |
_________________ Tipo 1.8 ie silnik lancia:P |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2012, 15:21
|
|
|
kamilsitek1983 napisał/a: | jesli chodzi o sam wkład to da sie go łatwo wyciagnać bez kombinacji,wkładasz kluczyk przekrecasz w pozycje postojuwek,wciskasz taki dzundzelek z boku stacyjki ciagniesz za kluczyk i wyciagasz wkład z kluczykiem. |
Jeżeli myślisz , że to standardowe fabryczne rozwiązanie i wszytkie auta tak mają - to się nieco mylisz ... Napisz - gdzie parkujesz
To ty masz uszkodzoną stacyjkę ! |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-11-2012, 16:36
|
|
|
wyciagałem samą wkładke u brata w tipie i u siebie w marei.Poszlo bez przygód
** Dodano: 30-11-2012, 16:43 **
wciskasz to(przekrecasz kluczyk na postojuwki)i ciagniesz za kluczyk!Wyciagasz wkładke.Zakładasz w odwrotnym kierunku
** Dodano: 30-11-2012, 16:46 **
SORY moze i w pozycji zapłon,niepamietam dokładnie bo robiłem to kilka lat wstecz
** Dodano: 30-11-2012, 16:49 **
ale da sie to zrobić bez młotka i przecinaka |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-11-2012, 17:41
|
|
|
schab, i tu sie mylisz...Warunkiem wyciagniecia wkladu stacyjki jest posiadanie pasujacego kluczyka Wiec nie wyciagniesz bez kluczyka lub z kluczykiem od innego auta bo wtedy zapadki nie da sie wcisnac:)I zpewnoscia jest to fabryczne rozwiazanie a nie zadne uszkodzenie stacyjki:)Sporo samochodow tak ma:) |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-11-2012, 21:43
|
|
|
A kolega tak na mnie naskoczył,chyba miałem racje!Az mi sie głupio zrobiło |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-12-2012, 12:38
|
|
|
kamilsitek1983 napisał/a: | A kolega tak na mnie naskoczył,chyba miałem racje!Az mi sie głupio zrobiło |
Jeżeli się poczułeś urażony - przepraszam .
Wkładkę stacyjki wymieniałem 3 razy w różnych autach . Tylko że raz z powodu zgubionego ( jedynego ) kluczyka , drugi raz - bo kluczyk się złamał i został w środku , a trzeci - bo zapadki w stacyjce były już tak wyrobione , że oryginalny kluczyk już się nie dał obrócić . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-12-2012, 16:54
|
|
|
spoko,teraz napisałes ok.We wszystkich przypadkach opisanych przez Ciebie w poprzednim poście innej opcji nie ma,zeby to zrobić.Także takie rzeczy należy robić jak kluczyk jeszcze sie przekręca. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|