 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
silnik w oleju |
Autor |
Wiadomość |
szymekz

Wiek: 38 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 55 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-03-2008, 23:27 silnik w oleju
|
|
|
troche mi silnik chlapie olejem moze nawet tak srednio;/ no i go jescze pozera, ale coz ma troche przejechane 240tys. 1,4 gaznik 93r.
w kwietniu kupuje ceramizer, i zoabcze jak to bedzie:) podobniesz jest swietny.
ile by kosztowalo zrobienie silnika, to jest podobno pierscienie jakies uszczelki, i czy tylko tyle?
jesli cos wiecej trzeba by robic, napiszcie co i jaki koszt mniej wiecej:) |
_________________ z farcikiem:)) |
|
|
|
 |
Tobol


Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 77 Skąd: Gdańsk/Toruń
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-03-2008, 00:42
|
|
|
Mam to samo. Mi chyba cieknie przy bagnecie. A ceramizer przy tyluletnim silniku chyba niewiele zdziała |
_________________ "Spala się, zanim wyciągniesz po to ręce..."
Jak zwalczyć depresję, smutek, dół |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2008, 07:59
|
|
|
szymekz, w pozytywne działanie tych ceramizerów jakoś nie chce mi się wierzyć. Nie lepiej dać troche więcej kasy, i np. nowe pierścienie?? 240 tyś, dla Tipo/Tempra hmmm... nie powiedział bym, żeby to było bardzo dużo (chyba że przebieg miejski, albo licznik cofany ) ....Zastanów sie jeszcze nad tym ceramizerem, nie napalaj sie;) Moze i ten wynalazek pomaga ale wydaje mi sie że tylko na "krótką mete". Co do kosztów to nie orientuje się. Ale wiem ze full remont silnika (jest po tym jak nowy) wynosi ok 1000 - 1200 zł.
Tobol, pewnie masz nieszczelny przewód od odmy albo uszczelke pod "pokrywką" do której ten przewód jest podłączony (część wychodząca z kadłuba silnika).
Pozdro |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2008, 09:34
|
|
|
Hmmm.... stanowczo odradzam ceramizera niedawno tvn turbo zrobiło test tego cuda w/g tego filmiku co krąży po necie z polonezem który robi 500km bez oleju BZDURA I BUJDA!!! zalali to cudo, w skrócie wzrosła kompresja na początku potem shamowali go po 3000km i wyszedł im spadek mocy 7KM potem spuścili olej i wio w trasie po 30km zawory tłukło się jak szalone ale tak musiało być skoro nie ma oleju po mniej więcej 50km zatarł im sie silnik pękł wał korbowy przebijając korpus silnika po zdjęciu miski olejowej ukazał się obraz jak po bitwie. Auto testowe jakaś skoda nie pierwszej młodości z przebiegiem ponad 200tyś. Co do wycieków oleju po oglądaj cały silniczek powycieraj go dokładnie i przejedz się, zobacz skąd pojawią się nowe wycieki. Może to tylko uszczelka pod pokrywą zaworów. Można wymienić we własnym zakresie a koszt uszczelki 8-9zł. Może wężyk od odm'y jest nie pęknięty lub źle założony. Sprawdź też przy bagnecie czy nic nie cieknie. Wymiana uszczelki pod głowicą to troszkę kosztowniejsza zabawa, dodatkowo uszczelnianie samego silnika od środka czyli podmiana pierścieni na większy rozmiar też do tanich nie należy niestety nie wiem ile bo nigdy nie robiłem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2008, 10:22
|
|
|
szymekz, zrób tak jak pisze JAM_BELFEGOR, a co poboru oleju, to nie piszesz nic czy auto jest słabe, albo kopci na niebiesko - na początek proponuje wymienić uszczelniacze na zaworach - koszt części ok 30zł i do tego robocizna ok 100 - pod warunkiem że mechanik zrobi to "od góry", ja robiłem to ostatnio ale mi wyszły jeszcze komplikacje z popękaną głowicą, kupnem używiki i regeneracją jej i koszty doszły do 1300 |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
szymekz

Wiek: 38 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 55 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-03-2008, 18:02
|
|
|
auto mi nie komci, dobrze jezdzi, na benzynie ma super przyspieszenie, i daje rade:) tylko na gazie jest zamulone ale juz pisalem o tym i bede to robil niedlugo. teraz pojade umyc silnik, i zobacze skoad cieknie i bede pisal mniej wiecej ska, i wrzuce fotke, bo na samochodach znam sie jakies pol roku odkad mam mojego tipczusie:) wiec jestem zielony. a jesli chodzi o wymiany, mam chlopa ktory robi mi to za darmo::))) wiec tylko czesci mnie kosztuja:) |
_________________ z farcikiem:)) |
|
|
|
 |
wabot

Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 69 Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-03-2008, 21:30
|
|
|
Kolego jeśli ci nie kopci na fioletowo to pewnie będzie uszczelka pod miską albo pokrywą zaworów- fiatowe silniki tak mają. Jeśli natomiast to pierścienie to kup lepiej ten ceramizer za 50 zeta, dolewaj na bieżąco olej i jeździj ile wytrzyma. Nie opłaca się wydawać połowę wartości auta. |
_________________ Tipo 1.4 95r 159.A2 |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-03-2008, 22:37
|
|
|
wabot, chyba nie czyta wcześniejszych postów |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
wabot

Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 69 Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-03-2008, 00:03
|
|
|
Pardom. Przegapiłem twojego posta JAM_BELFEGOR |
_________________ Tipo 1.4 95r 159.A2 |
|
|
|
 |
szymekz

Wiek: 38 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 55 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-03-2008, 08:03
|
|
|
czytam wszystkie posty:) |
_________________ z farcikiem:)) |
|
|
|
 |
tipacz


Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 30-03-2008, 10:06
|
|
|
Też mam 1,4 z 94r i osobiście proponuje pierwsze wymienic uszczelke na klawiaturze. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
 |
|
|
|
 |
sheriffnt


Pomógł: 7 razy Wiek: 62 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 01:05
|
|
|
Witam
Jakbyś umył motorek, byłoby widać skąd zyga olejem, w Ładzie strasznie walił olej z uszczelnienia wałka rozrządu, kilka zeta za zimmering, godzina pracy i świety spokój |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
 |
szymekz

Wiek: 38 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 55 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 06:28
|
|
|
dzis umyje i podesle foto, bo jak zaczeliscie mi pisac o uszczelkach gdzies tam, to ja juz oglupialem,(prawie jak na wykładzie czasem;p;p;p):)) |
_________________ z farcikiem:)) |
|
|
|
 |
JAM_BELFEGOR


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-03-2008, 13:59
|
|
|
Spokojnie porób zdjęcia wklej to tego postu a wyjaśnimy ci co i jak. Nie każdy wie w końcu co to uszczelka klawiatury albo gdzie jest wężyk z occ Większość z tych rzeczy będziesz mógł sam zrobić nie posiadając jakieś szczególnej wiedzy, no jedynie jak trzymać klucz i jak odkręcić śruby
** Dodano: 02-04-2008, 10:07 **
No i nie mam zdjęcia... |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|