Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
korektor ssania 1,6 tempra
Autor Wiadomość
Krzysiek7777 


Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2008, 14:39   korektor ssania 1,6 tempra

Witam znowu pytanie , od czego jest kolektor ssania , kiedy działa i jak się go ustawia ?? Pozdrawiam.
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2623
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-03-2008, 14:56   

A co to jest kolektor ssania? O czym myślisz? :|

Może o kolektorze ssącym..
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2008, 15:26   

w temacie piszesz korektor, a w poście kolektor :?

chyba kolega ma na myśli kolektor ssący (inaczej dolotowy)
tego się nie ustawia bo to jest kawałek hmm "rury" która przykręcona jest do silnika a na niej montowany jest gaźnik/urządzenie wtryskowe

ewentualnie jeśli chodzi o jakąś korekcję ssania to może silniczek krokowy ??
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Krzysiek7777 


Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2008, 19:39   

o to mi chodzi
korektor ssania do gaźnika
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-03-2008, 20:11   

Korektor ssana do gaźnika? Eee... ;D
To może jednak kolektor?

Cytat:
Kolektor ssący - przewód wykonany z metalu bądź tworzywa sztucznego podłączany do głowicy w silniku, służący do doprowadzenia powietrza lub mieszanki paliwowej do cylindra. Konstrukcja kolektorów ssących bywa różna. Można ją podzielić ze względu na ilość rur zależnej od ilości cylindrów, sposób zasilania silnika, miejsce usytuowania gaźnika i układu wtrysku paliwa.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2623
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-03-2008, 20:16   

Krzysiek7777 napisał/a:
korektor ssania

:lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2008, 21:08   

Krzysiek7777 jesteś pewien że się nie przesłyszałeś? Jak żyje nie słyszałem o żadnym korektorze ssania, kolektor tak i jak yoyo napisał to kawał żeliwnego odlewu który łączy gaźnik czy wtryskiwacze z komorą cylindrów (jedyne co z tym da sie zrobić to można wypolerować od środka poprawiając trochę przepływ mieszanki powietrzno paliwowej). Za ssanie w silniku z elektronicznym sterowaniem odpowiada przeważnie silniczek krokowy który jest sterowany z komputerka, więc też nie jest to element ręcznie ustawiany. Ssanie w silniku z gaźnikiem bez elektroniki dobywa się cięgnem i tu z pomocą jednej śruby możesz regulować uchylenie przepustnicy w stosunku do wyciągniętego cięgna. Chyba tyle co można powiedzieć na temat elementów związanych z ssaniem w samochodzie (no prawie jak wsadzimy ładną kobietę do samochodu możemy powiększyć temat ssania :lalala: ).
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 19-03-2008, 21:16   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
(no prawie jak wsadzimy ładną kobietę do samochodu możemy powiększyć temat ssania :lalala: )

może o ten korektor ssania chodziło? :? haha

** Dodano: 19-03-2008, 21:19 **
sory za offtop ale nie mogłem się powstrzymać :toimonster: :lol2:

Krzysiek7777, a może chodzi Ci o coś do regulacji ssania przy gaźniku... jakąś śrubkę albo cuś... :roll: chociaż nie pamiętam czy jest jakaś regulacja od ssania :roll:
czegoś takiego jak korektor ssania po postu NIE MA :|
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2008, 21:42   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
...kolektor tak i jak yoyo to kawał żeliwnego odlewu...

wypraszam sobie :P
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-03-2008, 00:03   

sorki yoyo czeski błąd nie dodałem "napisał" już poprawiam :uklony:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-03-2008, 09:31   

Jedynie co kojarzy mi się z korektorem ssania to siłownik zapobiegający nadmiernemu wzbogaceniu mieszanki przy włączonym ssaniu, który w określonych warunkach zmniejsza ssanie(otwiera przepustnice ssania) czyli w skrócie pisząc to ta biała "gruszka" z przody gaźnika.

Zerknij na post: http://forum.tempra.org/t...e-sa-vt1847.htm
Opisane w nim jest co do czego służy w gaźniku i jak regulować
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-03-2008, 10:39   

romano a słyszałeś żeby ktoś tak nazywał siłownik podciśnieniowy zubożenia mieszanki układu rozruchowego ufff.... co za nazwa ;p ? rzeczywiście trafna uwaga koryguje mieszankę przy ssaniu, ale myślę że kolega się pomylił z tym "korektorem"
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 38
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-03-2008, 11:44   

A co on miałby korygować ten korektor?
_________________
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-03-2008, 13:08   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
romano a słyszałeś żeby ktoś tak nazywał siłownik podciśnieniowy zubożenia mieszanki układu rozruchowego ufff.... co za nazwa ;p ?

Nie słyszałem, ale wpisałem w google i na jednej ze stron właśnie tak jest nazwany ten siłownik:
http://www.eter-mot.com/d...3520&pro=272791
Dla mnie ta nazwa jet bardziej logiczna niż ten cały twór ze siłownikiem podciśnieniowym...bla bla bla

mrk69 napisał/a:
A co on miałby korygować ten korektor?

Jak sama nazwa wskazuje ma korygować ssanie :lalala:
mrk69, w poprzednim poście przecież napisałem co korektor robi.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-03-2008, 13:59   

romano napisał/a:
Dla mnie ta nazwa jet bardziej logiczna
racja tyle że aż do dziś nie spotkałem się z takim określeniem. ;D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Krzysiek7777 


Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-03-2008, 10:41   

Brawo panowie doszliście do tego o co mi chodzi .
I na środku jest plastikowa jakby śróbka , którą się wkręca lub wykręca . I do czego to służy ??
  
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 25-03-2008, 14:10   

Do korygowania ssania :kapelusznik: :lol: :lol: :lol:
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
Krzysiek7777 


Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 14
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-03-2008, 02:14   

dcfan napisał/a:
Do korygowania ssania :kapelusznik: :lol: :lol: :lol:


Plis wytłumacz jak dzie i kiedy :)
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-03-2008, 08:01   

Krzysiek7777 napisał/a:
Plis wytłumacz jak dzie i kiedy :)

Zerknij kilka postów wyżej podawałem linka do postu, w którym opisane jest jak działa.
http://forum.tempra.org/t...e-sa-vt1847.htm
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 22 days
Network load