Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwne zachowanie ukłądu kierowniczego?? wibracje+
Autor Wiadomość
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-07-2006, 13:50   dziwne zachowanie ukłądu kierowniczego?? wibracje+

witajcie.

ostatnio zauwazylem ze jakos tak dziwnie chodzi uklad kierowniczy, wolne skrecanie prawo lewo w miejscu objawia sie takim malym chrobotaniem. czyzby juz maglownica do zmianki?? zagadka wielka??

kolejna rzecz to przy wiekszych predkosciach jak 70km/h zaczyna wibrowac kierownica :sciana: . bralem pod uwage wywazenie kulek oraz mozliwosc padniecia prawego drazka kierowniczego a moze wine ponosi uszkodzona tylna tuleja na prawym wachaczu??

co o tym myślicie??
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
cornelito 



Wiek: 42
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 90
Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-07-2006, 16:31   

Moim zdanie to chyba przegób zewnetrzny. Mam cos takiego w renowce i juz wiem ze to przegob napedowy tylko tam wymiana to duzy koszt bo trzeba razem z polosia wymienic.
     assistance
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-07-2006, 18:19   

na początek to jedź do "gumiorza' i wyważ przednie koła,bo nie wydaje mi sie żeby tylnie miały coś wibracji kierownicy,a odnośnie drążka kierowniczego,to przy wibrowaniu kierownicy od przednich kół słychać by było też stukanie,głośność stukania zależna od stopnia wybicia gałki drążka,bynajmnij tak było u Mnie
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-07-2006, 18:20   

1. to tak jak cornelio mówi, prawdopodobnie przegub.

2. wywaz koła!!! Niech sprawdza Ci tez opone. Ja mialem kiedys opony Dayton, na pierwszy rzut oka byly ok, ale przy 100km/h wpadaly w drgania. Wymienile opony na inne i problem zniknal.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-07-2006, 21:59   

1. Maglownica albo końcówka drążka.
Przy skręcaniu kół jeśli masz luz na końcówce będzie "strzelać"


2. Ja kiedyś tak miałem i okazało się że wyważenie kół uzdrowiło Temprę.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
rochaz 



Wiek: 47
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 45
Skąd: Dublin
Województwo: Other
Wysłany: 20-07-2006, 01:37   

Jak wywazasz kola to wszystkie(nie tylko przod) bo jak mi latala kierownica przy 50 km/h zrobilem tylko przod, mechanik juz chcial wymieniac mi zawieszenie ale zlapalem gumke z tylu i pojechalem, zakleilem i wywazylem okazalo sie, ze tyl mi telepal autem...
Zdrowionka.
_________________
...a ja miałem kierownice po stronie pasażera...
...1,6 ie...

Sprzedałem.Żałuje.Mam zdjęcia...
     assistance   Moneta
 
 skype
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-07-2006, 09:16   

tak sie rozpisałem ze nie dopisałem . wycie powyzej 100km/h coś takiego jak wycie nieszczelngo tylnego mostu jak wiecie o co chodzi i chyba jednak przegub wewnętrzny no chyba ze kuz na wałku głównym przekłądni . ale jeśli to przy przegubie to czy to przegub czy krzyzak moze walic ??

przyznam się szczerze ze nigdy w zyciu nei zmieniałem wewnętrznego przegubu więc lepiej zeby to nie bylo to

co do ukłądu kierowniczego: dopompowałem kolka na stacji bo przod to byla tragedia 1,5 i 1,6 wiec dorobilem do 2,0 i troche zmalało razem ze sciaganiem :evil: , drążek kierowniczy to moze byc juz tylko prawy bo tylko tego nie zmieniałęm od czasu kupna no i jeszcze amorki przednie czeka zmiana i gratis tylne a szukam ciągle łożysk przednicz amorkow jakis tanich.
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Zegmond 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 38
Skąd: Stara Miłosna
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 7/3/5
Wysłany: 25-07-2006, 22:04   

Chrobotanie podczas skręcania to objaw zatarcia łożysk Mc Person-ów, czyli amortyzatorów. W wielu wypadkach wystarczy rozebrać, powyczyszczać i obficie nasikać jakiegoś WD-eka, a po tych zabiegach, dobrze nasmarować porządnym smarem i będzie git...
_________________
Już za 4 lata, już za 4 lata Polska znów odpadnie z mistrzostw świata!!!
     assistance
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-07-2006, 10:02   

Zegmond napisał/a:
Chrobotanie podczas skręcania to objaw zatarcia łożysk Mc Person-ów, czyli amortyzatorów. W wielu wypadkach wystarczy rozebrać, powyczyszczać i obficie nasikać jakiegoś WD-eka, a po tych zabiegach, dobrze nasmarować porządnym smarem i będzie git...

piszesz o chrobotaniu , ale podczas jazdy czy podczas postoju ??
Mi chrobocze podczas jazdy (nie są to przeguby - przeguby już przerabiałem i wiek o co chodzi)
Jak z wieksza predkoscia wchodze w zakret (powyżej 40 km/h) koła lekko tylko skręcone to zaczyna chrobotać.
Czy poduszki amora też trzeba wymienić, czy wystarczy łożysko.
Co sie w tej poduszce amora zużywa ??
  
 
 
JABOL 
witamy nowego


Wiek: 40
Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 7
Skąd: Sandomierz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-07-2006, 12:49   

co do tego dziwnego drgania kierownicy to nepewno musisz opony z przodu zmienić...

ja tak miałem,takie dziwne wibrowanie kierownicy w jedną i w druą strone,najbardziej zauważalne przy 50km/h

a z czeszczeniem,jeśli już wiesz że to nie przegub to może byc jeszcze łożysko amortyzatora-na górze...
serwisanci fiata mówili mi że to jest typowa usterka dla tempry.Koszt to 120 złotych.
  
 
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30-08-2006, 20:35   dziwne zachowanie układu kierowniczego ??wibracje+

Moim zdaniem to krzyżak ci wali.Sprawdź tylko czy puka ci ze środka samochodu(odgłos) czy raczej dalej po prawej lub lewej -drązki.Pozostaje też możliwość jeśli masz kolumnę kierowniczą bez wsomagania wymiany tuleji teflonowej w maglownicy.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load