|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
dziwne zachowanie ukłądu kierowniczego?? wibracje+ |
Autor |
Wiadomość |
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-07-2006, 13:50 dziwne zachowanie ukłądu kierowniczego?? wibracje+
|
|
|
witajcie.
ostatnio zauwazylem ze jakos tak dziwnie chodzi uklad kierowniczy, wolne skrecanie prawo lewo w miejscu objawia sie takim malym chrobotaniem. czyzby juz maglownica do zmianki?? zagadka wielka??
kolejna rzecz to przy wiekszych predkosciach jak 70km/h zaczyna wibrowac kierownica . bralem pod uwage wywazenie kulek oraz mozliwosc padniecia prawego drazka kierowniczego a moze wine ponosi uszkodzona tylna tuleja na prawym wachaczu??
co o tym myślicie?? |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
cornelito
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 90 Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-07-2006, 16:31
|
|
|
Moim zdanie to chyba przegób zewnetrzny. Mam cos takiego w renowce i juz wiem ze to przegob napedowy tylko tam wymiana to duzy koszt bo trzeba razem z polosia wymienic. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-07-2006, 18:19
|
|
|
na początek to jedź do "gumiorza' i wyważ przednie koła,bo nie wydaje mi sie żeby tylnie miały coś wibracji kierownicy,a odnośnie drążka kierowniczego,to przy wibrowaniu kierownicy od przednich kół słychać by było też stukanie,głośność stukania zależna od stopnia wybicia gałki drążka,bynajmnij tak było u Mnie |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-07-2006, 18:20
|
|
|
1. to tak jak cornelio mówi, prawdopodobnie przegub.
2. wywaz koła!!! Niech sprawdza Ci tez opone. Ja mialem kiedys opony Dayton, na pierwszy rzut oka byly ok, ale przy 100km/h wpadaly w drgania. Wymienile opony na inne i problem zniknal. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-07-2006, 21:59
|
|
|
1. Maglownica albo końcówka drążka.
Przy skręcaniu kół jeśli masz luz na końcówce będzie "strzelać"
2. Ja kiedyś tak miałem i okazało się że wyważenie kół uzdrowiło Temprę. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
rochaz
Wiek: 47 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 45 Skąd: Dublin
Województwo: Other
|
Wysłany: 20-07-2006, 01:37
|
|
|
Jak wywazasz kola to wszystkie(nie tylko przod) bo jak mi latala kierownica przy 50 km/h zrobilem tylko przod, mechanik juz chcial wymieniac mi zawieszenie ale zlapalem gumke z tylu i pojechalem, zakleilem i wywazylem okazalo sie, ze tyl mi telepal autem...
Zdrowionka. |
_________________ ...a ja miałem kierownice po stronie pasażera...
...1,6 ie...
Sprzedałem.Żałuje.Mam zdjęcia... |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-07-2006, 09:16
|
|
|
tak sie rozpisałem ze nie dopisałem . wycie powyzej 100km/h coś takiego jak wycie nieszczelngo tylnego mostu jak wiecie o co chodzi i chyba jednak przegub wewnętrzny no chyba ze kuz na wałku głównym przekłądni . ale jeśli to przy przegubie to czy to przegub czy krzyzak moze walic ??
przyznam się szczerze ze nigdy w zyciu nei zmieniałem wewnętrznego przegubu więc lepiej zeby to nie bylo to
co do ukłądu kierowniczego: dopompowałem kolka na stacji bo przod to byla tragedia 1,5 i 1,6 wiec dorobilem do 2,0 i troche zmalało razem ze sciaganiem , drążek kierowniczy to moze byc juz tylko prawy bo tylko tego nie zmieniałęm od czasu kupna no i jeszcze amorki przednie czeka zmiana i gratis tylne a szukam ciągle łożysk przednicz amorkow jakis tanich. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
Zegmond
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2005 Posty: 38 Skąd: Stara Miłosna
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-07-2006, 22:04
|
|
|
Chrobotanie podczas skręcania to objaw zatarcia łożysk Mc Person-ów, czyli amortyzatorów. W wielu wypadkach wystarczy rozebrać, powyczyszczać i obficie nasikać jakiegoś WD-eka, a po tych zabiegach, dobrze nasmarować porządnym smarem i będzie git... |
_________________ Już za 4 lata, już za 4 lata Polska znów odpadnie z mistrzostw świata!!! |
|
|
|
|
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-07-2006, 10:02
|
|
|
Zegmond napisał/a: | Chrobotanie podczas skręcania to objaw zatarcia łożysk Mc Person-ów, czyli amortyzatorów. W wielu wypadkach wystarczy rozebrać, powyczyszczać i obficie nasikać jakiegoś WD-eka, a po tych zabiegach, dobrze nasmarować porządnym smarem i będzie git... |
piszesz o chrobotaniu , ale podczas jazdy czy podczas postoju ??
Mi chrobocze podczas jazdy (nie są to przeguby - przeguby już przerabiałem i wiek o co chodzi)
Jak z wieksza predkoscia wchodze w zakret (powyżej 40 km/h) koła lekko tylko skręcone to zaczyna chrobotać.
Czy poduszki amora też trzeba wymienić, czy wystarczy łożysko.
Co sie w tej poduszce amora zużywa ?? |
|
|
|
|
JABOL
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 25 Lip 2006 Posty: 7 Skąd: Sandomierz
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-07-2006, 12:49
|
|
|
co do tego dziwnego drgania kierownicy to nepewno musisz opony z przodu zmienić...
ja tak miałem,takie dziwne wibrowanie kierownicy w jedną i w druą strone,najbardziej zauważalne przy 50km/h
a z czeszczeniem,jeśli już wiesz że to nie przegub to może byc jeszcze łożysko amortyzatora-na górze...
serwisanci fiata mówili mi że to jest typowa usterka dla tempry.Koszt to 120 złotych. |
|
|
|
|
superas
Wiek: 51 Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 30-08-2006, 20:35 dziwne zachowanie układu kierowniczego ??wibracje+
|
|
|
Moim zdaniem to krzyżak ci wali.Sprawdź tylko czy puka ci ze środka samochodu(odgłos) czy raczej dalej po prawej lub lewej -drązki.Pozostaje też możliwość jeśli masz kolumnę kierowniczą bez wsomagania wymiany tuleji teflonowej w maglownicy. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|