Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
historia fiata (tipo z niemiec) prawda czy mit?
Autor Wiadomość
czarek45 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-05-2009, 19:31   historia fiata (tipo z niemiec) prawda czy mit?

Jestem posiadaczem Tipo od 2 lat i poszukuję informacji na temat historii swojego auta. Mając problem z autem i po wnikliwej diagnozie stwierdziłem urwane przewody od czujnika w kolektorze, więc czujnik w dłoń i jazda do zaprzyjaźnionego sklepu z częściami fiata. Koleś popatrzył i poradził się udać do serwisu fiata, bo takiej części nie ma i u niego nigdy nie było. Udałem się do drugiego sklepu i pokazując owy czujnik podałem kod części z logiem fiata widoczny na korpusie. Facet grzebał w kompie z pół godziny i nic nie znalazł twierdząc, że takiej części nigdy nie było w katalogu fiata. Polecono mi inny sklep. Udałem się do niego po zakup czujnika temperatury płynu chłodniczego w kolektorze. Dotarłem do kolesia, który długi czas pracował dla fiata, a obecnie sprzedaje części do włochów. Moje auto przyjechało z Niemiec i z informacji przekazanych przez gostka jest to wersja na rynek belgijski, różniąca się paroma detalami i innym silnikiem. Czujnik udało mu się ściągnąć choć trwało to 2 tygodnie. A teraz zagadka. Tiposz jest z czerwca 1989 roku i posiada silnik, który był montowany dopiero w 1993 roku, a dokładniej jest to wersja 160A1.046 na mono wtrysku boscha silniczek oczywiście 1372 cm. Może ktoś coś wie na temat fabryki w Niemczech bo tam powstał, z resztą na każdej części blacharskiej, gdzie we wszystkich innych tipo jest wolne miejsce u mnie jest napis fiat/lancia made in germany. Jak ktoś coś wie to proszę o jakieś info :roll:
_________________
Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(

Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-)
  
 
 
krzysiek82 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 237
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-05-2009, 19:44   

czarek45, Mam pytanie- jaki masz numer homologacji :?: - jest wybity na tabliczce znamionowej nad numerem VIN. Ja mam Tipo 1.4i.e. (160A1.046) ze stycznia 90r. - wersja chyba na rynek Niemiecki - mój numer homologacji to: ABE E 814
_________________
Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r.
     Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-05-2009, 20:17   

Z tego co kojarzę to wersje niemieckie różniły się silnikami bo w niemczech w latach 90 były inne przepisy niż w reszcie europy, chodziło tam chyba o spalanie czy moc, jeśli dobrze pamiętam to najczęściej tipo na rynek niemiecki miały silniki z lanci o mniejszej mocy niż normalne 1.4, 1.6, a co do tego ze masz motor z 93 roku a auto z 89 to może być że przyjechał do polski w częściach, tj. silnik osobno i samochód osobno, ale ktoś zrobił przeszczep....
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
czarek45 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-05-2009, 20:32   

przy aucie nie był wymieniany silnik w polsce, auto jest z pewnego źródła! Co do tej tabliczki to sprawdzę numer homologacji!!! A jeszcze co do silnika gościu, który pracował w serwisie fiata twierdzi, że te silniki mogły się odznaczać większą mocą. Z tego co sprawdzał w papierach to mogły nawet mieć 80 koni, z resztą auto jak na ten rok i przebieg 194 tyś ma na każdym cylindrze ciśnienie 12,5. I jeszcze trochę potrafi ponad 160 na prostej w 4 osoby (już nie było się gdzie rozpędzać, a gazu pod nogą jeszcze było), a sam kiedyś ujrzałem 192 km/h na desce, nawigacja pokazała 184 km/h dodam, że na prostej drodze nie z górki. Oczywiście mam zmieniony dolot, brak kata, stożek świece i przewody NGK.
_________________
Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(

Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-)
  
 
 
kazik 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 147
Skąd: Wołomin/Duczki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-05-2009, 21:22   

hmm, stożek, swiece, dolot nic nie dają... sam mialem 1.4 tyle ze 1 wersja po liftingu, stożek i (przewiercone dysze na gazniku) a z tego co mi wiadomo to silnik (podobno 78 kucy...) i lecial prawie 170 na 5 biegu a z tego co mi wiadomo silnik 160A1.046 mial 69 albo 70 koni i byl na mono wtrysku....
czarek45 napisał/a:
a sam kiedyś ujrzałem 192 km/h na desce, nawigacja pokazała 184 km/h dodam, że na prostej drodze nie z górki
to byc moze linka predkosciomierza byla walnieta a nawigacja zapewne wskazywala złą prędkosc( jak to nawigacje kupione w markecie za 200-300zł) takie jest moje zdanie...
_________________
Było Tipo 1.4S + podtlenek LPG
Trwają poszukiwania godnego zastępcy.
Obecnie Twingo 1.2 2003r. Na Sprzedaż.

     Moneta
 
 
czarek45 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-05-2009, 22:26   

dawid5451 napisał/a:
hmm, stożek, swiece, dolot nic nie dają... sam mialem 1.4 tyle ze 1 wersja po liftingu, stożek i (przewiercone dysze na gazniku) a z tego co mi wiadomo to silnik (podobno 78 kucy...) i lecial prawie 170 na 5 biegu a z tego co mi wiadomo silnik 160A1.046 mial 69 albo 70 koni i byl na mono wtrysku....
czarek45 napisał/a:
a sam kiedyś ujrzałem 192 km/h na desce, nawigacja pokazała 184 km/h dodam, że na prostej drodze nie z górki
to byc moze linka predkosciomierza byla walnieta a nawigacja zapewne wskazywala złą prędkosc( jak to nawigacje kupione w markecie za 200-300zł) takie jest moje zdanie...


co do nawigacji to garmin, nie z marketu!!!znajomy ma tipo 1.4 na gaźniku z 94 roku z mniejszym przebiegiem i bez gazu i wącha moje spaliny na każdym biegu. Koleś z pracy ma bravę 1.2 16v z 2000 roku i na trzecim biegu zostawiam go w tyle, drugi ma astrę g 1.6 8v i może pomarzyć o starcie, więc skończmy porównywać bo auto od auta się różni. A co do linki to mam wersję dgt więc inaczej to działa :)
_________________
Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(

Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-)
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-05-2009, 07:05   

dawid5451 napisał/a:
a nawigacja zapewne wskazywala złą prędkosc( jak to nawigacje kupione w markecie za 200-300zł)


ale się uśmiałem haha haha gps pokazał złą prędkość :sciana:

szkoda że to nie temat o navi...

czarek45, a jesteś pewny co do rodzaju silnika? tabliczkę masz ze starego silnika? dobrze zrozumiałem? a może zrób fotę ogólna silnika.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-05-2009, 09:09   

może zamiast 160A1.046

masz 160A8.046 ?

:lol:


jedna cyferka a robi różnicę :lol:
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 24-05-2009, 09:11   

konikks napisał/a:
a może zrób fotę ogólna silnika.

Dokładnie ;)
Bo po osiągach to mi na 1,4 nie wygląda :roll:
Zaden 1,4 w TT nie jest wstanie na prostej prawie 200km/h wyciągnąc :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-05-2009, 10:24   

Ja mam silnik 836A01 bodajże i też wytrzeszczaja na mnie gały jak szukam jakieś częsci. Mój tipek jest z Polskiego salonu. Poprostu silniki z osprzętem BOSCHa są dosyć "dziwne" dla serwisów fiata ale wcale się nie dziwią serwisy VW. Te same podzespoły były w silnikach Lanci, Alfy, VW i Citroenów. Co do prędkości to swojego też sprawdzałem i na prostej potrafił wyciągnąć 180 km/h więc coś z tym osprzętem jest na rzeczy. Teraz też jak go odmulę do ciągnie jak głupi.
Dla przykładu:
Czujnik temp silnika ten w kolektorze jest od VW (w serwisie fiata mi wrzasneli jakieś 280 a kupiłem za 90 i jest identyczny)
Jeśli masz też moduł zapłonowy BOSCH to od razu mówię nie szukaj katalogowo przewodów bo kosztują kosmos, pasują przewody od silnika 1,4 citroena. Długości są identyczne i parametry też.

I tak można wymieniać bez liku. Ja już swoje przeszedłem, w sumie nawet żałuję że będę się z poczciwym Tipolotem rozstawał tak gdzieś za 1,5 miesiąca ;)
  
 
 
stefan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-05-2009, 16:20   

Ja mam auto przywiezione z Belgii i mam 159A2.000...może rzeczywiście ktoś zrobił swapa?
_________________
Wnerwia mnie ten banner...
  
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-05-2009, 16:46   

Moi rodzice kupili w 1992 r Fiata Tipo 1.4 pamietam go do dzis :) i pamietam jak tata sie chwalil ze z poj 1372 cm mozna wzcisnac 78 KM wczesniej byl kancik tzn 125p tak wiec 78KM z 1372 ccm to mozliwa wersja.Pozdr
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
czarek45 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-05-2009, 17:31   

krzysiek82 napisał/a:
czarek45, Mam pytanie- jaki masz numer homologacji :?: - jest wybity na tabliczce znamionowej nad numerem VIN. Ja mam Tipo 1.4i.e. (160A1.046) ze stycznia 90r. - wersja chyba na rynek Niemiecki - mój numer homologacji to: ABE E 814


co do numeru homologacji to też mam ABE E 814 i wersja silnikowa to na pewno 160A1.046, co do wersji silnikowej sprawdzałem w kilku wersjach epera i zgadza się z fabryką, jedyny problem w eperze to, że podaje tylko miesiąc produkcji auta, a rocznika już nie! Kolejną różnicą w danych z epera jest kolor tapicerki, powinien być szary welur, a jest niebieski! Ale to najmniej ważna sprawa.

** Dodano: 24-05-2009, 18:42 **
krzysiek82 mam pytanie o blachy. Czy też masz w miejscach takich jak dolna część słupka między drzwiami przy progu wybite fiat/ lancia made in germany? Bo z tego co mi wiadomo to te wersje konkretnie były robione w niemieckich fabrykach na tamtejszy rynek i na Belgię! Koleś z serwisu fiata coś biadolił na temat innego zabezpieczenia blach przed korozją. Przed ocynkowaniem prawdopodobnie trafiały do pobliskiej rzeki przy fabryce! Nie wiem czy to prawda, zresztą po tylu latach i tak się nie dowiem. Ale jeśli wierzyć w te opowiastki to potwierdziło by się to, że mój tipolot nie chce się poddać rdzy. Brak jakichkolwiek oznak rudej, zresztą u nas jest inny klimat (ruda nasz klimat lubi). Poddały się tylko mocowania przedniego zderzaka, ale to norma!!!

** Dodano: 24-05-2009, 19:06 **
fotki na:


http://www.polskajazda.pl...Fiat/Tipo/23971

filmy:

http://www.youtube.com/wa...re=channel_page
http://www.youtube.com/wa...feature=channel
_________________
Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(

Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-)
  
 
 
krzysiek82 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 237
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-05-2009, 19:22   

czarek45 napisał/a:
jedyny problem w eperze to, że podaje tylko miesiąc produkcji auta, a rocznika już nie! Kolejną różnicą w danych z epera jest kolor tapicerki, powinien być szary welur, a jest niebieski!

Mi pokazuje rok prod. - u góry, obok napisu "filtry aktywne" : http://212.187.114.126:70...E=&SENDFORAUTH=
Jeżeli chodzi o kolory tapicerki u mnie jest to samo, powinno być "welur szary(367)", a pokazuje "tkanina szara(366)" :? Sprawdz jeszcze czy numer silnika z E-pera zgadza się z numerem Twojego silnika - jest nabity na kadłubie, pod aparatem zapł. - nad obudową sprzęgła :)

czarek45 napisał/a:
krzysiek82 mam pytanie o blachy. Czy też masz w miejscach takich jak dolna część słupka między drzwiami przy progu wybite fiat/ lancia made in germany?

U mnie na słupku po stronie pasażera jest tylko napis "Fiat Lancia", a po stronie kierowcy nie ma żadnego napisu - jest tylko wgłębienie :)

Swoją drogą, ciekawe czy Tipki sprowadzone z Niemiec/Belgii należące do klubowiczów też mają ten sam numer homologacji na tabl.znam. :-k

P.S. czarek45, Prześlij Mi na PW swój numer VIN :)
_________________
Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r.
  
     Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 24-05-2009, 19:28   

heh... sprawa dość prosta... składak :P a to że nie wbite w dowód? Ja też mam składaka i też nie mam wbite w dowód :P
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-05-2009, 22:02   

No to Was teraz zaskocze Panowie :) jak kupiłem mojego Tipka to pierwsze co wrzuciłem go na ePer-a i wiecie co ? wszystko sie zgadza :) mój zszedł z lini prod 11.11.1992 i mam juz nowy przód tak samo sprawa wygląda wyposarzenia to co mam w aucie jest tez w ePerze tzn klima czarna skóra el szyby skrzynia autom i cala reszta :)

** Dodano: 24-05-2009, 23:03 **
A jesli chodzi o nr homologacji to jutro sprawdze i zaraz napisze co i jak :)

** Dodano: 24-05-2009, 23:16 **
Ale mam tez do Was pytanie jak patrze na eper to pojawia mi sie tak : silnik 159A6.046 kod wersji 160AT do tego miejsca rozumiem ale teraz WERSJA : V5/GT no GT wiadomo GrandTurismo ale to V5 ? nie mam pojecia a jesli chodzi o typ silnika to : M3/2000 USA'83 to juz wogóle mnie zaskakuje bo M3 ??? 2000 zgaduje pojemnosc bo jest 1995 wiec na okrętkę bedzie 2000 USA wiadmo ale '83 ??? przeciez w 1983 roku nikt nie mysłał o Tipo lub Temprze ? wtedy królowalo Uno Ritmo itd ... ciekawe czy uda mi sie przy Waszej pomocy to rozwikłac Pozdr
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-05-2009, 23:46   

czarek45, że tak zmienię temat ale mnie to zaciekawiło :) na stronie http://www.polskajazda.pl...Fiat/Tipo/23971 piszesz " dobrze dotleniony przez bezpośredni dolot zimnego powietrza do stożka, polecam daje kopa " - sądząc po zdjęciach to masz gorące ... tzn bardzo gorące powietrze w tym stożku :) a co za tym idzie z deczka słabsze osiągi
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
czarek45 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-05-2009, 23:57   

Luczu napisał/a:
czarek45, że tak zmienię temat ale mnie to zaciekawiło :) na stronie http://www.polskajazda.pl...Fiat/Tipo/23971 piszesz " dobrze dotleniony przez bezpośredni dolot zimnego powietrza do stożka, polecam daje kopa " - sądząc po zdjęciach to masz gorące ... tzn bardzo gorące powietrze w tym stożku :) a co za tym idzie z deczka słabsze osiągi


to sobie kolego spojrzyj w zderzak, zamiast halogena po prawej (od strony kierownicy) jest wlot średnicy 130 mm, a za nim rura aluminiowa skierowana centralnie na stożek, był wcześniej w prawym błotniku, ale za długi dolot powodował ogromne zużycie paliwa nawet powyżej 15 litrów na 100 km po mieście, a teraz 10 l.
_________________
Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(

Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-)
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 25-05-2009, 00:07   

No niby tak ale dziwnie to wygląda - stożek nad pokrywą zaworów - gorąco. No ale jak jest OK to OK :) A jakbyś go przesunął w stronę akumulatora i wydłużył rurkę spod zderzaka ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-05-2009, 02:28   

Jakoś mnie się nie wydaje, że ten dolot coś daje ;D Jak był w prawym błotniku to była cienka kibelrurka, a po drodze jeszcze 3 łamania pod kątem 90 stopni, a teraz masz krótki dolot, ale ta rura wdmuchuje powietrze pod maskę, a do stożka jeszcze dobre pół metra. Ogólnie dobrze, że pomyślałeś o tym otworze zamiast halogena i przymocowałeś odstającymi opaskami rurę, tylko że to nic nie daje. Nadal masz stożek w kierunku najcieplejszego miejsca pod maską (między silnikiem, a chłodnicą) i nadal masz kolanko 90 stopni i zwężenie pod koniec (najlepiej mieć ciągle tą samą średnicę rur). Nie lepiej by dać 120 stopni i pokierować go bardziej na tą rurę? Minus jeszcze za rozmiar filtra...(a większych nie mieli?) Orientujesz się, że Twój silnik zaciąga to powietrze z dużo większym oporem niż przy małym stożku? Pamiętaj, sam stożek niewiele daje bez różnicy czy to w 1.4 czy 2.0.
_________________
     Moneta
 
krzysiek82 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 237
Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-05-2009, 06:14   

robertRK napisał/a:
Ale mam tez do Was pytanie jak patrze na eper to pojawia mi sie tak : silnik 159A6.046 kod wersji 160AT do tego miejsca rozumiem ale teraz WERSJA : V5/GT no GT wiadomo GrandTurismo ale to V5 ? nie mam pojecia a jesli chodzi o typ silnika to : M3/2000 USA'83 to juz wogóle mnie zaskakuje bo M3 ??? 2000 zgaduje pojemnosc bo jest 1995 wiec na okrętkę bedzie 2000 USA wiadmo ale '83 ??? przeciez w 1983 roku nikt nie mysłał o Tipo lub Temprze ? wtedy królowalo Uno Ritmo itd ... ciekawe czy uda mi sie przy Waszej pomocy to rozwikłac Pozdr

V5 oznacza w E-Perze bogatszą wersje wyposażenia - SX.
Jeżeli chodzi o silnik to USA'83 oznacza że spełnia amerykańską norme czystości spalin z 1983r. Niewiem tylko co oznacza M3 :-k
_________________
Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r.
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-05-2009, 07:22   

czarek45 napisał/a:
Luczu napisał/a:
czarek45, że tak zmienię temat ale mnie to zaciekawiło :) na stronie http://www.polskajazda.pl...Fiat/Tipo/23971 piszesz " dobrze dotleniony przez bezpośredni dolot zimnego powietrza do stożka, polecam daje kopa " - sądząc po zdjęciach to masz gorące ... tzn bardzo gorące powietrze w tym stożku :) a co za tym idzie z deczka słabsze osiągi


to sobie kolego spojrzyj w zderzak, zamiast halogena po prawej (od strony kierownicy) jest wlot średnicy 130 mm, a za nim rura aluminiowa skierowana centralnie na stożek, był wcześniej w prawym błotniku, ale za długi dolot powodował ogromne zużycie paliwa nawet powyżej 15 litrów na 100 km po mieście, a teraz 10 l.

No to teraz pojechałes haha
Parenascie cm dłuzszy dolot sprawiał, ze auto paliło 5l wiecej :?: :roll: małoprawdopodobne :P
I tak jak poprzednicy piszą... ten dolot nic nie daje :badgrin:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kazik 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 147
Skąd: Wołomin/Duczki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-05-2009, 07:31   

a powiedz kolego jakie masz przełożenie skrzyni biegów tzn: 1 bieg(ile km/h) 2...
_________________
Było Tipo 1.4S + podtlenek LPG
Trwają poszukiwania godnego zastępcy.
Obecnie Twingo 1.2 2003r. Na Sprzedaż.

     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-05-2009, 10:08   

Czemu w profilu na polskajazda piszesz w dziale tuning, że masz świece i kable NGK? Jakieś masz wieloelektrodowe i kable o większej przepustowości? A jak osiągnąć spalanie koło 6/100? przy stożku?
_________________
     Moneta
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-05-2009, 10:22   

czarek45 napisał/a:
a sam kiedyś ujrzałem 192 km/h na desce, nawigacja pokazała 184 km/h dodam, że na prostej drodze nie z górki.


Liczniki zawyżają prędkość - mając 100km/h na liczniku jedziesz w rzeczywistości z prędkością ok 94 km/h...

Silniki T/T oferowane w Niemczech miały ograniczona moc ze względów podatkowych.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load