Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
historia fiata (tipo z niemiec) prawda czy mit?
Autor Wiadomość
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-05-2009, 13:06   

egon. napisał/a:
No to teraz pojechałes haha
Parenascie cm dłuzszy dolot sprawiał, ze auto paliło 5l wiecej :?: :roll: małoprawdopodobne :P
I tak jak poprzednicy piszą... ten dolot nic nie daje :badgrin:

nie wiem jak z wydłużaniem dolotu ale jak ja kombinowałem ostatnio ze swoim to po przejściu na rury fi 40 palił mi 18/100 miał mega kopa a za mną śmierdziało gazem
jak zrobiłem ta samą długość dolotu tylko fi 60 autko pali 11/100 już nie smierdzi ale i moc znikła - opisywąłem to w innym temacie
wcześniej miałem fi 60 na bardzo krótkim dolocie i palił 12-13/100

tak więc nasze silniczki (bynajmniej na LPG z reduktorem podcisnieniowym) dość drastycznie reagują na zabawy z dolotem
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-05-2009, 15:46   

dawid5451 napisał/a:
a powiedz kolego jakie masz przełożenie skrzyni biegów tzn: 1 bieg(ile km/h) 2...


to tak się sprawdza przełożenie :roll:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
kazik 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 147
Skąd: Wołomin/Duczki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-05-2009, 16:06   

no tak a masz jakis inny sposob?? ;D
_________________
Było Tipo 1.4S + podtlenek LPG
Trwają poszukiwania godnego zastępcy.
Obecnie Twingo 1.2 2003r. Na Sprzedaż.

     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-05-2009, 16:24   

tak zobaczyć w książkę jakie przełożenia ma skrzynia w tt...

przecież to czy auto na 1 pojedzie 80 czy 100 nie zależy tylko od przełożenia skrzyni! o to mi chodzi ;D
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-05-2009, 17:23   

dzieki czarek45 za rozwiazanie zagadki z symbolami zostało tylko M3 ale moze ktos z kolegów bedzie wiedzial i napisze :) pozdr
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
czarek45 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-05-2009, 17:31   

egon.

to jak mi wytłumaczysz, spalanie na starym dolocie jeżdżąc tylko po mieście 40 l wachy wystarczało mi na 250-270 km, a teraz mam zrobione 390 i jeszcze parę km zrobię bez problemu. I jaka średnia wyszła? Dodam, że średnica dolotu pozostała ta sama.

mrk69

tak świece NGK premium zc, i kable wysokiego napięcia o większym przepływie prądu tzn. podwójnie ekranowane i większym przekroju wewnętrznym, a dokładniej większej liczbie włókien. A co do spalania 6l/100 mierzone na trasie 650 km spalone paliwo 45 litrów przy prędkości 90-100 km/h, stożek nie ma wpływu na zużycie paliwa przy normalnej eksploatacji, a jeśli ktoś go zakłada i chce słuchać fajnego dźwięku to niestety gniecie gaz i efektem tego jest spalanie.

dawid5451

jakie przełożenie tego nie wiem, ale deptając po odcięcie pomijając 1 bieg, to na 2-ce 80 km/h, 3-ka 120 km/h, 4 nie wiem, a 5 - ce odczyt z licznika 192 km/h przy 6500 obr/min, a garmin pokazał 184 km/h
_________________
Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(

Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-)
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-05-2009, 17:57   

czarek45, to jakiś masz dziwny stożek, że nie podnosi Ci spalania, chociażby minimalnie. Przecież głównym zamysłem stosowania tego elementu jest zwiększenie ilości zimnego powietrza dostarczanego do silnika, a co za tym idzie jeżeli masz wtrysk to komputer dobiera Ci mieszankę i daje więcej benzyny. Chociaż przy tak cienkich rurkach doprowadzających to powietrze to i może nie wzrosnąć, ale w takim razie po co ten filtr...efekt placebo

Po drugie NGK nie robi modelu Premium ZC, za to robi go Brisk :roll:

A te kable to co za jedne ? ;D Chodzi mi o materiał rdzenia i grubość kabla

** Dodano: 25-05-2009, 19:15 **
czarek45 napisał/a:
egon.

to jak mi wytłumaczysz, spalanie na starym dolocie jeżdżąc tylko po mieście 40 l wachy wystarczało mi na 250-270 km, a teraz mam zrobione 390 i jeszcze parę km zrobię bez problemu.


Różnica prawie 6 litrów na 100. To żeś go musiał deptać, bo uwierz, że sam dolot tak Ci nie zmieni spalania. + wydech to tak. O lpg się nie wypowiadam, bo się nie znam
_________________
     Moneta
 
czarek45 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-05-2009, 20:00   

Co do świec to się zgadza moja pomyłka, a kable z rdzeniem miedzianym w podwójnej izolacji NGK. Wydech mam od pewnego czasu oryginał 07.14 i wygrzebanego kata. Być może go to też muli, ale miałem dość głośnej pracy. Rurka dolotu jest aluminiowa gr. ścianki 2mm, może i się nagrzewa, ale równie szybko oddaje ciepło, zresztą miedź jest tylko lepsza pod tym kątem.
_________________
Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(

Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-)
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-05-2009, 21:22   

czarek45, ale mi chodzi o kolanko , bo ono tu jest i najcieńsze i najwięcej wytraca ciśnienia powietrza. Nie chodzi o to, że rurka się nagrzewa (i też nie chodzi z jakiego metalu jest zrobiona - bo swoją drogą to aluminium nie jest złe, ale lepsza by była stal kwasoodporna i rurka bezszwowa) tylko o to, że ta srebrna rura z halogena nie daje wiatru bezpośrednio na filtr, tylko pod maskę daje nadmuch kurzu. Nawet jeżeli jest zimne to niestety powietrze nie wie, że ma lecieć do filtra, a sam filtr zasysa go może 1/10 z całej dawki. Przydałoby się ten nadmuch rozciągnąć pod sam filtr, albo jeszcze lepiej zrobić boxa i z jednej strony wejście na nadmuch, a z drugiej strony właziłby stożek. Nie wiem w sumie na czym Ci zależy, ale przy takim boxie stożek byłby schowany więc nici z wyglądu. Ja mam mały stożek (bo małe pojemności nie wymagają takiego kloca - sam kiedyś miałem, ale nie taki duży) i on bezpośrednio w rurze nadmuchowej siedzi.
_________________
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-05-2009, 21:56   

mrk69 napisał/a:
Różnica prawie 6 litrów na 100. To żeś go musiał deptać, bo uwierz, że sam dolot tak Ci nie zmieni spalania. + wydech to tak. O lpg się nie wypowiadam, bo się nie znam

LPG spaliłoby wiecej (ale nie az tyle) ale poza tym byłby słabszy nie mocniejszy ;) no chyba, ze był za kazdym razem regulowany ;)
Ogólnie to powiem od siebie... nikt nie musi mnie słuchac to tylko moje skromne zdanie.... ja jestem zwolennikiem ori dolotów, zwłaszcza w tak małych silnikach ;)
czarek45 napisał/a:
A co do spalania 6l/100 mierzone na trasie 650 km spalone paliwo 45 litrów przy prędkości 90-100 km/h

Niechce nic mówic, ale zeszłes ponizej danych producenta :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
czarek45 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 108
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-05-2009, 21:39   

to nie wiem co masz za dane producenta bo w książce podają 5.2 litra przy 90 km/h, książka wydana w 1989 roku dostałem ją od właściciela auta
_________________
Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(

Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-)
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 26-05-2009, 21:43   

czarek45, spoko, nie będę sie kłócił, bo to niema sensu :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load