historia fiata (tipo z niemiec) prawda czy mit? |
Autor |
Wiadomość |
czarek45
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-05-2009, 19:31 historia fiata (tipo z niemiec) prawda czy mit?
|
|
|
Jestem posiadaczem Tipo od 2 lat i poszukuję informacji na temat historii swojego auta. Mając problem z autem i po wnikliwej diagnozie stwierdziłem urwane przewody od czujnika w kolektorze, więc czujnik w dłoń i jazda do zaprzyjaźnionego sklepu z częściami fiata. Koleś popatrzył i poradził się udać do serwisu fiata, bo takiej części nie ma i u niego nigdy nie było. Udałem się do drugiego sklepu i pokazując owy czujnik podałem kod części z logiem fiata widoczny na korpusie. Facet grzebał w kompie z pół godziny i nic nie znalazł twierdząc, że takiej części nigdy nie było w katalogu fiata. Polecono mi inny sklep. Udałem się do niego po zakup czujnika temperatury płynu chłodniczego w kolektorze. Dotarłem do kolesia, który długi czas pracował dla fiata, a obecnie sprzedaje części do włochów. Moje auto przyjechało z Niemiec i z informacji przekazanych przez gostka jest to wersja na rynek belgijski, różniąca się paroma detalami i innym silnikiem. Czujnik udało mu się ściągnąć choć trwało to 2 tygodnie. A teraz zagadka. Tiposz jest z czerwca 1989 roku i posiada silnik, który był montowany dopiero w 1993 roku, a dokładniej jest to wersja 160A1.046 na mono wtrysku boscha silniczek oczywiście 1372 cm. Może ktoś coś wie na temat fabryki w Niemczech bo tam powstał, z resztą na każdej części blacharskiej, gdzie we wszystkich innych tipo jest wolne miejsce u mnie jest napis fiat/lancia made in germany. Jak ktoś coś wie to proszę o jakieś info |
_________________ Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(
Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-) |
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2009, 19:44
|
|
|
czarek45, Mam pytanie- jaki masz numer homologacji - jest wybity na tabliczce znamionowej nad numerem VIN. Ja mam Tipo 1.4i.e. (160A1.046) ze stycznia 90r. - wersja chyba na rynek Niemiecki - mój numer homologacji to: ABE E 814 |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-05-2009, 20:17
|
|
|
Z tego co kojarzę to wersje niemieckie różniły się silnikami bo w niemczech w latach 90 były inne przepisy niż w reszcie europy, chodziło tam chyba o spalanie czy moc, jeśli dobrze pamiętam to najczęściej tipo na rynek niemiecki miały silniki z lanci o mniejszej mocy niż normalne 1.4, 1.6, a co do tego ze masz motor z 93 roku a auto z 89 to może być że przyjechał do polski w częściach, tj. silnik osobno i samochód osobno, ale ktoś zrobił przeszczep.... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
czarek45
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-05-2009, 20:32
|
|
|
przy aucie nie był wymieniany silnik w polsce, auto jest z pewnego źródła! Co do tej tabliczki to sprawdzę numer homologacji!!! A jeszcze co do silnika gościu, który pracował w serwisie fiata twierdzi, że te silniki mogły się odznaczać większą mocą. Z tego co sprawdzał w papierach to mogły nawet mieć 80 koni, z resztą auto jak na ten rok i przebieg 194 tyś ma na każdym cylindrze ciśnienie 12,5. I jeszcze trochę potrafi ponad 160 na prostej w 4 osoby (już nie było się gdzie rozpędzać, a gazu pod nogą jeszcze było), a sam kiedyś ujrzałem 192 km/h na desce, nawigacja pokazała 184 km/h dodam, że na prostej drodze nie z górki. Oczywiście mam zmieniony dolot, brak kata, stożek świece i przewody NGK. |
_________________ Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(
Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-) |
|
|
|
|
kazik
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 12 Sie 2008 Posty: 147 Skąd: Wołomin/Duczki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-05-2009, 21:22
|
|
|
hmm, stożek, swiece, dolot nic nie dają... sam mialem 1.4 tyle ze 1 wersja po liftingu, stożek i (przewiercone dysze na gazniku) a z tego co mi wiadomo to silnik (podobno 78 kucy...) i lecial prawie 170 na 5 biegu a z tego co mi wiadomo silnik 160A1.046 mial 69 albo 70 koni i byl na mono wtrysku....
czarek45 napisał/a: | a sam kiedyś ujrzałem 192 km/h na desce, nawigacja pokazała 184 km/h dodam, że na prostej drodze nie z górki | to byc moze linka predkosciomierza byla walnieta a nawigacja zapewne wskazywala złą prędkosc( jak to nawigacje kupione w markecie za 200-300zł) takie jest moje zdanie... |
_________________ Było Tipo 1.4S + podtlenek LPG
Trwają poszukiwania godnego zastępcy.
Obecnie Twingo 1.2 2003r. Na Sprzedaż.
|
|
|
|
|
czarek45
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-05-2009, 22:26
|
|
|
dawid5451 napisał/a: | hmm, stożek, swiece, dolot nic nie dają... sam mialem 1.4 tyle ze 1 wersja po liftingu, stożek i (przewiercone dysze na gazniku) a z tego co mi wiadomo to silnik (podobno 78 kucy...) i lecial prawie 170 na 5 biegu a z tego co mi wiadomo silnik 160A1.046 mial 69 albo 70 koni i byl na mono wtrysku....
czarek45 napisał/a: | a sam kiedyś ujrzałem 192 km/h na desce, nawigacja pokazała 184 km/h dodam, że na prostej drodze nie z górki | to byc moze linka predkosciomierza byla walnieta a nawigacja zapewne wskazywala złą prędkosc( jak to nawigacje kupione w markecie za 200-300zł) takie jest moje zdanie... |
co do nawigacji to garmin, nie z marketu!!!znajomy ma tipo 1.4 na gaźniku z 94 roku z mniejszym przebiegiem i bez gazu i wącha moje spaliny na każdym biegu. Koleś z pracy ma bravę 1.2 16v z 2000 roku i na trzecim biegu zostawiam go w tyle, drugi ma astrę g 1.6 8v i może pomarzyć o starcie, więc skończmy porównywać bo auto od auta się różni. A co do linki to mam wersję dgt więc inaczej to działa |
_________________ Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(
Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-) |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-05-2009, 07:05
|
|
|
dawid5451 napisał/a: | a nawigacja zapewne wskazywala złą prędkosc( jak to nawigacje kupione w markecie za 200-300zł) |
ale się uśmiałem gps pokazał złą prędkość
szkoda że to nie temat o navi...
czarek45, a jesteś pewny co do rodzaju silnika? tabliczkę masz ze starego silnika? dobrze zrozumiałem? a może zrób fotę ogólna silnika. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-05-2009, 09:09
|
|
|
może zamiast 160A1.046
masz 160A8.046 ?
jedna cyferka a robi różnicę |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 24-05-2009, 09:11
|
|
|
konikks napisał/a: | a może zrób fotę ogólna silnika. |
Dokładnie
Bo po osiągach to mi na 1,4 nie wygląda
Zaden 1,4 w TT nie jest wstanie na prostej prawie 200km/h wyciągnąc |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-05-2009, 10:24
|
|
|
Ja mam silnik 836A01 bodajże i też wytrzeszczaja na mnie gały jak szukam jakieś częsci. Mój tipek jest z Polskiego salonu. Poprostu silniki z osprzętem BOSCHa są dosyć "dziwne" dla serwisów fiata ale wcale się nie dziwią serwisy VW. Te same podzespoły były w silnikach Lanci, Alfy, VW i Citroenów. Co do prędkości to swojego też sprawdzałem i na prostej potrafił wyciągnąć 180 km/h więc coś z tym osprzętem jest na rzeczy. Teraz też jak go odmulę do ciągnie jak głupi.
Dla przykładu:
Czujnik temp silnika ten w kolektorze jest od VW (w serwisie fiata mi wrzasneli jakieś 280 a kupiłem za 90 i jest identyczny)
Jeśli masz też moduł zapłonowy BOSCH to od razu mówię nie szukaj katalogowo przewodów bo kosztują kosmos, pasują przewody od silnika 1,4 citroena. Długości są identyczne i parametry też.
I tak można wymieniać bez liku. Ja już swoje przeszedłem, w sumie nawet żałuję że będę się z poczciwym Tipolotem rozstawał tak gdzieś za 1,5 miesiąca |
|
|
|
|
stefan
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-05-2009, 16:20
|
|
|
Ja mam auto przywiezione z Belgii i mam 159A2.000...może rzeczywiście ktoś zrobił swapa? |
_________________ Wnerwia mnie ten banner... |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-05-2009, 16:46
|
|
|
Moi rodzice kupili w 1992 r Fiata Tipo 1.4 pamietam go do dzis i pamietam jak tata sie chwalil ze z poj 1372 cm mozna wzcisnac 78 KM wczesniej byl kancik tzn 125p tak wiec 78KM z 1372 ccm to mozliwa wersja.Pozdr |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
czarek45
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-05-2009, 17:31
|
|
|
krzysiek82 napisał/a: | czarek45, Mam pytanie- jaki masz numer homologacji - jest wybity na tabliczce znamionowej nad numerem VIN. Ja mam Tipo 1.4i.e. (160A1.046) ze stycznia 90r. - wersja chyba na rynek Niemiecki - mój numer homologacji to: ABE E 814 |
co do numeru homologacji to też mam ABE E 814 i wersja silnikowa to na pewno 160A1.046, co do wersji silnikowej sprawdzałem w kilku wersjach epera i zgadza się z fabryką, jedyny problem w eperze to, że podaje tylko miesiąc produkcji auta, a rocznika już nie! Kolejną różnicą w danych z epera jest kolor tapicerki, powinien być szary welur, a jest niebieski! Ale to najmniej ważna sprawa.
** Dodano: 24-05-2009, 18:42 **
krzysiek82 mam pytanie o blachy. Czy też masz w miejscach takich jak dolna część słupka między drzwiami przy progu wybite fiat/ lancia made in germany? Bo z tego co mi wiadomo to te wersje konkretnie były robione w niemieckich fabrykach na tamtejszy rynek i na Belgię! Koleś z serwisu fiata coś biadolił na temat innego zabezpieczenia blach przed korozją. Przed ocynkowaniem prawdopodobnie trafiały do pobliskiej rzeki przy fabryce! Nie wiem czy to prawda, zresztą po tylu latach i tak się nie dowiem. Ale jeśli wierzyć w te opowiastki to potwierdziło by się to, że mój tipolot nie chce się poddać rdzy. Brak jakichkolwiek oznak rudej, zresztą u nas jest inny klimat (ruda nasz klimat lubi). Poddały się tylko mocowania przedniego zderzaka, ale to norma!!!
** Dodano: 24-05-2009, 19:06 **
fotki na:
http://www.polskajazda.pl...Fiat/Tipo/23971
filmy:
http://www.youtube.com/wa...re=channel_page
http://www.youtube.com/wa...feature=channel |
_________________ Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(
Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-) |
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-05-2009, 19:22
|
|
|
czarek45 napisał/a: | jedyny problem w eperze to, że podaje tylko miesiąc produkcji auta, a rocznika już nie! Kolejną różnicą w danych z epera jest kolor tapicerki, powinien być szary welur, a jest niebieski! |
Mi pokazuje rok prod. - u góry, obok napisu "filtry aktywne" : http://212.187.114.126:70...E=&SENDFORAUTH=
Jeżeli chodzi o kolory tapicerki u mnie jest to samo, powinno być "welur szary(367)", a pokazuje "tkanina szara(366)" Sprawdz jeszcze czy numer silnika z E-pera zgadza się z numerem Twojego silnika - jest nabity na kadłubie, pod aparatem zapł. - nad obudową sprzęgła
czarek45 napisał/a: | krzysiek82 mam pytanie o blachy. Czy też masz w miejscach takich jak dolna część słupka między drzwiami przy progu wybite fiat/ lancia made in germany? |
U mnie na słupku po stronie pasażera jest tylko napis "Fiat Lancia", a po stronie kierowcy nie ma żadnego napisu - jest tylko wgłębienie
Swoją drogą, ciekawe czy Tipki sprowadzone z Niemiec/Belgii należące do klubowiczów też mają ten sam numer homologacji na tabl.znam.
P.S. czarek45, Prześlij Mi na PW swój numer VIN |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 24-05-2009, 19:28
|
|
|
heh... sprawa dość prosta... składak a to że nie wbite w dowód? Ja też mam składaka i też nie mam wbite w dowód |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-05-2009, 22:02
|
|
|
No to Was teraz zaskocze Panowie jak kupiłem mojego Tipka to pierwsze co wrzuciłem go na ePer-a i wiecie co ? wszystko sie zgadza mój zszedł z lini prod 11.11.1992 i mam juz nowy przód tak samo sprawa wygląda wyposarzenia to co mam w aucie jest tez w ePerze tzn klima czarna skóra el szyby skrzynia autom i cala reszta
** Dodano: 24-05-2009, 23:03 **
A jesli chodzi o nr homologacji to jutro sprawdze i zaraz napisze co i jak
** Dodano: 24-05-2009, 23:16 **
Ale mam tez do Was pytanie jak patrze na eper to pojawia mi sie tak : silnik 159A6.046 kod wersji 160AT do tego miejsca rozumiem ale teraz WERSJA : V5/GT no GT wiadomo GrandTurismo ale to V5 ? nie mam pojecia a jesli chodzi o typ silnika to : M3/2000 USA'83 to juz wogóle mnie zaskakuje bo M3 ??? 2000 zgaduje pojemnosc bo jest 1995 wiec na okrętkę bedzie 2000 USA wiadmo ale '83 ??? przeciez w 1983 roku nikt nie mysłał o Tipo lub Temprze ? wtedy królowalo Uno Ritmo itd ... ciekawe czy uda mi sie przy Waszej pomocy to rozwikłac Pozdr |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-05-2009, 23:46
|
|
|
czarek45, że tak zmienię temat ale mnie to zaciekawiło na stronie http://www.polskajazda.pl...Fiat/Tipo/23971 piszesz " dobrze dotleniony przez bezpośredni dolot zimnego powietrza do stożka, polecam daje kopa " - sądząc po zdjęciach to masz gorące ... tzn bardzo gorące powietrze w tym stożku a co za tym idzie z deczka słabsze osiągi |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
czarek45
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-05-2009, 23:57
|
|
|
Luczu napisał/a: | czarek45, że tak zmienię temat ale mnie to zaciekawiło na stronie http://www.polskajazda.pl...Fiat/Tipo/23971 piszesz " dobrze dotleniony przez bezpośredni dolot zimnego powietrza do stożka, polecam daje kopa " - sądząc po zdjęciach to masz gorące ... tzn bardzo gorące powietrze w tym stożku a co za tym idzie z deczka słabsze osiągi |
to sobie kolego spojrzyj w zderzak, zamiast halogena po prawej (od strony kierownicy) jest wlot średnicy 130 mm, a za nim rura aluminiowa skierowana centralnie na stożek, był wcześniej w prawym błotniku, ale za długi dolot powodował ogromne zużycie paliwa nawet powyżej 15 litrów na 100 km po mieście, a teraz 10 l. |
_________________ Był wspaniały Fiat Tipo czerwiec 1989 1.4 dgt 160A1.046 :-(
Jest Renault Thalia 2001/2002 1.4 ;-) |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-05-2009, 00:07
|
|
|
No niby tak ale dziwnie to wygląda - stożek nad pokrywą zaworów - gorąco. No ale jak jest OK to OK A jakbyś go przesunął w stronę akumulatora i wydłużył rurkę spod zderzaka ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-05-2009, 02:28
|
|
|
Jakoś mnie się nie wydaje, że ten dolot coś daje Jak był w prawym błotniku to była cienka kibelrurka, a po drodze jeszcze 3 łamania pod kątem 90 stopni, a teraz masz krótki dolot, ale ta rura wdmuchuje powietrze pod maskę, a do stożka jeszcze dobre pół metra. Ogólnie dobrze, że pomyślałeś o tym otworze zamiast halogena i przymocowałeś odstającymi opaskami rurę, tylko że to nic nie daje. Nadal masz stożek w kierunku najcieplejszego miejsca pod maską (między silnikiem, a chłodnicą) i nadal masz kolanko 90 stopni i zwężenie pod koniec (najlepiej mieć ciągle tą samą średnicę rur). Nie lepiej by dać 120 stopni i pokierować go bardziej na tą rurę? Minus jeszcze za rozmiar filtra...(a większych nie mieli?) Orientujesz się, że Twój silnik zaciąga to powietrze z dużo większym oporem niż przy małym stożku? Pamiętaj, sam stożek niewiele daje bez różnicy czy to w 1.4 czy 2.0. |
_________________
|
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-05-2009, 06:14
|
|
|
robertRK napisał/a: | Ale mam tez do Was pytanie jak patrze na eper to pojawia mi sie tak : silnik 159A6.046 kod wersji 160AT do tego miejsca rozumiem ale teraz WERSJA : V5/GT no GT wiadomo GrandTurismo ale to V5 ? nie mam pojecia a jesli chodzi o typ silnika to : M3/2000 USA'83 to juz wogóle mnie zaskakuje bo M3 ??? 2000 zgaduje pojemnosc bo jest 1995 wiec na okrętkę bedzie 2000 USA wiadmo ale '83 ??? przeciez w 1983 roku nikt nie mysłał o Tipo lub Temprze ? wtedy królowalo Uno Ritmo itd ... ciekawe czy uda mi sie przy Waszej pomocy to rozwikłac Pozdr |
V5 oznacza w E-Perze bogatszą wersje wyposażenia - SX.
Jeżeli chodzi o silnik to USA'83 oznacza że spełnia amerykańską norme czystości spalin z 1983r. Niewiem tylko co oznacza M3 |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 25-05-2009, 07:22
|
|
|
czarek45 napisał/a: | Luczu napisał/a: | czarek45, że tak zmienię temat ale mnie to zaciekawiło na stronie http://www.polskajazda.pl...Fiat/Tipo/23971 piszesz " dobrze dotleniony przez bezpośredni dolot zimnego powietrza do stożka, polecam daje kopa " - sądząc po zdjęciach to masz gorące ... tzn bardzo gorące powietrze w tym stożku a co za tym idzie z deczka słabsze osiągi |
to sobie kolego spojrzyj w zderzak, zamiast halogena po prawej (od strony kierownicy) jest wlot średnicy 130 mm, a za nim rura aluminiowa skierowana centralnie na stożek, był wcześniej w prawym błotniku, ale za długi dolot powodował ogromne zużycie paliwa nawet powyżej 15 litrów na 100 km po mieście, a teraz 10 l. |
No to teraz pojechałes
Parenascie cm dłuzszy dolot sprawiał, ze auto paliło 5l wiecej małoprawdopodobne
I tak jak poprzednicy piszą... ten dolot nic nie daje |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
kazik
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 12 Sie 2008 Posty: 147 Skąd: Wołomin/Duczki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-05-2009, 07:31
|
|
|
a powiedz kolego jakie masz przełożenie skrzyni biegów tzn: 1 bieg(ile km/h) 2... |
_________________ Było Tipo 1.4S + podtlenek LPG
Trwają poszukiwania godnego zastępcy.
Obecnie Twingo 1.2 2003r. Na Sprzedaż.
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-05-2009, 10:08
|
|
|
Czemu w profilu na polskajazda piszesz w dziale tuning, że masz świece i kable NGK? Jakieś masz wieloelektrodowe i kable o większej przepustowości? A jak osiągnąć spalanie koło 6/100? przy stożku? |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-05-2009, 10:22
|
|
|
czarek45 napisał/a: | a sam kiedyś ujrzałem 192 km/h na desce, nawigacja pokazała 184 km/h dodam, że na prostej drodze nie z górki. |
Liczniki zawyżają prędkość - mając 100km/h na liczniku jedziesz w rzeczywistości z prędkością ok 94 km/h...
Silniki T/T oferowane w Niemczech miały ograniczona moc ze względów podatkowych. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
|