Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wahacze przod ... dlaczego tak szybko sie psuja ?
Autor Wiadomość
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-03-2005, 22:16   Wahacze przod ... dlaczego tak szybko sie psuja ?

Czesc...

Problem takiej wagi.. nie przejade calych 5.000 km i kurcze juz cos stuka na dolkach ... jak by auto mialo sie rozpasc... dlaczego to tak szybko sie psuje ? co jest przyczyna tego wszystkiego :(
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2005, 22:25   

Fiat jak wiadomo ma kiepskie zawieszenie ale nie oszukujmu cię mało kto dziś stosuje oryginalne części a fabryka to febryka.
     assistance   Moneta
 
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-03-2005, 22:28   

no tak zgadzam sie... coz takie nasze drogi ...
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2005, 22:46   

Tak nasze drogi nadają się jako testery zawieszeń. Na polskie drogi powinni wykonywać specjalne zawieszenia.

Ja rok temu wymieniałem wahacz i od kilku dni słyszę że coś stuka i podejżewam że to gałka.
Ręce opadają.

Kolega ma golfa II ja 3 razy robiłem z zawieszeniem bo to tu stuka to tam stuka a on nawet niewie co to jest stukanie zawieszenia.
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-03-2005, 23:03   

Fiat ma zawieche na dobre drogi ,a u nas są drogi na Hamera w wersji wojskowej :lol:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-03-2005, 23:17   

Ciekawe dlaczego niemcy potrafią coś zrobić a włosi niepotrafią.

Tipo miało być w pewnym sensie konkurencją dla golfa II
     assistance   Moneta
 
 
Radzio_wawa 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 141
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-03-2005, 01:01   

Aż mi się wierzyć nie chce, że po 5 tys km już coś stuka. Może tym razem inny element się zepsuł?
Poza tym nie ma się co oszukiwać - fiatem trzeba omijać dziury wielkim łukiem. :roll:
_________________
'02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun :)

Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl
     Moneta
 
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-03-2005, 11:48   

he nieraz nie da sie ominac dziurki :D
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 14-03-2005, 12:45   

Zawieszenie Fiatów jest generalnie bardzo kiepskie i nieporównalnie niskiej jakości do aut np niemieckich. Rzeczywiście jak pisze Arek zawieszenie VW czy Opli wytrzymuje na naszych drogach dwa lub trzy razy dłużej niż Fiatów... Smutna prawda.
U mnie po sprowadzeniu już obie gumy na wahaczach są luźne i stukają. Zaczęły stukać po jakiś 500km. Fakt, że sama guma jeśli się nie uszkodzi to się utlenia, więc niedlugo będę wymieniał gumy i zobaczymy.
A tak poza tym to co właściwie jest winne że zawieszenie jest tak kiepskie? Jakość gumy czy rozwiązania technologiczne? Jeśli jakość materiałów to winne są części, a więc można zrobić lepiej!!
     assistance   Moneta
 
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-03-2005, 15:47   

albo zamontowac z innego auta moze ? :D strzelam w tym momencie :) moze mozna zamontowac z jakiegos innego auta wahacz ? :D
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 14-03-2005, 19:35   

Sensownym rozwiązaniem była by możliwość wymiany samej "gałki" tak jak np. w niezniszczalnym zawieszeniu Poldka wykręcić starą i wkręcić nową.
Jeżeli ci co robią podróbki wahaczy do tipo nadlali trochę więcej żeliwa to by się dało tak zrobić
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-03-2005, 22:24   

Przedewszystkim szybkie oberwanie gum zależy od amortyzatorów .
I piszcie co chcecie ja wymieniam raz na 60-100 tyś wachacze ,tylko amortyzatory moje są zawsze w dobrej kondycji.Zakładam podróbki i jest na jakiśczas spokój.
Zawieszenie jako wada to to że jest głośne i przy minimalnym luzie jest dotkliwie słyszalne.
Czego nie mają ople czy też vw ale zużywają się jednakowo szybko .Nie czarujcie sie to są takie same rozwiązania tylko troszkę innych kształtów .Guma na podróbkach jest taka sama.
Kup orginał i bedziesz zadowolony.Lecz przed założeniem sprawdż amortyzatory .
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2005, 08:12   

dziura.arek napisał/a:
Fiat jak wiadomo ma kiepskie zawieszenie ale nie oszukujmu cię mało kto dziś stosuje oryginalne części a fabryka to febryka.


Otoz to. Malo kto uzywa oryginalnych czesci zamiennych, a tylko w przypadku stosowania takich mozna realnie okreslic zywotnosc jakiegos zespolu elementow.

Ktos stwierdzil, ze zawieszenie T/T jest wadliwe. Gdyby tak bylo to pewnie w nastepcy Tipo - Bravo/Brava pojawiloby sie calkiem nowe, a jak wiadomo zawieszenie w tych autach jest praktycznie takie samo...

Pies zapewne pogrzebany jest w jakosci gumy - gdyby siedalo zastapic ja np. polimerem? [-o<
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
vonwerner 



Wiek: 56
Dołączył: 29 Sty 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-03-2005, 10:45   

moze troche zależy od jakości wachacza ... ja zrobiłem już 11.389 na moich i nic nie stuka ...i byłem kilka razy na ukrainie a nasze drogi w porównaniu z ich to są szklane powerzchnie ... a mam wachacz też nie orginalny ... więc może to to :D
_________________
"tempromani wszystkich krajów łączcie sie"
Tempra 95 1.6 gaźnik + LPG LOVATO
(ze stadniny MSWiA) 217.897km + Mercedes 200E LPG
Motto:
"masz taki samochód na jaki zasługujesz"
tel. 887500219
     assistance   Moneta
 
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 18-03-2005, 16:34   

Proponuję zorganizować jakąś statystykę np: ile km na jakich wahaczach/amortyzatorach jakie ładunki są wożone i jakość dróg (miasto/trasa) i wtedy może będą jakieś sensowne wnioski. Dobrze jest dodać tez objawy np. urwany silent-blok, luz na przegubie wahacza. luz na końcówce stabilizatora, nietłumiące amortyzatory, uszkodzona poduszka mocowania amortyzatora itp.
Inaczej wątek będzie kolejnym w stylu powielania jakichś tam opinii i ekstrapolowania ich na inne fiaty o takich samych rozwiązaniach zawieszenia.

P.S

W tym tygodniu jechałem polską drogą Zgorzelec-Bogatynia i proszę mi wierzyć żadne zawieszenie nie wytrzyma drogi jak po nalocie dywanowym. Nie wyobrażam tam sobie jazdy nocą to pop prostu horror !
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-03-2005, 17:59   

memo napisał/a:
Proponuję zorganizować jakąś statystykę np: ile km na jakich wahaczach/amortyzatorach jakie ładunki są wożone i jakość dróg (miasto/trasa) i wtedy może będą jakieś sensowne wnioski. Dobrze jest dodać tez objawy np. urwany silent-blok, luz na przegubie wahacza. luz na końcówce stabilizatora, nietłumiące amortyzatory, uszkodzona poduszka mocowania amortyzatora itp.
Inaczej wątek będzie kolejnym w stylu powielania jakichś tam opinii i ekstrapolowania ich na inne fiaty o takich samych rozwiązaniach zawieszenia.



!


Pomysł bardzo dobry,jestem za :) Lewy wahacz mam już trzeci z koleji,niestety nie pamiętam nazwy producenta :(
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-03-2005, 20:01   

Ja mam przejechane na wahaczach 10 tys km i nic mi nie stuka, wahacze mam włoskiej firmy Ocap. Amoryzatory też jeszczę są ok mają 75 % tłumienia.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-03-2005, 20:19   

Ja mam ok 20tys na samych tulejkach wydają się dobre .Zmieniałem same tuleje 8)
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2005, 13:19   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
Ja mam ok 20tys na samych tulejkach wydają się dobre .Zmieniałem same tuleje 8)


Ja wymienialem same tuleje w wahaczu. Po ok. 5 tys. mialem przeglad rejestracyjny i stwierdzono, ze nadaja sie do wymiany (po badaniu na szarpaku). Po kolejnych kilku tysiacach wszystko sie tluklo. Tuleje kupilem w EMF. Wiecej silentblockow solo nie wymienie.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-03-2005, 13:36   

Też miałem badania techniczne i było ok .Może to zalezy jaką tuleje kupisz? nie sądze że wahacz za 100zł jest lepszy niż orginał na nowych tulejkach i zregenerownaym sworzniu.chyba że kupisz orginalne wahacze .Ja jestem za regenracją wahaczy ,bo nowe są za drogie w stosunku to tego auta. Cała tempra max 4-5 tys a wahacze takie cenny.Nie wspomne o tylnim zawieszeniu to już tylko zestawy naprawcze jak dla mnie.
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2005, 15:29   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
Też miałem badania techniczne i było ok .Może to zalezy jaką tuleje kupisz? nie sądze że wahacz za 100zł jest lepszy niż orginał na nowych tulejkach i zregenerownaym sworzniu.chyba że kupisz orginalne wahacze .


Po regeneracji wahacza oryginalne pozostaje jedynie zeliwo z ktorego zostal odlany. A to sie akurat nie "psuje"...
Wahacz za 100 PLN moze nie byc najlepszy, ale za 150 PLN Tofas, czy Febi moze nie byc zly. Fakt przydaloby sie zebrac informacje, co i jak dlugo wytrzymuje. Taki test konsumencki :)
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-03-2005, 15:32   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
nie sądze że wahacz za 100zł jest lepszy niż orginał na nowych tulejkach i zregenerownaym sworzniu

Tylko, że jak w oryginalnym wymienisz silentbloki i sworzeń to z tego oryginału nie wiele zostaje, kawał żelastwa. Trwałość pomiędzy dobrze zregenerowanym a zamiennikiem pewnie będzie podobna, nie ma co się cudów spodziewać, ani po regenerowanym, ani po zamienniku.
A jak ktoś chce mieć naprawdę wytrzymały wahacz to można zastosować silentbloki z poliuretanu, jedyna wada to cena.
http://www.powerflex.co.u...19&submit1.y=12
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2005, 16:02   

romano napisał/a:
A jak ktoś chce mieć naprawdę wytrzymały wahacz to można zastosować silentbloki z poliuretanu, jedyna wada to cena.
http://www.powerflex.co.u...19&submit1.y=12


Piekna rzecz [-o<
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 19-03-2005, 16:21   

A może by tak zasięgnąć opinii uzytkowników TT zza garnicy czyli tam gdzie drogi są znacznie lepszej jakosci jak w Polsce. Ciekawe bo wtedy mielibyśmy pewność czy konstrukcja zawieszenia jest bałędnie zaprojektowana czy po prostu winne są nawierzchnie na jakich eksploatuje sią nasze TT

Może jest osoba, która na tyle włada np. niemieckim aby zadać takie pytanie na niemieckim forum o tipo,
pozostawiam to pod rozwagę....
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2005, 19:07   

memo napisał/a:
A może by tak zasięgnąć opinii uzytkowników TT zza garnicy czyli tam gdzie drogi są znacznie lepszej jakosci jak w Polsce. Ciekawe bo wtedy mielibyśmy pewność czy konstrukcja zawieszenia jest bałędnie zaprojektowana czy po prostu winne są nawierzchnie na jakich eksploatuje sią nasze TT


Moge Ci odpowiedziec bez zasiegania opinii, ze tam zawieszenia Fiata sprawuja sie przyzwoicie =D>
Takich drog jak w Polsce to juz nie ma chyba w zadnym cywilizowanym kraju :-&
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load