|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Głowica czy pierścienie ? |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-08-2009, 21:38 Głowica czy pierścienie ?
|
|
|
Cześć, byłem ostatnio na regulacji gazu w moim Tipo i niestety regulacji nie zrobiłem bo mechanicy powiedzieli że mój Tipek kuleje na jeden cylinder. Objawami jest zalewanie się rano auta przy niskiej temperaturze na dworze, szarpanie na benzynie (lekkie) oraz nie równa praca silnika na luzie. Pojechałem do swojego dobrego kolegi i wykonał mi pomiar ciśnienia. Wszystkie cylindry oprócz jednego miały 12 bar, jeden natomiast 4 bar, i teraz pytanie do was, co ja mam zrobić. Auto zachowuje się tak odkąd go kupiłem a już zrobiłem nim 13 000 km. Mechanik obstawiał albo głowice albo pierścienie. Samochód oleju nie bierze, nie kopci na niebiesko. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-08-2009, 21:48
|
|
|
Lasgo07, proponuję ściągnąć głowicę, bo na czuja nie wyczaisz co go boli, może wystarczy zaworki pozmieniać i dotrzeć, jesli nie jest spękana to ok 100zł dasz za regeneracje, ew, użyki na forum szukaj
a jeśli to pierścienie i jeśli gładź cylindra masz całą to na upartego pierścienie na jednym tłoku też mozna zmienić, ale to trochę półśrodek, bo jak robić to porządnie
zawsze możesz podmienić cały silniczek, na pewno na forum ktoś ma na sprzedaż, a tamtego we własnym zakresie sobie wieczorkami zregenerować, zawsze to się czegoś nowego nauczysz |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-08-2009, 21:51
|
|
|
yoyo napisał/a: | może wystarczy zaworki pozmieniać i dotrzeć | ale zaworki mi nie stukają, czy to nie na tym rzecz polega ? pierścienie raczej nie, bo oleju nie bierze |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-08-2009, 22:06
|
|
|
Lasgo07, wlej do wadliwego cylindra troszkę oleju (coś koło 50ml) przez otwór po świecy i zmierz ciśnienie jeszcze raz.Jeżeli pomiar się nie zmieni i nadal będzie 4 bary to problem leży w głowicy,a jeżeli się ciśnienie podniesie to będzie to wina dołu.
A sprawdzałeś czy zawór na tym cylindrze nie jest za ciasno ustawiony lub nawet lekko podparty
EDIT:nie znaczy że jeżeli się nie tłucze to jest dobry.Może się przypiekł w prowadnicy albo został wypalony częściowo bo był podparty. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-08-2009, 22:17
|
|
|
ZielonyTBG, nie, nie sprawdzałem nic, do silnika to sie nie dotykam bo sie nie znam, ale podjade do tego mechanika i zrobie tak jak piszesz z tym olejem. Chciałbym chociaż wiedziec co i jak |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-08-2009, 22:37
|
|
|
Lasgo07, ok rozumiem Cię .Jeżeli to pierścienie to olej je uszczelni i odczyt się podniesie a jeżeli to głowica to zostanie dalej 4 bary. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-08-2009, 05:54
|
|
|
Lasgo07, tak jak koledzy wypadałoby ściągnąć głowicę...miałem podobny objaw w moim poprzednim samochodzie , też nie brał oleju i płynu chłodniczego,kompresja kiepska na jednym garze, a w sumie poszła uszczelka pod głowicą, akurat na ściance między cylindrami |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-08-2009, 08:02
|
|
|
Lasgo07, tak jak pisze ZielonyTBG, próba olejowa, ale najpierw przeprowadza się regulację luzu zaworowego. Potem zrób zwykły pomiar a jak bedzie dalej żle to próbe olejową. |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|