Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
olej korkiem
Autor Wiadomość
PITEK 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 56
Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 17-02-2013, 10:45   olej korkiem

po wymianie oleju umyłem silnik i okazało się że przez korek silnik wypluwa olej myślałem na początku że to uszczelka klawiatury ale okazało się że to korkiem. kolega powiedział mi że to może być zatkana jakaś ODMA że jest jakis wąż czy coś co może być zapchane i dlatego sie tak dzije miał ktoś może taki problem
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-02-2013, 12:20   

ODMA - to odpowietrzenie skrzyni korbowej i tak realizowana jest gumowym wężykiem (w przypadku 1.4 - 1.6). Wystarczy wyczyścić OCC czyli wyłapywacz oleju, oraz sam ten wężyk i powinno być dobrze. Jeśli dalej będziesz miał zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej trzeba zrobić pomiar kompresji silnika bo najpewniej będzie kwalifikował się do remontu.



A ważna sprawa w samej tej gumowej rurce jest taka metalowa spirala musisz ją wyciągnąć i najlepiej wrzucić do jakiegoś rozpuszczalnika. Przy wyciąganiu nie uszkodź jej!

Pokrewne tematy:

http://forum.tempra.org/t...?highlight=odma

http://forum.tempra.org/t...?highlight=odma

P.S: pisz na przyszłość jaki ślinik, w T/T było ich trochę.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
PITEK 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 56
Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 17-02-2013, 13:01   

czyli rozumiem że musze odkręcić tą śrubę na OCC i tam może być brud a jak odkrece to nic mi się tam nie wyleje czy jak
     Moneta
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-02-2013, 15:43   

nic sie nie wyleje zdejmij smialo i wyczysc
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-02-2013, 15:55   

Sorki że podobne się do tematu w Tipo jest mi to znane, lecz w Renault istnieje zupełnie inne rozwiązanie jakby co proszę o porady w moim temacie http://forum.tempra.org/t...wej-vt23643.htm ;) PITEK, co do twojego problemu to JAM_BELFEGOR, wszystko opisał także bierz się za to i bez strachu ;)
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-02-2013, 20:15   

a bagnet Ci nie wystrzelił??? wydaje mi sie ze to on nim pierw powinno olej wyrzycać
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-02-2013, 21:41   

PITEK, Napisz najpierw ile oleju wlałeś, bo mi też wywalało kiedyś po wymianie jak przelałem ponad miarę
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
PITEK 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 56
Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 18-02-2013, 07:57   

palidzojnt221 napisał/a:
a bagnet Ci nie wystrzelił??? wydaje mi sie ze to on nim pierw powinno olej wyrzycać

a bagnetem nie wywala

** Dodano: 18-02-2013, 07:58 **
a przed wymianą też wywalało nie są to może wielkie ilości oleju ale zawsze silnik po jakims tam czasdie już brudny i trzeba czyścic
     Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-02-2013, 09:02   

bardzo dziwny objaw, moze masz zatkane kanaly olejowe odpowiadajace za powrót oleju do skrzyni korbowej , oleju na głowicy jest zbyt duzo i którędys musi uciekać, teoretycznie moze tak byc, jednak w praktyce to chyba nierealne
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-02-2013, 10:30   

palidzojnt221, Dlaczego nie realne, bardzo realne. Jeśli używasz sylikonu do doszczelniania silnika i przedobrzysz to jego nadmiar (odrywające się drobiny) właśnie zatykają wszelkie mozliwe kanaliki. Odradzam używania sylikonu do doszczelnianie silnika, jeśli już to w połączeniu z uszczelką i tyle co kot napłakał układany daleko od krawędzi. Przeważnie ludzie walą bez opamiętania że aż wypływa bokami, o ile zgarniesz z zewnątrz tak w środku nie, a z czasem ten nadmiar lubi się odrywać.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
PITEK 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 56
Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 18-02-2013, 17:31   

w życiu żadnego silikonu nigdy tylko orgnalne usczeki. przeczyszcze najpierw odme potem się zobaczy
     Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-02-2013, 17:49   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Dlaczego nie realne, bardzo realne. Jeśli używasz sylikonu do doszczelniania silnika i przedobrzysz to jego nadmiar (odrywające się drobiny) właśnie zatykają wszelkie mozliwe kanaliki.

Dokładnie tak, przekonałem się o tym na własnej skórze. Kiedy jakiś idiota nakładł tyle silikonu na uszczelkę miski, iż przy okazji zatarł pompę oleju a co za tym idzie wałki i cała reszta w tym jedna z panewek uległy totalnemu zatarciu. Także jak smarować to minimalnie jak już, a nie grubo na całej objętości według starej szkoły, bo jak widać skutki takiego zabiegu są opłakane.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-02-2013, 18:09   

moze po prostu korek masz pękniety czy cos i dlatego cieknie???przy zatkanej odmie pierwszym miejscem wycieku byłby bagnet oleju, sprawdz dokładnie korek
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
PITEK 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 56
Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 18-02-2013, 19:43   

korek jest cały dlatego po myciu silnika dokładnie sprawdziłem którędy sie wydostaje bo podejrzewałem też uszczelke pod klawiaturą
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load