|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
olej korkiem |
Autor |
Wiadomość |
PITEK
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 56 Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 17-02-2013, 10:45 olej korkiem
|
|
|
po wymianie oleju umyłem silnik i okazało się że przez korek silnik wypluwa olej myślałem na początku że to uszczelka klawiatury ale okazało się że to korkiem. kolega powiedział mi że to może być zatkana jakaś ODMA że jest jakis wąż czy coś co może być zapchane i dlatego sie tak dzije miał ktoś może taki problem |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2013, 12:20
|
|
|
ODMA - to odpowietrzenie skrzyni korbowej i tak realizowana jest gumowym wężykiem (w przypadku 1.4 - 1.6). Wystarczy wyczyścić OCC czyli wyłapywacz oleju, oraz sam ten wężyk i powinno być dobrze. Jeśli dalej będziesz miał zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej trzeba zrobić pomiar kompresji silnika bo najpewniej będzie kwalifikował się do remontu.
A ważna sprawa w samej tej gumowej rurce jest taka metalowa spirala musisz ją wyciągnąć i najlepiej wrzucić do jakiegoś rozpuszczalnika. Przy wyciąganiu nie uszkodź jej!
Pokrewne tematy:
http://forum.tempra.org/t...?highlight=odma
http://forum.tempra.org/t...?highlight=odma
P.S: pisz na przyszłość jaki ślinik, w T/T było ich trochę. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
PITEK
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 56 Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 17-02-2013, 13:01
|
|
|
czyli rozumiem że musze odkręcić tą śrubę na OCC i tam może być brud a jak odkrece to nic mi się tam nie wyleje czy jak |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2013, 15:43
|
|
|
nic sie nie wyleje zdejmij smialo i wyczysc |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-02-2013, 15:55
|
|
|
Sorki że podobne się do tematu w Tipo jest mi to znane, lecz w Renault istnieje zupełnie inne rozwiązanie jakby co proszę o porady w moim temacie http://forum.tempra.org/t...wej-vt23643.htm PITEK, co do twojego problemu to JAM_BELFEGOR, wszystko opisał także bierz się za to i bez strachu |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-02-2013, 20:15
|
|
|
a bagnet Ci nie wystrzelił??? wydaje mi sie ze to on nim pierw powinno olej wyrzycać |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-02-2013, 21:41
|
|
|
PITEK, Napisz najpierw ile oleju wlałeś, bo mi też wywalało kiedyś po wymianie jak przelałem ponad miarę |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
PITEK
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 56 Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 18-02-2013, 07:57
|
|
|
palidzojnt221 napisał/a: | a bagnet Ci nie wystrzelił??? wydaje mi sie ze to on nim pierw powinno olej wyrzycać |
a bagnetem nie wywala
** Dodano: 18-02-2013, 07:58 **
a przed wymianą też wywalało nie są to może wielkie ilości oleju ale zawsze silnik po jakims tam czasdie już brudny i trzeba czyścic |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-02-2013, 09:02
|
|
|
bardzo dziwny objaw, moze masz zatkane kanaly olejowe odpowiadajace za powrót oleju do skrzyni korbowej , oleju na głowicy jest zbyt duzo i którędys musi uciekać, teoretycznie moze tak byc, jednak w praktyce to chyba nierealne |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-02-2013, 10:30
|
|
|
palidzojnt221, Dlaczego nie realne, bardzo realne. Jeśli używasz sylikonu do doszczelniania silnika i przedobrzysz to jego nadmiar (odrywające się drobiny) właśnie zatykają wszelkie mozliwe kanaliki. Odradzam używania sylikonu do doszczelnianie silnika, jeśli już to w połączeniu z uszczelką i tyle co kot napłakał układany daleko od krawędzi. Przeważnie ludzie walą bez opamiętania że aż wypływa bokami, o ile zgarniesz z zewnątrz tak w środku nie, a z czasem ten nadmiar lubi się odrywać. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
PITEK
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 56 Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 18-02-2013, 17:31
|
|
|
w życiu żadnego silikonu nigdy tylko orgnalne usczeki. przeczyszcze najpierw odme potem się zobaczy |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-02-2013, 17:49
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Dlaczego nie realne, bardzo realne. Jeśli używasz sylikonu do doszczelniania silnika i przedobrzysz to jego nadmiar (odrywające się drobiny) właśnie zatykają wszelkie mozliwe kanaliki. |
Dokładnie tak, przekonałem się o tym na własnej skórze. Kiedy jakiś idiota nakładł tyle silikonu na uszczelkę miski, iż przy okazji zatarł pompę oleju a co za tym idzie wałki i cała reszta w tym jedna z panewek uległy totalnemu zatarciu. Także jak smarować to minimalnie jak już, a nie grubo na całej objętości według starej szkoły, bo jak widać skutki takiego zabiegu są opłakane. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-02-2013, 18:09
|
|
|
moze po prostu korek masz pękniety czy cos i dlatego cieknie???przy zatkanej odmie pierwszym miejscem wycieku byłby bagnet oleju, sprawdz dokładnie korek |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
PITEK
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 56 Skąd: KARSIBÓR
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 18-02-2013, 19:43
|
|
|
korek jest cały dlatego po myciu silnika dokładnie sprawdziłem którędy sie wydostaje bo podejrzewałem też uszczelke pod klawiaturą |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|