|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
warsztat Bytom - wymiana silnika - koszty |
Autor |
Wiadomość |
krzys_mh
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 107 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-05-2007, 07:07 warsztat Bytom - wymiana silnika - koszty
|
|
|
Poszukuje dobrego warsztatu w Bytomiu, ktory nie zdarl by ze mnie skory za wymiane silnika ze skrzynia. Jesli są jacyś mechanicy na forum z moich okolic, chetnie skorzystam z ich usług. Sprawa pilna - silnik bedzie zamieniany z 8V na 16V a skrzynia z manualnej na automat. Krotka historia samochodu - w Niemczech mial silnik 16V, po zatarciu zmieniono go na 8V pozostawiajac oryginalna skrzynie i hamulce. Obecnie silnik jest na wykonczeniu i musze go zmienic, tym razem znow na 16V + skrzynia automatyczna zamiast manualnej. Silnik bedzie na gwarancji rozruchowej, jesli wszystko bedzie ok to od razu wymiana paska rozrządu.
Pozdrawiam
Koledzy - sprawa pilna - poratujcie..
Silnik juz kupiony, ASO mototechnika Bytom ma gdzies klienta, "nie maja czasu na takie zabawy", Intermot Bytom wycenia usługe na ponad 800 pln, Kemes serwis Bytom tez podobnie... czy to realna cena za wymiane silnika i skrzyni?
15.05.2007
Podzwonilem, popytalem, odwiedzilem firme BAMAL w Bytomiu na ul. Puszkina - oto czego sie dowiedzialem.
Koszt samego silnika ze skrzynia to pestka. Ile taki swap kosztuje?
-nowy rozrząd: pasek 80pln + napinacz 260pln +rolka zwrotna 90 pln - razem 430pln
-olej silnikowy: ok 150 pln
-olej do skrzyni: ok 160 pln
-filtr powietrza: ok 40 pln
-filtr paliwa: ok 40 pln
-płyn chłodzący: ok 50 pln
-świece: ok 120 pln
-nowe przewody WN: ok 100 pln
Są to wg mechanika niezbedne rzeczy, jesli ma sie podjąć tego zadania.
Razem niezbedne "dodatki" ok 1090 pln
Robocizna - tutaj licza sobie "tylko" ok 1000 pln
Wyliczenia zrobione przy zalozeniu ze wszystko pojdzie "po masle" i nie natrafi sie na dodatkowe przeszkody.....Pewne jest u mnie to ze silnik i skrzynia jest kompletna, z calym niezbednym osprzetem - oba warsztaty skontaktowaly sie ze soba i uzgodnily szczegoly techniczne.
Szczerze powiem nie pomyslalem o pewnych rzeczach przed zakupem silnika.
No coz, koszta montazu okazuja sie poki co byc wieksze niz sam silnik. Daje sobie jeszcze pare dni na znalezienie tańszego wykonawcy. Znając "dodatkowe" koszta jutro bede rozmawiał o szczegółach z firmą Kemes. Intermot raczej tańszy nie będzie, choc popytac tez mi chyba juz nie zaszkodzi.
Moja prośba o pomoc w znalezieniu tanszego mechanika jest nadal aktualna.
Pozdrawiam
16.05.07
Kemes Bytom - nie podejmą się tego zadania - polecają serwis Ricambi na Strzelców Bytomskich
17.05.07 - Ricambi - opryskliwy jegomość (mam nadzieje ze mial zly dzien) informuje ze nie bylo nigdy tempry 16V (wie bo mial tempre 10 lat) - "...musial pan wziasc silnik z tipo..." - ja: "jak nie bylo jak mam bude z 16V". Po jeszcze paru zdaniach wychodze - Ricambi odpada - nie podejmą się tematu choć mają cały osprzęt diagnostyczny do fiata.
Jutro dzien przerwy - w sobote wizyta w Intermocie.
Kurcze zeby tak trudno było znaleść wykonawce?
18.05.07
Intermot Bytom - .."panie, nie uziemie mechanika na 2 tygodnie... koniec rozmowy...
22.06.07
Silnik bedzie jednak 8V z automatem (159A6.049). Chyba musze przeprosic pana z Ricambi.
Sprzedający twierdzil ze to 16V, mnie jako laikowi przez mysl nie przeszlo by to sprawdzic. W sumie ciesze sie ze tak sie to skonczylo, stary silnik bede mial na czesci.
Autko po 4 tygodniach ciagle u mechanika, juz na ukonczeniu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|