jak podłączyć/odłączyć akumulator ?? |
Autor |
Wiadomość |
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-05-2007, 20:53 jak podłączyć/odłączyć akumulator ??
|
|
|
niby pytanie banalne aczkolwiek znalazłem ciekawostkę
na stronie http://akumulatory.auto.pl/porady.htm#3 jest wspomniane coś takiego
27. Jak podłączać/odłączać akumualtor?
Uważać, żeby kluczem nie dotknąć do masy , bo zaiskrzy.Uniknie się tego ,jeśli przy odłączaniu odkręcimy najpierw klemę ujemną , a przy podłączaniu założymy najpierw dodatnią.W ostatnich czasach pojawiły się głosy ze strony elektroników samochodowych, że należy odłączać najpierw plus bo ma tego wymagać elektronika...
osobiście kiedy resetuje compa czy profilaktycznie doładowuje aku to ściągam tylko plusa ... ale przy zakładaniu plusa z powrotem występuje właśnie lekkie zaiskrzenie co prawda nigdy w żaden sposób nie spowodowało to żadnego problemu ....
no więc pytanie która klemę ściągamy najpierw żeby było dobrze ???? |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-05-2007, 21:00
|
|
|
Moim zdaniem odłączamy najpierw minus bo wtedy odłaczamy całą masę samochodu i nie spowodujemy żadnego zwarcia - ja zawsze odłączam najpierw minus |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-05-2007, 21:09
|
|
|
Przy podłączaniu akumulatora najpierw zakładamy końcówkę przewodu dodatniego, a następnie ujemnego. Odłączanie odwrotnie. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-05-2007, 21:13
|
|
|
avenger85 napisał/a: | W ostatnich czasach pojawiły się głosy ze strony elektroników samochodowych, że należy odłączać najpierw plus bo ma tego wymagać elektronika... |
Nie słyszałem o tym bo niby co miałoby to zmienić oprócz iskrzenia w przypadku gdy odłączymy pierwszego plusa zamiast masy. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-05-2007, 21:32
|
|
|
Cytat: | Nie słyszałem o tym bo niby co miałoby to zmienić oprócz iskrzenia w przypadku gdy odłączymy pierwszego plusa zamiast masy. | moze sie duzo zmienic. Wlasnie mozesz sobie zapewne załatwic elektronike w aucie. Wbrew pozorom,wazne jest to jak odlączasz aku. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-05-2007, 05:21
|
|
|
Chodzi o to ze jak najpierw odłączysz plus to przy kręceniu gdziekolwiek kluczem jeśli dotkniej punktu o potencjale 0 czyli masy to wystapi przeskok iskry bo zamykasz wtedy obwód. A takie przeskoki to dla elektroniki zdrowe nie są.
Natomiast gdy odkręcisz najpierw kleme od masy, to dotknięcie karoserii kluczem przy odkręcaniu klemy dodatniej nie ma przeskoku iskry bo po odlączeniu minusa obwód jest rozwarty.
Montaż w odwrotnej kolejności. Akurat jesli chodzi o metodologie montażu akumulatora do od lat sześciesiątych się nic nie zmieniło. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-05-2007, 13:30
|
|
|
Hipo napisał/a: |
Natomiast gdy odkręcisz najpierw kleme od masy, to dotknięcie karoserii kluczem przy odkręcaniu klemy dodatniej nie ma przeskoku iskry bo po odlączeniu minusa obwód jest rozwarty.
Montaż w odwrotnej kolejności. Akurat jesli chodzi o metodologie montażu akumulatora do od lat sześciesiątych się nic nie zmieniło. |
no ale momento jeśli odłączę najpierw mase a później przy odkręcaniu plusa zahaczę kluczem gdzieś o blachę to na szkielet auta ( który powinien być uziemiony) pójdzie plus ... to też chyba będzie szkodliwe jeśli elektonika zamiast masy dostanie drugiego plusa??? |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-05-2007, 17:33
|
|
|
Nie będzie, bo nie wytoworzy się potencjał.
Drugiego plusa nie dostanie jako tako. Jak do silnika przyłożysz na wejscia plus do plusa i do minusa przylozysz drugi kabel od plusa to bedzie chodzi? Nie
Ciekawostka, jak odłączysz kleme od minusa, to wiesz, ze na tej odłączonej zwisającej klemie będziesz miał plus.... (oczywiście gdy klema od plusa będzie podłączona i jakiś obwód będzie przewodził prąd np. otwarte drzwi powodują zamknięcie się obwodu). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-05-2007, 18:51
|
|
|
Hipo napisał/a: | Chodzi o to ze jak najpierw odłączysz plus to przy kręceniu gdziekolwiek kluczem jeśli dotkniej punktu o potencjale 0 czyli masy to wystapi przeskok iskry bo zamykasz wtedy obwód. A takie przeskoki to dla elektroniki zdrowe nie są. |
Ja to dokładnie wiem dlatego nie wiem czemu mechanicy mieliby doradzać odłączenie najpierw plusa |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-05-2007, 20:30
|
|
|
a tam... dla elektroniki to nie będzie miało jakiegoś wielkiego znaczenia, jeśli tylko nie jest się nieporadnym i po zdjęciu klemy nie iskrzy nią i masę samochodzu lub akumulaotrem
w zasadzie ja zawsze zdejmuję i zdejmowałbym plus pierwszy, tylko uważam by klemą nie dotknąć niepotrzebnie nic - by na siłę wtedy nią nie rozładowywać z ew pojemności wszelakiej elektorniki w aucie resztek energii i jest OK; potem plus zakładam mając masę cały czas podłączoną normalnie i nic się nie stanie, a elektorniki wiele w aucie testowałem... no i testuję na bieżąco |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-05-2007, 21:36
|
|
|
Emf napisał/a: | Hipo napisał/a: | Chodzi o to ze jak najpierw odłączysz plus to przy kręceniu gdziekolwiek kluczem jeśli dotkniej punktu o potencjale 0 czyli masy to wystapi przeskok iskry bo zamykasz wtedy obwód. A takie przeskoki to dla elektroniki zdrowe nie są. |
Ja to dokładnie wiem dlatego nie wiem czemu mechanicy mieliby doradzać odłączenie najpierw plusa |
Bo widać tacy to mechanicy nie sugeruj się tym co nieraz można spotkać w różnych materiałach erklamowych, stronach producentów itp. W pierwszej kolejności zdrowy rozsądek i pewne stare zasady znane od wieków |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-05-2007, 07:19
|
|
|
panowie głupie spory
jeden mówi ze najpierw masa drógi ze plus
z mojego doswiadczenia i wykształcenia (technik elektronik-informatyk) wiem ze to nie istotne
a jak w samochodach dostawczych lub ciezarowych są heble to one przeciez plusa odłanczają |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-05-2007, 21:31
|
|
|
Wszystko sie zgadza, nie jest istotne jaki biegun odłączyć bo po prostu rozwierasz obwód, wazna klejność jest tylko z punktu zakładania i wyciagania żeby przy kręceniu srub na klemach robić to bezpiecznie dla siebie i autka. Czyli zeby wyelyminowac możliwość zwarcia. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|