Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gwint
Autor Wiadomość
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 08-09-2012, 23:16   Gwint

Chce na wiosne założyć gwint i szukając po forum znalazłem, że niby pasuje z Fiata Coupe. I pytanie czy on napewno wejdzie do tempry? Czy coś innego jeszcze spasuje ale to tak na 100%
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-09-2012, 08:42   

Przednie powinny podejść od punto 1 i innych modeli, gdzie były montowane te same amortyzatory. Lista jest dosyć długa, ale niestety nie słyszałem o gwintach do np Lancii dedry.
Generalnie gwinty od T/T są praktycznie niedostępne, można próbować lepić coś samodzielnie jak to zrobił elTipo u siebie przerabiając gwinty od VW polo. (efekt):
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-09-2012, 08:47   

Na forum ktoś tam niedawno od tipo sprzedawał gwint na przód...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-09-2012, 10:46   

Jelcyn, wydaje mi się że kropek ma inne zawieszenie. Sprężyny są węższe zarówno na dole jak i na górze, jak również inne jest łożysko amortyzatora itp.... Przy gwincie nie robi to różnicy dużej różnicy bo kwestie sprężyn się pomija podobnie jak różnicę w masie samochodów (o ile będzie regulacja zarówno siły odbicia jak i tłumienia) a łożysko/poduszkę można przerobić ale podejrzewam że mocowanie do zwrotnicy jest inne a to już trochę była by rzeźba i uważam że lepiej poszukać używki z tipo, coupe, bravo. Osobiście do Delty czy 145/146/155 nigdy nie widziałem.
_________________
Tune Hard Go Pro

Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-09-2012, 10:50   

Ja mam. Z FC
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-09-2012, 13:17   

Fiat Brava, Bravo (bez hgt), Multipla (ma tylko niepotzebny uchwyt na łącznik stablizatora), Coupe (bez wersji, turbo), Alfa 145 (bez boxera), 146 (bez boxera), 155 (na 100% bez q4, reszte pasowałoby sprawdzić), Lancia Delta 2 (bez turbo i chyba td), Lancia Dedra, Lancia Lybra (tak jak Multipla). Z tych aut bedzie pasowało, jednak jeżeli liczysz, że kupisz nowy gwint w takich cenach jak są najtańsze do vw-ów to się niestety mylisz. Jak kiedyś szukałem to najtaniej było kupic na ebay.de nowy firmy fk czyli wklady koni coś w okolicach 2000 zł. Najtaniej byłoby kupić jakiś gwint w miarę podobny i go przerobić i zregenerować.
  
 
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 09-09-2012, 13:39   

Znalazłem na alledrogo gwint do coupe za 1600 ale bede dalej szukac czegoś jeszcze
     assistance
 
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-09-2012, 16:55   

Ja mam gwint H&R z Alfy 155 29992-1. Wersja -2 ,,nie pasuje'' bo jest już do 2.5 v6. Inna masa silnika i auto może sprawiać problemy.

Na pewno Bravo/Brava/Coupe bez 20v i 20vt ze względu na dłuższy wahacz.
Delta II/Dedra wydaje mi się że z wersji 16vt założysz ale masa i moc silnika może robić swoje.
Alfa 155 bez problemu oprócz v6 i turbo q4 - masa i moc.
Alfa 145/146 ma dodatkowy uchwyt - tak jak mac1us wspominał - ale tył pasuje bez problemu.

Co do ceny to chwilę się spóźniłeś bo było na allegro w lipcu zawieszenie z Bravo. Dwa razy gość wystawiał i nikt nie kupił za 600 zł. Gwint KW na wkładach ALKO czyli beton. Nazwę aukcji znalazłem - FIAT Bravo Zawieszenie Gwintowane KW - ale w archiwum allegro nie pokazuje nic.
Najłatwiej znajdziesz gwint do Bravo/Brava i Coupe. Lancia i Alfa to już kwestia szczęścia ale zdarza się raz na xx lat. Ewentualnie od czasu do czasu pojawia się jakieś tradycyjne zawieszenie - Bilstein B6, Koni Sport. Sprężyn jest dużo - Eibach, H&R, Weitec.

Jak coś znajdziesz to sprawdź w katalogu producenta czy przez przypadek nie będzie pasowało do Tipo. Każdy robi inną twardość i może okazać się że FK da radę a KW już nie.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 11-09-2012, 16:57   

Troche z tym znalezieniem gwitu problemu, wiec nasza mnie mysl na same sprezyny i pytanie do was ma ktos z was zalozone sprezyny -35mm? Bo troche to mało a przed kupnem wolałbym od kogos jakies foto jak tempra wtedy wyglada chyba ze sa jakies wieksze niz -35 ktorych nie moge znalesc
     assistance
 
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-09-2012, 17:03   

Sprężyny do -30 mogą wejść na zwykły amortyzator ale będzie pracował w krańcowej pozycji. Powyżej już musisz mieć amortyzator o skróconym skoku dlatego są sprzedawane zazwyczaj w kompletach z amortyzatorem. Złapiesz obniżenia -50/-70 ale musisz już amory dokupić klasy Bilstein B8, Koni Sport.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 11-09-2012, 17:08   

I pytanie jeszcze jak to jest bo jak patrzylem pod auto sprezyna jest zalozona normalnie na belce a teleskop jest osobno przesuniety w wewnetrzna strone. Jak to wtedy jest z gwintem i jak sie go reguluje?

** Dodano: 11-09-2012, 18:09 **
Dawid, A dysponujesz moze jakims foto tempry na -35?
     assistance
 
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-09-2012, 17:10   

Sprężyna z tyłu jest np. -70. Między belkę a sprężynę jest wrzucony gwint.

Przykładowe FK.
http://moto.allegro.pl/za...2618313217.html
Jest nawet poukładane tak jak powinno być. Regulujesz jak na zwykłym amortyzatorze.

** Dodano: 11-09-2012, 18:15 **
reval666, tu masz galerię Liptona (mam nadzieję że się nie obrazi). Z tego co pamiętam to on ma -60/-70.
http://forum.tempra.org/a...htm?user_id=254
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-09-2012, 19:03   

Dawid napisał/a:
bez 20v i 20vt ze względu na dłuższy wahacz.


Co do tego stwierdzenie, nie mogę się zgodzić, ponieważ w tym momencie nie może pasować zawias z Delty HPE do Dedry/Tipo itd. ponieważ, tam też jest dłuższy wahacz.A ja w dedrze mam zawias wlaśnie z takiej delty. Wahacz nie ma nic do amorków i sprężyn, więc można pakować zawias z HGT i innych z szerszymi wahaczami.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-09-2012, 20:07   

Dawid, troche się poplątałeś. Fiat Coupe 16vt i 20vt mają zupełnie inne zwrotnice, nie założysz amortyzatora, każde fc mają długie wahacze. W Dedrze nie było 16vt, z każdej Dedry założysz chyba łącznie z integrale, z Delty 16vt nie założysz, bo ma inne zwrotnice takie jak fc 16vt. Alfa 155 też ma szerokie wahacze z przodu. AR 145, 6 ma identyczne zawieszenie jak Tipo, bez boxerów.
Z tego co wiem to Ty Dawid też nie możesz mieć skręconego gwintu na maxa, bo tnie oponę, może to jest też kwestia tego, że w 155 kolumna jest pod innym kątem niż w Tipo.

Maciek, co do hgt to nie wiem nie widziałem, czy nie ma tam innej zwrotnicy. Każda marea ma szerokie zawieszenie i inne błotniki przód niż brava i bravo, bez hgt.

Ja w swojej Delcie mam zawieszenie od Fiata Coupe 16vt i przy normalnych błotnikach miałem problem, że koła wystawały 7,5j 16" na letnie hamulce jeszcze dojdzie dystans i może być problem. Nie masz Maćku takiego problemu w Dedrze ?
  
 
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-09-2012, 20:22   

mac1us, mogę Ci wysłać zdjęcie Tipo na -60. Przy ustawionej zbieżności nic nie tnie, lekki kąt koła i owszem obciera. Co do zawiasu z turbo to widziałem wiele kompletów gdzie 16vt podchodziło do zwykłych wersji. Jedyne wykluczenia były zazwyczaj dla 20v/vt. Tak samo sprawa wygląda z wahaczami. Może włosi znowu robili po kilka wersji...
Co do tego czy były wersje silnikowe Delty czy Brava. W celu uproszczenia wypowiedzi nie wypisywałem wszelkich dostępnych silników.
Co do Dedry 4WD. Widziałem wersje zawieszeń z wykluczeniem i że pasowały również do grale.

Z tego co Maciek napisał wynika, że włoska fantazja jest większa niż można przypuszczać. Ja miałem kiedyś kolumny z Kappy i wszystko chodziło chociaż było za miękko.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-09-2012, 20:52   

mac1us, w dedrze niema żadnego problemu. Co do 20vt to się zgodzę, bo tam były inne zwrotnice, ale koleszka ma 20v i kiedyś badał zawias z Tipo i wsio ok. było.

Dawid, włosi czasem zadziwiali swoimi pomysłami ;D
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-09-2012, 07:25   

Ja w alfie mam z Tipo :P
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 28-03-2013, 15:52   

Odkopuje temat bo na wiosne zaczeło sie szykowanie. Bedzie szeroka stal no i gwint i pytanie wie ktoś z was czy z punto I wejdzie?? Bo jest tanszy o 400zl wzgledem z Coupe


http://allegro.pl/zawiesz...3094146978.html

A z Coupe 1650zl + kw, no a co by nie bylo 400zl to juz coś
     assistance
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-03-2013, 19:52   

Ten konkretny zestaw nie podejdzie do Tipo .
Tylne amory w Tipo są dużo krótsze , a ponadto zarówno na dole , jak i na górze - mocowane poprzecznie przez tuleje gumowe . Tutaj góra jest inna - mocowana do kielicha w nadwoziu , a nie otworu w tylnej ramie pomocniczej .
Z przodu dolne mocowanie jest tylko na jedną śrubę , podczas gdy w Tipo na dwie . Dodatkowo otwory muszą być w konkretnych miejscach - bo ustawiają kąt pochylenia koła .
Chyba , że zdjęcie nie przedstawia oferowanego zestawu . Bo już na przykład spośród kilku zestawów z linku wklejonego wyżej przez Dawida - tylko środkowe zdjęcie pokazuje poprawne amory . Dwa z lewej są inne ...

** Dodano: 28-03-2013, 19:57 **
Maciek napisał/a:
Wahacz nie ma nic do amorków i sprężyn, więc można pakować zawias z HGT i innych z szerszymi wahaczami.

I tu się mylisz ! Dolne otwory w przednim amortyzatorze ustawiają kąt pochylenia koła . Amor od zawieszenia z długimi wahaczami - założony do krótkich wahaczy - ustawi koła z kilkustopniowym pozytywem . I odwrotnie : przedni amor od "normalnego" zawiasu założony z długim wahaczem da spory negatyw .
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
  
     assistance
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 28-03-2013, 21:05   

schab, foto podgladowe. Chodzi mi czy z punto I tylne i przednie amorki pasują
     assistance
 
 
neka_ 
witamy nowego


Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 1
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-03-2013, 21:09   

Jakby ktos szukal fajnego zestawu , to ja mam do sprzedania.


http://allegro.pl/amortyz...3136856271.html



http://allegro.pl/sprezyn...3136865669.html

w przypadku kupienia kompletu poduszki amorów odboje i gumy dodaje gratis ( pasuja do alfy tipo)
  
 
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 29-03-2013, 20:45   

Panowie a takie coś? http://allegro.pl/uniwers...3086040527.html chociaż tak cos prubowac

** Dodano: 22-06-2013, 18:37 **
odgrzanie.

Z FC 2.0 20v mozna pakowac do tempry? Bo sie pogubilem
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load