|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Gwint |
Autor |
Wiadomość |
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-09-2012, 23:16 Gwint
|
|
|
Chce na wiosne założyć gwint i szukając po forum znalazłem, że niby pasuje z Fiata Coupe. I pytanie czy on napewno wejdzie do tempry? Czy coś innego jeszcze spasuje ale to tak na 100% |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-09-2012, 08:42
|
|
|
Przednie powinny podejść od punto 1 i innych modeli, gdzie były montowane te same amortyzatory. Lista jest dosyć długa, ale niestety nie słyszałem o gwintach do np Lancii dedry.
Generalnie gwinty od T/T są praktycznie niedostępne, można próbować lepić coś samodzielnie jak to zrobił elTipo u siebie przerabiając gwinty od VW polo. (efekt):
|
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-09-2012, 08:47
|
|
|
Na forum ktoś tam niedawno od tipo sprzedawał gwint na przód... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-09-2012, 10:46
|
|
|
Jelcyn, wydaje mi się że kropek ma inne zawieszenie. Sprężyny są węższe zarówno na dole jak i na górze, jak również inne jest łożysko amortyzatora itp.... Przy gwincie nie robi to różnicy dużej różnicy bo kwestie sprężyn się pomija podobnie jak różnicę w masie samochodów (o ile będzie regulacja zarówno siły odbicia jak i tłumienia) a łożysko/poduszkę można przerobić ale podejrzewam że mocowanie do zwrotnicy jest inne a to już trochę była by rzeźba i uważam że lepiej poszukać używki z tipo, coupe, bravo. Osobiście do Delty czy 145/146/155 nigdy nie widziałem. |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-09-2012, 13:17
|
|
|
Fiat Brava, Bravo (bez hgt), Multipla (ma tylko niepotzebny uchwyt na łącznik stablizatora), Coupe (bez wersji, turbo), Alfa 145 (bez boxera), 146 (bez boxera), 155 (na 100% bez q4, reszte pasowałoby sprawdzić), Lancia Delta 2 (bez turbo i chyba td), Lancia Dedra, Lancia Lybra (tak jak Multipla). Z tych aut bedzie pasowało, jednak jeżeli liczysz, że kupisz nowy gwint w takich cenach jak są najtańsze do vw-ów to się niestety mylisz. Jak kiedyś szukałem to najtaniej było kupic na ebay.de nowy firmy fk czyli wklady koni coś w okolicach 2000 zł. Najtaniej byłoby kupić jakiś gwint w miarę podobny i go przerobić i zregenerować. |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-09-2012, 13:39
|
|
|
Znalazłem na alledrogo gwint do coupe za 1600 ale bede dalej szukac czegoś jeszcze |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-09-2012, 16:55
|
|
|
Ja mam gwint H&R z Alfy 155 29992-1. Wersja -2 ,,nie pasuje'' bo jest już do 2.5 v6. Inna masa silnika i auto może sprawiać problemy.
Na pewno Bravo/Brava/Coupe bez 20v i 20vt ze względu na dłuższy wahacz.
Delta II/Dedra wydaje mi się że z wersji 16vt założysz ale masa i moc silnika może robić swoje.
Alfa 155 bez problemu oprócz v6 i turbo q4 - masa i moc.
Alfa 145/146 ma dodatkowy uchwyt - tak jak mac1us wspominał - ale tył pasuje bez problemu.
Co do ceny to chwilę się spóźniłeś bo było na allegro w lipcu zawieszenie z Bravo. Dwa razy gość wystawiał i nikt nie kupił za 600 zł. Gwint KW na wkładach ALKO czyli beton. Nazwę aukcji znalazłem - FIAT Bravo Zawieszenie Gwintowane KW - ale w archiwum allegro nie pokazuje nic.
Najłatwiej znajdziesz gwint do Bravo/Brava i Coupe. Lancia i Alfa to już kwestia szczęścia ale zdarza się raz na xx lat. Ewentualnie od czasu do czasu pojawia się jakieś tradycyjne zawieszenie - Bilstein B6, Koni Sport. Sprężyn jest dużo - Eibach, H&R, Weitec.
Jak coś znajdziesz to sprawdź w katalogu producenta czy przez przypadek nie będzie pasowało do Tipo. Każdy robi inną twardość i może okazać się że FK da radę a KW już nie. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-09-2012, 16:57
|
|
|
Troche z tym znalezieniem gwitu problemu, wiec nasza mnie mysl na same sprezyny i pytanie do was ma ktos z was zalozone sprezyny -35mm? Bo troche to mało a przed kupnem wolałbym od kogos jakies foto jak tempra wtedy wyglada chyba ze sa jakies wieksze niz -35 ktorych nie moge znalesc |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-09-2012, 17:03
|
|
|
Sprężyny do -30 mogą wejść na zwykły amortyzator ale będzie pracował w krańcowej pozycji. Powyżej już musisz mieć amortyzator o skróconym skoku dlatego są sprzedawane zazwyczaj w kompletach z amortyzatorem. Złapiesz obniżenia -50/-70 ale musisz już amory dokupić klasy Bilstein B8, Koni Sport. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-09-2012, 17:08
|
|
|
I pytanie jeszcze jak to jest bo jak patrzylem pod auto sprezyna jest zalozona normalnie na belce a teleskop jest osobno przesuniety w wewnetrzna strone. Jak to wtedy jest z gwintem i jak sie go reguluje?
** Dodano: 11-09-2012, 18:09 **
Dawid, A dysponujesz moze jakims foto tempry na -35? |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-09-2012, 17:10
|
|
|
Sprężyna z tyłu jest np. -70. Między belkę a sprężynę jest wrzucony gwint.
Przykładowe FK.
http://moto.allegro.pl/za...2618313217.html
Jest nawet poukładane tak jak powinno być. Regulujesz jak na zwykłym amortyzatorze.
** Dodano: 11-09-2012, 18:15 **
reval666, tu masz galerię Liptona (mam nadzieję że się nie obrazi). Z tego co pamiętam to on ma -60/-70.
http://forum.tempra.org/a...htm?user_id=254 |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-09-2012, 19:03
|
|
|
Dawid napisał/a: | bez 20v i 20vt ze względu na dłuższy wahacz. |
Co do tego stwierdzenie, nie mogę się zgodzić, ponieważ w tym momencie nie może pasować zawias z Delty HPE do Dedry/Tipo itd. ponieważ, tam też jest dłuższy wahacz.A ja w dedrze mam zawias wlaśnie z takiej delty. Wahacz nie ma nic do amorków i sprężyn, więc można pakować zawias z HGT i innych z szerszymi wahaczami. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-09-2012, 20:07
|
|
|
Dawid, troche się poplątałeś. Fiat Coupe 16vt i 20vt mają zupełnie inne zwrotnice, nie założysz amortyzatora, każde fc mają długie wahacze. W Dedrze nie było 16vt, z każdej Dedry założysz chyba łącznie z integrale, z Delty 16vt nie założysz, bo ma inne zwrotnice takie jak fc 16vt. Alfa 155 też ma szerokie wahacze z przodu. AR 145, 6 ma identyczne zawieszenie jak Tipo, bez boxerów.
Z tego co wiem to Ty Dawid też nie możesz mieć skręconego gwintu na maxa, bo tnie oponę, może to jest też kwestia tego, że w 155 kolumna jest pod innym kątem niż w Tipo.
Maciek, co do hgt to nie wiem nie widziałem, czy nie ma tam innej zwrotnicy. Każda marea ma szerokie zawieszenie i inne błotniki przód niż brava i bravo, bez hgt.
Ja w swojej Delcie mam zawieszenie od Fiata Coupe 16vt i przy normalnych błotnikach miałem problem, że koła wystawały 7,5j 16" na letnie hamulce jeszcze dojdzie dystans i może być problem. Nie masz Maćku takiego problemu w Dedrze ? |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-09-2012, 20:22
|
|
|
mac1us, mogę Ci wysłać zdjęcie Tipo na -60. Przy ustawionej zbieżności nic nie tnie, lekki kąt koła i owszem obciera. Co do zawiasu z turbo to widziałem wiele kompletów gdzie 16vt podchodziło do zwykłych wersji. Jedyne wykluczenia były zazwyczaj dla 20v/vt. Tak samo sprawa wygląda z wahaczami. Może włosi znowu robili po kilka wersji...
Co do tego czy były wersje silnikowe Delty czy Brava. W celu uproszczenia wypowiedzi nie wypisywałem wszelkich dostępnych silników.
Co do Dedry 4WD. Widziałem wersje zawieszeń z wykluczeniem i że pasowały również do grale.
Z tego co Maciek napisał wynika, że włoska fantazja jest większa niż można przypuszczać. Ja miałem kiedyś kolumny z Kappy i wszystko chodziło chociaż było za miękko. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-09-2012, 20:52
|
|
|
mac1us, w dedrze niema żadnego problemu. Co do 20vt to się zgodzę, bo tam były inne zwrotnice, ale koleszka ma 20v i kiedyś badał zawias z Tipo i wsio ok. było.
Dawid, włosi czasem zadziwiali swoimi pomysłami |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-09-2012, 07:25
|
|
|
Ja w alfie mam z Tipo |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-03-2013, 15:52
|
|
|
Odkopuje temat bo na wiosne zaczeło sie szykowanie. Bedzie szeroka stal no i gwint i pytanie wie ktoś z was czy z punto I wejdzie?? Bo jest tanszy o 400zl wzgledem z Coupe
http://allegro.pl/zawiesz...3094146978.html
A z Coupe 1650zl + kw, no a co by nie bylo 400zl to juz coś |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-03-2013, 19:52
|
|
|
Ten konkretny zestaw nie podejdzie do Tipo .
Tylne amory w Tipo są dużo krótsze , a ponadto zarówno na dole , jak i na górze - mocowane poprzecznie przez tuleje gumowe . Tutaj góra jest inna - mocowana do kielicha w nadwoziu , a nie otworu w tylnej ramie pomocniczej .
Z przodu dolne mocowanie jest tylko na jedną śrubę , podczas gdy w Tipo na dwie . Dodatkowo otwory muszą być w konkretnych miejscach - bo ustawiają kąt pochylenia koła .
Chyba , że zdjęcie nie przedstawia oferowanego zestawu . Bo już na przykład spośród kilku zestawów z linku wklejonego wyżej przez Dawida - tylko środkowe zdjęcie pokazuje poprawne amory . Dwa z lewej są inne ...
** Dodano: 28-03-2013, 19:57 **
Maciek napisał/a: | Wahacz nie ma nic do amorków i sprężyn, więc można pakować zawias z HGT i innych z szerszymi wahaczami. |
I tu się mylisz ! Dolne otwory w przednim amortyzatorze ustawiają kąt pochylenia koła . Amor od zawieszenia z długimi wahaczami - założony do krótkich wahaczy - ustawi koła z kilkustopniowym pozytywem . I odwrotnie : przedni amor od "normalnego" zawiasu założony z długim wahaczem da spory negatyw . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-03-2013, 21:05
|
|
|
schab, foto podgladowe. Chodzi mi czy z punto I tylne i przednie amorki pasują |
|
|
|
|
neka_
witamy nowego
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 1 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|