Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło - wymiana (w postach niżej opis wymiany!)
Autor Wiadomość
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-01-2008, 22:54   Sprzęgło - wymiana (w postach niżej opis wymiany!)

Witajcie, zamierzam niedlugo zabrac sie za wymiane sprzegla. teraz moje pytanie - jak sie do tego zabrac? co lepiej wyciagnac? skrzynie czy silnik? czy tez moze da sie jakos rozpolowic i nic nie wyciagac? w tym temacie jestem zielony wiec napiszcie mi krok po kroku jesli mozecie jak to zrobic

szukalem przez wyszukiwarke i nic co by mnie zadawalalo nie znalazlem, wiec jesli mimo wszystko gdzies jest taki temat a ja go nie znalazlem to sorry ze zasmiecam forum - mariusz
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bl4nc1k 


Wiek: 39
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 49
Skąd: szczecin
Wysłany: 14-01-2008, 23:02   

najlepiej jest wywalic sama skrzynie zalezy jeszcze jaki masz silnik,trzeba wyjac skrzynie z auta,wyjac jest łatwo gorzej z założeniem :D ,nie bede ci pisal po kolei jak to zrobic bo jezeli tak jak piszesz nic nie wiesz na ten temat to moze oddaj auto komus co sie na tym choc troche zna,tarcze sprzegła musisz wycentrowac w docisku tak aby było na samym srodku bo bedziesz miał problemy z załozeniem ,do skrzyni przychodzi najpierw łozysko dociskowe sprzegła,u mnie w 2.016v wchodzi ono w taki specjalny plastikowy zaczep ze inaczej sie nie załozy bo spadnie,kruczek polega na tym ze im lepiej to wycentrujesz to nie bedzie problemu z załozeniem pozdrawiam :)
_________________
BYŁA TOYOTA CELICA STI
JEST TIPO SEDICIVALVOLE
     assistance
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-01-2008, 23:04   

bl4nc1k napisał/a:
najlepiej jest wywalic sama skrzynie zalezy jeszcze jaki masz silnik,trzeba wyjac skrzynie z auta,wyjac jest łatwo gorzej z założeniem :D ,nie bede ci pisal po kolei jak to zrobic bo jezeli tak jak piszesz nic nie wiesz na ten temat to moze oddaj auto komus co sie na tym choc troche zna,tarcze sprzegła musisz wycentrowac w docisku tak aby było na samym srodku bo bedziesz miał problemy z załozeniem ,do skrzyni przychodzi najpierw łozysko dociskowe sprzegła,u mnie w 2.016v wchodzi ono w taki specjalny plastikowy zaczep ze inaczej sie nie załozy bo spadnie,kruczek polega na tym ze im lepiej to wycentrujesz to nie bedzie problemu z załozeniem pozdrawiam :)


tzn dla wyprostowania mojej wypowiedzi, moze az tak do konca zielony nie jestem w mechanice, tyle ze zielony bo nie wiem jak sie do tego zabrac:) dlatego pytalem co lepiej wyjac, tyle ze teraz pytanie, zeby wyjac skrzynie to musze tez polosie poodpinac?


silnik mam 1,6 na gazniku
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bl4nc1k 


Wiek: 39
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 49
Skąd: szczecin
Wysłany: 14-01-2008, 23:11   

skrzynia ci wyjdzie razem z półoska jezeli odkrecisz sobie lewe koło :)
_________________
BYŁA TOYOTA CELICA STI
JEST TIPO SEDICIVALVOLE
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-01-2008, 21:31   

bl4nc1k napisał/a:
skrzynia ci wyjdzie razem z półoska jezeli odkrecisz sobie lewe koło


Nie w 1,6 bo tam są inne półośki niż u Ciebie.

maniutek napisał/a:
tzn dla wyprostowania mojej wypowiedzi, moze az tak do konca zielony nie jestem w mechanice, tyle ze zielony bo nie wiem jak sie do tego zabrac:) dlatego pytalem co lepiej wyjac, tyle ze teraz pytanie, zeby wyjac skrzynie to musze tez polosie poodpinac?


Oczywiście że skrzynię wyjmujesz a nie silnik, po co sobie zadawać 2-3 razy tyle roboty? demontaż skrzyni juz kiedyś wypunktowałem komuś ale nie pamiętam gdzie. Generalnie to jest tak:

- luzujesz lewą nakrętkę na przegubie
- zdejmujesz koło
- odkręcasz zwrotnicę i odchulasz na bok albo całkiem zdejmujesz z wahacza
- wyjmujesz akumulator z podstawą
- odkręcasz rozrusznik
- podpierasz silnik na klocku pod miską olejową
- odkręcasz poduszki zawieszenia skrzyni od karoserii, razem z uchwytami od skrzyni i zdejmujesz
- spuszczasz olej żeby Ci nie kapało na głowe jak będziesz wyjmował skrzynie
- odkręcasz czujnik od wstecznego żeby go nie uszkodzić
- luzujesz na skrzyni opaski od gum na półosiach, lewą wyjmujesz
- odkręcasz śruby trzymające skrzynie przy silniku, w tym czasie oczywiscie albo ktoś Ci trzyma skrzynie na sznurku jakimś albo ją zabezpieczasz podwieszając żeby nie spadła sama
- odsuwasz skrzynię z silnika, prawdopodobnie żeby ją wyjąć będziesz musiał windować albo opuscić silnik ( nie pamietam już) bo do wyjęcia przeszkadzają sanki od zawieszenia
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-06-2008, 19:52   

Witajcie.

Podjąłem decyzję, że mimo tego, że nie jestem rasowym mechaniorem, postaram się we własnym zakresie naprawić sprzęgło z pomocą kolegi i bez dużych nakładów.
W oparciu o to co pisaliście przyjąłem taki tok postępowania:

1. Nie mam wysokiego podnośnika ani kanału w garaży, więc jakoś muszę obie poradzić.
Chce mieć jednocześnie dość dobry komfort, co by mi na głowę nie spadło pareset kg więc chcę stopniowo podnosić całe auto z obu stron i stawiać je na kolejnych betonowych m-kach,
tak aby auto wisiało podparte o 4 rzędy m-ek położonych na większej szerokości.
Uzyskam tym wysokość ok. 50 cm.
2. Następnie chcę zgodnie z Waszymi sugestiami rozpocząć od wymontowania półki akumulatora i osłony wnęki koła co by nie zawadzały.
3. W kolejnym kroku chcę odłączyć półoś o strony kierowcy od piasty aby ją zdemontować.
Z tego co wiem, od strony pasażera można jakoś poradzić sobie z wyjęciem półosi więc tam nie muszę odkręcać mocowania w piaście (dobrze rozumiem?)
4. Oczywiście odłączam wszystkie linki i kable od światełka od skrzyni oraz cięgna lewara biegów.
5. Po usunięciu półosi i spuszczeniu oleju skrzyniowego, pod silnik chcę podstawić podnośnik i oprzeć go o miskę olejową (czy to dobre miejsce?) aby silnik nie zwalił mi się na ziemię.
6. Następnie chcę drugim podnośnikiem podeprzeć skrzynię i rozpocząć jej odkręcanie, po czym opuszczę ją na ziemię (rozumiem, że aby wyszła, muszą ją "wyciągnąć" z silnika - musi dać się na tyle przesunąć w prawo? Niestety mam silnik 1.4 wiec to chyba nie takie proste...)
7. Potem obudowa sprzęgła.
8. Postanowiłem wymienić cały komplet sprzęgła z akcesoriami.
9. Centrowanie tarczy.
10. Skręcanie obudowy sprzegła i wszystko na odwrót składam po kolei.

Nie jestem doświadczony, ale mam czas i chęci przy zachowaniu ostrożności zrobić to sam. Mechanika i rozkręcanie mojego Tiplota staje się moim hobby, więc proszę abyście nie traktowali mnie olewczo (np. "nie zabieraj się za to ..." itp.), bo mam zamiar to zrobić sam.
Napiszcie proszę co o tym myślicie i jakieś dobre rady.

Pozdrawiam.
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-06-2008, 20:04   

w sumie ok, sam do wszystkiego dojdziesz przy rozbiórce, tylko ten podnośnik pod miską olejową to troszkę nie bardzo :( chyba że podłożysz jakąś dechę, żeby nacisk był równomierny i się nie wgięła
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-06-2008, 20:56   

yoyo napisał/a:
w sumie ok, sam do wszystkiego dojdziesz przy rozbiórce, tylko ten podnośnik pod miską olejową to troszkę nie bardzo :( chyba że podłożysz jakąś dechę, żeby nacisk był równomierny i się nie wgięła

dokładnie, już widziałem efekty z podnośnikiem pod miską olejową, więc bądź w tym miejscu bardzo delikatny
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-06-2008, 07:44   

A czy jest takie miejsce, gdzie mogę spokojnie podstawić podnośnik bez jakichkolwiek uszkodzeń silnika, michy itp. ? O co Wy byście zapierali na moim miejscu ?

Pozdrówki.
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-06-2008, 08:40   

Wyciągnięcie skrzyni w warunkach "polowych" nie jest przyjemne, silnik nie jest taki ciężki więc się nie przejmuj (mój silnik 1.8 niosłem w 3 osoby - waga ok 150 kg). podnoszenie za miskę olejową nie jest fajne (jak już to robisz to grubą deche pod miskę i dopiero podnośnik). Skrzynia podparta na podnośniku nie mobilnym to pomysł mało praktyczny, jak odkręcisz wszystkie śrubki to musisz ją odsunąć od silnika a nie tylko opuścić. Ja robiłem tak, że dałem deskę (płytę meblową) i pod nią podnośnik, następnie przemieściłem po tej desce skrzynie biegów i opuściłem na tym podnośniku. Ogólnie cała robota nie jest ciekawa (dość czasochłonna- szczególnie jak się nie ma doświadczenia i odpowiednich warunków/sprzętu)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-06-2008, 12:38   

No to w chwili wolnego czasu, podczas rozbiórki.. piszę aby się Was dalej poradzić.

Auto stoi jak wspominałem na 4 rzędach pustaczków z drewnianymi kołkami na górze.

Wywaliłem już rozrusznik, obie półosie, półkę od akumulatora, porozłączałem wszystko od skrzyni.

Teraz dzisiaj przystepuje do wywalenia skrzyni.
Opierając się o to co pisałem i Wy radziliście, chcę pod silnik dać podnoścnik 2T z klockiem tak aby porządnie mógł się oprzeć. Podnoścnik podwinduję do granicy unoszenia silnika.
Następnie drugi podnośnik chcę podstawić pod skrzynię (taki na kółkach) i w ten sam sposób oprzeć skrzynię.
Teraz chcę zluzować mocowanie silnika od strony skrzyni i po środku silnika.
Mam nadzieję, że podczas tej operacji silnik mi się nie gibnie. Będzie zaczepiony tylko 1 punkcie podparcia od strony pasażera, ale rozumiem że nie powinien przesuwać się ruchami przód/tył ? Zakładam, że muszę tylko lewarkiem pilnować jego ruchy góra dół, aby nie spadł?
W czasie odkręcania mocowania silnika chcę tez odkręcić już dolne śruby skrzyni aby potem tylko od góry do tych co mam dojście ją całkiem odkręcić (nie chce być pod autem gdy kilka 10-tek kg będzie oparte na 2 podnosniczkach).
Potem chcę aby pomocnik (-cy) na grubej lince podtrzymał (-li) skrzynię, a ja odkręcę ją z góry w pozostałych miejscach.
Następnie manewrując linkami i skrzynią chcę ją odsunąć max od silnika aby rozłączyc ją od reszty.
W kolejnym kroku opuszczam ją na płytę i wyjeżdżam spod auta.

To etap na dzisiaj.
Oceńcie proszę co mam robić aby przede wszystkim sobie nie zrobić krzywdy.
Wolę aby ktoś kto to robił przeczytał co chcę ja zrobić i ocenił.
Sorki za przydługawe posty, ale będzie przynajmniej dla potomnych na forum komplecik.

Pozdrówki dla Was.
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-06-2008, 20:38   

Odkręć swobodnie wszystkie śruby łączące skrzynię z silnikiem - ona i tak dalej będzie przy silniku i nie odpadnie (oparta jest na kołnierzu i wałku) Jak odkręcisz wszystkie śruby i zrównasz (utrzymasz) poziom skrzyni i silnika to możesz ja sobie swobodnie odsunąc bez linek itp. Uważaj tylko żeby po wyjściu z wałka ci się nagle nie gibneła. Natomiast jak silnik będzie oparty tylko na jednym podnośniku i to jeszcze słupkowym to może być lekko ekstremalnie bo będzie się bujał przy tej operacji rozłączania.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-06-2008, 08:55   

No to wszystko już jasne. Tarcza 7 mm, docisk - złom, łożysko - złom.
Ale co do wyciagania - hm... racja, że skrzynia i obudowa sprzęgła nie są razem aż tak cięzkie, ale wyjąć je z tego miejsca, gdy zawadza uchwyt wahacza a u góry karoseria to niezła sztuka. Jednak się udało. Cześci zamówione.

Swoją drogą czeka mnie centrowanie tarczy sprzęgła. Czy jedyny sposób to tej samej co otwór tarczy średnica np. jakiejś tulei wetknietej w to miesce? Czy jest jakaś metoda suwmiarkowa? Nie mam takiego metalowego pomocnika i zastanawiam się jak mogę to dobrze wycentrować.

Pozostaje jeszcze założenie skrzyni tą samam drogą... mam nadzieję, że się uda.

Po tej ambitnej akcji sklecę jakiegoś pdf'a dla potomnych i umieszczę na formum.

Pozdro.

** Dodano: 20-06-2008, 23:05 **
Witajcie.

Dzisiaj przygotowałem wszystko do jutrzejszego skręcenia całości.
Okazuje się jednak, że choć wstyd się przyznać to przestałem rozumieć jak działa sprzęgło w samochodzie.

Zawsze myślałem, że tarcza sprzęgła przenosi napęd z koła zamachowego na skrzynię i stąd na półosie. Dodatkowo tarcza znajduje się pomiędzy kołem zamachowym a osłoną tarczy , dociskiem, "słoneczkiem". I teraz gdy naciskam sprzęgło dźwignia wypycha łożysko, które zaczyna zbliżać się do słoneczka, w końcu dotyka tarczy i odpycha tarczę od osłony tarczy przez co ona zaczynba wirować "na tym łożysku" i nie ma kontaktu ani z kołem zamachowym, ani ze swoją osłoną, co nie pozwala na przeniesienie napędu.
Dzisiaj jednak przy składaniu, gdy zakładałem osłonę tarczy zauważyłem, że śruby tej osłony ściskają tarczę pomiędzy nią a kołem zamachowym na sztywno.
Runeła zatem moja teoria.
Czy możecie napisać mi jak to działa ? Może ja coś źle skręciłem.
W komplecie sprzęgła znajdował się przyrząd do centrowania. Wsadziłem go i "na nim" dokręcałem osłonę tarczy.
Wiecie, wolę wiedzieć, że jest wszystko ok zanim założę skrzynię z obudową sprzęgła.

Dzięki z góry.

** Dodano: 03-07-2008, 20:57 **
Jak obiecywałem napisałem poradnik. Można go znaleźć w dziale Rozwiązane usterki i Porady!!! Pozdrawiam
     Moneta
 
 
Paulus 
witamy nowego


Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Kłaj
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-09-2008, 21:46   

odswieze temat jezeli pozwolicie.
wszystko ok, da sie to zrobic w warunkach polowych, i:
- w opakowaniu ze sprzeglem nie bylo przyrzadu do centrowania... zrobilismy to na oko, i... weszlo. cholera, sam jestem zdziwiony... :P
- w poradniku 'sam naprawiam' pisze, ze trzeba odkrecic nakretke piasty kola. no wiec, poukrecalismy wszystkie dzwignie jakie mielismy pod reka, a nakretka ni huhu. wreszcie wpadlismy na znakominty pomysl: poodkrecalismy wahacze... poloski wyszly bez bolu

wlasnie jestem w trakcie kosmetyki. tzn wszystko siedzi jak trzeba itd, itp
no i nagle powstal maly problem...
gdzie do diaska jest korek wlewu oleju przekladniowego ! przelecielismy naokolo cala skrzynie i nie ma tam zadnego otworu, nic wogole, coby mozna bylo wlac olej (no wylalo sie prawie wszystko podczas manewrow. autko stalo na koziolkach :P )
jutro po poludniu, jak juz pozakrecamy wszystko (jeszcze polka akumulatora i kola nam zostaly), bedziemy chcieli uzupelnic ten olej i odpalic autko

wie ktos gdzie tego ustrojstwa szukac? (kolo linki predkosciomierza jest taki mala srubka na imbus, no ale tak z boku? strzykawka czy co ?!)
_________________
Tipo 1.4 i.e. + LPG
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-09-2008, 22:51   

Paulus, taka sama śruba co do korka spustowego koło czujnika cofania. Śruba na imbus 12 lub 13.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-09-2008, 22:53   

my zrobilismy to inaczej, nakretki na polosiach? nic prostrzego - samochod na podnosnik, zapalic silnik, jeden trzyma mocno hamulec, drugi odkreca to na jakiejs przedluzce i pojdzie. u mnie poszlo....dodatkowo powiem, ze nie wyciagalismy polosiek ze skrzynbi i nie odkrecalismy wahaczy! po odkreceniu skrzyni od silnika skrzynia odchodzi (odsuwa sie) na tyle, ze smialo mozna wsadzic tam reke i wymienic cale sprzeglo....pozdrawiam
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Paulus 
witamy nowego


Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Kłaj
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-09-2008, 06:38   

od przodu samochodu jest taki duzy imbus, ale ze zdjecia z ksiazki 'sam naprawiam' wynika, ze jest to korek spustu i kontroli pozomu. a moze wlasnie odwrotnie jest ?
moze wlasnie to jest korek wlewu, a ta srubka kolo linki predkosciomierza (chyba na imbus 5) to jest to od spuszczania oleju... ?
zdjecie w ksiazce jest malutkie i jak bym nim nie obracal, nie moge dojsc ani zobaczyc tego, co jest tam pozane strzalkami

wiec moze to byc ta sruba od czola?
_________________
Tipo 1.4 i.e. + LPG
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-09-2008, 08:39   

Paulus napisał/a:
od przodu samochodu jest taki duzy imbus, ale ze zdjecia z ksiazki 'sam naprawiam' wynika, ze jest to korek spustu i kontroli pozomu
odkręć ten korek i wlej oliwe dopóki sie nie przeleje,jak sie przeleje to szybko zakręć i ma byc ok.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-09-2008, 08:48   

maniutek, co do półosiek to masz rację, ale w przypadku 1,6. W silnikach 1,4 nie jest już tak wesoło. Jest mniej miejsca i sanki przeszkadzają, dlatego łatwiej to odkręcić. Też miałem z tym problem, ale odpowiednia rura i puściło. Warto wcześniej odklepać zawsze miejsca zaklepane.

Ja napisałem pdf'a i jest w dziale download. Tam są zdjęcia, które pomagają w akcji.

Ale co do korka wlewu to tak jak potwierdza ego, to jest korek na imbus 12 od strony chłodnicy. Nie da się nie zauważyć :)
     Moneta
 
 
danek7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-09-2008, 11:35   

Paulus, do dolania oilu do skrzynki służy ta górna śruba na imbus (12 lub 13 nie pamietam). Żeby ją odkręcić musiałem nowy klucz imbusowy przerabiać czyli trzeba było go uciąć :D bo tam jest trochę ciasno.
A co do wlania oilu najlepsza byłaby pompka z giętkim dłuższym przewodem, ja miałem taka dużą ala strzykawę do oleju, wężyk i po pół godzinie skrzynia była pełna...
_________________
Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane
  
 
Paulus 
witamy nowego


Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Kłaj
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-09-2008, 10:54   

dziekuje za pomoc. wszystko poszlo pomyslnie.
sruba jest na imbus 12, od strony chlodnicy na przedniej sciance skrzyni biegow.
przydaje sie duza strzykawka z gietkim wezem
_________________
Tipo 1.4 i.e. + LPG
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-09-2008, 16:21   

http://forum.tempra.org/t...na+sprz%EAg%B3a

W PDFie Bardzo dokładny i czytelny opis + fotki na pewno się przyda
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load