|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Nie odpala na LPG jak postoi na słońcu |
Autor |
Wiadomość |
kerimonn
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 36 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-05-2008, 20:53 Nie odpala na LPG jak postoi na słońcu
|
|
|
Dziwna sprawa,od pewnego czasu mam taki problem,że jak auto(Tipo ,gażnik,instalacja 1 generacji,silnik 1.4),postoi na słońcu to nie chce odpalic na gazie,a jak tylko się chłodniej zrobi to odpala super na gazie.Dodam ,że na benzynie nie ma problemu żadnego odpalenie.I jest często ,że po rozpędzeniu auta jak przerzucę na gaz to się dławi,szarpie i w końcu gaśnie.i to tylko tak się dzieje jak jest bardzo ciepło na dworze.Ale bywa i tak ,że i potrafi jecha normalnie na gazie przez calą drogę.Nie wiem ,ale myślę czasami czy to nie wina uszczelki od filtra gazu,bo jest lekko uszkodzona.Filtr gazu był wymieniany ponad rok temu,a do tej pory przejechałem na nim 18 ,000 km.świece też rok temu wymieniałem..przewody wysokiego 3 lata temu.Nie wiem co jest grane,może ktoś podsunie jakiś pomysł??? Dodam,że reduktor jest nowy,jeszcze na gwarancji.. |
|
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-05-2008, 21:04
|
|
|
A jak się ma reduktor? PO takim przebiegu to pewnie gumy zmurszałe jak stary materac i w środku pełno cuchnącego szlamu... |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
kerimonn
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 36 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-05-2008, 21:06
|
|
|
reduktor jest nowy,a szlam jeszcze nie był spuszczany od 10 miesięcy.. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-05-2008, 21:23
|
|
|
Moi rodzice w Zielonym Diabełku z tym samym silnikiem mieli identyczny problem.
Trochę z tym walczyłem bo żaden mechanik nie mógł znaleźć przyczyny.
Okazało się, że moduł był do wymiany.
Po wymianie pali bez żadnego problemu nawet w upał.
Co do puszczania syfu z reduktora to ... poprawia on tylko psychikę, coś a'la magnetyzer
Po spuszczeniu jest ZERO efektu.
Ja jeździłem bez spuszczania kilka lat, zrobiłem to i nie było ŻADNEJ różnicy.
Może po 16 latach to nazbierałoby się więcej tego i wtedy byłoby wyczuwalne, tylko, że tyle żaden reduktor nie wytrzyma |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
kerimonn
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 36 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-05-2008, 22:01
|
|
|
Jesli możesz ,to podpowiedz,jaki moduł i jaki jego koszt??,i gdzie on się znajduje,bo w tym temacie to jestem zielony..
pozdr... |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-05-2008, 22:09
|
|
|
Moduł zapłonowy,
Ja dałem za niego (nówka oczywiście) ok. 70zł MagnettiMarelli
On jest tam gdzie cewka o ile dobrze pamiętam.
Nie mogę znaleźć fotki silnika Typka bo bym Ci mniej więcej pokazał. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-05-2008, 17:27
|
|
|
wow ale problemy a po co w ogóle odapalać na gazie ? no chyba że twój silnik nie wie co to benzyna ... |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
kerimonn
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 36 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-05-2008, 21:53
|
|
|
avenger85 napisał/a: | wow ale problemy a po co w ogóle odapalać na gazie ? no chyba że twój silnik nie wie co to benzyna ... |
Co z tego,że odpalę na benzynie jak po przełączeniu na gaz autem szarpie,traci obroty aż w końcu gaśnie .
** Dodano: 08-05-2008, 22:57 **
Emf napisał/a: | Moduł zapłonowy,
Ja dałem za niego (nówka oczywiście) ok. 70zł MagnettiMarelli
On jest tam gdzie cewka o ile dobrze pamiętam.
Nie mogę znaleźć fotki silnika Typka bo bym Ci mniej więcej pokazał. |
Wiem już gdzie ten moduł,ale jeszcze się wstrzymam,pojadę do gazownika,może coś doradzi,jeśli nie to spróbuję ten moduł wymienic..Dzięki na razie za podpowiedz. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-05-2008, 23:30
|
|
|
avenger85 napisał/a: | a po co w ogóle odapalać na gazie ? |
Po to, że jak się ma instalkę I generacji taką jak ja miałem w Temperce to odpalanie na paliwie, następnie wypalanie paliwa z gaźnika jest delikatnie mówiąc mocno wkurzające.
To nie II generacja (o dalszych nie mówiąc), że komputer sam przełączy auto na elpega. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
kerimonn
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 36 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-05-2008, 14:32
|
|
|
Teraz to wogóle jak nawet silnik rozgrzeje się to nie chce jechać na gazie.A co do odpalania to 3 lata cały czas odpalałem tylko na gazie i po zrobieniu70000 tyś kilometrów musiałem kupićreduktor,bo padł.A nowy mnie kosztował 200 zł.Więc nie opłaca się w moim wypadku regeneracja.Tak ,że trzeba tę teorię chyba w bajki włożyć,że tylko należy odpalać na benzynie..Zgodzę się tylko z jednym,że może jakbym odpalał na benzynie,to może bym pojeżdził te 10000 km więcej..(bo prawdopodobnie membramy siadają),Ale myślę,że wynik 70000 km ,odpalając tylko przez 3 lata wyłącznie na gazie jest zadowalający.. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-05-2008, 15:03
|
|
|
kerimonn, nie tylko należy odpalać, na gazie powinno się jeździć dopiero od momentu gdy silnik osiągnie temp. ok 40 stopni |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kerimonn
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 36 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-05-2008, 15:23
|
|
|
yoyo napisał/a: | kerimonn, nie tylko należy odpalać, na gazie powinno się jeździć dopiero od momentu gdy silnik osiągnie temp. ok 40 stopni |
To oświeć mnie i powiedz...Dlaczego w zimie mi lepiej odpalał na gazie jak na benzynie??? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 09-05-2008, 15:31
|
|
|
kerimonn napisał/a: | To oświeć mnie i powiedz...Dlaczego w zimie mi lepiej odpalał na gazie jak na benzynie??? |
kerimonn, moze byc tak ze długo nie uzywane Pb moze sie przytykac i przez to ciezej zapalał
kerimonn napisał/a: | (bo prawdopodobnie membramy siadają) |
Nie prawdopodobnie tylko napewno, membrany przy odpalaniu dostawają najwiecej po d.. z tego wzgledu ze jest wtedy najwiekrzy pobór gazu dodac ze reduktor jest zimny gaz jak wiesz tez przez to powinno odpalac sie na Pb, wtedy membrany dłuzej zyją.
Tak na marginesie ci dodam ze ja odpalam zawsze na Pb i dopiero dzisiaj musiałem zmieniac reduktor (po 6 latach od załozenia LPG) |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-05-2008, 15:40
|
|
|
kerimonn, to już kwestia regulacji Twojego silnika, szczególnie gaźnik który jest nieużywany pokrywa się takim białym nalotem, zatykają się też dysze, po prostu układ paliwowy musi być regularnie przepłukiwany benzyną, a nieużywany niszczeje.
Kolejna zasada jest taka, że najpierw należy doprowadzić silnik do stanu pierwotnego, czyli ma bezproblemowo pracować na benzynie, począwszy od odpalenia i w całym zakresie obrotów, a dopiero później można dostrajać instalacje LPG.
Wielu gaziarzy po prostu ustawia gaz i resztą się nie przejmuje, gaz ma wyższą liczbę oktanową (czyli wyższą odporność na spalanie stukowe), zatem gaz lepiej pracuje na wyprzedzonym zapłonie niż PB.
Jeżeli zaniedbasz układ paliwowy, a do tego w wyniku regulacji gazu oddalisz się od ustawień na których PB pracowało idealnie to możesz mieć pewność, że auto na benzynie nie będzie chciało jeździć.
40 stopni o których wspomniałem wynika z prostych zasad fizyki, reduktor musi być podgrzewany, aby gaz lepiej przechodził w stan lotny, a także aby membrany zmiękły, zimne są twarde i kruche nie pracują też płynnie) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kerimonn
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 36 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-05-2008, 12:16 Chyba znalazłem przyczynę!!!!!
|
|
|
Nie jestem pewny,ale wczoraj zauważyłem,że mam cały czas zamknięty termostat ciepłego powietrza,widocznie zacina się,więc dzisiaj uchylę go i zablokuje na stałe..Powinno być dobrze..Jutro dam znać,czy miałem rację.. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2008, 12:52
|
|
|
kerimonn, ustaw na stałe na zimne
poczytaj sobie w dziale lpg temat pt. "sposób na mniejsze spalanie gazu, są efekty" czy coś w tym stylu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kerimonn
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 36 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-05-2008, 11:25
|
|
|
A jednak winny był termostat,po zablokowaniu go-autko odpala bez najmniejszego problemu......
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|