Wymiana uszczelki pokrywy zaworów(?) |
Autor |
Wiadomość |
stefan
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 01 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-05-2011, 19:44 Wymiana uszczelki pokrywy zaworów(?)
|
|
|
Witajcie Panowie:)
Auto brudzi mi olejem silnik, olej cieknie z pierwszej uszczelki patrząc od góry silnika (jest to uszczelka nr.3 na tym obrazku).
1)Czy da się to samemu zrobić, czy potrzeba jakiegoś specjalistycznego sprzętu?
2)Na co trzeba uważać przy montażu (odkręcanie, dokręcanie)
3)Czy dla różnych silników te uszczelki są takie same?
Z góry dziękuje za odpowiedź:) |
_________________ Wnerwia mnie ten banner... |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2011, 19:52
|
|
|
Odpisz sobie nr. katalogowy z Eper'a i niech w motoryzacyjnym szukają po numerze, ewentualnie po kodzie silnika.
Wymiana jest prosta odkręcasz pokrywkę głowiczki, wyciągasz starą uszczelkę, czyścisz przylgnie, odtłuszczasz, zakładasz nową uszczelkę tak samo jak była założona stara i przykręcasz pokrywkę. Trzeba tylko zwrócić uwagę przy dokręcaniu aby nie wciągało uszczelki do środka ani nie wypychało na zewnątrz:) grozy to wypompowaniem oleju |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2011, 19:53
|
|
|
tradycyjnie to uszczelka dekla. 1.4 i 1.6 mają taką samą, koszt nowej to ok 15zł. Wymiana banalna ale pamiętaj żeby dokręcać nakretki od środka na zewnątrz pokrywy aby dobrze docisnąć uszczelkę. Ja zmieniam co 4 lata bo zaczynają puszczać |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2011, 20:16
|
|
|
Mosior, tak jak kolega napisał wymiana bajecznie banalna, a uszczelka śmieszna kasa. Ja od siebie dodam żebyś przy wymianie dobrze krawędzie doczyścił ze starej uszczelki no uważał żebyś nie zanieczyścił komory wałka rozrządu. Każdy paproch czy opiłek może ci porysować wałek.
stefan napisał/a: | 3)Czy dla różnych silników te uszczelki są takie same? | dla 1.4 i 1.6 SPI oraz gaźnikowca takie same. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2011, 20:30
|
|
|
JAM_BELFEGOR, święte słowa |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-05-2011, 22:20
|
|
|
Największy problem możesz mieć z obudową filtra powietrza. Trzeba ją zdjąć i uważać przy tym na przewody podciśnienia i odmę. I pamiętaj że uszczelkę można założyć na 4 sposoby, ale tylko jeden jest prawidłowy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2011, 22:48
|
|
|
Raczej się nie pomyli bo uszczelka ma "rożek" który pasuje tylko w jedno miejsce a obudowa filtra powietrza tyczy się tylko i.e. i nie ma problemu ze ściągnięciem go. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-05-2011, 20:03
|
|
|
Fakt, zapomniałem dodać że obudowa filtra to w 1.6 i.e. Problemu ze zdjęciem nie ma, ale trzeba uważać przy jego ściąganiu.
JAM_BELFEGOR,
Nie każda uszczelka ma ten rożek. Nawet z nim da się źle założyć uszczelkę (sprawdzone ) |
|
|
|
|
dawidek9919
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 39 Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-01-2013, 14:32 Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów(?)
|
|
|
A jak wymienic uszczelke nr 4??:) |
_________________ Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-01-2013, 19:57
|
|
|
musisz ustawic rozrzad bądz namalować sobie znaki, zdejmujesz pasek rozrządu, nastepnie odkręcasz wałek rozrządu, posciagaj sobie schematy kolejnosci dokręcania srób, odkręcanie zacznij w odwrotnej kolejnosci do kolejnosci składania, jesli boisz sie ingerencji w rozrząd jedz do mechanika |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-01-2013, 21:28
|
|
|
Wymaga to troszkę większych umiejętności niż podstawowe bo trzeba ściągnąć pasek rozrządu, potrzebujesz mieć też klucz dynamometryczny jeśli nie masz to nie zaczynaj nawet roboty.
Kolejność skręcania śrub obudowy wałka, śruby skręcasz na 20Nm
Zalecane wyregulowanie luzów zaworowych takim po zabiegu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-01-2013, 21:52
|
|
|
Po takiej robocie trzeba by jeszcze zawory przeregulowac(czyli plytki dopasowac)bo luzy zaworowe sie zmienia na innej uszczelce(kazda inaczej,,usiadzie")Generalnie robota dosc pracochlonna i dla kogos z wprawa do takiej roboty. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-01-2013, 22:11
|
|
|
Tak na marginesie częściej przecieka uszczelka nr 3 która jest wyżej niż 4 i może dawać mylne wrażenie. Tą dużo prościej wymienić, bo trzeba mieć tylko klucze nasadowe i trochę samo zaparcia. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-01-2013, 22:55
|
|
|
oczywiscie nie zakładaj zamiennika uszczelki bo bedziesz wymieniał co tydzień, zakladaj tylko orginał |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
dawidek9919
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 39 Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-01-2013, 11:20
|
|
|
jak kupywałem ta uszczelke nr 4 to taka paierowa mi dali |
_________________ Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-01-2013, 11:34
|
|
|
no to własnie nie bierze sie byle czego, mi gosc kiedys dawał papierową uszczelke pod głowice do simsona i wciskał kit ze to dobre materiały, wybuchłem smiechem i wyszedłem,wiecej tam juz nie kupuje |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-01-2013, 23:51
|
|
|
Jak nie kupisz oryginału, a taka była by najlepsza. To przynajmniej Elringa kup, bardzo dobre uszczelki. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
qe2
Dołączył: 02 Sty 2013 Posty: 11 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-01-2013, 11:33
|
|
|
należy zwrócić uwagę czy łapki pokrywy nie są za długie , żeby pokrywa nie dotykała korpusu zanim uszczelka gumowa dociśnie. Wówczas należy lekko przyszlifować pokrywę |
|
|
|
|
|