Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana uszczelki pokrywy zaworów(?)
Autor Wiadomość
stefan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-05-2011, 19:44   Wymiana uszczelki pokrywy zaworów(?)

Witajcie Panowie:)

Auto brudzi mi olejem silnik, olej cieknie z pierwszej uszczelki patrząc od góry silnika (jest to uszczelka nr.3 na tym obrazku).


1)Czy da się to samemu zrobić, czy potrzeba jakiegoś specjalistycznego sprzętu?
2)Na co trzeba uważać przy montażu (odkręcanie, dokręcanie)
3)Czy dla różnych silników te uszczelki są takie same?

Z góry dziękuje za odpowiedź:)
_________________
Wnerwia mnie ten banner...
  
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2011, 19:52   

Odpisz sobie nr. katalogowy z Eper'a i niech w motoryzacyjnym szukają po numerze, ewentualnie po kodzie silnika.
Wymiana jest prosta :) odkręcasz pokrywkę głowiczki, wyciągasz starą uszczelkę, czyścisz przylgnie, odtłuszczasz, zakładasz nową uszczelkę tak samo jak była założona stara i przykręcasz pokrywkę. Trzeba tylko zwrócić uwagę przy dokręcaniu aby nie wciągało uszczelki do środka ani nie wypychało na zewnątrz:) grozy to wypompowaniem oleju ;D
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2011, 19:53   

tradycyjnie to uszczelka dekla. 1.4 i 1.6 mają taką samą, koszt nowej to ok 15zł. Wymiana banalna ale pamiętaj żeby dokręcać nakretki od środka na zewnątrz pokrywy aby dobrze docisnąć uszczelkę. Ja zmieniam co 4 lata bo zaczynają puszczać
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2011, 20:16   

Mosior, tak jak kolega napisał wymiana bajecznie banalna, a uszczelka śmieszna kasa. Ja od siebie dodam żebyś przy wymianie dobrze krawędzie doczyścił ze starej uszczelki no uważał żebyś nie zanieczyścił komory wałka rozrządu. Każdy paproch czy opiłek może ci porysować wałek.
stefan napisał/a:
3)Czy dla różnych silników te uszczelki są takie same?
dla 1.4 i 1.6 SPI oraz gaźnikowca takie same.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2011, 20:30   

JAM_BELFEGOR, święte słowa :kawka:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2011, 22:20   

Największy problem możesz mieć z obudową filtra powietrza. Trzeba ją zdjąć i uważać przy tym na przewody podciśnienia i odmę. I pamiętaj że uszczelkę można założyć na 4 sposoby, ale tylko jeden jest prawidłowy :D
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2011, 22:48   

Raczej się nie pomyli bo uszczelka ma "rożek" który pasuje tylko w jedno miejsce :D a obudowa filtra powietrza tyczy się tylko i.e. i nie ma problemu ze ściągnięciem go.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-05-2011, 20:03   

Fakt, zapomniałem dodać że obudowa filtra to w 1.6 i.e. Problemu ze zdjęciem nie ma, ale trzeba uważać przy jego ściąganiu.
JAM_BELFEGOR,
Nie każda uszczelka ma ten rożek. Nawet z nim da się źle założyć uszczelkę (sprawdzone :sciana: )
     Moneta
 
 
dawidek9919 


Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 39
Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-01-2013, 14:32   Re: Wymiana uszczelki pokrywy zaworów(?)

A jak wymienic uszczelke nr 4??:)
_________________
Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-01-2013, 19:57   

musisz ustawic rozrzad bądz namalować sobie znaki, zdejmujesz pasek rozrządu, nastepnie odkręcasz wałek rozrządu, posciagaj sobie schematy kolejnosci dokręcania srób, odkręcanie zacznij w odwrotnej kolejnosci do kolejnosci składania, jesli boisz sie ingerencji w rozrząd jedz do mechanika
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-01-2013, 21:28   

Wymaga to troszkę większych umiejętności niż podstawowe bo trzeba ściągnąć pasek rozrządu, potrzebujesz mieć też klucz dynamometryczny jeśli nie masz to nie zaczynaj nawet roboty.

Kolejność skręcania śrub obudowy wałka, śruby skręcasz na 20Nm

Zalecane wyregulowanie luzów zaworowych takim po zabiegu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-01-2013, 21:52   

Po takiej robocie trzeba by jeszcze zawory przeregulowac(czyli plytki dopasowac)bo luzy zaworowe sie zmienia na innej uszczelce(kazda inaczej,,usiadzie")Generalnie robota dosc pracochlonna i dla kogos z wprawa do takiej roboty.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-01-2013, 22:11   

Tak na marginesie częściej przecieka uszczelka nr 3 która jest wyżej niż 4 i może dawać mylne wrażenie. Tą dużo prościej wymienić, bo trzeba mieć tylko klucze nasadowe i trochę samo zaparcia.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-01-2013, 22:55   

oczywiscie nie zakładaj zamiennika uszczelki bo bedziesz wymieniał co tydzień, zakladaj tylko orginał
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
dawidek9919 


Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 39
Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-01-2013, 11:20   

jak kupywałem ta uszczelke nr 4 to taka paierowa mi dali :P
_________________
Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 02-01-2013, 11:34   

no to własnie nie bierze sie byle czego, mi gosc kiedys dawał papierową uszczelke pod głowice do simsona i wciskał kit ze to dobre materiały, wybuchłem smiechem i wyszedłem,wiecej tam juz nie kupuje :D
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-01-2013, 23:51   

Jak nie kupisz oryginału, a taka była by najlepsza. To przynajmniej Elringa kup, bardzo dobre uszczelki.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
qe2 


Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-01-2013, 11:33   

należy zwrócić uwagę czy łapki pokrywy nie są za długie , żeby pokrywa nie dotykała korpusu zanim uszczelka gumowa dociśnie. Wówczas należy lekko przyszlifować pokrywę
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load