|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Alternator umiera??? |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-06-2007, 07:49 Alternator umiera???
|
|
|
Więc tak, powiedzmy średnio 3 dni w tygodniu alternator odwala mi jakieś szopki, zaczyna coś w nim wyć i wtedy na wolnych obrotach zaczyna palić się delikatnie kontrolka ładowania, co najśmieszniejsze może dziać się tak cały dzień a akumulator nie siada, nie ma problemu z odpalaniem auta itp. Przeważnie z rana jest wszytko ok, gdy tylko alternator trochę popracuje, wyschnie/zagrzeje się zaczyna się z nim dziać coś złego.
I teraz tak, czy może być to wina szczotek, kończą się ??? Miał ktoś podobne problemy? |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-06-2007, 20:14
|
|
|
niekonieczie szczotek; nie zdziwię się, jak od syfów i wilgoci Ci napęczniałw środku (uzwojenie, stojan) i teraz go rozsadza, dzięki czemu raz się przypiłuje, za chwilę robi zwarcie z części uzwojenia na obudowę za chwilę co innego... musiałbyś go rozebrać i dokładnie obejrzeć; łożyska też mogą szwankować;
jak dokładnie pooglądasz i stwierdzisz, że części kosztowałyby cię powiedzmy powyżej 80zeta to z robocizną wyjdie tyle co momentami nowy, a jak nowy to może warto zamiast MagnetiMarelli jednak Bosha założyć, ten nie ma takich problemów różnych... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Dani
Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 18 Skąd: koszalin
|
Wysłany: 15-06-2007, 18:07
|
|
|
unknown napisał/a: | niekonieczie szczotek; nie zdziwię się, jak od syfów i wilgoci Ci napęczniałw środku (uzwojenie, stojan) i teraz go rozsadza, dzięki czemu raz się przypiłuje, za chwilę robi zwarcie z części uzwojenia na obudowę za chwilę co innego... musiałbyś go rozebrać i dokładnie obejrzeć; łożyska też mogą szwankować;
jak dokładnie pooglądasz i stwierdzisz, że części kosztowałyby cię powiedzmy powyżej 80zeta to z robocizną wyjdie tyle co momentami nowy, a jak nowy to może warto zamiast MagnetiMarelli jednak Bosha założyć, ten nie ma takich problemów różnych... |
To moze być padnięte łożysko |
_________________ Danii |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 23:19
|
|
|
U mnie codziennie po odpaleniu auta - jak był zimny silnik - to przez około 2-3 minuty było słychać pisk z prawej strony auta. Myślałem, że to napinacz jakiś, jednak po oględzinach wyszło na to, że to łożyska alternatora. Miały już dosyć duży luz. Wymiana łożysko pomogła.
Jak przedmówca mówi, pewnie to będą łożyska. Możliwe, że są już tak zatarte, że stawdzają dosyć duże opory. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-06-2007, 08:50
|
|
|
miszko napisał/a: | U mnie codziennie po odpaleniu auta - jak był zimny silnik - to przez około 2-3 minuty było słychać pisk z prawej strony auta. Myślałem, że to napinacz jakiś, jednak po oględzinach wyszło na to, że to łożyska alternatora. |
Jesteś pewien ze to było łożysko a nie pasek ? może po wymianie łożyska naciagles mocniej pasek i za to pisk zginał |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-06-2007, 16:11
|
|
|
Łożysko, jak zdjąłem pasek i złapałem koło pasowe (z wiatraczkiem) od alterntora to było czuć wyraźne luzy. Rozebrałem alternator, wymieniłem łożyska i jest spokój.
Po drugie, łożysk nigdy nie wymieniałem wczęsniej. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-06-2007, 22:14
|
|
|
Tak pytam bo czasem to pasek potrafi kwiczeć, u siebie tez mam problem bo coś mi sie odzywa ale własnie dziwi mnie to bo altek przed montażem dostał nowe łożyska i jak kręciłem rekami to był cichutki.... no ale nie wiadomo czy to on czy coś innego a narazie nie mam czasu pasków zdejmować i sprawdzać |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-06-2007, 14:37
|
|
|
Jeżeli pasek będzie miał trochę luzu, a łożysko będzie sie przycierać, to hałas może być od obydwu tych elementów. Jak u mnie siadło łożysko, to po zdjęciu paska kołem kręciło się jak zamkiem szyfrowym - tak fajnie przeskakiwało. Koszt łożyska 6.50 zł, klucz do odkręcenia koła pasowego 10 zł, urwana szpilka 24 zł komplet(nie chcieli sprzedać jednej), szczotkotrzymacz z regulatorem 34 zł. Trochę drogo zakładając, że miałem wymienić tylko łożysko |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|