Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator umiera???
Autor Wiadomość
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-06-2007, 07:49   Alternator umiera???

Więc tak, powiedzmy średnio 3 dni w tygodniu alternator odwala mi jakieś szopki, zaczyna coś w nim wyć i wtedy na wolnych obrotach zaczyna palić się delikatnie kontrolka ładowania, co najśmieszniejsze może dziać się tak cały dzień a akumulator nie siada, nie ma problemu z odpalaniem auta itp. Przeważnie z rana jest wszytko ok, gdy tylko alternator trochę popracuje, wyschnie/zagrzeje się zaczyna się z nim dziać coś złego.

I teraz tak, czy może być to wina szczotek, kończą się ??? Miał ktoś podobne problemy?
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-06-2007, 20:14   

niekonieczie szczotek; nie zdziwię się, jak od syfów i wilgoci Ci napęczniałw środku (uzwojenie, stojan) i teraz go rozsadza, dzięki czemu raz się przypiłuje, za chwilę robi zwarcie z części uzwojenia na obudowę za chwilę co innego... musiałbyś go rozebrać i dokładnie obejrzeć; łożyska też mogą szwankować;

jak dokładnie pooglądasz i stwierdzisz, że części kosztowałyby cię powiedzmy powyżej 80zeta to z robocizną wyjdie tyle co momentami nowy, a jak nowy to może warto zamiast MagnetiMarelli jednak Bosha założyć, ten nie ma takich problemów różnych...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Dani 


Wiek: 47
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 18
Skąd: koszalin
Wysłany: 15-06-2007, 18:07   

unknown napisał/a:
niekonieczie szczotek; nie zdziwię się, jak od syfów i wilgoci Ci napęczniałw środku (uzwojenie, stojan) i teraz go rozsadza, dzięki czemu raz się przypiłuje, za chwilę robi zwarcie z części uzwojenia na obudowę za chwilę co innego... musiałbyś go rozebrać i dokładnie obejrzeć; łożyska też mogą szwankować;

jak dokładnie pooglądasz i stwierdzisz, że części kosztowałyby cię powiedzmy powyżej 80zeta to z robocizną wyjdie tyle co momentami nowy, a jak nowy to może warto zamiast MagnetiMarelli jednak Bosha założyć, ten nie ma takich problemów różnych...

To moze być padnięte łożysko
_________________
Danii
  
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-06-2007, 23:19   

U mnie codziennie po odpaleniu auta - jak był zimny silnik - to przez około 2-3 minuty było słychać pisk z prawej strony auta. Myślałem, że to napinacz jakiś, jednak po oględzinach wyszło na to, że to łożyska alternatora. Miały już dosyć duży luz. Wymiana łożysko pomogła.

Jak przedmówca mówi, pewnie to będą łożyska. Możliwe, że są już tak zatarte, że stawdzają dosyć duże opory.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-06-2007, 08:50   

miszko napisał/a:
U mnie codziennie po odpaleniu auta - jak był zimny silnik - to przez około 2-3 minuty było słychać pisk z prawej strony auta. Myślałem, że to napinacz jakiś, jednak po oględzinach wyszło na to, że to łożyska alternatora.


Jesteś pewien ze to było łożysko a nie pasek ? może po wymianie łożyska naciagles mocniej pasek i za to pisk zginał :)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-06-2007, 16:11   

Łożysko, jak zdjąłem pasek i złapałem koło pasowe (z wiatraczkiem) od alterntora to było czuć wyraźne luzy. Rozebrałem alternator, wymieniłem łożyska i jest spokój.

Po drugie, łożysk nigdy nie wymieniałem wczęsniej.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-06-2007, 22:14   

Tak pytam bo czasem to pasek potrafi kwiczeć, u siebie tez mam problem bo coś mi sie odzywa ale własnie dziwi mnie to bo altek przed montażem dostał nowe łożyska i jak kręciłem rekami to był cichutki.... no ale nie wiadomo czy to on czy coś innego a narazie nie mam czasu pasków zdejmować i sprawdzać :doubt:
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-06-2007, 14:37   

Jeżeli pasek będzie miał trochę luzu, a łożysko będzie sie przycierać, to hałas może być od obydwu tych elementów. Jak u mnie siadło łożysko, to po zdjęciu paska kołem kręciło się jak zamkiem szyfrowym - tak fajnie przeskakiwało. Koszt łożyska 6.50 zł, klucz do odkręcenia koła pasowego 10 zł, urwana szpilka 24 zł komplet(nie chcieli sprzedać jednej), szczotkotrzymacz z regulatorem 34 zł. Trochę drogo zakładając, że miałem wymienić tylko łożysko
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load