Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja gaznika 1,4
Autor Wiadomość
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2010, 06:58   Regulacja gaznika 1,4

Kto mi powie ile powinien miec obrotów silnik na biegu jałowym , i jak to wyregulować .
Mój ma 800 obrotów na luzie , na gazie i na bęzynie , ale za to a zimnym silniku gaśnie muszę podciągnąć ssanie .

Prosze o pomoc i informacje
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-06-2010, 08:02   

Andy59, powinien mieć 850-900 obr/min. Oczywiście na ciepłym silniku. W gaźniku jest śrubka regulująca obroty silnika na biegu jałowym która zatrzymuje zamknięcie przepustnicy. Znajdziesz po prawej stronie stojąc od przodu auta. Co do gaśnięcia na zimnym - gaźnik to nie wtrysk. Będzie gasł, bo nie ma automatycznego ssania (które jest w i.e.) dlatego masz ręczne :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2010, 11:05   

rozumiem wszystko , W takim razie podciągne go do 900 obrotów choc teraz na rozgrzanym silniku mi nie gaśnie .

ciechu
Najdziwniejsze jet to że jak go kupiłem i latem i zimą odpalał bez ssania na bęzynie i na gazie potem popiepszył sie parownik , wiec Fachowcy stwierdzili że stary i do wymiany . Kupiłem nowy na allegro Lovato przełożyłem i wszystko gra jak przedtem ale musze mu wyciągnąc ssanie na zimnym silniku czego nie było przedtem. Ja myślę że jest przyczyną gażnik , nie mam kasy teraz żeby jechać do gaźnikowca a sam go nie wyreguluje bo nie umiem

Narazie studjuje budowę i zasadę działania gaźnika .
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-06-2010, 11:31   

Andy59, ale gaźnik jak i wtrysk ma się nijak do pracy na LPG. Ewentualnie sama przepustnica, ale w gaźniku tą wyregulujesz właśnie tą śrubką, a we wtrysku odpowiada za to silnik krokowy.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2010, 11:42   

No nie wiem sam teraz zgłupiałem . Bo gdyby cały czas było tak samo to bym nie płakał . Ale wcześniej było lepiej
Ja wiem że gaznie nie ma z tym nic wpólnego .nawet regulacja parownika nic nie daje ,tyle tylko ze jest słabsz lub mocniejszy jak ma wiecej gazu
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-06-2010, 12:10   

Andy59, a przewody WN i świece kiedy były wymienione? Bo to ma strategiczne znaczenie szczególnie przy pracy z LPG. Może też wariować czujnik położenia wału, często na zimnym silniku. Poza tym w opcji są też przewody podciśnienia (nieszczelny układ). Ale na wstępie powinieneś udać się na regulację gazu do jakiegoś konkretnego gazownika, bądź na stację diagnostyczną. Koszt to zwykle około 20-30zł, ale lepiej wydać tyle i mieć ustawione wszystko na analizatorze spalin, niż kombinować samemu i do niczego nie dojść.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2010, 12:43   

Tak zrobie . przewody i świece wymieniłem 10.2009 tu jest dobrze ja duzo nie jeżdrzę a nieszczelność rurek podcisnienia może być tego przyczyna tu masz racje sprawdzę a jak te rurki mają iść prawidłowo

** Dodano: 16-06-2010, 18:03 **
ciechu Działa były pomylone wężyki podcisnienia na gażniku . stare popękały i w marcu kupiłem nowe . mój chłopak jak zakładał musiał pomylić . ODPALA BEZ SSANIA LKKO DODAĆ GAZU I PUŚCIĆ
UDAŁO SIE ALE JAK BEDE MIAŁ KASE TO POJADĘ DO GAŻNIKOWCA NAANALOZATOR SPALIN

Dzięki za pomoc w poniedziałek mam trae ok 400 km to sprawdze zużycie gazu na nowym parowniku
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-06-2010, 18:59   

Andy59, no cieszy mnie bardzo, że jakoś do tego doszliśmy. Choć przyznam szczerze, że nie wpadłbym na to, że przewody mogły być zamienione :D Na analizator najlepiej jedź na stację diagnostyczną. Gdybyś był przypadkiem w Lesznie to polecam PZMot. Masz gwarancję jakości za cenę 10-20zł :D Bo ja się już na gazownikach naciąłem. Tak pod względem finansowym jak i jakościowym.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2010, 20:41   

Andy59 napisał/a:
Dzięki za pomoc w poniedziałek mam trae ok 400 km to sprawdze zużycie gazu na nowym parowniku
po 1.000 km jedź na nową regulacje, albo wstrzymaj się z tą aż zrobisz właśnie ten tysiąc bo w tym czasie układają się membrany i na 50 % znowu ci się rozreguluje. Tu masz jak regulować gaźnik http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf choć odradzam regulowanie czegokolwiek poza obrotami i podtrzymaniem przepustnicy. Mieszankę reguluje się na analizatorze. Obroty podciągnij do 900 wtedy się mniej męczy i nie wpada w wibracje.

** Dodano: 16-06-2010, 21:44 **
P.S: ja wymieniłem w parowniku membrany na nowe i zrobiłem ok 1.200 km w miedzy czasie się rozregulował tak że dziś na przeglądzie rejestracyjnym wyszło mi CO2 dwa razy większe niż norma przewiduje :lalala: a na benzynie wszystko ok. Oczywiście spalanie wrosło... jak to mówią zalewa silnik i wszystko idzie w komin. Umówiłem się na regulacje w piątek - 30 zł taka przyjemność.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2010, 07:02   

Wsystko wiem mam zapisane w samochodzie ten 1000 km ale i tak najpierw , pojade do gaznikowca jak bede miał kase
Ja nie jestem wariat i mój sinik bardzo żadko 3000 obrotów , raczej chodzi w przedziale ( 1800 - 2400 )
Z gaznikiem poprubuje delikatnie ale jak wrucę z trasy ok 180 km w jedna strone TWORÓG to za CZĘSTOCHOWĄ Bo jak coś zchszanie to moge nie pojechac . To zatankuje gazem do pełna i zobacze ile przejade . w najleprzym okresie na 27 litrach przejechałem w mieście 240 km

DZIĘKJE Z INSTRUKCJE DO GAŹNIKA ZDRUKOWAŁEM I WIECZOREM BĘDE STUDIOWAŁ
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load