Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tipek strasznie zamulony!!
Autor Wiadomość
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 31-05-2008, 18:26   tipek strasznie zamulony!!

Siemanko!
Jak w temacie!
Chodzi o to ze podejrzewamy uszczelke pod głowicą, ale zanim zaczne to rozbierac chciałem sie upewnic. Mianowicie tipek jest bardzo słaby ja na 1,6 mało tego czuje sie jakbym miał ze 1,2 pod maską :(
Poza tym ma straszne przedmuchy tzn. kiedy wyciągnie sie bagnet podczas pracy silnika strasznie dmucha i leje olejem. Powoiem jeszcze ze cisnienie na tłokach ma dobre.
Odpowiednio; na 1 tłoku - 11,8 2 tłok - 11,5 3 tłok - 11,5 4 tłok 11,6
Pomózcie od czego zacząc?
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-05-2008, 21:22   

przedmuchy do komory korbowej to raczej by na pierścienie wskazywały ale kompresje masz ok :?
masz musztardę pod korkiem? nie przybywa Ci płynu chłodniczego lub oleju? kopci na biało ?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-06-2008, 00:40   

egon11, ja bym jednak postawil na uszczelke pod glowica, mialem to samo zanim zmienilem silnik na drugi, z tym ze przy maoich objawach ubywalo plynu chlodniczego, a przybywalo oleju i w konsekwensji przybywania "mieszanki olejowo-borygowej" lalo sie skad tylko moglo
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 01-06-2008, 01:02   

yoyo napisał/a:
nie przybywa Ci płynu chłodniczego lub oleju? kopci na biało ?

No własnie nie, oleju nie przybywa wrecz przeciwnie ubywa (silnik ma wycieki na uszczelce pod kopułą zaworów), a płyn chłodniczy w normie. Co do kopcenia to tak ponad 3000obr kopci dosc mocno (na zlocie kazdy to pewnie zauwazył :roll: )
Poza tym swiece są czysciutkie wiec oleju tak dobrze by nie spalił (chyba)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 01-06-2008, 08:29   

Sprawdź jeszcze odme, ona tam ma jakiś metalowy filterek i możliwe, że się zapchał stąd wyrzucanie oleju spod bagnetu.
Najlepiej to jedź na sprawdzenie kompresji, wtedy zobaczysz jaką ma, ile mu z wiekiem ubyło i podejmiesz decyzję.

A co do uszczelki pod głowicą to jak koledzy wspomnieli miałbyś breję pod korkiem, problemy z olejem (przybywanie), płynem w chłodnicy (ubywaniem) i ogólnym grzaniem się silnika.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 01-06-2008, 08:40   

miszko napisał/a:
Najlepiej to jedź na sprawdzenie kompresji,

Kompresja jest w normie, a pod korkiem czysto tylko dymi strasznie na wyzszych obrotach :?
miszko napisał/a:
Sprawdź jeszcze odme, ona tam ma jakiś metalowy filterek i możliwe, że się zapchał stąd wyrzucanie oleju spod bagnetu.

A le taki słaby by chyba nie był :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 01-06-2008, 09:13   

Nie, ale sprawdz odme. Może to być powodem, że pod bagnetem się "gotuje".

Możliwe, że ta "słabość" idzie czymś innym.
Chociaż jak kopci to znaczy, że albo silnik dostaje za dużą dawkę paliwa albo olej się tam dostaje.
Ale jak piszesz, że świece są czyste to sądze, że dawkowanie paliwa jest obliczane.

Musiałbyś sprawdzić wszystkie czujniki od komputera.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 02-06-2008, 17:56   

miszko napisał/a:
Nie, ale sprawdz odme. Może to być powodem, że pod bagnetem się "gotuje".

No niestety odma wporządku, przeczysciłem w razie czego i dalej dmucha :sciana:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-06-2008, 18:00   

a jak uszczelniacze? bierze Ci olej ??
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 02-06-2008, 18:16   

yoyo napisał/a:
a jak uszczelniacze? bierze Ci olej ??

uszczelniacze pewnie do wymiany (chyba) olej bierze, dymi ale swiece czyste :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-06-2008, 18:19   

no to może tu leży przyczyna - uszczelniacze na wydechu
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 02-06-2008, 18:21   

yoyo napisał/a:
uszczelniacze na wydechu

no całkiem mozliwe, ale czemu taki zamulony jest i przedmuchy straszne ma, to tez od tego moze byc :?:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-06-2008, 18:27   

no przedmuchy to pewnie od tego - część spalin kieruje się do komory silnika, a zamulenie hmm gdybby do tego któryś zawór był upalony i się nie domykał - spekulacje spekulacje ...
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 02-06-2008, 18:31   

yoyo napisał/a:
no przedmuchy to pewnie od tego - część spalin kieruje się do komory silnika

no to troche juz wiem ;D tylko jeszcze czemu on taki muł jest :roll:
Rozumiem ze zeby zmienic uszczelnacze trzeba zdjąc głowice tak :?:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-06-2008, 18:38   

egon11,da się to zrobić od góry przy odrobinie wprawy - w poldku za taką usługę zapłaciłem parę lat temu 80zł

niestety mechanik zawsze może powiedzieć, że nie chciało wyjść, i bał się skrzywić zawór, albo faktycznie może mieć problem ze zdjęciem - w każdym razie za zdjęcie głowicy zainkasuje kilkakrotnie większą kasę, ale wtedy przy okazji możesz też zrobić uszczelniacze wału i będziesz miał przynajmniej silnik suchutki
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 02-06-2008, 18:43   

yoyo, tu chodzi o to ze ja to sobie sam zrobie tylko niewiem od czego zacząc a niechce rozbierac pół silnika na marne :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-06-2008, 19:01   

egon11, to zacznij od góry - ściągnij wałek i cała sztuka polega na zdjęciu zabezpieczeń i wydłubaniu uszczelniacza- brzmi łatwo ale z tego co wiem trzeba troszkę wprawy mieć i co najważniejsze - trzeba jakoś podeprzeć zawór zanim zdejmiesz zabezpieczenie, w niektórych serwisach robią to sprężonym powietrzem wpompowywanym do cylindra przez otwór świecy
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 12-06-2008, 12:59   

Oki, uszczelniacze wymienione, poza tym uszczelka pod głowicą, pasek rozrządu i moc wróciła (przynajmniej tak misie zdaje bo mocniejszy jest i to sporo) przestał kopcic, ogólnie jest o niebo lepiej :D
Wielkie podziekowania dla kubka za pomoc w naprawie i miłą goscine :uklony:
Ale przedmuchy nadal ma, wiem ze to cos z odmą moze byc bo przez odme prawie wcale nie dmucha, ten filterek (siatka) jest wyjeta wiec niewiem o co biega :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 36 days
Network load