Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Fiat Tipo 1,4 gaźnik
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-06-2015, 23:38   [Benzyna] Fiat Tipo 1,4 gaźnik

Cześć. Ostatnio moje Tipo po rozgrzaniu silnika np podczas stania w korku po dodaniu gazu z wolnych obrotów trochę dymi na niebiesko. Dziwny objaw ponieważ na zimnym po odpaleniu nie puści nawet chmurki. Objaw jest taki jakby na wolnych obrotach zbierało się w komorze trochę oleju i potem to wydmuchuje i jest spokój do ponownego postoju przy włączonym silniku.

I teraz moje pytanie. Czy to wina uszczelniaczy w głowicy ?
Czy może pierścienie olejowe się kończą ?

Poradźcie coś bo od każdego słyszę co innego.

W razie czego czy uszczelniacze można wymienić bez ściągania głowicy ?

Dodatkowo powiem że auto normalnie się zachowuje i oleju dolewam raz na miesiąc po max 0,5 litra a robię w ciągu miesiąca 2000 km z czego część pewnie wysączy się przez cieknącą uszczelkę od wałka.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-06-2015, 07:39   

Witam . Obawiam się że silnik masz do remontu , pasuje podjechać do mechanika i sprawdzić ciśnienia na świecach - powinno być 11-12 kpa . Głowicy nie dasz rady bez demontażu zrobić , bo uszczelniacze ( grzybki ) trzeba docierać a i mogą być wypalone gniazda zaworowe . Pierścienie od 1,4 mam jakby coś :) - 1/2 l za 2000km to duuuużżżżoooo
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 12-06-2015, 11:51   

u mnie 2 drugim tipo jak pierścienie zjadło to przy przegazówce na czarno dymił i łykał więcej oleju niż u Ciebie :) Ale fakt, zacznij kompresją :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
kefir 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 151
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-06-2015, 21:24   

Lasgo07, masakra, u mnie 0,5 l bierze na ~20k km. Jakby(odpukać!) silnik był kaput, to mogę Ci oddać moje 1.6, troszkę więcej mocy przytulisz ;)
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-06-2015, 23:19   

Szczerze kompresji mu nie mierzyłem ale auto zachowuje się normalnie. Zawsze odpala, równo pracuję, nie gaśnie i co najważniejsze mało pali. Oleju ile bierze napisałem orientacyjnie z faktu że mam spory wyciek z pod górnego wałka. Od zlotu w maju dolałem może ćwiartkę na dobrą sprawę.

kefir, w razie jakby się coś działo to skorzystam.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-06-2015, 14:00   

Nie trzeba się martwić na wyrost , jeśli jedzie i nie ma chmury dymu to trzeba zalać moto-doctorem i nadal jeździć 8) :lol:
     assistance   Moneta
 
 skype
 
winetou 
witamy nowego


Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 1
Skąd: gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 19-06-2015, 08:53   

moje dymi jak wściekłe, wstyd mi czasami
_________________
moje meble kuchenne
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-06-2015, 21:58   

Jesli nie dymi po nocy na niebisko w ciagu pierwszych kilku minut pracy to uszczelniaczy nie ruszaj bo to nie one.Wykrec swiece i zobacz jaki maja kolor.Mozesz tez zmierzyc sprezanie ale wg mnie to nic nie da bo zdaza sie ze silniki co biora olej maja wieksza kompreche niz fabryka przewiduje (nadmiar oleju uszczelnia pierscienie w cylindrze i stad pomiar zawyzony) Najlepiej to wymien uszczelke pod pokrywa i zmierz dokladnie ile dolewasz na 1000 czy miedzy wymianami np co 15000 km.Ja wymieniam olej co 12000 km.Miedzyczasie zdarza sie ze musze dolac raz max 0,5 l.Trzymam poziom oleju na 3/4 podzialki.Silniki w tipo 1.4/1.6 biora malo oleju lub prawie wcale.1.8/2.0 biora zdecydowanie wiecej.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-06-2015, 21:27   

shagger78, Przede wszystkim sprawdzę to jak wymienię uszczelkę bo z niej sporo cieknie i pewnie większość co dolewam to przez nią ucieknie. Auto za dymi tylko jak jest dobrze nagrzane i postoi z minutę na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu puści niebieski dymek i potem już jest ok.

Tak czy siak mechanik mi dzisiaj powiedział że aby wymienić tą uszczelkę to trzeba całą głowicę ściągać ? w sumie nie był tego pewien ale tak zasugerował. To prawda ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kefir 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 151
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-06-2015, 12:29   

Lasgo07 napisał/a:
Tak czy siak mechanik mi dzisiaj powiedział że aby wymienić tą uszczelkę to trzeba całą głowicę ściągać ?

Nic podobnego. Odkręcasz śruby mocujące pokrywę zaworową do głowiczki, zdejmujesz prowadnice trzymające węże nad silnikiem, ściągasz pokrywę zaworów(której uszczelkę oczywiście warto przy okazji wymienić) i dalej zdemontowania wymaga jedynie głowiczka- w T/T 1.4 i 1.6 głowica jest dwuczęściowa i na szczęście to mocno ułatwia takie zabawy. Operować trzeba delikatnie, bo tam już jest wszystko razem podociągane. Przy okazji simering wałka, uszczelniacz rozdzielacza zapłonu. Koszty groszowe. Niedawno przechodziłem to+ dużo więcej, więc znam temat na świeżo ;) Musisz mega mocno uważać, żeby nie przestawić wałka, bo czeka Cię ciężka walka z rozrządem. Jak masz dobre układy z mechanikiem, to dogadaj się, że zrobisz to samemu, ale pod jego okiem- żeby w razie czego coś podpowiedział czy pomógł. Dobrą flaszkę mu postawisz i powinno być ok :)
Edit: Nie używaj żadnych silikonów, czy innych cudów(może poza uszczelniaczem aparatu)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load