Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co wpływa na obroty?
Autor Wiadomość
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-08-2006, 16:57   Co wpływa na obroty?

Czy ktoś orientuje się czy oprócz czujnika położenia przepustnicy jeszcze jakiś inny czujnik ma wpływ na wysokość obrotów silnika na biegu jałowym.
Czy zależą one np. od składu mieszanki i ich wysokość może zależeć od czujników mających na to wpływ?
Czy np. lewe powietrze dostające się do kolektora może podnosić obroty na biegu jałowym?
Czy na wysokość obrotów biegu jałowego może mieć wpływ źle działający układ EGR?
Jak z tym wszystkim jest na zimnym, a jak na ciepłym silniku?
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-08-2006, 22:42   

Witaj !

Po pierwsze co sie dzieje z biegiem jalowym? Na wolne obroty wplywa srubka do regulacji na korpusie przepustnicy. Silnik krokowy a dokladniej elektrozawor uruchamia sie na zimnym silniku jesl isie zawiesza to na cieplym silniku bedziesz mial wiszace obroty ok 2000 rpm wtedy najlepiej go trzasnac mocno oprawka srubokretu jesl ispadna to znaczy ze to on sie zacina. Lewe powietrze moze najskuteczniej docierac poprzez wezyk idacy do serwa hamulcowego ma najwieksze fi. Inne wezyki az takiego wplywu nei maja bedzie troche szybciej chodzil i bedzie syczalo z tych miejsc. EGR ma dosc duze znaczenie gdyz silnik zasysa spaliny wtedy to miesza z powietrzem i robi sie syf. Musisz napisac co sie dokladnie dzieje to mysle ze bedziemy w stanie pomoc :) . Czujnik temperatury cieczy badz powietrza to bys mial klopoty z uruchjamianiem auta przedewszystkim. Czujnik polozenia przepustnicy ma wplyw jego rezystancja w trakcie pozycji 0 czyli przepustnica zamknieta powinna byc ponizej 40 ohm o ile dobrze pamietam. Napisz dokladniej oco chodzi chyba ze pomoglem juz jakos i rozwiazesz problem :)

[ Dodano: 03-08-2006, 22:45 ]
Warto sprawdzic czy jest czyste obejscie od przepustnicy ( czyli tam gdzie jest srubka regulacji biegu jalowego ). Niestety bardzo duze znaczenie moze miec odpowietrzenie skrzyni korbowej jesli masz duze przedmuchy w silniku bieg jalowy bedzie wtedy spadal mocno a po kilku sekundach sie podniesie ( mozesz je odlaczyc i zobaczyc czy mocno z niego dmucha jelsi cos takiego sie dzieje ) Opisz dokladniej swoj problem chyba ze zadales pytanie czysto teoretyczne :) To moja odpowiedz brzmi nawet temp. powietrza ktora w pada do filtra ma znaczenie :)

Acha jescze jedno jakby byl zawalony przelot obejsciowy regulacji biegu jalowego ( ten pod ta srubka do regulacji ) to wtedy sprawdz stan filtra powietrza bo moze byc tak ze puszcza syfy i zachwile bedziesz znow czyscil przepustnice juz nie wspominajac otym jak zle to dziala na silnik.
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-08-2006, 06:38   

Witaj Marcin.

Problemy z autem opisałem w dwóch tematach:
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=5006
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=4913
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-08-2006, 06:50   

Witaj !


Proponuje sprawdzic:

- elektrozawor a raczej sprobowac zatkac do palcem badz czyms ( obroty 2000 wskazuja
na zawieszony otwarty elektrozawor ), ( jesli opor jest ksiazkowy z TPSU to TPS jest oki
zawsze mozesz dac opornik na probe zamiast podlanczac TPS,
- Sprawdz czujnik MAP bo duszenie sie silnika to moze byc jego objaw,
- sprawdz rezystancje czujnikow temp. powietrza i czynnika chlodzacego.
- sprawdzic zawory dolotowe...albo raczej ktorys zawor moze byc wypalony zle trzymac to
moze byc nietsty prawdpodobne, zmierz kompresje!


Napisz czy jakis efekt daly powysze podpowiedzi ..

[ Dodano: 04-08-2006, 06:53 ]
Sprawdz podcisnienie do czujnika MAP ktore idzie czy wezyk jest caly.
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-08-2006, 07:17   

Kompresja była sprawdzana i jest ok.
Wężyk do czujnika MAP sprawdzałem - nie widać uszkodzeń i pęknięć.
Gorzej ze sprawdzeniem samego czujnika - podłączyłem inny i nic się nie zmieniło. Niestety podłączyłem czarny (bo taki miałem) a u mnie jest niebieski.
Co do elektrozaworu to na wolnych obrotach powinien być chyba otwarty (obejście przepustnicy). Poza tym jak odłącze mu zasilanie silnik gaśnie co też mi nie pasuje bo zgodnie z książką nie powinien tylko obroty powinny się obniżyć.
Co do TPSa książka podaje jaka powinna być wartość napięcia na wyjściu i taką ustawiłem.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-08-2006, 07:19   

Witam !

Na cieplym silniku ma dzialac silnik tylko na przelocie nad przepustnica a inne dojscia powietrza typu elektrozawor maja byc ZAMKNIETE zwroc na to uwage, 2000 rpm wyglada mi na elekktrozawor, sprawdz reszte czujnikow o ktorych pisalem gdyz moga doprowadzac do zalewania silnika.
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-08-2006, 07:20   

Zastanawiam się jeszcze jak pracuje ten elektrozawór. Czy pomiędzy pozycją otwarty i zamknięty jest położenie pośrednie (nigdzie tego nie znalazłem). Na logikę jeżeli jest to typowy elektrozawór to położenia pośredniego nie ma ale z kolei w opisie w książce piszą coś o regulacji szczeliny przez którą leci powietrze.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-08-2006, 07:22   

Jarek ta szczelina to sruba na gorze korpusy przepustnicy z kontrnakretka! Elektrozawor masz racje zamkniety badz tylko twarty bo to nei silnik krokowy.

[ Dodano: 04-08-2006, 07:23 ]
kontranakretka jest na klucz 14' o ile dobrze pamietam.
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-08-2006, 07:30   

marcinwodnik napisał/a:
Na cieplym silniku ma dzialac silnik tylko na przelocie nad przepustnica a inne dojscia powietrza typu elektrozawor maja byc ZAMKNIETE


A jak jest na zimnym?
Gdyby elektrozawór był zawieszony to wydaje mi się że odłączenie kostki nie miałoby wpływu na pracę silnika.
Czy ten elektrozawór to coś w rodzaju ssania?
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-08-2006, 07:33   

Jarek !
Znasz budowe gaznika?

Tam ssanie dziala na zasadzie wiekszej ilosci powietrza poprzez otwarcie kanalu dodatkowego w gazniku glupie porownanie ale tak jest tutaj to cos w rodzaju ssania dodatkowego powietrza.

Do regulacji biegu jalowego przy 90 stopniach powinna sie odpiac kostke od elektrozaworu !

Za cieplym zamkniety na zimnym otwarty bo silnik ma utrudniony rozruch wiec wiecej powietrza mysle ze wyjasnilem :) pytaj dalej jak cos :)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-08-2006, 07:37   

To by pasowało bo z tego co pamiętam jak w Poldku na ciepłym silniku włączyłem ssanie to silnik się dusił.
Wygląda więc na to że komputer dostaje informacje, że silnik jest zimny i niepotrzebnie otwiera elektrozawór.
To wskazywałoby na czujnik temperatury (ten niebieski przy termostacie). Problem w tym, że czujniki mam dwa w tym jeden nowy i podłączałem oba. Żadnej różnicy.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-08-2006, 07:38   

Jeszcze jest czujnik temp. powietrza sprawdz go.
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-08-2006, 07:56   

Próbowałem. Jego rezystancja się niby zmienia (po nagrzaniu silnika kolektor dolotowy jest cieplejszy) ale jego odłączenie nie ma raczej wpływu na pracę silnika.
Muszę sprawdzić jak auto będzie jeździło z odłączonym elektrozaworem.

[ Dodano: 04-08-2006, 08:58 ]
A czy czujnik CPW ma jakiś wpływ na obroty silnika (oprócz tego że podaje ich wartość do komputera)?
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-08-2006, 08:05   

CPW informuje kiedy ma nastapic zaplon , brak sygnalu brak ISKRY dalej tlumaczyc nei trzeba...ja napisze chyba encyklopedie tego silnika 2.0 fiata :D :D
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-08-2006, 08:25   

marcinwodnik napisał/a:
ja napisze chyba encyklopedie tego silnika 2.0 fiata


To ja już zamawiam jeden egzemplarz :D

[ Dodano: 04-08-2006, 18:22 ]
No i próbowałem jazdy z odłączonym elektrozaworem. Nic nie pomogło.
Odłączyłem też sondę lambda i też żadnej różnicy.
Jak samochód stoi silnik jakoś się wkręca na wysokie obroty (raz lepiej raz gorzej) ale w czasie jazdy jest z nim kiepsko.
Sprawdzałem przewody dochodzące do kolektora dolotowego-nie zauważyłem żadnych nieszczelności.
Nie wiem skąd te wysokie obroty na biegu jałowym.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
tomx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 305
Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-08-2006, 21:25   

....a jakie macie obroty na swoich silnikach na luzie.... ?? bo ja cos 900-1000 obr..
_________________
Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00'
  
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load