Co wpływa na obroty? |
Autor |
Wiadomość |
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-08-2006, 16:57 Co wpływa na obroty?
|
|
|
Czy ktoś orientuje się czy oprócz czujnika położenia przepustnicy jeszcze jakiś inny czujnik ma wpływ na wysokość obrotów silnika na biegu jałowym.
Czy zależą one np. od składu mieszanki i ich wysokość może zależeć od czujników mających na to wpływ?
Czy np. lewe powietrze dostające się do kolektora może podnosić obroty na biegu jałowym?
Czy na wysokość obrotów biegu jałowego może mieć wpływ źle działający układ EGR?
Jak z tym wszystkim jest na zimnym, a jak na ciepłym silniku? |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-08-2006, 22:42
|
|
|
Witaj !
Po pierwsze co sie dzieje z biegiem jalowym? Na wolne obroty wplywa srubka do regulacji na korpusie przepustnicy. Silnik krokowy a dokladniej elektrozawor uruchamia sie na zimnym silniku jesl isie zawiesza to na cieplym silniku bedziesz mial wiszace obroty ok 2000 rpm wtedy najlepiej go trzasnac mocno oprawka srubokretu jesl ispadna to znaczy ze to on sie zacina. Lewe powietrze moze najskuteczniej docierac poprzez wezyk idacy do serwa hamulcowego ma najwieksze fi. Inne wezyki az takiego wplywu nei maja bedzie troche szybciej chodzil i bedzie syczalo z tych miejsc. EGR ma dosc duze znaczenie gdyz silnik zasysa spaliny wtedy to miesza z powietrzem i robi sie syf. Musisz napisac co sie dokladnie dzieje to mysle ze bedziemy w stanie pomoc . Czujnik temperatury cieczy badz powietrza to bys mial klopoty z uruchjamianiem auta przedewszystkim. Czujnik polozenia przepustnicy ma wplyw jego rezystancja w trakcie pozycji 0 czyli przepustnica zamknieta powinna byc ponizej 40 ohm o ile dobrze pamietam. Napisz dokladniej oco chodzi chyba ze pomoglem juz jakos i rozwiazesz problem
[ Dodano: 03-08-2006, 22:45 ]
Warto sprawdzic czy jest czyste obejscie od przepustnicy ( czyli tam gdzie jest srubka regulacji biegu jalowego ). Niestety bardzo duze znaczenie moze miec odpowietrzenie skrzyni korbowej jesli masz duze przedmuchy w silniku bieg jalowy bedzie wtedy spadal mocno a po kilku sekundach sie podniesie ( mozesz je odlaczyc i zobaczyc czy mocno z niego dmucha jelsi cos takiego sie dzieje ) Opisz dokladniej swoj problem chyba ze zadales pytanie czysto teoretyczne To moja odpowiedz brzmi nawet temp. powietrza ktora w pada do filtra ma znaczenie
Acha jescze jedno jakby byl zawalony przelot obejsciowy regulacji biegu jalowego ( ten pod ta srubka do regulacji ) to wtedy sprawdz stan filtra powietrza bo moze byc tak ze puszcza syfy i zachwile bedziesz znow czyscil przepustnice juz nie wspominajac otym jak zle to dziala na silnik. |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-08-2006, 06:50
|
|
|
Witaj !
Proponuje sprawdzic:
- elektrozawor a raczej sprobowac zatkac do palcem badz czyms ( obroty 2000 wskazuja
na zawieszony otwarty elektrozawor ), ( jesli opor jest ksiazkowy z TPSU to TPS jest oki
zawsze mozesz dac opornik na probe zamiast podlanczac TPS,
- Sprawdz czujnik MAP bo duszenie sie silnika to moze byc jego objaw,
- sprawdz rezystancje czujnikow temp. powietrza i czynnika chlodzacego.
- sprawdzic zawory dolotowe...albo raczej ktorys zawor moze byc wypalony zle trzymac to
moze byc nietsty prawdpodobne, zmierz kompresje!
Napisz czy jakis efekt daly powysze podpowiedzi ..
[ Dodano: 04-08-2006, 06:53 ]
Sprawdz podcisnienie do czujnika MAP ktore idzie czy wezyk jest caly. |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-08-2006, 07:17
|
|
|
Kompresja była sprawdzana i jest ok.
Wężyk do czujnika MAP sprawdzałem - nie widać uszkodzeń i pęknięć.
Gorzej ze sprawdzeniem samego czujnika - podłączyłem inny i nic się nie zmieniło. Niestety podłączyłem czarny (bo taki miałem) a u mnie jest niebieski.
Co do elektrozaworu to na wolnych obrotach powinien być chyba otwarty (obejście przepustnicy). Poza tym jak odłącze mu zasilanie silnik gaśnie co też mi nie pasuje bo zgodnie z książką nie powinien tylko obroty powinny się obniżyć.
Co do TPSa książka podaje jaka powinna być wartość napięcia na wyjściu i taką ustawiłem. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-08-2006, 07:19
|
|
|
Witam !
Na cieplym silniku ma dzialac silnik tylko na przelocie nad przepustnica a inne dojscia powietrza typu elektrozawor maja byc ZAMKNIETE zwroc na to uwage, 2000 rpm wyglada mi na elekktrozawor, sprawdz reszte czujnikow o ktorych pisalem gdyz moga doprowadzac do zalewania silnika. |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-08-2006, 07:20
|
|
|
Zastanawiam się jeszcze jak pracuje ten elektrozawór. Czy pomiędzy pozycją otwarty i zamknięty jest położenie pośrednie (nigdzie tego nie znalazłem). Na logikę jeżeli jest to typowy elektrozawór to położenia pośredniego nie ma ale z kolei w opisie w książce piszą coś o regulacji szczeliny przez którą leci powietrze. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-08-2006, 07:22
|
|
|
Jarek ta szczelina to sruba na gorze korpusy przepustnicy z kontrnakretka! Elektrozawor masz racje zamkniety badz tylko twarty bo to nei silnik krokowy.
[ Dodano: 04-08-2006, 07:23 ]
kontranakretka jest na klucz 14' o ile dobrze pamietam. |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-08-2006, 07:30
|
|
|
marcinwodnik napisał/a: | Na cieplym silniku ma dzialac silnik tylko na przelocie nad przepustnica a inne dojscia powietrza typu elektrozawor maja byc ZAMKNIETE |
A jak jest na zimnym?
Gdyby elektrozawór był zawieszony to wydaje mi się że odłączenie kostki nie miałoby wpływu na pracę silnika.
Czy ten elektrozawór to coś w rodzaju ssania? |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-08-2006, 07:33
|
|
|
Jarek !
Znasz budowe gaznika?
Tam ssanie dziala na zasadzie wiekszej ilosci powietrza poprzez otwarcie kanalu dodatkowego w gazniku glupie porownanie ale tak jest tutaj to cos w rodzaju ssania dodatkowego powietrza.
Do regulacji biegu jalowego przy 90 stopniach powinna sie odpiac kostke od elektrozaworu !
Za cieplym zamkniety na zimnym otwarty bo silnik ma utrudniony rozruch wiec wiecej powietrza mysle ze wyjasnilem pytaj dalej jak cos |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-08-2006, 07:37
|
|
|
To by pasowało bo z tego co pamiętam jak w Poldku na ciepłym silniku włączyłem ssanie to silnik się dusił.
Wygląda więc na to że komputer dostaje informacje, że silnik jest zimny i niepotrzebnie otwiera elektrozawór.
To wskazywałoby na czujnik temperatury (ten niebieski przy termostacie). Problem w tym, że czujniki mam dwa w tym jeden nowy i podłączałem oba. Żadnej różnicy. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-08-2006, 07:38
|
|
|
Jeszcze jest czujnik temp. powietrza sprawdz go. |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-08-2006, 07:56
|
|
|
Próbowałem. Jego rezystancja się niby zmienia (po nagrzaniu silnika kolektor dolotowy jest cieplejszy) ale jego odłączenie nie ma raczej wpływu na pracę silnika.
Muszę sprawdzić jak auto będzie jeździło z odłączonym elektrozaworem.
[ Dodano: 04-08-2006, 08:58 ]
A czy czujnik CPW ma jakiś wpływ na obroty silnika (oprócz tego że podaje ich wartość do komputera)? |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-08-2006, 08:05
|
|
|
CPW informuje kiedy ma nastapic zaplon , brak sygnalu brak ISKRY dalej tlumaczyc nei trzeba...ja napisze chyba encyklopedie tego silnika 2.0 fiata :D |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-08-2006, 08:25
|
|
|
marcinwodnik napisał/a: | ja napisze chyba encyklopedie tego silnika 2.0 fiata |
To ja już zamawiam jeden egzemplarz
[ Dodano: 04-08-2006, 18:22 ]
No i próbowałem jazdy z odłączonym elektrozaworem. Nic nie pomogło.
Odłączyłem też sondę lambda i też żadnej różnicy.
Jak samochód stoi silnik jakoś się wkręca na wysokie obroty (raz lepiej raz gorzej) ale w czasie jazdy jest z nim kiepsko.
Sprawdzałem przewody dochodzące do kolektora dolotowego-nie zauważyłem żadnych nieszczelności.
Nie wiem skąd te wysokie obroty na biegu jałowym. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
tomx
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 305 Skąd: Gdańsk - 3miasto
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-08-2006, 21:25
|
|
|
....a jakie macie obroty na swoich silnikach na luzie.... ?? bo ja cos 900-1000 obr.. |
_________________ Pozdr. Tom'ek 3miasto
Nie'TIPO'wy 1,4ie Smart Coupe 3d;)Sprzedany -
IBIZA II Sprzedana !
Był ESCORT
Demio 1,5 2002' tez było
JEST MAZDA 626 ditd kombi 00' |
|
|
|
|
|