|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z odpalaniem auta |
Autor |
Wiadomość |
minieeek
Wiek: 47 Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 23 Skąd: Zakroczym
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-09-2012, 20:14 Problem z odpalaniem auta
|
|
|
Witam.
Na początku dodam, że chodzi o rozruch zimnego silnika.
Problem polega na tym, że auto po odpaleniu nie chce się wkręcić na obroty. Do dodaniu gazu gaśnie i żeby go odpalić ponownie muszę kręcić conajmniej 15 sekund. Dodatkowo jak odpali zaczyna kopcić i strasznie czuć woń benzyny. Silnik niedawno jest po remoncie głowicy, wymianie pierścieni, uszczelek, rozrządu. Wszystko kupowane katalogowo, nic ine było dobierane. Co ważne problem znika po rozgrzaniu silnika. Moje sugestie? WTRYSKIWACZ?, POMPA PALIWA?, SILNIK KROKOWY?
Pomużcie bo mnie szlag już trafia z tym, że jak go odpalę to siedzę w aucie co najmniej 5 minut i czekam, aż się rozgrzeje. O ile teraz to nie problem, to zimą boję się, że w ogóle nie odpali. |
_________________ Było: 126p x4, CC 700, CC Sporting, CARO 1,6 GLI, Tipo 1,4S, Uno 1,0 Fire
Jest: Tipo 1,4 i.e. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-09-2012, 21:08
|
|
|
Mysle ze jakas usterka elektroniki i dostaje za duzo paliwa na zimnym.Moze byc uszkodzony czujnik temp.powietrza lub paliwa i bedziesz mial takie objawy.Najlepiej byloby podpiac pod kompa ale jak nie masz mozliwosci to cokolwiek mozna miernikiem sprawdzic np.opornosci w/w czujnikow czy napiecie we wtyczkach po ich wyjeciu z czujnikow.A moze na poczatek sprawdz przewody elektryczne czujnikow i osprzetu.Chocby ich stan wizualny. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-09-2012, 21:39
|
|
|
U mnie było w zimie podobnie (po odpaleniu obroty 3000 tys., a po dodaniu gazu padał) i być może Cię pocieszę - samo przeszło... Podejrzewałem krokowiec, ale zdjąłem parę razy klemę z akumulatora, wyczyściłem masę i w końcu przeszło. Może tylko u mnie to podziałało, ale warto spróbować... |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-09-2012, 09:44
|
|
|
Miałem to samo w zimie, z tym że spowodowane to było codziennym wyciąganiem aku na noc i rano po odpalenniu auta na LPG, komp się nie stroił odpowiednio i na PB były kłopoty takie jakie właśnie opisujesz. Po normalej adaptacji kompa czyli zagrzaniu motoru do włączenia wiatraka problemu nie było.
Także zanim zaczniesz sprawdzać czujniki zrób reset kompa, oczywiście na zimnym silniku. |
|
|
|
|
randpl
witamy nowego
Wiek: 43 Dołączył: 14 Gru 2007 Posty: 6 Skąd: Lipno
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-09-2012, 20:59
|
|
|
wymień czujnik w kolektorze ssącym tak zwany ssania niebieska kostka koszt ok 20zeta on dawkuje paliwo na zimnym silniku no i oczywiście reset kompa
|
_________________ TIPO 1,4 ie lpg 89r i jeszcze się kula |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|