|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
PROBLEM!!! |
Autor |
Wiadomość |
skarybeusz
Wiek: 43 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 13 Skąd: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-03-2006, 00:37 PROBLEM!!!
|
|
|
Witam! Mam mały problem, albo duży tylko jeszcze o tym nie wiem. Gdy jadę na LPG, wszystko jest OK, problem zaczyna się gdy postoję w korku więcej niż 5 minut. Silnik zaczyna nierówno pracować, kierownica się trzęsie i po dłuższym czasie potrafi zgasnąć! Wtedy jest źle, bo każdorazowe odpalenie kończy się niepowodzeniem. Muszę przełączyć na benzynę i stać w korku dalej. Dopiero jak wydostanę się i zacznę jazdę mogę przerzucić na LPG i jadę bez problemu. Co to może być? Gaźnik mam prawie nowy (panowie z Warszawy, na ul. Szarych szeregów postawili mój stary gaźnik na nogi i silnik pracuje jak szwajcarski zegarek) Czy to wina instalacji LPG czy czegoś innego? Proszę o pomoc |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-03-2006, 02:51
|
|
|
Qrde właśnie mam to samo ale nie wiem co jest tego przyczną |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 19-03-2006, 11:16
|
|
|
Miałem taki objaw w zagazowanym garbusie - pomogła regulacja instalacji - podkręcenie wolnych obrotów.
Z tym, że w garbie mam najprostszą instalację. Może, jeśli masz jakąś nowszą, to ma ona jakiś patent zabezpieczający przed przegrzaniem i gdy stoi w korku, silnik się zbytnio grzeje to odłancza gaz... - no ale to tylko teoria. |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-03-2006, 13:02 Re: PROBLEM!!!
|
|
|
Miałem takie objawy zaraz po kupnie auta z zaniedbaną instalacją. Pomogła wymiana świec i regulacja. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-03-2006, 08:48
|
|
|
skarybeusz napisał/a: | Witam! Mam mały problem, albo duży tylko jeszcze o tym nie wiem. Gdy jadę na LPG, wszystko jest OK, problem zaczyna się gdy postoję w korku więcej niż 5 minut. Silnik zaczyna nierówno pracować, kierownica się trzęsie i po dłuższym czasie potrafi zgasnąć! Wtedy jest źle, bo każdorazowe odpalenie kończy się niepowodzeniem. Muszę przełączyć na benzynę i stać w korku dalej. |
U mnie podobnie. Jak temperatura przekroczy 90 stopni, silnik dostaje drgawek. Przy dłuższym postoju w korku gaśnie. U mnie jednak bez problemu potem odpala na LPG. |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-03-2006, 12:02
|
|
|
A może tzw drgawki spowodowane sa włączeniem się dmuchawy chłodnicy ? Dodatkowy pobór prądu może spowodowac spadek obrotów.
Pozdro |
_________________ Oto moje furki:
- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-03-2006, 21:25
|
|
|
ja bym też poweidział, że trzeba wyreglować i sprawdzić instalację LPG, zwłaszcza wolne obroty, też inne śruby jak współcz. gazu do powietrza, ale przejżeć wszystko nei zaszkodzi i podkręcić...
a membrany same w reduktorze nie są jakieś stare i dziwne i temperatura ma na nie jakiś konkretniejszy wpływ?
instalację LPG masz najzwyklejszą, 1szej generacji do gaźniczków?
znaczy nie licząc elektrozaworków to reduktor i najzwyklejszy wlot z góry, w gaźniku dołożony, do LPG? bez żadnych innowacji? czy jakąś inną? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
skarybeusz
Wiek: 43 Dołączył: 23 Sty 2006 Posty: 13 Skąd: Wyszków
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-04-2006, 19:03
|
|
|
Emf napisał/a: | Qrde właśnie mam to samo ale nie wiem co jest tego przyczną |
No to jest nas dwóch ;-D
[ Dodano: 15-04-2006, 20:08 ]
Tempers napisał/a: | A może tzw drgawki spowodowane sa włączeniem się dmuchawy chłodnicy ? Dodatkowy pobór prądu może spowodowac spadek obrotów.
Pozdro |
Zgadza się, po załączeniu dmuchawy chłodnicy silnik dostaje "drgawek", ale jak wiertolot przestaje się kręcić drgawki nie ustępują. Byłem u swojego gazownika, a ten rozłożył ręce i nie wie co to może być. Nie znacie dobrego gazownika w pobliżu Wyszkowa lub gdzieś w Warszawie. |
|
|
|
|
wglogowski
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 126 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-04-2006, 06:40
|
|
|
Miałem tak samo w ładzie na gaźniku. Samochód po prostu się "zalewa" gazem. Jak zgasł to przełączałem przełącznik od gazu na pozycję "0" czyli odcinałem dopływ gazu i benzyny i na rozrusznik jak załapał to szybko włączałem gaz i dalej w droge. W moim fiacie (też gaźnik) też już tak mi się zaczęło robić. Jedyna rada na tą bolączkę w przypadku łady to była wymiana mieszalnika a w fiacie regeneracja mieszalnika (wymiana membran). Sprubuj zrobić tak samo jak ja robiłem jak ci zgaśnie to przełącz na 0 i sprawdź czy zapali. Jak tak to czeka cię wymiana membran w mieszalniku. |
_________________ KLIK
|
|
|
|
|
bloku
Wiek: 44 Dołączył: 13 Lut 2006 Posty: 55 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-05-2006, 13:38
|
|
|
Panowie mam ten sam problem i przyznam się ze probowalem walki samodzielnie. Regulacja , wymiana swiec, kopulki zaplonu, filtra paliwa, powietrza i gazu...i nic. Teraz NEWS!!! To cecha dla gaznikowcoe - jest zbyt uboga mieszanka na gazie!!! Dobra ilosc gazu ale za duzo ilosc powietrza. Co sie okazuje na laczeniu gumowo metalowym u podstawy gaznika wyrabia sie uszczelka i dostajesie "lewe" powietrze. jedna rada aby wymienic uszczelke pod podstaw gaznika - problem tkwi w tym ze ja nie moge jej nigdzie dostac... |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 S 1992r.(159A2) 78 KM
LPG Lovato,
Audio: JVC MP3, 2x250W SONY, 2x120 Hertz,
Citroen Saxo VAN(!) - służbowy... |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-05-2006, 14:04
|
|
|
Zgadzam się z Tobą, moja Temperka miała podobne objawy. Ja takową podstawe zakupiłem na allegro od gostka z Łomianek w cenie 38 zł. |
|
|
|
|
thug83
Wiek: 40 Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-06-2006, 19:54
|
|
|
jezeli chodzi o gaz to ja polecam autoryzowany warsztat Lovato, w Nadarzynie. Ok. 25km od warszawy. Dwoch blizniakow prowadzi i trzeba przyznac, ze znaja sie na rzeczy i wybija wam z glowy niektore mity i zabobony. |
_________________ Tempra 1.6 sx ie cat - wywalony 1994 |
|
|
|
|
sbiscec
witamy nowego
Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 8 Skąd: Świdnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-11-2008, 23:27
|
|
|
bob96 napisał/a: | Zgadzam się z Tobą, moja Temperka miała podobne objawy. Ja takową podstawe zakupiłem na allegro od gostka z Łomianek w cenie 38 zł. |
W lublinie 28 zl. Ale doliczajac koszt przesylki prawie to samo (chyba, ze PP to wydatek =5 PLN ;P) |
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-11-2008, 09:45
|
|
|
Zgadzam sie z kolegami to wina podstawy gaźnika do wymiany ponieważ nie jest to drogie.
http://autowanda.pl/
Wejdźcie sobie na tą stronkę i zadzwońcie do chłopka i powiedzcie, jakie uszczelki wam potrzeba, ja akurat nabyłem tam zestaw naprawczy do gaźnika w bardzo atrakcyjnej cenie |
_________________ TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg
Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998 |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-11-2008, 17:21
|
|
|
skarybeusz napisał/a: | a ul. Szarych szeregów postawili mój stary gaźnik na nogi | - to blisko mnie, nie znam lepszego gaźnikowca w okolicy....naprawde goraco polecam.....
A ja uwazam ze przyczyna u Ciebie jest albo zuzywajace sie membramki w parowniku, albo dolot cieplego powietrza masz nie zatkany tudziez wywalony.....przebadaj te opcje.... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|