|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tempra 2.0 8v włożenie silnika/wymiana silnika/zawieszenie |
Autor |
Wiadomość |
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-08-2010, 09:21 Tempra 2.0 8v włożenie silnika/wymiana silnika/zawieszenie
|
|
|
Pany, wytargałem wczoraj(właściwie to skończyliśmy z kumplami dwoma dzisiaj o 3 w nocy) serce mojej bestii i teraz zastanawiam się jak to włożyć
Wyjęte jest ze skrzynią biegów od dołu bez dźwigu żadnego, jedynie podnośniki) w warunkach garażowych. Najtańszy mechanik krzyknął sobie 350 zł za operacja wyjęcie i włożenia więc podziękowałem, zakasałem rękawy z urwanym palcem(stłuczony od niedawna) i wzięliśmy się do pracy z chłopakami.
Czy teraz wkładać to ze skrzynią też czy da się najpierw skrzynia, a później silnik>? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i cenne rady. Jedyna opcja jaka wchodzi w grę to włożenie od dołu, podniesienie i przykręcenie go.
Postanowiłem reanimować temperke, bo szkoda jej jednak na żyletki przeznaczyć
Jeśli ktoś wie, co można wymienić przy okazji silnika na wierzchu(uszczelniacze wału czy coś jeszcze), to proszę pisać. Nie chciałbym tego robić nigdy więcej, "to bydle jest wielkości silnika od stara" - słowa kolegi |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-08-2010, 09:28
|
|
|
http://forum.tempra.org/t...ade-vt16800.htm
Mój patent był taki, że 3 znajomych trzymało silnik z góry uwiązany na grubej rurze, a ja celowałem ustawieniem silnika. Chyba niepotrzebnie skrzynię wydzierałeś, ja to robiłem ze skrzynią zamontowaną, nawet półosiek nie odpinałem |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 15-08-2010, 09:31
|
|
|
Wkładać lepiej w całości, od dołu, a co warto wymienić/obejrzeć? na pewno cięgna od skrzyni obejrzyj, wszystkie przewody i uszczelki czy coś się nie poci - teraz masz do wszystkiego łatwy dostęp |
_________________ Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05 |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-08-2010, 10:11
|
|
|
Podziękował
Jest jakiś sposób na poznanie w jakim stanie jest sprzęgło? Tarcza, docisk i łożysko. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
balwanekbuli
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 176 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-08-2010, 11:57
|
|
|
Guzik a z moimi ciegnami? |
_________________ Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-08-2010, 12:11
|
|
|
Dziś niedziela, jutro jeśli nie pojadę do pracy, to będę z nimi walczył i rozkręcał drugi samochód. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-08-2010, 12:14
|
|
|
Guzik napisał/a: |
Jest jakiś sposób na poznanie w jakim stanie jest sprzęgło? Tarcza, docisk i łożysko. |
Sposób jest, ale niestety tylko wzrokowy czyli nie daje Ci praktycznie żadnej pewności co do stanu. Jeśli masz docisk na wierzchu to trzyma się on przy kole zamachowym na kilku śrubkach, odkręcasz i tam siedzi tarcza - musisz spojrzeć czy nie jest wyjechana, czy rowki/nacięcia tarczy są jeszcze w miarę głębokie, czy nity łączące tarczę nie szorują po powierzchni docisku, czy sprężyny w tarczy się nie tłuką/nie są luźne. Odnośnie docisku to spójrz na tzw "słoneczko" czyli miejsce gdzie styka się ono z łożyskiem wyciskowym - jeśli tam jest mocno wyjechane (czy jest duży "próg") to świadczy o tym że ma duży przebieg. Ważna sprawa - wszystkie te blaszki które składają się w owo słoneczko muszą być na równej wysokości, nie może być tak że któraś jest wciśnięta głębiej czy wystająca. Jeszcze spójrz na bieżnię/ powierzchnię styku z tarczą czy nie ma tam jakiegoś pęknięcia, śladów przypalenia czy przegrzania
Trudno tak to wytłumaczyć słowami, jakbym miał to w ręku to powiedziałbym Ci dokładniej, jak masz jakiegoś mechanika pod ręką to mu pokaż owe sprzęgło, napewno Ci doradzi |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-08-2010, 12:49
|
|
|
Ok, dziękować :]
Mechanikom mówię NIE od kiedy wkręcili mi krzywo świecę, zerwali gwint szpilki od pokrywy wałka ssącego, dokręcili koło chyba skacząc po kluczu(chociaż ja złamałem klucz jak odkręcałem rurą 1,5 metra więc nie wiem czym to dokręcali...) i pomylili kable zapłonowe, a później wmawiali mi, że trzeba wymienić i kable i świece W dodatku skasowali 200 zł za to, a później mi oddali pieniądze jak powiedziałem, że mają zrobić, aby ten silnik jeździł(nie palił na 2 garnki).
Drudzy znów męczyli się z elektryką i nie dali rady 3 dni, a jak przyciągnąłem auto do domu, to dosłownie w 30 minut(wraz z odkręceniem butli z gazem i to bez kanału) znalazłem zwarcie w czujniku poziomu paliwa
Wolę pomęczyć się sam choćby 2 razy dłużej i zaoszczędzić kasę i moje nerwy
I tak jeszcze jest czas, nie mam silnika i trochę auto będzie stać zanim uzbieram na dobry |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-08-2010, 13:07
|
|
|
No to pech z tymi mechanikami^^ Ja na szczęście nie miałem na tyle poważnej awarii żeby konieczna była pomoc mechanika, ale i tak myśle że bym ogarnął ze starszym jak coś :p |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
balwanekbuli
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 176 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-08-2010, 13:32
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | na tyle poważnej awarii żeby konieczna była pomoc mechanika |
Nie ma takiej awarii do której potrzeby by byl mechanik. Jedynie co to może być potrzeba skorzystania z warsztów ale w celach, planowania głowicy, sprawdzania szczelności glowicy, przetaczania tarcz hamulcowych i tym podobnych jak zbierzność czy kąty geometrii.
Bo do tego potrzebny specjalny sprzęt, którego z wiadomych powodów nikt nie będzie mial na garażu. A tak to generalnie jak się ma trochę pojęcia o tym jak trzymać klucze i w ktorą stronę się śrubka wkręca i wykręca i dostęp do internetu, to chyba nie ma rzeczy do której był by potrzebny mechanik. |
_________________ Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-08-2010, 13:35
|
|
|
W sumie przyznam Ci rację:) Ale są tacy co nie lubią się brudzić w smarach :p |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
balwanekbuli
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 176 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-08-2010, 13:36
|
|
|
No to zmienia postać rzeczy:
>>> Da się ale nie chce się
>>> Nie da się ale chce się >>> Jak się chce to się wszystko da |
_________________ Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|