Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tempra 2.0 8v włożenie silnika/wymiana silnika/zawieszenie
Autor Wiadomość
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-08-2010, 09:21   Tempra 2.0 8v włożenie silnika/wymiana silnika/zawieszenie

Pany, wytargałem wczoraj(właściwie to skończyliśmy z kumplami dwoma dzisiaj o 3 w nocy) serce mojej bestii i teraz zastanawiam się jak to włożyć :lol:
Wyjęte jest ze skrzynią biegów od dołu bez dźwigu żadnego, jedynie podnośniki) w warunkach garażowych. Najtańszy mechanik krzyknął sobie 350 zł za operacja wyjęcie i włożenia więc podziękowałem, zakasałem rękawy z urwanym palcem(stłuczony od niedawna) i wzięliśmy się do pracy z chłopakami.

Czy teraz wkładać to ze skrzynią też czy da się najpierw skrzynia, a później silnik>? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i cenne rady. :D Jedyna opcja jaka wchodzi w grę to włożenie od dołu, podniesienie i przykręcenie go.
Postanowiłem reanimować temperke, bo szkoda jej jednak na żyletki przeznaczyć ;D

Jeśli ktoś wie, co można wymienić przy okazji silnika na wierzchu(uszczelniacze wału czy coś jeszcze), to proszę pisać. Nie chciałbym tego robić nigdy więcej, "to bydle jest wielkości silnika od stara" - słowa kolegi :lol:
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-08-2010, 09:28   

http://forum.tempra.org/t...ade-vt16800.htm
Mój patent był taki, że 3 znajomych trzymało silnik z góry uwiązany na grubej rurze, a ja celowałem ustawieniem silnika. Chyba niepotrzebnie skrzynię wydzierałeś, ja to robiłem ze skrzynią zamontowaną, nawet półosiek nie odpinałem ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
lorgbow 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 309
Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 15-08-2010, 09:31   

Wkładać lepiej w całości, od dołu, a co warto wymienić/obejrzeć? na pewno cięgna od skrzyni obejrzyj, wszystkie przewody i uszczelki czy coś się nie poci - teraz masz do wszystkiego łatwy dostęp
_________________
Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-08-2010, 10:11   

Podziękował :)

Jest jakiś sposób na poznanie w jakim stanie jest sprzęgło? Tarcza, docisk i łożysko.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
balwanekbuli 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 176
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-08-2010, 11:57   

Guzik a z moimi ciegnami?
_________________
Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA
     assistance   Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-08-2010, 12:11   

Dziś niedziela, jutro jeśli nie pojadę do pracy, to będę z nimi walczył i rozkręcał drugi samochód.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-08-2010, 12:14   

Guzik napisał/a:

Jest jakiś sposób na poznanie w jakim stanie jest sprzęgło? Tarcza, docisk i łożysko.

Sposób jest, ale niestety tylko wzrokowy czyli nie daje Ci praktycznie żadnej pewności co do stanu. Jeśli masz docisk na wierzchu to trzyma się on przy kole zamachowym na kilku śrubkach, odkręcasz i tam siedzi tarcza - musisz spojrzeć czy nie jest wyjechana, czy rowki/nacięcia tarczy są jeszcze w miarę głębokie, czy nity łączące tarczę nie szorują po powierzchni docisku, czy sprężyny w tarczy się nie tłuką/nie są luźne. Odnośnie docisku to spójrz na tzw "słoneczko" czyli miejsce gdzie styka się ono z łożyskiem wyciskowym - jeśli tam jest mocno wyjechane (czy jest duży "próg") to świadczy o tym że ma duży przebieg. Ważna sprawa - wszystkie te blaszki które składają się w owo słoneczko muszą być na równej wysokości, nie może być tak że któraś jest wciśnięta głębiej czy wystająca. Jeszcze spójrz na bieżnię/ powierzchnię styku z tarczą czy nie ma tam jakiegoś pęknięcia, śladów przypalenia czy przegrzania ;)
Trudno tak to wytłumaczyć słowami, jakbym miał to w ręku to powiedziałbym Ci dokładniej, jak masz jakiegoś mechanika pod ręką to mu pokaż owe sprzęgło, napewno Ci doradzi ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-08-2010, 12:49   

Ok, dziękować :]
Mechanikom mówię NIE od kiedy wkręcili mi krzywo świecę, zerwali gwint szpilki od pokrywy wałka ssącego, dokręcili koło chyba skacząc po kluczu(chociaż ja złamałem klucz jak odkręcałem rurą 1,5 metra więc nie wiem czym to dokręcali...) i pomylili kable zapłonowe, a później wmawiali mi, że trzeba wymienić i kable i świece :red_kartka: :sciana: W dodatku skasowali 200 zł za to, a później mi oddali pieniądze jak powiedziałem, że mają zrobić, aby ten silnik jeździł(nie palił na 2 garnki).
Drudzy znów męczyli się z elektryką i nie dali rady 3 dni, a jak przyciągnąłem auto do domu, to dosłownie w 30 minut(wraz z odkręceniem butli z gazem i to bez kanału) znalazłem zwarcie w czujniku poziomu paliwa :red_kartka:

Wolę pomęczyć się sam choćby 2 razy dłużej i zaoszczędzić kasę i moje nerwy ;D
I tak jeszcze jest czas, nie mam silnika i trochę auto będzie stać zanim uzbieram na dobry :(
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-08-2010, 13:07   

No to pech z tymi mechanikami^^ Ja na szczęście nie miałem na tyle poważnej awarii żeby konieczna była pomoc mechanika, ale i tak myśle że bym ogarnął ze starszym jak coś :p
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
balwanekbuli 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 176
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-08-2010, 13:32   

D@wIdS napisał/a:
na tyle poważnej awarii żeby konieczna była pomoc mechanika


Nie ma takiej awarii do której potrzeby by byl mechanik. Jedynie co to może być potrzeba skorzystania z warsztów ale w celach, planowania głowicy, sprawdzania szczelności glowicy, przetaczania tarcz hamulcowych i tym podobnych jak zbierzność czy kąty geometrii.
Bo do tego potrzebny specjalny sprzęt, którego z wiadomych powodów nikt nie będzie mial na garażu. A tak to generalnie jak się ma trochę pojęcia o tym jak trzymać klucze i w ktorą stronę się śrubka wkręca i wykręca i dostęp do internetu, to chyba nie ma rzeczy do której był by potrzebny mechanik.
_________________
Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA
     assistance   Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-08-2010, 13:35   

W sumie przyznam Ci rację:) Ale są tacy co nie lubią się brudzić w smarach :p
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
balwanekbuli 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 176
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-08-2010, 13:36   

No to zmienia postać rzeczy:
>>> Da się ale nie chce się
>>> Nie da się ale chce się >>> Jak się chce to się wszystko da
_________________
Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load