|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
2.0 16v |
Autor |
Wiadomość |
Binio
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-12-2005, 18:56 2.0 16v
|
|
|
Witam!
Potrzebowal bym troche danych na temat silnika 2.0 16v.
Przedewszystkim wzniosy krzywek i konty otwarcia najlepiej dla walkow seryjnych jak i sportowych - z gory dzieki za info.
Jak rozniez mam pytanie dotyczace tlokow w silnikach 1.8 - 2.0 8v a 16v. Czy tloki te roznia sie od siebie ksztaltem, czy w silniku 16v mozna zastosowac tloki z ktorejs 8v ? Napewno odpadaja z silnika 1.6 8v (dohc) gdyz tam sa wystajace tloki. |
_________________ Pozdrawima - Binio
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-12-2005, 20:19
|
|
|
Ja się podłączę do pytnia,ale o wytrzymałość tłoków i korbowodów w 2.0 8v.
W Lanci jeździł silnik 2.0 8v lecz turbo i ponoć był to ten sam silnik co w T tylko wsadzone turbo. Prawda czy nie?
Jakie obciążenia mogłyby wyrzymać seryjne bebechy z 2.0 8v (pewnie 3a by było wysadzić jeden silnik żeby się dowiedzieć)
Pozdro |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-12-2005, 20:42
|
|
|
z tego co ja wiem,to turbo dorzucono do silników 2.0 16v i sa montowane w fiatch coupe,maja z tego co pamietam ok 225 kucy,nie wiadomo mi nic o turbie w 2.0 8v |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-12-2005, 21:00
|
|
|
Binio, a probowales czegos szukac w manualach w naszym downloadzie? Moze znajdziesz wymiary dot. tlokow itp. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Binio
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-12-2005, 22:21
|
|
|
miszko dla mnie najwazniejszy jest ksztalt tloka glownie chodzi o denko, bo srednice wiadomo sa te same, roznica moze byc w wysokosci i grubosci denka, a tych danych raczej w manualach nie bedzie, ale dla pewnosci poszukam - dzieki za podpowiedz |
_________________ Pozdrawima - Binio
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-12-2005, 00:53
|
|
|
Ego - bardzo malo Ci wiadomo jak na osobe tak duzo prawiaca w innych tematach
jednym z pierwszych popularnych i sprawdzonych turbiakow bylo wlasnie 8vt...
...m.in. w Lancii Delcie, pozniej w Themie itd... w pierwszej wersji 165km, pozniej dosc popularna 185km.
Raku: Roznica jest kolosalna w stopniu sprezania, i bardzo mozliwe ze takze w wytrzymalosci - material
Nie wiem jak to jest dokladnie w 2.0, ale wiem ze ceny tlokow od 1.4 T o stopniu sprezania w okolicach 8:1, sa juz we wloszech parokrotnie drozsze od tych z NA st. spr. 9-9,5:1
Z kolei nie roznia sie one prawie wcale od tych z Punto GT, a roznice w cisnieniu i momencie spore. Uno 0.7bara a Punto 1.3b oczywiscie nadcisnienia
Co do pytania w temacie: 1.8 od 2.0 roznia sie skokiem. Jednak sam ksztalt tloka pomiedzy 16v a 8v moze sie znacznie roznic, nie wiem jak z ich kolizyjnoscia, ale sa raczej tak zrobione, by nawet przy ew. spotkaniu tloka z zaworami nie narobic powaznych konsekwencji. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-12-2005, 01:51
|
|
|
TUTAJ sa ciekawe zdjecia.Wg. mnie te tloki z wklesnietymi denkami sa od wesji turbo.U mnie sa plaskie jak na innych zdjeciach. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-12-2005, 09:44
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | Ego - bardzo malo Ci wiadomo jak na osobe tak duzo prawiaca w innych tematach |
a musze wszystko wiedzieć? jak widzisz niema ludzi wszech wiedzących |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|
Binio
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-12-2005, 18:32
|
|
|
Pele_Tipo o roznicach w skoku wiem, ale chodzi mi o roznice w ksztalcie denka. Chce zmienic glowice na 16v i w moim przypadku wiaze sie to ze zmina tlokow na "plaskie" i teraz pytanie czy musza byc od 16 czy wystarcza od 8 ?
Kiedys na stronie Euro Moto Fanu byly rysunki tlokow z poszczegolnych wersjii Tipo/Tempra Delta/Prisma ale niestety www nie dziala |
_________________ Pozdrawima - Binio
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-12-2005, 22:42
|
|
|
ego napisał/a: | z tego co ja wiem,to turbo dorzucono do silników 2.0 16v i sa montowane w fiatch coupe,maja z tego co pamietam ok 225 kucy,nie wiadomo mi nic o turbie w 2.0 8v |
FC 2,0 16V mialy 190PS
natomiast 2,0 20V bylo 220PS |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-12-2005, 22:46
|
|
|
TiP016V;) napisał/a: | ego napisał/a: | z tego co ja wiem,to turbo dorzucono do silników 2.0 16v i sa montowane w fiatch coupe,maja z tego co pamietam ok 225 kucy,nie wiadomo mi nic o turbie w 2.0 8v |
FC 2,0 16V mialy 190PS
natomiast 2,0 20V bylo 220PS |
możliwe,dlatego napisałem,że jeśli dobrze pamiętam,ale źle pamiętałem ,dzięki za poprawienie |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|