Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zagotowałem Akumulator w samochodzie podzczasjazdy na trasie
Autor Wiadomość
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-06-2010, 07:29   Zagotowałem Akumulator w samochodzie podzczasjazdy na trasie

REegulator wymieniłem na nowy Włoski i juz jest dobrze .

MOZE KTOS Z WAS MA POJECIE JAK URATOWAC TEN AKUMULATOR . czy do puchy
Może da sie go jakos jeszcze do zycia przywrócić

POMÓŻCIE
  
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-06-2010, 09:43   

prawdopodobnie już nic z niego nie będzie. w jakim on jest stanie? jest wybrzuszony? jeżeli tak, to szrot, ponieważ płytki wewnątrz prawdopodobnie się powyginały.
sprawdź poziom elektrolitu. mozna spróbowac go reanimować poprzez wymianę elektrolitu.
tylko kwestia czy się opłaca...
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-06-2010, 10:11   

Andy59, miałeś wcześniej jakieś oznaki siadającego regulatora ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-06-2010, 10:37   

1L elektrolitu ( 1,28g/cm3 - bo taki potrzebujesz ) kosztuje ok 6zł, potrzebne będą tego 3 butelki + kolejne 3 wody destylowanej.
więc wyniesie cię to ok 20zł + ze 2 dni zabawy w płukanie, ładowanie itd

pokaż fotkę tego aku, zmierz napięcie, lub dolej wody destylowanej i podepnij do ładowania. następnie popatrz czy we wszystkich celach elektrolit bulgocze.

podsumowując jeśli obudowa aku wygląda normalnie, napięcie wynosi nie mniej niż 11v i wszystkie cele bulgoczą przy ładowania. można podjąć się wymiany elektrolitu .... jeśli aku nie spełnia, któregoś z powyższych znaczy, że umarł.
a i zapomniałem dodać, wstrząśnij akumulator i pobierz np. w strzykawkę trochę elektrolitu, jesli ma kolor mocno brunatny/brązowy to również do wyrzucenia gdyż z płyt opadła masa czynna ( prawdopodobnie w wyniku wygięcia płyt )
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-06-2010, 11:38   

Andy59 napisał/a:
Może da sie go jakos jeszcze do zycia przywrócić

Jeśli długo jeździłeś na zbyt dużym napięciu to nawet płukanie i wymiana elektrolitu Ci nie pomogą bo akumulator będzie już zasiarczony. Miałem identyczną sytuację i próbowałem go ratować na wszystkie sposoby, potem po nocy postoju nie miał siły zakręcić rozrusznikiem, także raczej lipa...

A mam jeszcze pytanie skoro już jesteśmy w temacie akumulatorów. Ponad miesiąc temu ojca wóz zaczął słabo kręcić. Po tygodniu trasa Bełchatów - Jędrzejów (130km) a on się nawet nie naładował. Sprawdzaliśmy ładowanie na zimnym silniku i bezpośrednio po powrocie z trasy - cały czas niezmiennie 14,2 V, poziom elektrolitu w normie, blaszki nie wystają, akumulator nie napuchnięty, brak wycieków, jednak po naładowaniu trzymał niecałą dobę... Akumulator był 4 letni firmy AD Plus, w zimę w największe mrozy do -30st po całej nocy postoju kręcił bez zająknięcia, przez całą zimę nie trzeba było go ładować, a teraz kiedy nie ma już w ogóle mrozów to on się wykończył. Już miesiąc jeździ na nowej centrze i żadnych niepokojących objawów. Co mogło mu się stać?? Tak po prostu wysiadł?? Nie był nigdzie uderzony żeby się w nim oberwała cela czy coś podobnego
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-06-2010, 12:13   

Więc tak akumulator nie jest wybrzuszony jest cały , Na trasie był bardzo gorady i dymił potem jechałem po 30 km i odpoczynek zeby ostygł . Jak go otworzyłem to byłprawie pusty . Teraz wlałem do niego wody i ładoałem 10 godzin .teraz wyleje to wszystko i bedę ładowa 3-4 razy samą wode destylowana podobno sie odsiarczy . A nmastępnie wleje elektrolit i zobaczymy . Koszty tej operacji to może 20 zł .wode destylowana mam własna .
Elektrolit jest gotowy w butelkach w chemii po 5 zł
Ładownie było juz pewnie uszkodzone wczesniej ale na krótkich dystansach on nie zdążył zrobić sie ciepły
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-06-2010, 18:02   

Andy59 napisał/a:
Więc tak akumulator nie jest wybrzuszony jest cały , Na trasie był bardzo gorady i dymił potem jechałem po 30 km i odpoczynek zeby ostygł .
no to dostał pożądnie w piz... Trzeba było co 30km odłączać alternator to aku by przeżył może. Wcale nie musi się wybrzuszyć. Mój wyglądał jak nowy i ładowanie podskakiwało do 18V na kilka, kilkanaście sekund z 5-6 razy w ciągu dojazdu do pracy (8 km - 15 minut jazdy). Po dwóch tygodniach nie trzymał już nic.

Na Twoim miejscu nie traciłbym już czasu na zabawy w ratowanie, tylko spiął się i kupił nowy akumulator.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-06-2010, 18:35   

ciechu Juz kupiłem ale pobawie sie dla własnej wiedzy , wszystko opoisze narazie wylałem wode 1 raz eraz ładuje 2 wodę .Zpbaczymy
Ale teraz ładowanie nie przekracza 14 V to jest 13,24 - 13,40 nawet przy 4000 obrotów
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-06-2010, 20:56   

napięcie ładowania 13,2-13,4v to troszkę za mało .... według przyjętych norm najniższe dopuszczalne napięcie ładowania to 13,8v

zaś co do kolegi meter30, akumulatory nie mają w zwyczaju padać w pół roku ( no bo w zimę podobno był ok )
możliwe, że tak jak pisałem wcześniej z jakiegoś powodu opadła masa czynna z płyt .... wstrząśnij mocno akumulatorem i pobierz troche elektrolitu aby sprawdzić kolor...
słabe jakościowo akumulatory mają to do tego że na naszych drogach "kończą życie" znacznie szybciej z powodu ostrego wytrzęsienia
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-06-2010, 07:13   

Regulator był założony nowy Malelli być może jeszcze nie uozyły sie szczotki . poczekamy . ( dla tego napiecie jest zbyt małe ) stary regulator przeładowywał z tą w d.. dostał akumulator


Lesniczy Ty tez masz bardzo dużo racji i napewno tak jest , Ale zauważylem ze niby akomulatory sa bezobsługowe to po roku ubywa w nich elektrolitu ( paruje woda ) do tego stopnia że wystają gołe płyty . Nie dolejesz to szmelc .
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-06-2010, 09:38   

Andy59, sprawdź jeszcze masę, bo ona też może powodować zbyt niskie napięcie.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-06-2010, 10:26   

Andy59, małe sprostowanie odnośnie akumulatorów bezobsługowych .... spora cześć producentów robi taki przykry patent, że opisuje aku jako bezobsługowy, a w gruncie rzeczy da się np pod naklejką znaleźć korki zaś oglądając go z boku widać kanaliki, którymi odparowuje woda.

np http://centra.com.pl/nasz...ra/plus-22.html ( całkowicie bezobsługowy )
http://centra.com.pl/nasz...a/futura-5.html (absolutnie bezobsługowy )

czyli niby oba bezobsługowe ale uwaga:
od góry korków nie widać


ale kiedy podważymy całą tylną listwę .... z bezobsługowego stał się obsługowy :) ))


w prawdziwych akumulatorach bezobsługowych zamiast elektrolitu zastosowany jest specjalny żel, a sam akumulator ma 100% hermetycznie zamkniętą obudowę więc nic nie ma prawa z niego parować
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-06-2010, 09:36   

Lesniczy a ile takie akumulatory kosztują , Bo ja kupiłem najtańszy 50 Ah za 145 zł narzie mój budrzet nie pozwala na wiecej
Wczoraj zrobiłem trase ok 120 km alternator daje 13,2 - do 13,5 V i narazie to składam na barki tego że .
szczotki są nowe i zanim dotra sie do scieże w alternatorze troche zejdzie

Ciechu Chociarz potwierdz tylko że nowy akumulator sie nie popsuje ( jak ma za małe napiecie ładowania A mase sprawdzę ).Bo było by mi szkoda .
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-06-2010, 09:58   

Andy59 napisał/a:
Ciechu Chociarz potwierdz tylko że nowy akumulator sie nie popsuje ( jak ma za małe napiecie ładowania
niestety nie mogę potwierdzić, bo zbyt niskie ładowanie jest też szkodliwe dla akumulatora. Tyle że zabija go trochę wolniej.
Andy59 napisał/a:
alternator daje 13,2 - do 13,5 V i narazie to składam na barki tego że .
szczotki są nowe i zanim dotra sie do scieże w alternatorze troche zejdzie
powiem Ci, że dwukrotnie wymieniałem w Temprach regulator, ale nigdy nie musiałem czekać na docieranie się szczotek. Po zamontowaniu od razu miałem ładowanie w granicach 14,2 - 14,4V. Wiem, że szczotki mają wpływ na zbyt niskie ładowanie, ale jeśli teraz masz problem to lepiej raczej nie będzie. UWAGA! Zdarzają się trefne regulatory (ktoś o tym na forum naszym pisał).
Przegazuj autko na moment na lekko ponad 5 tyś rpm i przyglądaj się czy coś się zmienia w ładowaniu. Ja na przykład mam w tej chwili problem ze wzbudzeniem. Tj. odpalam auto i altek ładuje mi około 13V, ale jak go przegazuje to wskakuje na 14,2V i tak potem trzyma cały czas.

Rozumiem, że ten cienki przewód podłączyłeś do regulatora?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-06-2010, 10:31   

Cienki przewód podłączyłem.
To co wymontowac oddac do slepu i wziąć nowy regoulator ?????????????????
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 28-06-2010, 10:51   

Andy59, http://forum.tempra.org/t...ulator+magnetti tu masz trochę o megnetti marelli
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-06-2010, 22:51   

yyy nie dotarte szczotki lub zbyt wytarte powodują że alternator daje mniej prądu ( czyli mniej amper ) zaś napięcie ( volty ) powinny być dobre i to napięcie zalęzy głownie od regulatora .....i chodź magnetti marelli uważam za bardzo porządnego producenta podzespołów to jednak z ich regulatorami zdarzały się "zonki" i to dość często
Andy59, w każdym razie zanim zaczniesz się przejmować tym regulatorem to sprawdź napięcie ładowania jeszcze raz ... innym miernikiem :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Andy59 


Wiek: 65
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Łódź
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-07-2010, 18:42   

Teraz napisze tak akumulator ten niby regeneroewny w miarę diała . Jak odpali na nim auto to już mogę jezdzić cały dzień. Mimo że napięci ładowania jest 13,2 - 13,4.
jest małe napiecie i w miare przyrostu obrotów jeszcze spada, Ale akumulator ładuje , Bo jak ruszam jest słaby ledwie zakręci ale odpali po przejechaniu 3-4 km już odpala normalnie czyli alternator ładuje i narazie nic nie ruszam.
to natyle mój problem . MAM JUZ NOY AKUMLATOR ALE ZAŁOZE GO JAK BEDE MIAŁ PEWNOSC ZE IE NIE ROZWALI 4 AKUMULATOR
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load