|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Po założeniu paska alternator nie ładuje |
Autor |
Wiadomość |
NeckUno1
Wiek: 36 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-06-2010, 20:23 Po założeniu paska alternator nie ładuje
|
|
|
Witam!
Wczoraj i przedwczoraj miałem (nie)przyjemność wymieniać pompę cieczy chłodzącej, pasek i rolkę rozrządu oraz pasek wielorowkowy. Było kilka problemów ale nie w tym rzecz. Po złożeniu wszystkiego okazało się dzisiaj rano gdy jechałem do szkoły, że rolka napinająca pasek wielorowkowy była nie dokręcona i w efekcie spadł mi pasek co objawiło się kontrolką ładowania. Miałem szczęście w nieszczęściu, że niedaleko była wulkanizacja i pożyczyli mi dwa klucze 17 żeby to jakoś na biegu założyć. Sęk w tym, że nie miałem zbytnio możliwości naciągnąć paska alternatorem i naciągnąłem go tak jak się dało, czyli na odp... Podczas jazdy (ok 60 km trasy) żarzyła mi się kontrolka, to zapewne efekt ślizgającego się paska po kole bo czasem piszczał. Gdy już dojechałem do domu naciągnąłem pasek tak jak trzeba, jednak problem ładowania niestety pozostał bo jestem w stanie na naładowanym prostownikiem akumulatorze przejechać 3 kilosy i po wyłączeniu silnika rozrusznik już nie kręci. Aha jeszcze jedno, przy przekręceniu kluczyka na zapłon nie świeci się kontrolka ładowania. Podczas jazdy teraz już też. Podejrzewam uszkodzenie regulatora napięcia albo wytarte szczotki, ale chciałbym wiedzieć czy to zbieg okoliczności, czy to przez tą jazdę na luźnym pasku. Jakieś propozycje? Proszę o pomoc bo chciałbym to jutro zrobić. Aha jeszcze jedno, przy przekręceniu kluczyka na zapłon nie świeci się kontrolka ładowania.
Pozdrawiam |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-06-2010, 20:26
|
|
|
sprawdź przewody na alternatorze czy jakiś się nie poluzował. i jak masz możliwość sprawdź miernikiem jaka jest ta wartość ładowania. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
NeckUno1
Wiek: 36 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-06-2010, 20:51
|
|
|
Poczytałem kilka postów na forum i właśnie mam zamiar zrobić pomiary miernikiem napięcia ładowania i prądu w spoczynku,ale zrobię to dopiero jutro bo nie mam garażu a pod blokiem jest już o tej porze za ciemno niestety. A objawy wskazują bardziej na uszkodzenie regulatora? Podejrzewam jeszcze jakieś zwarcie, podczas ściągania węża z pompy wspomagania ulało się troszeczkę oleju na alternator, ale naprawdę śladowe ilości a wydaje mi się, że ten alternator jest raczej szczelny.Nieprawdaż?
Sprawdziłem dzisiaj rano prąd spoczynkowy i wynosi 0,03 A czyli dobrze, natomiast napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku 12,6V a przy włączonym 12,3V. Idę jeszcze sprawdzić żarówkę od ładowania na desce rozdzielczej bo może się spaliła.
Kontrolkę od ładowania sprawdziłem, jest sprawna, próbowałem też inną.
** Dodano: 17-06-2010, 20:14 **
Dobra dzięki za pomoc koledzy, dzisiaj poradziłem sobie z problemem. Kupiłem nowy regulator ze szczotkami i wymieniłem, a problem był taki:
|
_________________ Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-06-2010, 14:49
|
|
|
ile dałeś za regulator i szczotki w zestawie ? altka masz MagnetiMarelli jak rozumiem ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
NeckUno1
Wiek: 36 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-06-2010, 23:51
|
|
|
Za regulator ze szczotko trzymaczem dałem 43 zyla w sklepie motoryzacyjnym, jednak altek mam Boscha. Sorka że dopiero odpisałem |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|