Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mój Fiat Tipo 1.6 i.e AGT 1991r. from Deutschland
Autor Wiadomość
MarcinRosoll 


Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 17
Skąd: Sulęcin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 29-05-2012, 00:01   Mój Fiat Tipo 1.6 i.e AGT 1991r. from Deutschland

Witam !!!

Pierwszego maja tego roku zakupiłem od kuzyna Fiata Tipo 1.6 cat. i.e. AGT z roku 1991r. Sprowadzany z Niemiec. Jestem Jego 3 właścicielem. Pierwszy właściciel to kobieta dla której był to samochód dodatkowy na zakupy. W Niemczech spędził 13 lat i kupił go mój kuzyn w 2004r. Kupił go z przebiegiem około 100 tys. km. Sam o niego bardzo dbał, wszystkie wymiany na czas, nie jeździł na oparach i delikatnie się z nim obchodził. Odkupiłem go od niego 1 maja 2012r. za skromną sumę (po rodzinie). Ma obecnie ponad 122 tys. km i przejechałem z 500km dotychczas, stwierdziłem, że po tylu latach należy mu się generalny remont.
Sam wymieniłem tłumik końcowy, który był strasznie pordzewiały, filtr paliwa i powietrza, nowe świece i kable zapłonowe, kopułkę przeczyściłem bo nie dawno wymieniana i wyczyściłem silnik gdyż był cały w piachu i oleju. Miał uszkodzoną chłodnice i lekko ciekła od spodu. Postanowiłem, iż wymienię stare tarcze hamulcowe na przodzie, które będą wentylowane i nawiercane. Oczywiście z braku czasu nie zamontowałem sam tylko zostawiłem to dla mechanika. Od razu nowe klocki na przód.
Poszedł do mechanika, który wymienił wszystkie uszczelki w silniku, zrobił szlif głowicy i zaworów, wymienił uszczelniacze przy zaworach, nowy rozrząd, nowy olej Mobil 10W/40 oraz filtr. Zauważył też słabe wachacze z przodu które zostały również wymienione :) . Wymienił poza tym chłodnice na nową, nowy płyn zimowy, szczotki na alternatorze, naprawił zacinający się pływak w zbiorniku :roll: Wymienił cylinderki w hamulcach z tyłu i zrobił porządny hamulec ręczny. Ogólnie podłoga w idealnym stanie, co roku była konserwowana przez kuzyna i żadnej rdzy :D jak będzie na kanale samochód to zrobię zdjęcie gdyż wcześniej na to nie wpadłem i jakoś nie miałem weny na tworzenie tematu ze swoim Tipem :) Tapicerka ładna, nie porysowana, fotele były naprawione przez moją dziewczynę gdyż puściły szwy na łączeniach materiału w fotelu kierowcy i pasażera. Zostały bardzo dokładnie zszyte 8) Cały warsztat rozprawił się z nim w 3 dni 8) Teraz silnik ma kompresje i odzyskał moc :)
Teraz może jego wyposażenie:
-centralny zamek
-wspomaganie kierownicy
-elektr. szyby z przodu (możliwość domykania z otwartymi drzwiami)
-szyberdach
-regulacja pionowa kierownicy
-analogowy licznik z obrotomierzem
-instalacja elektr. od lusterek (manualne lusterka i brak przełącznika, lecz to się zmieni ;D )

Brakuje mi w nim ABS-u i klimatyzacji lecz jakoś się tym nie przejmuje ;D Również chce wstawić jakieś alufelgi i dać zderzak z halogenami ;D Mój zderzak lekko poszarpany przez krawężnik przy moim domu :/ Planuje przemalować zaciski na czerwono i bębny z tyłu na czerwono :) Wstawić dywaniki gdyż mam zwykłe wycieraczki i nowe głośniki na przód i na tył. Nie jestem zwolennikiem głośniej muzyki i buczenia przez tubę w bagażniku :roll: Wstawię dobre i skromne głośniki. Na razie mam go jeden miesiąc i zdarzyłem go przerejestrować i ubezpieczyć :) Wstawiłem też niebieskie oświetlenie do bagażnika po obydwu stronach i podłączyłem do starej lampki w bagażniku. Zmieniłem oświetlenie w kabinie na niebieskie :) Podoba mi się niebieski i pasuje do granatowego malowania Tipo :D Bardzo mi się spodobał, duże wnętrze jak na takie nadwozie co mnie zaskoczyło, wyposażenie jak dla mnie całkiem całkiem :) Wstawione było radio Easy Touch, które jest na razie tymczasowo :)

Starałem się wszystko opisać, jak czegoś nie ma to pytajcie :) Nie jestem mechanikiem i za bardzo się nie znam na samochodach lecz postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania :)


















Tarcze tak muszę pokazać bo z stalofelgami nic nie widać :sciana:
  
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-05-2012, 07:54   

Witaj.Widze,ze sporo zainwestowales kasy w maszyne :) Ale z takim podejsciem autko nie ma innego wyjscia jak tylko dobrze sluzyc wlascicielowi.
Dziwi mnie jedynie ze z takim malym przebiegiem musiales robic generalny remont glowicy.Moj ma 150 tys i jeszcze wszystko ladnie chodzi i mam nadzieje drugie tyle wytrzyma :)
Piszesz ze wymieniales tarcze zwykle na wentylowane.Cos trzeba przerabiac do takiej zamiany?

Powodzenia zycze w naprawach i przyjemnego prowadzenia :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
MarcinRosoll 


Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 17
Skąd: Sulęcin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 29-05-2012, 14:00   

Mechanik powiedział ze zrobi szlif bo nie wyglądało to za dobrze :) jeżeli ma to mu pomóc to czemu nie :) Prawda, włożyłem w niego sporo kasy ale mam pewność że mi jeszcze posłuży :D Jeżeli chodzi o tarcze to wystarczy znaleźć odpowiednie na rozstaw śrub u mnie jest 4x98mm no i ważna średnica żeby Ci w felgę się zmieściło u mnie jest akurat 240mm :)
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-05-2012, 14:12   

Wentylowane tarcze zapewne miałeś już wcześniej, kupiłeś po prostu komplet nacinanych i nawiercanych, które mają takie same wymiary jak poprzednie...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-05-2012, 14:51   

Ale wentylowane z przodu a z tylu bebny-troche to dziwne.Ja mam w standarcie przod i tyl tarcze ale nie wentylowane.Przod nie wystarcza na mocne hamowanie bo sie przegrzewa i po kilku hamowanich od 100 kmh hamulec ginie poki nie ostygna.
W 2.0 mialem wentylowany przod-te sie nigdy nie przegrzaly.Temat przegrzewajacych sie przednich hamulcow poprostu nie istnial.

Wydaje mi sie ze wentylowanych tarcz nie zmieszcze do zwyklych zaciskow i uchwytow zaciskow bo sa poprostu dozo grubsze.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
MarcinRosoll 


Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 17
Skąd: Sulęcin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 29-05-2012, 15:00   

Tak, kupiłem już wcześniej tarcze, które pasowały :) no i bębny z tyłu fabrycznie :)
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-05-2012, 17:10   

Jeśli wolno wyrazić swoją opinię to również lubię niebieski kolor. Mam tak podświetlone zegary, przyciski do sterowania szybami i pokrętła nawiewu, aczkolwiek montowanie takich żarówek w podsufitce jest dla mnie nieco wieśniackim rozwiązaniem :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
MarcinRosoll 


Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 17
Skąd: Sulęcin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 29-05-2012, 17:30   

Nie zgadzam się z przedmówca :) zrobię zdjęcia w nocy jak rozświetla kabinę :) ) naprawdę fajnie to wygląda i jest o niebo lepsze od zwykłego żarówkowego podświetlenia 8)
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 29-05-2012, 19:18   

D@wIdS napisał/a:
mnie nieco wieśniackim rozwiązaniem :)

Popieram :(

Ale ogólnie fajny Tipek daj więcej zdjęc jak ogólnie wygląda bo cosik mało dałeś :P No i życzę szerokości :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-05-2012, 19:21   

MarcinRosoll, z fotek wnioskuje,ze Twoj silnik to nie 1.6i.e a prawdopodobnie 1.6 gaznik.Bynajmniej moj 1.6 i.e wyglada inaczej.Gdzies tu na forum mam fotki komory silnika.
Dziwia mnie tez waskie reflektory-w roku 91 to niemozliwe.
Tarcze sa chyba pelne wiec rozumiem dlaczego pasowaly odrazu-poprostu maja taka sama grubosc jak standardowe pelne:)Wentylowane tarcze maja w srodku lopatki i wolna przestrzen do przeplywu powietrza.A te jak sie sprawuja?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-05-2012, 19:34   

shagger78, a to nie 1.4 na mono? Zabiłbym się że u mnie właśnie tak komora wyglądała...
  
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 29-05-2012, 20:07   

shagger78, na 200 % to nie gaźnikowiec bo one mają inną obudowę filtra. To jest wtrysk. :)

vego21, W niektórych wersjach Tipo 1.6ie wygląda idento jak 1.4ie (nawet obudowa filtra ) :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-05-2012, 20:11   

KrzychuB, nie wiem, bazuję na tym co było u mnie, a jest właśnie identycznie :) Tylko takiego pudła pod lewej stronie brakuje, ale nie wiem co tam było...
  
 
 
MarcinRosoll 


Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 17
Skąd: Sulęcin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 29-05-2012, 23:42   

To jest wtrysk jednopunktowy na silniku 1.6 i 57kW :) tarcze rzeczywiście nie miały żadnych żeberek pomiedzy :? jest to lita bryła tylko że nawiercana i nacinana :) a Tarcze to Mikoda GT :) Dodam więcej fotek jak będę jutro miał czas je zrobić ;) Co do oświetlenia fajnie się prezentuje o zmierzchu, nie musi się podobać wszystkim ale dziękuje za opinie :)

shagger78 przód został przeliftingowany ze starego typu gdyż kuzyn dorzucił mi stary grill :) A co do tarcz to mam je od 5 dni i mechanik powiedział żebym na razie nie hamował raptownie niech się ładnie klocki ułożą bo mogę się spodziewać dymu z kół :D ale zapowiada się dobry hamulec tylko ze bez ABS-u :(


W rzeczywistości oświetla kabinę bardzo mocno. Aparat z telefonu nie ukaże prawdziwej jasności wnętrza :(


No i bagażnik oświetlony przez 2 listwy po 25 led na strone :)
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-05-2012, 05:20   

shagger78, oczywiście że trzeba wymieniać zaciski na większe! Z 2.0 8V lub 1.8 16V jak to było w moim przypadku. Nie przełożysz wentylowanej do zwykłego zacisku na lite tarcze. Temat tu: http://forum.tempra.org/t...-14-vt14546.htm

P.S: przy okazji watro tez zainteresować się tym http://forum.tempra.org/t...ego-vt11113.htm
A jak lubisz grzebać i usprawniać to również i te tematy:
http://forum.tempra.org/t...7,25.htm#125266
http://forum.tempra.org/t...ghlight=#170563
http://forum.tempra.org/t...ghlight=#132657
http://forum.tempra.org/t...ghlight=#168688
http://forum.tempra.org/t...ghlight=#131773
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
MarcinRosoll 


Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 17
Skąd: Sulęcin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 30-05-2012, 06:52   

Wielkie dzięki za ciekawe tematy :D na pewno wykorzystam stare siłowniki z pod klapy bagażnika pod maskę :D jeżeli chodzi o elektrykę to boje się trochę ruszać żeby czegoś nie zrypać ;D Na razie wymieniałem lampki podświetlania nawiewu bo wcześniej w ogóle były przepalone :) no i bagażnik i 2 listwy po 25 led podłączyłem do starego gniazdka z żarówką :D Na razie są to drobne modyfikacje lecz powoli do przodu :D jak teraz będę miał czas przemaluje zaciski i bębny na czerwono :D
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-05-2012, 17:23   

Na fotce moj silnik 1.6 i.e.Widac conajmniej kilka roznic.Brak rozdzielacza zaplonu(kopulki),przy przednim prawym blotniku czarna plastykowa puszka(pod nia sterownik wtrysku),inny wlew oleju do silnika,zintegrowana cewka zaplonowa w miejscu aparatu zaplonowego itd
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-05-2012, 18:15   

shagger78, a co znajduje się w tym czarnym pudle po lewej stronie? U mnie też to było, a u kolegi nie ma...
  
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-05-2012, 18:22   

vego21, moim zdaniem to komputer od wtrysku
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-05-2012, 18:34   

tak, to jest sterownik.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
MarcinRosoll 


Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 17
Skąd: Sulęcin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 30-05-2012, 21:12   

tzn że nie mam tego komputera ? :| chyba muszę gdzieś go mieć skoro mam wtrysk ;D

shagger78 ładny silnik, ta sama pojemność i się różni :D masz trochę inną obudowę od filtra powietrza :)

Jak przywrócić połysk plastikowym elementom takim jak np. obudowa filtra powietrza ? Gdzieś czytałem, że pasta do butów się nada taka z puszki bardziej tłusta :) a jak to idzie z wysoką temperaturą pod maska ? :)
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-05-2012, 21:21   

vego21, w pudle jest sterownik silnika.Osprzet i sterownik silnika to Bosch

** Dodano: 30-05-2012, 22:24 **
MarcinRosoll, u Ciebie jakis sterownik jest na scianie grodziowej kolo serva.
A plastyki potraktowalem poprostu plakiem a potem szmatka roztarlem.Silnika ani komory silnikowej nie mylem.Nie bylo potrzeby a nie chcialem moczyc niepotrzebnie.Moj kod silnika 835C1.000.Ty masz 1.6 i.e ale widocznie z innym oznaczeniem.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
MarcinRosoll 


Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 17
Skąd: Sulęcin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 30-05-2012, 21:35   

Plaka mam więc ogarnę jutro co się da :)
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-05-2012, 21:50   

i sprawdz sobie kod silnika.Jest na tabliczce na wzmocnieniu czolowym nad prawym reflektorem :)Plak ma tez wlasciwosci odswiezajaco-konserwujace jak rowniez smarujaco-antykorozyjne.O tym ze uzywany jest do odpalania silnikow juz nie wspomne.Wiec masz narzedzie uniwersalne:)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
MarcinRosoll 


Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 17
Skąd: Sulęcin
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 30-05-2012, 22:21   

shagger78 a z odpalaniem silnika to słyszałem i podobno działa :D a jeszcze jedno pytanko, mam lekko rdzy na kielichach i jak sobie z nią poradzić ? czym zakonserwować ?:)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load