Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana podłogi...
Autor Wiadomość
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-03-2008, 17:36   

no chyba nie wszystkie dziurki ? nie wiem jak TT ale w wielu autach w "miskach" pod nogami są specjalne dziurki żeby woda się nie zbierała i mogła odpływać jeśli się coś wyleje
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Momo 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 182
Skąd: Szczecin/Lipiany
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 08-03-2008, 19:18   

Mi niedawno wpadł podnośnik w podłogę:) Podnosiłem auto i nagle opadło, patrzę, a tu podnośnik pod nogami kierowcy w środku :/. Poza tym też mam dziury w tylnych błotnikach, kształtem i rozmiarami przypominają znaczek Forda. Dziury zasłoniłem blachą od wewnątrz ale to wymaga poprawki bo rdza wychodzi dalej.
_________________
był Tipo 1.4 DGT, gaźnik '91
jest Escort MKVII 1.6 16V '96

     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-03-2008, 09:23   

ja w sumie nie wiem w jakim stanie mam podłogę i na razie chyba nie chcę wiedzieć :P , a nauczony doświadczeniem zawsze podkładam windę pod elementy zawieszenia, nigdy pod podłogę
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Momo 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 182
Skąd: Szczecin/Lipiany
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 09-03-2008, 11:46   

yoyo, teraz też tak robię, czegoś mnie to nauczyło :)
_________________
był Tipo 1.4 DGT, gaźnik '91
jest Escort MKVII 1.6 16V '96

     assistance
 
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-03-2008, 19:54   

Witam panowie
jako że postanowiłem jednak zainwestować w naprawę mojego Tipo mam do was parę pytań czy realne jest kupienie takich części :
1. mocowania tylnych błotników
2. wewnętrzne tylne nadkola
3 progi wewnętrzne
4 z dużym znakiem zapytania podłoga bagażnika
5 z jeszcze większym znakiem zapytania fragmenty podłogi
6 mocowanie zderzaka (słupek przed przednim kołem
7 tylny pas (dolny)
proszę również o wszelkie sugestie co do naprawy blacharskiej oraz adresy sklepów w których mógłbym znaleźć te części
     assistance   Moneta
 
 
stasu 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 141
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-03-2008, 00:08   

sklepy to na pewno te z częściami do fiatów i internetowe , allegro


mocowanie zderzaka (słupek przed przednim kołem
tylny pas (dolny)
te 2 rzeczy napewno bo widziałem w sklepach ale są dość drogie
moim zdaniem połaca sie robić tylko te rzeczy które można dociąć z blachy i ewentualnie troche pod profilować sam blacharz to jakieś mocne min 300-400
_________________
Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela :)
  
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 11-03-2008, 07:50   

Krzycho00
Jeśli aż tak duży masz zakres napraw to daj na luz - takie operacje to się opłaca robić tylko w przypadku pojazdów zabytkowych. Wtedy inwestujesz 10-20tyś w dobre blachy,piaskowanie i jeszcze lepszego blacharza i masz piękny pojazd zabytkowy. Z tym że to się nazywa RENOWACJA i ma tylko sens w przypadku pojazdów które z każdym rokiem mają większą wartość.
A Tipo czy Tempra? Ilość tych pojazdów na rynku wtórnym jest tak duża a ceny tak niskie że szeroko zakrojone operacje blacharskie nie mają najmniejszego sensu. Biorąc pod uwagę nawet ogromny sentyment jakim darzy się swój pojazd.
  
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2008, 13:21   

rudiger wszystko ok tylko ograniczając sie do kwoty jaką mogę wydać czyli ok 3 tyś naleźć Tipo 19 TD w którym blacharka jest w bardzo dobrym stanie graniczy z cudem do tego nie mam żadnej gwarancji jak zachowuje się reszta dlatego po wszystkich przemyśleniach wole wyłożyć 1500zł w zrobienie blachy bo sprawy mechaniczne trzeba robić na bieżąco w każdym starym aucie

a mam do zrobienia tylne nadkola wewn., podłoga w bagażniku, progi + poprawki i wzmocnienia w podłodze, i te słupki do mocowania zderzaka w przodzie Progi na allegro 200zł jakieś 2m.kw. blachy ocynk( jeśli nie znajdę oryginalnych elementów a najbardziej mi zależy na tylnym pasie i wspornikach zderzaka bo resztę da sie jakoś wyprofilować ) 1,5 - 2 mm to też jakieś 200zł plus sprawy chemiczne liczę 300zł ( konserwacja podkład ocynk w sprayu itp) więc myśle że w 1500zł powinienem się zmieścić
myślicie że się uda ??
     assistance   Moneta
 
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 11-03-2008, 19:35   

Się nie uda się.
Kłopotem będzie znalezienie dobrego blacharza do takiej roboty. Każdy będzie mówi: panie, daj pan spokój, nie opłaca się go robić. Zwróć uwagę jak masz skorodowane ranty nadkoli. Wspawanie w to miejsce reperaturek wiąże się z malowanie całego błotnika. Metalik? 400zł za element lakierowany.
A jeśli znajdziesz takiego co się podejmie za 1500zł zrobić wszystko to będzie to właśnie zrobione "jakoś". Po roku lub dwóch jak zobaczysz co się dzieje w miejscach naprawy to szybko pożegnasz się ze swym ulubieńcem na pobliskim szrocie.
Wybacz nie chcę Cię dołować ale sądząc po zdjęciach to Tipo jest po prostu w złym stanie nie rokującym poprawy (liczne miejsca korozji i to dość nietypowych jak dla Tipo elementów np. drzwi). Szukając Fiata dla siebie miałem też doczynienia z takim egzemplarzem. Niby tylko kilka purchli ale jak zacząłem się mocniej przyglądać to olaboga :sciana: Wszystko było pordzewiałe, łącznie z komorą silnika.
Allegro aż pęka od ofert. Duża podaż-znikomy popyt . To dobre warunki do negocjacji :D
Za swego Tipo, ktory jest w stanie wzorcowym jeśli chodzi o stan blacharki dałem 4200 ponad rok temu. Teraz pewnie kupiłbym go za 3400-3500.
  
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2008, 20:10   

rudiger chodzi o to że do malowania są tylko te drzwi na dole i róg maski reszta to wszystko spód lub strony wewnętrzne oczywiście szukam jakiś ciekawych ofert ale jak narazie nic konkretnego nie znalazłem a przejechać pół polski żeby stwierdzić że auto jest do niczego nie jest przyjemne szukam tempry lub Tipo 1,6 B+G lud 1,9TD powyżej 1994r ale nic konkretnego nie ma już 4 ogladałem
     assistance   Moneta
 
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 12-03-2008, 07:43   

Drzwi, maska oraz błotniki ,które sądząc po zdjęciach, są w stanie paskudnym.
Nie spiesz się, czasami pojawiają się na allegro ciekawe egzemplarze Tipo. Czasami trafi się nawet konkretny sprzedający. Ten od którego kupowałem Tipo oprócz zdjęć ogólnych samochodu w dużej rozdzielczości , na moją prośbę pojechał na podnośnik i zrobił z 10 zdjęć podwozia. Trochę go musiałem ponaciskać ale nim ruszyłem w 500km trasę to wiedziałem po co jadę :)
  
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-03-2008, 11:30   

jako że postanowiłem już na dobre żeby wyremontować swoje tipo moje pytanie o części blacharskie nadal aktualne szczególnie chodzi mi o te śruby do mocowania tylnych błotników całe kompletne bo narazie moje trzymają się na 3 z 5
i jaką blache zastosować 1,5 mm czy może 2 mm ??
za wszelkie rady i sugestie będę bardzo wdzięczny
     assistance   Moneta
 
 
stasu 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 141
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-03-2008, 22:42   

blacha to max 1,5 bo jak spawacz będzie je głaskał palnikiem to ta z karoserii zacznie sie juz przepalać bo jest cieńsza
_________________
Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela :)
  
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-03-2008, 16:13   

wczoraj byłem u jednego blacharza i ocenił całą robotę na 1500 z jakimiś wpyleniami lakieru w miejscu gdzie są ubytki i chciał auto nawet już. dziś pojechałem do drugiego i po oględzinach najpierw się spytał czy to ma być dla mnie czy na sprzedaż ja odp że dla mnie na co on to jak dla ciebie to ma być zrobione to koszt roboty ( progi, nadkola, połatanie podłogi, i poprawki w bagażniku, z tym że ja wyjmuje tapicerke ) powiedział mi że minimum 700zł za robotę musi wziąć ja się go jeszcze zapytałem ile by wziął za pomalowanie całego auta to odpowiedział ze z materiałami koło 2200zł( lakier metalik) i jakbym to robił u niego razem to na pewno mi coś z tego spuści tylko muszę czekać około miesiąca ale myślę że się opłaca a wy jak myślicie???
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-03-2008, 16:45   

ja w listopadzie 2006 roku w polonezie, zmieniałem 4 drzwi, 2 nadkola, do tego duzo poprawek na dachu, i pasie przednim i tylnym, prostowanie maski, naprawa zżartego poszycia nadkoli tył i malowanie całego auta metalliciem w tym samym kolorze co było dałem 1200zł z tym że to było w kilecach i po bardzo dużej znajomości

P.S. drzwi sam przywiozłem, reszta w cenie
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
koleś 


Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 22
Skąd: kożuchów lubuskie
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 25-03-2008, 18:32   

jak za całą robocizne to nie jest dużo tylko żeby było porządnie zrobione :?:
_________________
Tempra ok autko
  
 
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-03-2008, 18:43   

koleś napisał/a:
jak za całą robocizne to nie jest dużo tylko żeby było porządnie zrobione :?:


widziałem BMW 3 które on robił bo stało u niego robił je po jakiejś stłuczce lakier położył bardzo ładnie . mi powiedział że pierwsze co zrobi z Tipo to walnie go na bok i zdziera całą stara konserwację a potem myjka wysokociśnieniowa i wtedy dopiero zobaczę ile jest do zrobienia bo mam podjechać żeby widzieć a do gościa mam 5 km więc żaden problem z doglądaniem jak idą prace
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-03-2008, 19:21   

to mi przypomina jak łatałem podłogę w moim pierwszym poldku - zdjąłem tapicerkę a kumpel (blacharz) wpadł z młotem do środka i walił gdzie popadnie, aż młotek pod autem wychodził - stwierdził że co odpadnie to syf a czego młotek nie przebije to zdrowe :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Andrewman 
witamy nowego


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 3
Skąd: Bełchatów
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-04-2008, 09:15   

:) u mnie raz byla mala modernizacja podlogi, to kilka miejsc musielismy z tata dospawac, bo troche rdza wziela, dopiero jak sie tapicerke podnioslo to mozna bylo zobaczyc jak mokro jest w srodku, nic dziwnego ze tak wzera
  
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-05-2008, 20:25   

witam panowie mój tipek nadal jest na urlopie cały czas od ponad 3 tygodni jest remontowana podłoga, i szczerze powiem roboty było 2 razy tyle co się na początku wydawało ale powoli zaczyna nabierać to wszystko wyglądu , do tego doszły nowe przednie błotniki choć stare nie były tragiczne ale wolałem wymienić oba błotniki blacharz załatwił mi za 180zł ( dwa) plus wspornik zderzaka 35zł więc przy koszcie całości to i tak przyzwoicie mam nadzieje że w sobotę już go odbiorę i wtedy napisze ile mnie ta przyjemność kosztowała
     assistance   Moneta
 
 
kogutkowy78 



Wiek: 46
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 55
Skąd: Wojkowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-05-2008, 20:51   

krzycho00, proszę o dokładny opis przeprowadzonej operacji podłogi i w miarę możliwości koszt samej podłogi.
_________________
Co oznacza skrót TIPO?? Tania I Pewna Osobówka

TIPO 1.4i.e. Silnik 160A1.046
  
 
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-05-2008, 20:17   

witam dziś wreszcie moje tipo wróciło do domu :) ale jeszcze sporo pracy przede mną zanim wszystko będzie zakonserwowane jak trzeba
a więc narazie koszt wszystkiego to około 1600zł tzn.:
progi = 110zł
wsporniki przedniego zderzaka = 80zł
błotniki przód = 180zł
blacha = ok 100zł
inne materiały niezbędne =ok 50zł
robocizna 1100zł w skład której wchodziło spawanie podłogi, wspawanie progów i wsporników zderzaka(przód), spawanie i dorabianie tylnych wewnętrznych nadkoli , wymiana przednich błotników z malowaniem
nie wiem czy to dużo czy mało zrobione jest w miarę solidnie choć nie powiem że nie mogło być lepiej
     assistance   Moneta
 
 
lucas330 
witamy nowego


Wiek: 41
Dołączyła: 22 Maj 2008
Posty: 5
Skąd: Huta Minska
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-05-2008, 13:03   

rosama napisał/a:
Tomilee napisał/a:
Na ponad 90% jest korozja między progiem a podporożem (łącznie progu z podłogą).

Właśnie, i tak jest u mnie... :evil:
Szykuje się porządna dłubanina na lato u blacharza... Z prawej próg od przodu, z lewej od tyłu + nadkola. Podłoga OK.
Ile to może wziąć $$$???



No ja mam ten sam problem z tym ze tylne nadkola sa idealne ale podloga na laczeniu z progiem i przednai czesc prawego progu jest kiepska.Ale z poradzilem sobie poki co w ten sposob ze dziure w progu wydlubalem na okolo do zdrowej blachy,oczyscilem i wpakowalem pianki montazowej poliuretanowej niskopreznej,nastepnie jak zastygla to to co wyszlo z dziury obcialem nozykiem i na to dalem szpachle zielona z włoknem szklanym i na najblizsze 1,5 roku wystarczy zeby nie szlo dalej a podloge przy progu zaatakowalem tak ze od gory dalem blache 1mm a przynitowalem od spodu ,nastepnie na miejce dziury od spodu bandaz taki jak do łaczenia gipskartonu,na to szpachla z włoknem szklanym,szlifowanko na rowno potem 3 warstwy biteksu i jest ok.W Hyundaiu ktorego mialem wczesniej mialem jeszce gorsza podloge i 2 lata temu zrobilem to samo i do dzis dzien jest tak jak bylo na poczatku i nic wiecej w tym miejscu nie zjadlo.Chodzi o to by woda sie nie dosatawala dalej w prog i chore miejsce w podłodze i bedzie ok.Oczywicie w miedzyczasie zbieram pieniazki zeby wymienic prawa strone w Temprze bo lewa jest jak nowa.Pozdrawiam
  
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 25-05-2008, 15:19   

Ja z kolei mam składaka co widać, chociaż w dowodzie nie ma.. W każdym razie mam dziurę po prawej stronie zaraz pod mocowaiem fotela zaczęła się od łączenia przedniej i tylnej części podłogi. Spawarkę już załatwiłem, blachę kupię i w wakacje sprawę załatwię i będzie jak nowe:)
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-05-2008, 22:30   

Hej dziś wziąłem się na poważnie za moją podłogę, Cała podłoga jaki i progi i nadkola są wstanie bardzo dobrym ja na 14 letnie auto, niemniej jednak trochę uszkodzeń i rdzy było, ale bez tragedii, bo to tylko rdza powierzchowna. Półtorej godzinki z wiertareczką wyposażoną w druciankę, potem wykończenie ręcznie szczotką drucianą, potem mycie, odtłuszczanie benzynką, na resztki rdzy dawałem preparat który wchodzi w reakcje w z nią i tworzy warstwę ochronną. Następnie suszenie opalarką, warstwa podkładu tlenkowego, znowu suszenie i konserwacja całej podłogi i nadkoli barankiem. Na koniec czyszczenie wydechu benzynką żeby nie śmierdziała jak sie rozgrzeje. Tak to wygląda w praktyce:





Auto zostawiłem na noc żeby przeschło. Wielkie dzięki dla Marka który użyczył mi swój kanał, prąd i wodę.

** Dodano: 28-05-2008, 23:38 **
P.S: Jak się zawczasu zadba o takie rzeczy to potem można uniknąć takich kosztów, cała zabawa a konserwacją kosztowała mnie trzy puszki baranka 500ml po 14,90zł dwie puszki podkładu tlenkowego za 12zł i puszkę preparatu na rdzę za 19zł plus ponad pół dnia roboty.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load