|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo 1.4 AGT |
Autor |
Wiadomość |
Viceroy
Wiek: 64 Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 15 Skąd: Stalowa Wola / Bytom
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-01-2009, 00:27 Tipo 1.4 AGT
|
|
|
Więc tak...
- trzy dni przed Mikołajem kupiłem pięciodrzwiowe Tipo 1.4 cat. ie, wersja AGT z 90 roku.
Wskazania przebiegu wg licznika: 150 tys. km (mało prawdopodobne )
Spalanie:
- na trasie ok. 7 L
- w mieście ok. 9 - 10 L
Wyposażenie:
- elektryczne szyby przednie i szyberdach
- centralny zamek
- deska rozdzielcza analog z obrotkiem + electronic check.
- W zasadzie przypadek sprawił, że kupiłem je we Wrocku chyba od jakiegoś studenta, który miał go "przelotnie".
Wcześniej autko sobie śmigało w Głuchołazach a jeszcze wcześniej w Prudniku - może ktoś z forumowiczów je tam widział
Nie miałem wymagań do samego wyglądu, bo potrzebny mi był bardziej sprytny "przyrząd do jeżdżenia" niż auto na pokaz.
Nie miałem pojęcia, że w tak krótkim czasie wyjdzie na wierzch tyle jego mankamentów .
Już zrobione:
- płyny ustrojowe
- wymienione siłowniki klapy tylnej
- wymiana kilku żarówek (padły w jednym dniu)
- połączenia elektryczne w kostkach przednich lamp i kierunków
- regulacja długości linki sprzęgła (skrócenie)
Do zrobienia jest:
- dokładne zlokalizowanie i usunięcie przyczyny lekkiego "chrobotania" w przednim zawieszeniu
(słychać jedynie przy jeździe na wprost i przy skręcaniu w lewo, ale nie jest to prawdopodobnie żaden przegub)
- polepszenie osiągów, bo więcej niż 120 nie poleci
- wymiana tylnych błotników (już kupione, są w przygotowaniu)
- "zgrzytająca" i ciężko wchodząca dwójka (ciężko wchodzi również I bieg)
- obniżenie "wolnych obrotów"
- znaleźć przyczynę świecenia kontrolki tylnej tablicy rej. (żarówki są sprawne i świecą z normalną mocą)
- naprawa spryskiwaczy szyb
- naprawa przednich wycieraczek (haczą)
Plany:
- założenie autoalarmu Silicon (tylko po to aby jedynie otwierać drzwi z pilota)
- wymiana obecnej deski na digital
- może kiedyś wspomaganie
- dbać na bieżąco by jeździł
Jak widać, sporo do zrobienia.
Na dzień dzisiejszy szperam po forum szukając sposobów na problemy, które ma mój Tipolot.
- Za wszelkie sugestie i podpowiedzi będę niezmiernie wdzięczny, bo Tipo dla mnie, to czarna magia . |
_________________ -------------------------------------------------
Było:
Tipo 1.4 AGT cat. ie / 5D '90
BLUE STORM
- teraz jest wymarzona:
Tempra SW 1,6 SXie |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 05-01-2009, 00:48
|
|
|
Viceroy, w miare mozliwosci napewno pomozemy, a teraz to fotki jeszcze daj, obejrzymy sobie ten statek |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-01-2009, 11:18
|
|
|
Viceroy napisał/a: | wymiana obecnej deski na digital | od razu ci mówię zapomnij chyba że jesteś bardzo uparty i znasz się narzeczy oraz bardzo lubisz wiercić w korpusie skrzyni biegów. Viceroy napisał/a: | - "zgrzytająca" i ciężko wchodząca dwójka (ciężko wchodzi również I bieg) | tematy w dziale skrzynia biegów... słowa kluczowe cięgno / cięgna tam masz swój problem i rozwiązanie opisane. Cytat: | - znaleźć przyczynę świecenia kontrolki tylnej tablicy rej. (żarówki są sprawne i świecą z normalną mocą) | pytanie co tam wsadziłeś? jeśli diodki to dla el. check jest tak mały pobór prądu że myśli że tam nic nie ma to się tyczy wszystkich miejsc w oświetleniu które kontroluje el. check. Viceroy napisał/a: | naprawa spryskiwaczy szyb | silniczek w zbiorniczku, dość prosty do wymiany, albo przerwane przewody, lub uszkodzony zaworek zwrotny. Dobrze jest mieć suszarkę lub opalarkę bo przewody są stare i sztywne po delikatnym podgrzaniu ładnie poszczają i dają się ładnie nasuwać z powrotem. Po ostygnięty znowu sztywnieją. Viceroy napisał/a: | - obniżenie "wolnych obrotów" | na początek wyczyszczenie silniczka krokowego. Viceroy napisał/a: | - wymiana tylnych błotników (już kupione, są w przygotowaniu) | no problemo bo wszystko na śrubach jedynie co to polecam dobrze zakonserwować nadkole, jeżeli rdza zeżarła ci je to proponuje uzupełnić ubytek bo szybko ci zgniją nowe blachy. Nadkole od wewnątrz proponuje pokryć podkładem anty korozyjnym (nie duży wydatek) potem gumą bitumiczną puszka 400ml ~20zł
Viceroy napisał/a: | - naprawa przednich wycieraczek (haczą) | na forum jest instrukcja jak rozwiać ten problem. Cała zabawa ogranicza się do demontażu mechanizmu i wyczyszczenia prowadnic styków w silniczku. Viceroy napisał/a: | - polepszenie osiągów, bo więcej niż 120 nie poleci | tu bym zaczął od prozaicznych rzeczy jak przytkany dolot czyli wymiana filtra powietrza, jeśli przerywa przy wysokich obrotach to może też być kopułka z placem rozdzielacza, dodatkowo filtr paliwa może być przytkany, w najgorszym wypadku przestawiony rozrząd.
Tu masz temat odnośnie konserwacji: http://forum.tempra.org/t...ghlight=#125266
Tu masz o cięgnach http://forum.tempra.org/t...hlight=ci%EAgna // http://forum.tempra.org/t...hlight=ci%EAgna
Tu masz temat odnośnie deski digital http://forum.tempra.org/t...tal-vt10720.htm
Tu masz odnośnie wycieraczek http://forum.tempra.org/d...detail&df_id=20 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Viceroy
Wiek: 64 Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 15 Skąd: Stalowa Wola / Bytom
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-01-2009, 16:07
|
|
|
egon., - oczywiście myślę o fotkach i to żaden problem, ale czekam na lepszą (słoneczną) pogodę .
- Może będzie lada dzień ?? |
_________________ -------------------------------------------------
Było:
Tipo 1.4 AGT cat. ie / 5D '90
BLUE STORM
- teraz jest wymarzona:
Tempra SW 1,6 SXie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|