Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo 1.4 AGT
Autor Wiadomość
Viceroy 


Wiek: 64
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 15
Skąd: Stalowa Wola / Bytom
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-01-2009, 00:27   Tipo 1.4 AGT

Więc tak...
- trzy dni przed Mikołajem kupiłem pięciodrzwiowe Tipo 1.4 cat. ie, wersja AGT z 90 roku.
Wskazania przebiegu wg licznika: 150 tys. km (mało prawdopodobne ;) )
Spalanie:
- na trasie ok. 7 L
- w mieście ok. 9 - 10 L

Wyposażenie:
- elektryczne szyby przednie i szyberdach
- centralny zamek
- deska rozdzielcza analog z obrotkiem + electronic check.

- W zasadzie przypadek sprawił, że kupiłem je we Wrocku chyba od jakiegoś studenta, który miał go "przelotnie".
Wcześniej autko sobie śmigało w Głuchołazach a jeszcze wcześniej w Prudniku - może ktoś z forumowiczów je tam widział ;)
Nie miałem wymagań do samego wyglądu, bo potrzebny mi był bardziej sprytny "przyrząd do jeżdżenia" niż auto na pokaz.
Nie miałem pojęcia, że w tak krótkim czasie wyjdzie na wierzch tyle jego mankamentów :( .

Już zrobione:
- płyny ustrojowe :)
- wymienione siłowniki klapy tylnej
- wymiana kilku żarówek (padły w jednym dniu)
- połączenia elektryczne w kostkach przednich lamp i kierunków
- regulacja długości linki sprzęgła (skrócenie)

Do zrobienia jest:
- dokładne zlokalizowanie i usunięcie przyczyny lekkiego "chrobotania" w przednim zawieszeniu
(słychać jedynie przy jeździe na wprost i przy skręcaniu w lewo, ale nie jest to prawdopodobnie żaden przegub)
- polepszenie osiągów, bo więcej niż 120 nie poleci :(
- wymiana tylnych błotników (już kupione, są w przygotowaniu)
- "zgrzytająca" i ciężko wchodząca dwójka (ciężko wchodzi również I bieg)
- obniżenie "wolnych obrotów"
- znaleźć przyczynę świecenia kontrolki tylnej tablicy rej. (żarówki są sprawne i świecą z normalną mocą)
- naprawa spryskiwaczy szyb
- naprawa przednich wycieraczek (haczą)

Plany:
- założenie autoalarmu Silicon (tylko po to aby jedynie otwierać drzwi z pilota)
- wymiana obecnej deski na digital
- może kiedyś wspomaganie
- dbać na bieżąco by jeździł

Jak widać, sporo do zrobienia.
Na dzień dzisiejszy szperam po forum szukając sposobów na problemy, które ma mój Tipolot.
- Za wszelkie sugestie i podpowiedzi będę niezmiernie wdzięczny, bo Tipo dla mnie, to czarna magia :D .
_________________
-------------------------------------------------
Było:
Tipo 1.4 AGT cat. ie / 5D '90
BLUE STORM
- teraz jest wymarzona:
Tempra SW 1,6 SXie
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 05-01-2009, 00:48   

Viceroy, w miare mozliwosci napewno pomozemy, a teraz to fotki jeszcze daj, obejrzymy sobie ten statek :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-01-2009, 11:18   

Viceroy napisał/a:
wymiana obecnej deski na digital
od razu ci mówię zapomnij chyba że jesteś bardzo uparty i znasz się narzeczy oraz bardzo lubisz wiercić w korpusie skrzyni biegów. :lalala:
Viceroy napisał/a:
- "zgrzytająca" i ciężko wchodząca dwójka (ciężko wchodzi również I bieg)
tematy w dziale skrzynia biegów... słowa kluczowe cięgno / cięgna tam masz swój problem i rozwiązanie opisane.
Cytat:
- znaleźć przyczynę świecenia kontrolki tylnej tablicy rej. (żarówki są sprawne i świecą z normalną mocą)
pytanie co tam wsadziłeś? jeśli diodki to dla el. check jest tak mały pobór prądu że myśli że tam nic nie ma to się tyczy wszystkich miejsc w oświetleniu które kontroluje el. check.
Viceroy napisał/a:
naprawa spryskiwaczy szyb
silniczek w zbiorniczku, dość prosty do wymiany, albo przerwane przewody, lub uszkodzony zaworek zwrotny. Dobrze jest mieć suszarkę lub opalarkę bo przewody są stare i sztywne po delikatnym podgrzaniu ładnie poszczają i dają się ładnie nasuwać z powrotem. Po ostygnięty znowu sztywnieją.
Viceroy napisał/a:
- obniżenie "wolnych obrotów"
na początek wyczyszczenie silniczka krokowego.
Viceroy napisał/a:
- wymiana tylnych błotników (już kupione, są w przygotowaniu)
no problemo bo wszystko na śrubach jedynie co to polecam dobrze zakonserwować nadkole, jeżeli rdza zeżarła ci je to proponuje uzupełnić ubytek bo szybko ci zgniją nowe blachy. Nadkole od wewnątrz proponuje pokryć podkładem anty korozyjnym (nie duży wydatek) potem gumą bitumiczną puszka 400ml ~20zł
Viceroy napisał/a:
- naprawa przednich wycieraczek (haczą)
na forum jest instrukcja jak rozwiać ten problem. Cała zabawa ogranicza się do demontażu mechanizmu i wyczyszczenia prowadnic styków w silniczku.
Viceroy napisał/a:
- polepszenie osiągów, bo więcej niż 120 nie poleci :(
tu bym zaczął od prozaicznych rzeczy jak przytkany dolot czyli wymiana filtra powietrza, jeśli przerywa przy wysokich obrotach to może też być kopułka z placem rozdzielacza, dodatkowo filtr paliwa może być przytkany, w najgorszym wypadku przestawiony rozrząd.

Tu masz temat odnośnie konserwacji: http://forum.tempra.org/t...ghlight=#125266
Tu masz o cięgnach http://forum.tempra.org/t...hlight=ci%EAgna // http://forum.tempra.org/t...hlight=ci%EAgna
Tu masz temat odnośnie deski digital http://forum.tempra.org/t...tal-vt10720.htm
Tu masz odnośnie wycieraczek http://forum.tempra.org/d...detail&df_id=20
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Viceroy 


Wiek: 64
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 15
Skąd: Stalowa Wola / Bytom
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-01-2009, 16:07   

egon., - oczywiście myślę o fotkach i to żaden problem, ale czekam na lepszą (słoneczną) pogodę ;) .
- Może będzie lada dzień ??
_________________
-------------------------------------------------
Było:
Tipo 1.4 AGT cat. ie / 5D '90
BLUE STORM
- teraz jest wymarzona:
Tempra SW 1,6 SXie
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load