Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] świece zapłonowe
Autor Wiadomość
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-03-2011, 22:21   [Benzyna] świece zapłonowe

postanowiłem ostatnio obejrzeć świece zapłonowe wykręciłem świece i na świecach był nalot kakaowy ,(jak dobrze pamiętam taki to nalot o takim kolorze świadczy że spalanie jest dobre )

tylko na świecy wykręconej z pierwszego cylindra jest dużo więcej tego nalotu niż na pozostałych

czy to może świadczyć że coś się dzieje w 1 cylindrze ??
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-03-2011, 22:53   

wladeczek22, nie tyle w cylindrze co w zapłonie. Ale jak spalanie masz w normie, auto normalnie brzmi(równa praca) i normalnie przyspiesza to przeczyść tylko te świece i można dalej jeździć.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-03-2011, 22:54   

Może to być nagar po spalanym oleju,który dostaje się tam przez pierścienie lub uszczelniacze na zaworach.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-03-2011, 22:58   

autko chodzi bez żadnych problemów wyczyściłem świece i śmigam dalej :)
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-03-2011, 23:32   

Tak z ciekawości: pierwsza od rozrządu ??
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-03-2011, 00:54   

wladeczek22, mała ściąga

http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0008332.jpg

http://www.data.com.pl/2_...ech/swiece.html
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-03-2011, 09:13   

sam kolor nalotu w dużej mierze zależy od dodatków do paliwa i rodzaju oleju. Każdy producent może dawać inne, które ,,barwią'' świece na inny kolor. Ale jak elektrody nie są uszkodzone i dają prawidłową prawidłową iskrę, to nie ma się czym martwić.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-03-2011, 09:31   

Można również rzucić okiem w stronę luzów zaworowych 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-03-2011, 16:04   

lynx napisał/a:
Tak z ciekawości: pierwsza od rozrządu ??


tak pierwsza od rozrządu (1 cylinder)

** Dodano: 08-03-2011, 16:09 **
świeca z pierwszego cylindra wyglądała tak jak ta na fotce zaznaczona
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-03-2011, 19:28   

Bierze Ci olej przez pierścienie moim skromnym zdaniem i się takie coś robi od tego. Sporo oleju musi brać...
Miałem to samo w poprzedniej 1.6 przed remontem. Świece wyglądały tak samo, a auto brało litr oleju na 300 km :O
Mimo wszystko dało się silnik odremontować :)
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-03-2011, 20:07   

yhym z rysunku wynika, że do komory spalania dostaje sie olej , nie ma znaczenia czy więcej na 1 cylindrze czy na 3 bo do wymiany i tak kwalifikują sie pierścienie lub uszczelniacze zaworowe na wszyskich cylindrach .... zas sam nalot powstaje w skutek jazdy na krótkich odcinkach dlatego go "nie wypala" moje tipo tez łykało sporo oleju ale jazda była dośc dynamiczna a obrotomierz często powyżej 5000 :D więc świece zawsze wyglądały jak nowe :P

ogólnie nalezy też zadać pytanie czy koledze wladeczek22, faktycznie bierze olej , czy faktycznie jeździ na krótkich odcinkach i spokojnie. bo jesli chociaż nie bierze oleju to znaczy że dzieje się tam cos innego ....

i ogólnie świece NGK są tanie jak barszcz wiec ja bym wymieniał, a nie czyścił stare ....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-03-2011, 21:47   

właśnie chodzi o to że nie bierze oleju , ale jak na razie jeżdżę na krótkich odcinkach
  
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-03-2011, 22:31   

a jak odkrecisz korek oleju to jaki jest zapach bo jesli pachnie benzyna to z tad nie zauwazasz ubytku oleju bo niespalone paliwo miesza sie z olejem bo paru trasach 150-200 km zacznie oleju brokowac bo bena sie wypali z oleju
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-03-2011, 09:34   

ale ja latam na lpg :) benzyny używam tylko jak mi się skończy lpg żeby dojechać do na cpn :)
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-03-2011, 18:56   

Na tym jednym garze pali Ci więcej oleju niż na innych garach. Każdy silnik zawsze pali olej, tylko jeden mniej a drugi więcej. Rodzaj oleju też ma znaczenie, bo inne oleje zostawiają inną ilość popiołu
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-03-2011, 19:30   

Zmień świece i się nie przejmuj zbytnio jak nie masz kasy na remonty itp. :)
Możesz z ciekawości zmierzyć sprężanie na poszczególnych garnkach.

BTW -
lynx napisał/a:
Tak z ciekawości: pierwsza od rozrządu ??

skąd wiedziałeś to?

Czy te silniki sa fabrycznie wadliwe, nie dociera dostatecznie dużo oleju na pierwszy cylinder od rozrządu? Przecież pompa oleju jest zaraz najbliżej niego...
U mnie panewka też poleciała na pierwszym od rozrządu i zastanawia mnie dlaczego jak cos się dzieje, to z pierwszym cylindrem.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load