|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Podniesienie mocy silnika... [rozdzielone] |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 152 Skąd: Ziębice
|
Wysłany: 18-04-2005, 20:11 Podniesienie mocy silnika... [rozdzielone]
|
|
|
A macie chlopaki jakies propozycje co by zrobic by zwiekszyc moc i przy okazji nieobciazc zbytnio silnika??Moze ktos ma jakie pomysly co by pokombinowac...Pozdro |
_________________ tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-04-2005, 11:37
|
|
|
TomciuHerba napisał/a: | A macie chlopaki jakies propozycje co by zrobic by zwiekszyc moc i przy okazji nieobciazc zbytnio silnika?? |
Załóż magnetyzery
A ja mam takie pytanie teoretyczne:
Moce jakiego rzędu wytrzymałby silnik 1.6 na gaźniku, mowa oczywiście przy seryjnych bebechach?
Wiemy, że wydłubano z tego silnika coś ok. 120 km, ale czy wytrzyma więcej?
romano napisał/a: | Wał korbowy, korbowody są takie same, nawet w 1,6 jest natrysk oleju na denka tłoków tak jak w Uno Turbo |
Skoro to jest takie same, to ile możnaby wydłubać? |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-04-2005, 20:27
|
|
|
TomciuHerba napisał/a: | A macie chlopaki jakies propozycje co by zrobic by zwiekszyc moc i przy okazji nieobciazc zbytnio silnika??Moze ktos ma jakie pomysly co by pokombinowac...Pozdro |
Pomysłów jest cała głowa
Możesz zacząć od gaźnika, większe dysze, ogólna "polerka" i powinno być czuć różnicę, ale pamiętaj nie ma nic za darmo będzie więcej palił.
Innym pomysłem jest zastosowanie dwóch podwójnych gaźników i tu już efekt powiniem być naprawdę przyzwoity, ale to będzie kosztować.
Warto, też zrobić cały wydech łącznie z kolektorem.
Następne, rzeczy to ingerencja w silnik. Inny wałek, głowica na większych zaworach, powiększone kanały itp.
Niestety jak efekty mają być odczuwalne to takie modyfikacje swoje kosztują.
W rzeczy typu sportowe: filtry, świece, tylne tłumiki przy seryjnym silniku nie warto się bawić, no chyba, że dla efektów akustyczno-wizualnych. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-04-2005, 21:29
|
|
|
TomciuHerba napisał/a: | nieobciazc zbytnio silnika |
Jeżeli tak, to myślę, że głównie poprawa fabryki. Czyli dopasowanie kolektorów do otworów w głowicy, obróbka głowicy (polerka kanałów), dolot, wydech (z kolektorem) i odpowiednie ustawienie gaźnika (a najlepiej zrobienie nowego kolektora ssącego z dwoma gaźnikami) |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-04-2005, 22:46
|
|
|
brzmi ciekawie...... a czy ktoś ma za dużo czasu może na rozpisywanie się, dla kogoś kto akurat przy silniku nie dłubał zbytnio? by przybliżyć nieco sprawę - co gdzie / jak wygląda / jak może wyglądać / ile roboty... co można by w miarę samemu/z pomocą mechaników popróbować? by choć troszkę uzyskać bez większych szkód :-D
rzucacie hasła 'dolot', 'polerka' ale nie ukrywam , że mnp mnie to wszystkiego nie tłumaczy, a choćby z ciekawości - warto wiedzieć więcej - co by tu można (spier.... :-D -> aż się prosiło dopisać :-) ) ; za gaźnik bałbym się brać, tu co nieco słyszałem jak ładnie można zaszkodzić... jedyne co to dałbym do ew. regeneracji i regulacji ale to inna beczka. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-04-2005, 16:00
|
|
|
Jedna z dziedzin tuningu to modyfikacja układów dolotowych i wydechowych. Możemy podrasować silnik bez ingerencji w podstawowe układy mechaniczne.
Zmiany w układzie dolotowym i wydechowym polegają na takim ich udrożnieniu, aby gazy mogły łatwiej przepływać. Te modyfikacje nie zmieniają istotnie osiągów auta, ale też nie wpływają na szybsze zużycie układu napędowego. Podstawowymi zaletami tuningu układów dolotowych i wydechowych jest poptawa pracy motoru przy większych prędkościach obrotowych, szybsza reakcja na ruchy pedałem przyśpieszenia i sportowe efekty dźwiękowe.
UKŁAD DOLOTOWY
Sportowe filtry
Rasowanie układu dolotowego polega na zwiększeniu ilości powietrza, a co za tym idzie mieszanki paliwowo-powietrznej docierającej do silnika. Poprawia się wtedy napełnianie cylindrów, a w konsekwencji sprawność motoru. Najczęściej stosowana modyfikacja to wymiana seryjnego filtra powietrza na spotrowy o większej przepustowości. Tuningowane filtry zbudowane są m.in. ze specjalnie opracowanej pianki lub bawełny i ze względu na kształt dzielimy je na:
1. Wkłady
Instalowane w miejsce seryjnego filtra. Zaletą jest bardzo łatwy montaż. Wkład nie zmienia warunków pulsacji powietrza, czyli nie zaburza pracy silnika. Niestety, ma mniejszą skuteczność (mniejsza powierzchnia zasysania) od stożkowego i emituje mniej rasowe dźwięki.
2. Stożki
Filtr stożkowy montuje się w specjalnie do tego przygotowanym miejscu, ma większą powierzchnię zasysania i wydaje intensywny rasowy dźwięk. Ważne jest, aby filtr nie pobierał rozgrzanego powietrza. Dlatego bardzo często doprowadza się zimne powietrze nowym, specjalnie do tego opracowanym układem i oddziela ekranami od ciepłego powietrza znajdującego się w komorze silnika. Najskuteczniejsze okazuje się rozwiązanie stosowane np. w Subaru Imprezie. Turbodoładowany silnik zasysa powietrze znad maski kanałem szczelnie oddzielonym od komory silnika. Ponieważ zimne powietrze ma większą gęstość, większa ilość tlenu przypada na jednostkę objętości. Wzbogacona mieszanka paliwowo-powietrzna powoduje wzrost mocy i momentu obrotowego silnika. Aby doprowadzić jak największą ilość chłodnego powietrza do cylindrów, montuje się wloty na masce. Takie rozwiązanie ma największą skuteczność i działa najbardziej wydajnie podczas jazdy z dużą prędkością, kiedy to w układzie pojawia się nadciśnienie. Ten system z powodzeniem wykorzystuje się m.in. w motocyklach wyścigowych.
Jeżeli zależy nam na wzroście momentu obrotowego silnika, filtr powinien być zamontowany tak, aby odległość od urządzenia wtryskowego była duża. Jeżeli kładziemy większy nacisk na podniesienie mocy, powinniśmy filtr zamontować jak najbliżej urządzenia wtryskowego.
W niektórych silnikach puszka ze znajdującym się w niej filtrem powietrza pełni również funkcję tłumika drgań powietrza w układzie dolotowym. Wtedy niewskazane jest zakładanie filtra stożkowego.
Efektem dodatkowym, przez niektórych uważanym za priorytetowy, jest razowy dźwięk pojawiający się po modyfikacji. Jakość efektów dźwiękowych zależy od budowy konkretnego silnika i jego układu dolotowego.
Dodatkową modyfikacją ułatwiającą cyrkulację powietrza jest poprawienie błędów technologicznych w układzie zasysania mieszanki (tzw. wygładzanie kanałów).
UKŁAD WYDECHOWY
Najczęściej seryjny układ wydechowy jest zbudowany z kolektora wydechowego, katalizatora, dwóch tłumików i rur łączących. Układ wydechowy można modyfikować stopniowo. Zwykle zaczyna się od wymiany ostatniego tłumika. Zmienia się wtedy częstotliwość dźwięku i nieznacznie drożność.
Bardziej zaawansowane zmiany polegają na wymianie kolejnych segmentów układu, co oczywiście wiąże się z wyższymi kosztami. Przedostatni tłumik możemy zastąpić sportowym odpowiednikiem lub tzw. rurą dźwiękową. Poprawia się wtedy drożność układu i zwiększa natężenie dźwięku. Zastosowanie tzw. rury dźwiękowej wywołuje bardziej intensywne efekty dźwiękowe. Można również wymienić cały układ wydechowy na sportowy. Montuje się sportowy kolektor wydechowy, katalizator i komplet tłumików. Tak zaawansowanych zmian dokonuje się najczęściej w samochodach wykorzystywanych w sporcie.
Zlikwidowanie katalizatora jest niezgodne z obowiązującymi przepisami.
Trzeba pamiętać, że układ wydechowy projektuje się specjalnie do danego samochodu. Zdarza się, że właściciele samochodów po prostu pozbywają się poszczególnych segmentów, aby zmniejszyć tłumienie. Takie praktyki mogą wywołać zaburzenia pulsacji spalin i zmniejszają skuteczność działania układu.
Jeżeli jednak dokonujemy poważnych zmian w silniku (np. zakładamy sprężarkę lub zwiększamy w niej ciśnienie doładowania), to wtedy ze względu na zwiększony pobór powietrza konieczne staje się dostosowanie układu dolotowego i wydechowego do zmienionych warunków.
Źródło: Szczepan Mroczek "Z wiatrem w silniku", MOTO MAGAZYN nr 8/2000, sierpień 2002
PS. nie chciało mi się pisac, to wkleilem artykuł
POZDRO |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-04-2005, 18:42
|
|
|
unknown napisał/a: | brzmi ciekawie...... a czy ktoś ma za dużo czasu może na rozpisywanie się, dla kogoś kto akurat przy silniku nie dłubał zbytnio? by przybliżyć nieco sprawę - co gdzie / jak wygląda / jak może wyglądać / ile roboty... co można by w miarę samemu/z pomocą mechaników popróbować? by choć troszkę uzyskać bez większych szkód :-D
rzucacie hasła 'dolot', 'polerka' ale nie ukrywam , że mnp mnie to wszystkiego nie tłumaczy, a choćby z ciekawości - warto wiedzieć więcej - co by tu można (spier.... :-D -> aż się prosiło dopisać :-) ) ; za gaźnik bałbym się brać, tu co nieco słyszałem jak ładnie można zaszkodzić... jedyne co to dałbym do ew. regeneracji i regulacji ale to inna beczka. |
Najlepiej zobaczyć jak taka zrobiona głowica wygląda, bo opisywanie też za wiele nie wyjaśni.
Zerknij na stronę www.guy-croft.com , jest tam sporo materiału i dużo zdjęć o modyfikacjach fiatowskich silników zwłaszcza dwu-wałkowych, ale też trafiają się opisy jedno-wałkowych np: http://guy-croft.com/page20.html
Mini poradnik jak i czym "robić" głowicę i kolektoery znajdziesz na: http://www.sa-motorsports.com/diyport.shtm |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-12-2005, 17:01
|
|
|
Podobnie jak przedmówcy:
1. Świece Brisk
2. Filtr Stożek
3. Wydech sportowy
Bez ingerencji w silnik to jakieś 10% mocy więcej.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-12-2005, 21:30
|
|
|
Jak to pisałem, nie wiedziałem, że odgrzewam starego kotleta. Nie spodziewałem się poprostu, że wątek z pierwszej strony może być z kwietnia, a co gorsza jak się okazuje ze stycznia. Mała frekwencja. Teraz będę zerkał na daty.
Pozdro |
|
|
|
|
Remi
Wiek: 37 Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 27 Skąd: Slesin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-12-2005, 21:50
|
|
|
Panowie - nie oszukujmy sie, bez ingerencji bezposrednio w sam silnik to w zasadzie mozemy troche popoprawiac silnik i elementy dolotu, wydechu itd ( becouse fabryka nie poswiecila kazdemu z egzemplarzy tyle czasu ile chce i moze wlasciciel ) ale nie ma sie co czarowac, radykalnych przyrostów mocy to nie ma sie co spodziewac a przeróbka np filtr, swiece i moze jakis kawalek wydechu to 10% nie da, chyba ze bylby to zestaw dobrany konkretnie pod jednostke ( ale wtedy koszty sa ogromne i chyba gra jest nie warta swieczki ) wiec latwym ( w miare ) jest swap a jak mocy bedzie malo to dopiero robic, chyba ze juz jest najwieksza jednostka - ale zawsze mozna przystosowac inna!! a potem to spręzarka i jest moc!! chyba ze ktos chce sie bawic w extream a wracajac do tematu, to bez pwaznych ingerencji to mozna sie bawic bardziej w zabiegi kosmetyczne niz powazne rasowanie silnika ( a jesli robic to tylko firmowy i porzadny sprzet - dobry filtr daje poza wygladem troszke momentu wiece, czasem i mocy , ale przyrosty as niewielkie) Pozdrawiam, mam nadzieje ze ktos doczytal do konca - wiec panowie do tuningu zapraszam i zachecam!!
aaa i jeszcze , co dotyczy tego artukulu, jest napiane ze usuniecie katalizatora jest niezgodne z przepisami, hmmm ale zalorzenie fltra stozkowego tez w zasadzie jest niezgodne, bo czy ktos widzial na nim swiadectwo homologacji |
_________________ Tipo 1.6 i.e. `94 LPG |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-12-2005, 23:37
|
|
|
Raku, no oczywiscie + strumienica, jak wytniesz kata. Ale strumienica musi byc odpowiednio dobrana! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 10:27
|
|
|
Tempers napisał/a: | Podobnie jak przedmówcy:
1. Świece Brisk
2. Filtr Stożek
3. Wydech sportowy
Bez ingerencji w silnik to jakieś 10% mocy więcej.
Pozdrawiam |
1. "Cudowne" swiece z Czech
2,3. Brum, brum.
4. koniecznie niebieskie diody
Niestety przewaznie po takich zabiegach jest 10% mocy... mniej Przenosi sie tylko wyzej max moment obrotowy i bardziej auto halasuje, przez co stwarza pozory mocniejszego. Zwlaszcza przy wydechu "sportowym" typu komin. Bez ingerencji w silnik to o wzroscie mocy mozna sobie tylko snic. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 13:24
|
|
|
Raku napisał/a: | Ja poprostu zwolennikiem strumienic, magnetyzerów i innych szmerów bajerów nie jestem! |
Dobrze zrobiona strumienica - znaczy sie dostosowana do silnika, przyniesie efekty.
W innych przypadkach, moze nawet doprowadzic do uszkodzenia silnika. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-12-2005, 13:40
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | Bez ingerencji w silnik to o wzroscie mocy mozna sobie tylko snic |
Nie do końca, dobrze policzony układ wydech może przynieść zauważalne efekty w granicach 5-10%, tylko to nie będzie ostatni tłumik za przysłowiową 100zł lecz kompletny wydech za powiedzmy 2000zł. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Remi
Wiek: 37 Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 27 Skąd: Slesin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-12-2005, 20:22
|
|
|
Raku napisał/a: | Ale zmieniając filtr nie zmienisz jakości spalin, a wycinając katalizator TAK! |
tak, jakosci nie zmieni, ale tak jedno jak i drugie, nie opsiadajac homologacji jest niedozwolone do urzytku!!! tak wiec za jedno i drugie mozna stracic dowód rejestracyjny!! ( ale mam nadzieje ze nikt az tak sie nie czepia filtrow ) |
_________________ Tipo 1.6 i.e. `94 LPG |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Remi
Wiek: 37 Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 27 Skąd: Slesin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-12-2005, 21:52
|
|
|
Hmm z tego co sie jednak ja orientuje, to nawet za niewlasciew oznaczenie na kloszu lampy ( tzn kazda lampa majac swoje miejsce i zastosowanie, ma odpowiednie oznaczenie) mozna stracic dowod rejestracyjny, a podobnie jest z kazdym innym elementem, ktory nie jest przeznaczony konkretnie do tego typu i modelu auta oraz nie posiada odpowiedniej homkologacji do tego wlasnie modelu!!! a filtr stozkowy jako inny niz fabryczny takowej homologacji nie posiada! jest to oczywiscie wszystko czysta teoria, ale mysle ze akurat o filtr to sie nikt nie przyczepi, jednak teoretycznie ma prawo Pozdro i obysmy pozostali z dowodami jak najdłuzej |
_________________ Tipo 1.6 i.e. `94 LPG |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-12-2005, 23:33
|
|
|
Ja powiem na przykladzie Eclipsa 2 gen :-) jest naprawde sporo fajnych lampek do teog auta tyle ze z USA i nie maja homologacji ale sporo znajomych z mkp poprostu na przeglad zaklada standardowe lampy a caly rok jezdzi na tych z usa soczewkowe lepsze swiatlo wyrazniejsze no ale brak homo
z teog co wiem to nie bylo jeszcze przypadku ze ktos(policja) sie doczepil |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-12-2005, 14:12
|
|
|
No widzisz, ale lampa(reflektor) musi być dobrze zrobiony nie może świecić za wysoko/nisko bo będzie oślepiał kierowców I tu jest najwiekszy problem. Tak samo jest z niektórymi lampami tylnymi...
W stanach wisi każdemu jaki kolor pokazuje 'skręt' a u nas jest określone to przepisami że ma być na pomarańczowo/biało(?)...Jeszcze jakiś czes temu pamiętam w autach ściągniętych z za oceanu musieli przerobić kierunki, a teraz coraz więcej aut spotykam na ulicy które mrygają na czerwono.
To samo tyczy sie gej-looków (leksus-looków)...Wielkie stylizacje, mega dezajn, a często jest tak że wielkość odbłyśnika/swiatła jest nie adekwatna do ich zastosowania!! Np. Przeciwmgielne 3x większe niż hamulca czy pozycyjne!
Dlatego w tych przypadkach homologacja jest bardzo ważna
A przy filtrach powietrza (stożku) nie... |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-12-2005, 14:36
|
|
|
boshhhhhh ale ten temat to juz przerasta wszelkie pier*ol...
...no dobra moze do Edaxa o 312kmh jeszcze troche brakuje
Powiem tak - bez ingerencji w silnik, czyli w srodek mozna podniesc moc duzo wiecej niz o 10%... no ale tak jak Romano skwitowal kazde takie ekhm przerobki bez wiedzy oparte na tym ze a wsadze se stozek i mam 5% wiecej i wytne kata kolejne 10% mam 10% wiecej - a tu ponad 10% mniej
jak ktos poza Romano, Raku i Marcinem rozkmini co jest grane na tym wykresie to bedzie dobrze.
Auto dobrego zioma, mieszka z 1km w linii prostej ode mne.
Powiem tylko co bylo seryjnie kiedys, kiedys : SR20De => 2.0 16v NA 125km
Prezes masz szanse Romano i Marcin zakladam ze to nic dziwnego dla was jak i dla mnie, a Raku to juz w ogole jest cfaniak bo pewnie widzial juz ten wykres na innych forach
PS: nie bede wredny |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-12-2005, 16:35
|
|
|
Pele hehe kazdy kto choc raz mial stycznos z exelem jakimis laborkami i ma choc lekkie pojecie o autach go rozczyta ;-)
Ptanie tlyko ile kolega zabulil za przerobke ?:> |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|