Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podniesienie mocy silnika... [rozdzielone]
Autor Wiadomość
Tomasz 



Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 152
Skąd: Ziębice
Wysłany: 18-04-2005, 20:11   Podniesienie mocy silnika... [rozdzielone]



A macie chlopaki jakies propozycje co by zrobic by zwiekszyc moc i przy okazji nieobciazc zbytnio silnika??Moze ktos ma jakie pomysly co by pokombinowac...Pozdro
_________________
tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-04-2005, 11:37   

TomciuHerba napisał/a:
A macie chlopaki jakies propozycje co by zrobic by zwiekszyc moc i przy okazji nieobciazc zbytnio silnika??

Załóż magnetyzery :!: :twisted: 8) :lol:

A ja mam takie pytanie teoretyczne:

Moce jakiego rzędu wytrzymałby silnik 1.6 na gaźniku, mowa oczywiście przy seryjnych bebechach?

Wiemy, że wydłubano z tego silnika coś ok. 120 km, ale czy wytrzyma więcej?

romano napisał/a:
Wał korbowy, korbowody są takie same, nawet w 1,6 jest natrysk oleju na denka tłoków tak jak w Uno Turbo


Skoro to jest takie same, to ile możnaby wydłubać?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-04-2005, 20:27   

TomciuHerba napisał/a:
A macie chlopaki jakies propozycje co by zrobic by zwiekszyc moc i przy okazji nieobciazc zbytnio silnika??Moze ktos ma jakie pomysly co by pokombinowac...Pozdro


Pomysłów jest cała głowa :D
Możesz zacząć od gaźnika, większe dysze, ogólna "polerka" i powinno być czuć różnicę, ale pamiętaj nie ma nic za darmo będzie więcej palił.
Innym pomysłem jest zastosowanie dwóch podwójnych gaźników i tu już efekt powiniem być naprawdę przyzwoity, ale to będzie kosztować.
Warto, też zrobić cały wydech łącznie z kolektorem.
Następne, rzeczy to ingerencja w silnik. Inny wałek, głowica na większych zaworach, powiększone kanały itp.
Niestety jak efekty mają być odczuwalne to takie modyfikacje swoje kosztują.
W rzeczy typu sportowe: filtry, świece, tylne tłumiki przy seryjnym silniku nie warto się bawić, no chyba, że dla efektów akustyczno-wizualnych.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-04-2005, 21:29   

TomciuHerba napisał/a:
nieobciazc zbytnio silnika

Jeżeli tak, to myślę, że głównie poprawa fabryki. Czyli dopasowanie kolektorów do otworów w głowicy, obróbka głowicy (polerka kanałów), dolot, wydech (z kolektorem) i odpowiednie ustawienie gaźnika (a najlepiej zrobienie nowego kolektora ssącego z dwoma gaźnikami) 8)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-04-2005, 22:46   

brzmi ciekawie...... a czy ktoś ma za dużo czasu może na rozpisywanie się, dla kogoś kto akurat przy silniku nie dłubał zbytnio? by przybliżyć nieco sprawę - co gdzie / jak wygląda / jak może wyglądać / ile roboty... co można by w miarę samemu/z pomocą mechaników popróbować? by choć troszkę uzyskać bez większych szkód :-D
rzucacie hasła 'dolot', 'polerka' ale nie ukrywam , że mnp mnie to wszystkiego nie tłumaczy, a choćby z ciekawości - warto wiedzieć więcej - co by tu można (spier.... :-D -> aż się prosiło dopisać :-) ) ; za gaźnik bałbym się brać, tu co nieco słyszałem jak ładnie można zaszkodzić... jedyne co to dałbym do ew. regeneracji i regulacji ale to inna beczka.
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-04-2005, 16:00   

Jedna z dziedzin tuningu to modyfikacja układów dolotowych i wydechowych. Możemy podrasować silnik bez ingerencji w podstawowe układy mechaniczne.

Zmiany w układzie dolotowym i wydechowym polegają na takim ich udrożnieniu, aby gazy mogły łatwiej przepływać. Te modyfikacje nie zmieniają istotnie osiągów auta, ale też nie wpływają na szybsze zużycie układu napędowego. Podstawowymi zaletami tuningu układów dolotowych i wydechowych jest poptawa pracy motoru przy większych prędkościach obrotowych, szybsza reakcja na ruchy pedałem przyśpieszenia i sportowe efekty dźwiękowe.

UKŁAD DOLOTOWY

Sportowe filtry
Rasowanie układu dolotowego polega na zwiększeniu ilości powietrza, a co za tym idzie mieszanki paliwowo-powietrznej docierającej do silnika. Poprawia się wtedy napełnianie cylindrów, a w konsekwencji sprawność motoru. Najczęściej stosowana modyfikacja to wymiana seryjnego filtra powietrza na spotrowy o większej przepustowości. Tuningowane filtry zbudowane są m.in. ze specjalnie opracowanej pianki lub bawełny i ze względu na kształt dzielimy je na:

1. Wkłady
Instalowane w miejsce seryjnego filtra. Zaletą jest bardzo łatwy montaż. Wkład nie zmienia warunków pulsacji powietrza, czyli nie zaburza pracy silnika. Niestety, ma mniejszą skuteczność (mniejsza powierzchnia zasysania) od stożkowego i emituje mniej rasowe dźwięki.

2. Stożki
Filtr stożkowy montuje się w specjalnie do tego przygotowanym miejscu, ma większą powierzchnię zasysania i wydaje intensywny rasowy dźwięk. Ważne jest, aby filtr nie pobierał rozgrzanego powietrza. Dlatego bardzo często doprowadza się zimne powietrze nowym, specjalnie do tego opracowanym układem i oddziela ekranami od ciepłego powietrza znajdującego się w komorze silnika. Najskuteczniejsze okazuje się rozwiązanie stosowane np. w Subaru Imprezie. Turbodoładowany silnik zasysa powietrze znad maski kanałem szczelnie oddzielonym od komory silnika. Ponieważ zimne powietrze ma większą gęstość, większa ilość tlenu przypada na jednostkę objętości. Wzbogacona mieszanka paliwowo-powietrzna powoduje wzrost mocy i momentu obrotowego silnika. Aby doprowadzić jak największą ilość chłodnego powietrza do cylindrów, montuje się wloty na masce. Takie rozwiązanie ma największą skuteczność i działa najbardziej wydajnie podczas jazdy z dużą prędkością, kiedy to w układzie pojawia się nadciśnienie. Ten system z powodzeniem wykorzystuje się m.in. w motocyklach wyścigowych.

Jeżeli zależy nam na wzroście momentu obrotowego silnika, filtr powinien być zamontowany tak, aby odległość od urządzenia wtryskowego była duża. Jeżeli kładziemy większy nacisk na podniesienie mocy, powinniśmy filtr zamontować jak najbliżej urządzenia wtryskowego.
W niektórych silnikach puszka ze znajdującym się w niej filtrem powietrza pełni również funkcję tłumika drgań powietrza w układzie dolotowym. Wtedy niewskazane jest zakładanie filtra stożkowego.
Efektem dodatkowym, przez niektórych uważanym za priorytetowy, jest razowy dźwięk pojawiający się po modyfikacji. Jakość efektów dźwiękowych zależy od budowy konkretnego silnika i jego układu dolotowego.
Dodatkową modyfikacją ułatwiającą cyrkulację powietrza jest poprawienie błędów technologicznych w układzie zasysania mieszanki (tzw. wygładzanie kanałów).

UKŁAD WYDECHOWY

Najczęściej seryjny układ wydechowy jest zbudowany z kolektora wydechowego, katalizatora, dwóch tłumików i rur łączących. Układ wydechowy można modyfikować stopniowo. Zwykle zaczyna się od wymiany ostatniego tłumika. Zmienia się wtedy częstotliwość dźwięku i nieznacznie drożność.

Bardziej zaawansowane zmiany polegają na wymianie kolejnych segmentów układu, co oczywiście wiąże się z wyższymi kosztami. Przedostatni tłumik możemy zastąpić sportowym odpowiednikiem lub tzw. rurą dźwiękową. Poprawia się wtedy drożność układu i zwiększa natężenie dźwięku. Zastosowanie tzw. rury dźwiękowej wywołuje bardziej intensywne efekty dźwiękowe. Można również wymienić cały układ wydechowy na sportowy. Montuje się sportowy kolektor wydechowy, katalizator i komplet tłumików. Tak zaawansowanych zmian dokonuje się najczęściej w samochodach wykorzystywanych w sporcie.
Zlikwidowanie katalizatora jest niezgodne z obowiązującymi przepisami.

Trzeba pamiętać, że układ wydechowy projektuje się specjalnie do danego samochodu. Zdarza się, że właściciele samochodów po prostu pozbywają się poszczególnych segmentów, aby zmniejszyć tłumienie. Takie praktyki mogą wywołać zaburzenia pulsacji spalin i zmniejszają skuteczność działania układu.

Jeżeli jednak dokonujemy poważnych zmian w silniku (np. zakładamy sprężarkę lub zwiększamy w niej ciśnienie doładowania), to wtedy ze względu na zwiększony pobór powietrza konieczne staje się dostosowanie układu dolotowego i wydechowego do zmienionych warunków.

Źródło: Szczepan Mroczek "Z wiatrem w silniku", MOTO MAGAZYN nr 8/2000, sierpień 2002

PS. nie chciało mi się pisac, to wkleilem artykuł :D
POZDRO
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-04-2005, 18:42   

unknown napisał/a:
brzmi ciekawie...... a czy ktoś ma za dużo czasu może na rozpisywanie się, dla kogoś kto akurat przy silniku nie dłubał zbytnio? by przybliżyć nieco sprawę - co gdzie / jak wygląda / jak może wyglądać / ile roboty... co można by w miarę samemu/z pomocą mechaników popróbować? by choć troszkę uzyskać bez większych szkód :-D
rzucacie hasła 'dolot', 'polerka' ale nie ukrywam , że mnp mnie to wszystkiego nie tłumaczy, a choćby z ciekawości - warto wiedzieć więcej - co by tu można (spier.... :-D -> aż się prosiło dopisać :-) ) ; za gaźnik bałbym się brać, tu co nieco słyszałem jak ładnie można zaszkodzić... jedyne co to dałbym do ew. regeneracji i regulacji ale to inna beczka.


Najlepiej zobaczyć jak taka zrobiona głowica wygląda, bo opisywanie też za wiele nie wyjaśni.
Zerknij na stronę www.guy-croft.com , jest tam sporo materiału i dużo zdjęć o modyfikacjach fiatowskich silników zwłaszcza dwu-wałkowych, ale też trafiają się opisy jedno-wałkowych np: http://guy-croft.com/page20.html
Mini poradnik jak i czym "robić" głowicę i kolektoery znajdziesz na: http://www.sa-motorsports.com/diyport.shtm
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-12-2005, 17:01   

Podobnie jak przedmówcy:

1. Świece Brisk
2. Filtr Stożek
3. Wydech sportowy

Bez ingerencji w silnik :D to jakieś 10% mocy więcej.

Pozdrawiam
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-12-2005, 20:10   

Odgrzałeś starego kotleta z 20 Kwietnia, poto żeby dopisać coś co nic nie wniosło do tematu! :wrrrr: :doubt:
Dzieki! :doubt:

[ Dodano: Pon 05 Gru, 2005 20:14 ]
Tempers napisał/a:
to jakieś 10% mocy więcej

Nie prafda :?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-12-2005, 21:30   

Jak to pisałem, nie wiedziałem, że odgrzewam starego kotleta. Nie spodziewałem się poprostu, że wątek z pierwszej strony może być z kwietnia, a co gorsza jak się okazuje ze stycznia. Mała frekwencja. Teraz będę zerkał na daty.

Pozdro
     assistance
 
Remi 



Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 27
Skąd: Slesin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-12-2005, 21:50   

Panowie - nie oszukujmy sie, bez ingerencji bezposrednio w sam silnik to w zasadzie mozemy troche popoprawiac silnik i elementy dolotu, wydechu itd ( becouse fabryka nie poswiecila kazdemu z egzemplarzy tyle czasu ile chce i moze wlasciciel ) ale nie ma sie co czarowac, radykalnych przyrostów mocy to nie ma sie co spodziewac a przeróbka np filtr, swiece i moze jakis kawalek wydechu to 10% nie da, chyba ze bylby to zestaw dobrany konkretnie pod jednostke ( ale wtedy koszty sa ogromne i chyba gra jest nie warta swieczki ) wiec latwym ( w miare ) jest swap a jak mocy bedzie malo to dopiero robic, chyba ze juz jest najwieksza jednostka - ale zawsze mozna przystosowac inna!! a potem to spręzarka i jest moc!! :) chyba ze ktos chce sie bawic w extream :) a wracajac do tematu, to bez pwaznych ingerencji to mozna sie bawic bardziej w zabiegi kosmetyczne niz powazne rasowanie silnika ( a jesli robic to tylko firmowy i porzadny sprzet - dobry filtr daje poza wygladem troszke momentu wiece, czasem i mocy , ale przyrosty as niewielkie) Pozdrawiam, mam nadzieje ze ktos doczytal do konca - wiec panowie do tuningu zapraszam i zachecam!! :)

aaa i jeszcze , co dotyczy tego artukulu, jest napiane ze usuniecie katalizatora jest niezgodne z przepisami, hmmm ale zalorzenie fltra stozkowego tez w zasadzie jest niezgodne, bo czy ktos widzial na nim swiadectwo homologacji :-k
_________________
Tipo 1.6 i.e. `94 LPG
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-12-2005, 23:19   

Ale zmieniając filtr nie zmienisz jakości spalin, a wycinając katalizator TAK!
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-12-2005, 23:37   

Raku, no oczywiscie + strumienica, jak wytniesz kata. Ale strumienica musi byc odpowiednio dobrana!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-12-2005, 23:57   

Hehe znowu wchodzimy na ten sam temat! ;)
A po co strumienica? :;>
Ona jakości spalin nie zmieni, wiec lepiej zamiast niej w miejsce katalizatora wsadzić poprostu rurkę tej samej średnicy co układ!
Ja poprostu zwolennikiem strumienic, magnetyzerów i innych szmerów bajerów nie jestem!
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-12-2005, 10:27   

Tempers napisał/a:
Podobnie jak przedmówcy:

1. Świece Brisk
2. Filtr Stożek
3. Wydech sportowy

Bez ingerencji w silnik :D to jakieś 10% mocy więcej.

Pozdrawiam


1. "Cudowne" swiece z Czech :D
2,3. Brum, brum.
4. koniecznie niebieskie diody :)

Niestety przewaznie po takich zabiegach jest 10% mocy... mniej :D Przenosi sie tylko wyzej max moment obrotowy i bardziej auto halasuje, przez co stwarza pozory mocniejszego. Zwlaszcza przy wydechu "sportowym" typu komin. Bez ingerencji w silnik to o wzroscie mocy mozna sobie tylko snic.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-12-2005, 13:24   

Raku napisał/a:
Ja poprostu zwolennikiem strumienic, magnetyzerów i innych szmerów bajerów nie jestem!

Dobrze zrobiona strumienica - znaczy sie dostosowana do silnika, przyniesie efekty.
W innych przypadkach, moze nawet doprowadzic do uszkodzenia silnika.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-12-2005, 13:40   

Marcin - tipoklub.tk napisał/a:
Bez ingerencji w silnik to o wzroscie mocy mozna sobie tylko snic


Nie do końca, dobrze policzony układ wydech może przynieść zauważalne efekty w granicach 5-10%, tylko to nie będzie ostatni tłumik za przysłowiową 100zł lecz kompletny wydech za powiedzmy 2000zł.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-12-2005, 17:28   

miszko napisał/a:
Dobrze zrobiona strumienica - znaczy sie dostosowana do silnika, przyniesie efekty.


A jak ją zrobić? :;>

To ja już wolę, używając wzorów policzyć, zrobić sobie układ wydechowy :idea: Efekty będą napewno lepsze niż wsadzanie dynamizatora spalin (strumienicy)... :lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Remi 



Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 27
Skąd: Slesin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-12-2005, 20:22   

Raku napisał/a:
Ale zmieniając filtr nie zmienisz jakości spalin, a wycinając katalizator TAK!

tak, jakosci nie zmieni, ale tak jedno jak i drugie, nie opsiadajac homologacji jest niedozwolone do urzytku!!! tak wiec za jedno i drugie mozna stracic dowód rejestracyjny!! ( ale mam nadzieje ze nikt az tak sie nie czepia filtrow )
_________________
Tipo 1.6 i.e. `94 LPG
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-12-2005, 20:47   

Myślę że akurat filtr powietrza i jego homologacja ma najmniejsze znaczenie, bo to Twoja sprawa czy chcesz sobie filtrować powietrze czy nie. Jak chcesz to możesz sobie nawet tam gąbkę wsadzić :arrow: Your choice... 8) Takie moje zdanie :idea:
Poprawcie jak jest inaczej w kodeksie czy coś.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Remi 



Wiek: 37
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 27
Skąd: Slesin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-12-2005, 21:52   

Hmm z tego co sie jednak ja orientuje, to nawet za niewlasciew oznaczenie na kloszu lampy ( tzn kazda lampa majac swoje miejsce i zastosowanie, ma odpowiednie oznaczenie) mozna stracic dowod rejestracyjny, a podobnie jest z kazdym innym elementem, ktory nie jest przeznaczony konkretnie do tego typu i modelu auta oraz nie posiada odpowiedniej homkologacji do tego wlasnie modelu!!! a filtr stozkowy jako inny niz fabryczny takowej homologacji nie posiada! jest to oczywiscie wszystko czysta teoria, ale mysle ze akurat o filtr to sie nikt nie przyczepi, jednak teoretycznie ma prawo :) Pozdro i obysmy pozostali z dowodami jak najdłuzej :P
_________________
Tipo 1.6 i.e. `94 LPG
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-12-2005, 23:33   

Ja powiem na przykladzie Eclipsa 2 gen :-) jest naprawde sporo fajnych lampek do teog auta tyle ze z USA i nie maja homologacji ale sporo znajomych z mkp poprostu na przeglad zaklada standardowe lampy a caly rok jezdzi na tych z usa soczewkowe lepsze swiatlo wyrazniejsze no ale brak homo
z teog co wiem to nie bylo jeszcze przypadku ze ktos(policja) sie doczepil
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-12-2005, 14:12   

No widzisz, ale lampa(reflektor) musi być dobrze zrobiony nie może świecić za wysoko/nisko bo będzie oślepiał kierowców :!: I tu jest najwiekszy problem. Tak samo jest z niektórymi lampami tylnymi...
W stanach wisi każdemu jaki kolor pokazuje 'skręt' a u nas jest określone to przepisami że ma być na pomarańczowo/biało(?)...Jeszcze jakiś czes temu pamiętam w autach ściągniętych z za oceanu musieli przerobić kierunki, a teraz coraz więcej aut spotykam na ulicy które mrygają na czerwono. :wrrrr:
To samo tyczy sie gej-looków (leksus-looków)...Wielkie stylizacje, mega dezajn, a często jest tak że wielkość odbłyśnika/swiatła jest nie adekwatna do ich zastosowania!! [-( Np. Przeciwmgielne 3x większe niż hamulca czy pozycyjne! [-X

Dlatego w tych przypadkach homologacja jest bardzo ważna :!: :!: :idea:
A przy filtrach powietrza (stożku) nie... 8)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-12-2005, 14:36   

boshhhhhh ale ten temat to juz przerasta wszelkie pier*ol...
...no dobra moze do Edaxa o 312kmh jeszcze troche brakuje

Powiem tak - bez ingerencji w silnik, czyli w srodek mozna podniesc moc duzo wiecej niz o 10%... no ale tak jak Romano skwitowal kazde takie ekhm przerobki bez wiedzy oparte na tym ze a wsadze se stozek i mam 5% wiecej i wytne kata kolejne 10% mam 10% wiecej - a tu ponad 10% mniej



jak ktos poza Romano, Raku i Marcinem rozkmini co jest grane na tym wykresie to bedzie dobrze.
Auto dobrego zioma, mieszka z 1km w linii prostej ode mne.
Powiem tylko co bylo seryjnie kiedys, kiedys : SR20De => 2.0 16v NA 125km

Prezes masz szanse :D Romano i Marcin zakladam ze to nic dziwnego dla was jak i dla mnie, a Raku to juz w ogole jest cfaniak bo pewnie widzial juz ten wykres na innych forach 8)

PS: nie bede wredny
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-12-2005, 16:35   

Pele hehe kazdy kto choc raz mial stycznos z exelem jakimis laborkami i ma choc lekkie pojecie o autach go rozczyta ;-)
Ptanie tlyko ile kolega zabulil za przerobke ?:>
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load