Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podniesienie mocy silnika... [rozdzielone]
Autor Wiadomość
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-12-2005, 16:49   

Pele_Tipo napisał/a:
Raku to juz w ogole jest cfaniak bo pewnie widzial juz ten wykres na innych forach 8)

Oczywiście :!: :D
Dodam że z zaciekawieniem śledziłem ten projekt od samego początku...
Dlatego nie będe nic mówił!
Cytat:
Pytanie tlyko ile kolega zabulil za przerobke ?:>

Dużo zaoszczędził bo robił wszystko we własnym garażu... 8)

BTW Pele po co wkleiłeś tu Coobciowy wykres? :;>
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-12-2005, 18:26   

zeby pokazac ze da sie, tylko trzeba umic i miec cierpliwosc, a nie bezmyslnie gderac, gdy jeden przez drugiego sie przekrzykuje bo jeden ogladal TVNStyle, drugi TopGear, trzeci czytal AutoSwiat, a czwarty MotoMagazyn...

BTW: nie kazdy: czego najlepszym przykladem Mupik jestes, bo sprecyzuje : chodzi mi o interpretacje przebiegu i o to co w danym przypadku moglo byc zrobione, jak wielkie sa przerobki, zamiast pytac ile kosztowaly.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-12-2005, 20:15   

Hmm nie zczailem czytalem pele 2x twojego posta i kurcze niewiem:/ to dobrze czy zle ze spytalem o koszta?:>Moze dlatego ze z knajpy wrocilem :/
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-12-2005, 13:14   

Pele_Tipo napisał/a:
Romano i Marcin zakladam ze to nic dziwnego dla was jak i dla mnie

No jasne, że nic dziwnego - świstak to moje ulubione zwierzątko :lol:
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-12-2005, 19:30   

No to juz do drugiego kolegi jestem pewien.

Kto jeszcze ?? (dobrze Romano ze zostawiles to niedopowiedziane)
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-12-2005, 20:11   

Ja słyszałem że to jest wynik po zmianie cipa i włożeniu strumienicy posiadającej homo zamiast kata. Wszystko potwierdzone na hamo! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Pozdro
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-12-2005, 20:20   

Pele_Tipo napisał/a:
(dobrze Romano ze zostawiles to niedopowiedziane)

Jak ktoś siedzi w temacie to i bez mojej podpowiedzi będzie wiedział, ale z drugiej strony nie chciałem psuć zagadki :?:
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-12-2005, 22:10   

O to wlasnie mi Romano chodzilo, bardzo dobrze. :D Dla kogos kto w temacie nie siedzi nie powinna wiele powiedziec, a przynajmniej nic oczywistego tak jak dla nas. :roll:

Raku nie siej zametu - dezinformator. :lol:
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-12-2005, 00:24   

Pele_Tipo napisał/a:
Raku nie siej zametu - dezinformator


A co nie prawda?? :;>
Chyba musze zmienić informtorów! ;) :lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Jacutek 
witamy nowego



Wiek: 60
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 6
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 13-01-2006, 11:35   

Raku napisał:"Ja słyszałem że to jest wynik po zmianie cipa i włożeniu strumienicy posiadającej homo zamiast kata. Wszystko potwierdzone na hamo!"

+ oczywiście zestaw magnetyzerów (na paliwo, powietrze, chłodziwo, wydech i olej w silniku, skrzyni i głowie) oraz piękny chromowany komin :)
Mam nadzieję, że Pan G. tylko hamował to auto :) ??
Ten wykres jest dowodem na to, że "się da", pozostaje pytanie jakim kosztem i na jak długo? ... ale przyrosty piękne, byleby układ korb-tł. wytrzymał :) . Czy przy częściowych otwarciach nie ma dziur w momencie? Wolne obroty O.K.?? :-({|= :roll: Chodzi o to aby auto nadawało się do codziennej ekspl. a nie było jeżdżącym prototypem.
_________________
Jakoś auta na "F" lubię...
Temperówka, dwa Kaszlaki, Scorupa...była Croma kiedyś i 3 Scorupy....hmm...chyba pora na Ferrari 8) :lol:
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2006, 14:32   

no właśnie..... chciałoby się autko troszkę poprawić, ale bez przesady, by kiedyś podczas jazdy nei zacząć gubić elementów silnika :)

jak kiedyś (hmmm... czy to jest realne i prawdopodobne :D ) będę miał więcej czasu i funduszy to korci by nieo poprawić sobie autko, ale właśnie bez większej ingerencji; zwykły gaźniczkowy, więc z jednej strony łatwiej, ale za dużo też nie chciałbym cudować;

wylot - tu by się coś niecoś dało, przede wszystkim normalny tłumik, nie pospawany dogorewający jak w tej chwili :D
kata nie mam, zastanawiam się czy strumienice, niby fizycznie podparte rzeczywiście mają szansę coś dodać, pomóc wysysać spaliny.... jaki byłby koszt znośnej (bo samoróbka myślę prędzej zaszkodzi niestety) i efekty....
przy dolocie - czy filtr aż tyle by dał stożkowy.... tu się waham, nie chcę właśnie zbytnio brumbrum i hałasu, więc czy da coś odczuwalnego czy tylko ten hałas...
może wkład prędzej inny, by nie zmieniać zbyt budowy całości, w koncu tam też niby fabrycznie jest w temperce cyrkulacja odpowiednia spalin itp zwężka śmieszna przy filtrze itd.
gaźniczek - tu tak, można poczyścić, popolerować, dysze dać ciut inne, wypięknić cały kanał - przelot między podstawą dolną gaźnika a silnikiem, by był równiutki... no i tyla.

Nie chciałbym w sumei zbyt ingerować, chciałbym trochę poprawić parametry ale niekoniecznie drastycznie, i by nigdy nie przeciążać skadowych silnika by nic nie strzeliło, a wszystko oczywiście tanio, czyli same sprzeczności :D

może kiedyś ew dałbym komuś głowicę do wypięknienia, wypolerowania, by samemu nie grzbeać, zastanawiam się tylko jaki może by koszt takiej imprezy - podjechać i - 'zdemontujcie, splanuyjcie/wypolerujcie - załóżcie'; najlepiej przy okzazji ew remontu, ale samodzielnie - jaki koszt....

ogólnie nawet nie chciałbym brumbrum, znaczy się hałasu większego uzyskać, może to zbyt wieśnieackie by było jak na to autko, a jedynie troszkę w miarę rozsądku i oczywiście tanim kosztem podnieść moc, może moment przenieść na ładniejsze przyspieszenie... ale to kiedyś - może - kto wie....

trzeba wygrać w totka chyba :D bo nie ma czasu na to ale by się chciało mieć, a tak to się zapłaci i będzie.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2006, 01:15   

1. tak, Pan G. tylko hamowal to auto :D

2. na dosc dlugo jesli chodzi o trwalosc jednostki... generalnie byla robiona ta glowica prawie 2 lata temu, ale nie nalezy traktowac tego jako remont, ale glownie jako doprezenie. :D

3. co do zastosowania auta na codzien jest ono od dluzszego czasu bardziej prototypem ze wzgledu na awaryjnosc podzespolow (oszczednosci) oraz zapal do przeprowadzania kolejnych ewolucji :idea:

4. co do osiagow w codziennym uzytkowaniu to myslalem ze wyraznie to widac - wystarczy sie przyjrzec :roll:
No ktory z momentow i mocy jest wieksza przy obrotach 1,6k czy 2k czy 3k, tak samo jak i wyzej ;D
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
matt214 



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: RT
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-07-2011, 14:12   

Cytat:
Wiemy, że wydłubano z tego silnika coś ok. 120 km, ale czy wytrzyma więcej?


Skoro to jest takie same, to ile możnaby wydłubać?


Ja w swojej Temperowce spokojnie wyciskam 160km przy zamknietym prawie zamknietym odparowniku. Tylko wiadomo, musze troche przejechac zanim dojdzie do tej predkosci.
_________________
Tempra 1.6 '93 (Benzyna + LPG) PS. jeszcze na gażniku
  
  
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-07-2011, 14:17   

matt214, chyba mylisz jednostki oni mówią o mocy a ty chyba o prędkości :lol:

** Dodano: 03-07-2011, 15:17 **
po za tym nie odkopuj 5 letnich tematów ;)
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
matt214 



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: RT
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-07-2011, 14:25   

sorry, nie zauwazylem daty
_________________
Tempra 1.6 '93 (Benzyna + LPG) PS. jeszcze na gażniku
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load