|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Podniesienie mocy silnika... [rozdzielone] |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-12-2005, 16:49
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | Raku to juz w ogole jest cfaniak bo pewnie widzial juz ten wykres na innych forach |
Oczywiście
Dodam że z zaciekawieniem śledziłem ten projekt od samego początku...
Dlatego nie będe nic mówił!
Cytat: | Pytanie tlyko ile kolega zabulil za przerobke ?:>
|
Dużo zaoszczędził bo robił wszystko we własnym garażu...
BTW Pele po co wkleiłeś tu Coobciowy wykres? :;> |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-12-2005, 18:26
|
|
|
zeby pokazac ze da sie, tylko trzeba umic i miec cierpliwosc, a nie bezmyslnie gderac, gdy jeden przez drugiego sie przekrzykuje bo jeden ogladal TVNStyle, drugi TopGear, trzeci czytal AutoSwiat, a czwarty MotoMagazyn...
BTW: nie kazdy: czego najlepszym przykladem Mupik jestes, bo sprecyzuje : chodzi mi o interpretacje przebiegu i o to co w danym przypadku moglo byc zrobione, jak wielkie sa przerobki, zamiast pytac ile kosztowaly. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-12-2005, 20:15
|
|
|
Hmm nie zczailem czytalem pele 2x twojego posta i kurcze niewiem:/ to dobrze czy zle ze spytalem o koszta?:>Moze dlatego ze z knajpy wrocilem :/ |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-12-2005, 13:14
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | Romano i Marcin zakladam ze to nic dziwnego dla was jak i dla mnie |
No jasne, że nic dziwnego - świstak to moje ulubione zwierzątko |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-12-2005, 19:30
|
|
|
No to juz do drugiego kolegi jestem pewien.
Kto jeszcze ?? (dobrze Romano ze zostawiles to niedopowiedziane) |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-12-2005, 20:20
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | (dobrze Romano ze zostawiles to niedopowiedziane) |
Jak ktoś siedzi w temacie to i bez mojej podpowiedzi będzie wiedział, ale z drugiej strony nie chciałem psuć zagadki |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-12-2005, 22:10
|
|
|
O to wlasnie mi Romano chodzilo, bardzo dobrze. Dla kogos kto w temacie nie siedzi nie powinna wiele powiedziec, a przynajmniej nic oczywistego tak jak dla nas.
Raku nie siej zametu - dezinformator. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Jacutek
witamy nowego
Wiek: 60 Dołączył: 09 Sty 2006 Posty: 6 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 13-01-2006, 11:35
|
|
|
Raku napisał:"Ja słyszałem że to jest wynik po zmianie cipa i włożeniu strumienicy posiadającej homo zamiast kata. Wszystko potwierdzone na hamo!"
+ oczywiście zestaw magnetyzerów (na paliwo, powietrze, chłodziwo, wydech i olej w silniku, skrzyni i głowie) oraz piękny chromowany komin
Mam nadzieję, że Pan G. tylko hamował to auto ??
Ten wykres jest dowodem na to, że "się da", pozostaje pytanie jakim kosztem i na jak długo? ... ale przyrosty piękne, byleby układ korb-tł. wytrzymał . Czy przy częściowych otwarciach nie ma dziur w momencie? Wolne obroty O.K.?? :-({|= Chodzi o to aby auto nadawało się do codziennej ekspl. a nie było jeżdżącym prototypem. |
_________________ Jakoś auta na "F" lubię...
Temperówka, dwa Kaszlaki, Scorupa...była Croma kiedyś i 3 Scorupy....hmm...chyba pora na Ferrari |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 14:32
|
|
|
no właśnie..... chciałoby się autko troszkę poprawić, ale bez przesady, by kiedyś podczas jazdy nei zacząć gubić elementów silnika
jak kiedyś (hmmm... czy to jest realne i prawdopodobne ) będę miał więcej czasu i funduszy to korci by nieo poprawić sobie autko, ale właśnie bez większej ingerencji; zwykły gaźniczkowy, więc z jednej strony łatwiej, ale za dużo też nie chciałbym cudować;
wylot - tu by się coś niecoś dało, przede wszystkim normalny tłumik, nie pospawany dogorewający jak w tej chwili
kata nie mam, zastanawiam się czy strumienice, niby fizycznie podparte rzeczywiście mają szansę coś dodać, pomóc wysysać spaliny.... jaki byłby koszt znośnej (bo samoróbka myślę prędzej zaszkodzi niestety) i efekty....
przy dolocie - czy filtr aż tyle by dał stożkowy.... tu się waham, nie chcę właśnie zbytnio brumbrum i hałasu, więc czy da coś odczuwalnego czy tylko ten hałas...
może wkład prędzej inny, by nie zmieniać zbyt budowy całości, w koncu tam też niby fabrycznie jest w temperce cyrkulacja odpowiednia spalin itp zwężka śmieszna przy filtrze itd.
gaźniczek - tu tak, można poczyścić, popolerować, dysze dać ciut inne, wypięknić cały kanał - przelot między podstawą dolną gaźnika a silnikiem, by był równiutki... no i tyla.
Nie chciałbym w sumei zbyt ingerować, chciałbym trochę poprawić parametry ale niekoniecznie drastycznie, i by nigdy nie przeciążać skadowych silnika by nic nie strzeliło, a wszystko oczywiście tanio, czyli same sprzeczności
może kiedyś ew dałbym komuś głowicę do wypięknienia, wypolerowania, by samemu nie grzbeać, zastanawiam się tylko jaki może by koszt takiej imprezy - podjechać i - 'zdemontujcie, splanuyjcie/wypolerujcie - załóżcie'; najlepiej przy okzazji ew remontu, ale samodzielnie - jaki koszt....
ogólnie nawet nie chciałbym brumbrum, znaczy się hałasu większego uzyskać, może to zbyt wieśnieackie by było jak na to autko, a jedynie troszkę w miarę rozsądku i oczywiście tanim kosztem podnieść moc, może moment przenieść na ładniejsze przyspieszenie... ale to kiedyś - może - kto wie....
trzeba wygrać w totka chyba bo nie ma czasu na to ale by się chciało mieć, a tak to się zapłaci i będzie. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2006, 01:15
|
|
|
1. tak, Pan G. tylko hamowal to auto
2. na dosc dlugo jesli chodzi o trwalosc jednostki... generalnie byla robiona ta glowica prawie 2 lata temu, ale nie nalezy traktowac tego jako remont, ale glownie jako doprezenie.
3. co do zastosowania auta na codzien jest ono od dluzszego czasu bardziej prototypem ze wzgledu na awaryjnosc podzespolow (oszczednosci) oraz zapal do przeprowadzania kolejnych ewolucji
4. co do osiagow w codziennym uzytkowaniu to myslalem ze wyraznie to widac - wystarczy sie przyjrzec
No ktory z momentow i mocy jest wieksza przy obrotach 1,6k czy 2k czy 3k, tak samo jak i wyzej |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
matt214
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 41 Skąd: RT
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-07-2011, 14:12
|
|
|
Cytat: | Wiemy, że wydłubano z tego silnika coś ok. 120 km, ale czy wytrzyma więcej?
Skoro to jest takie same, to ile możnaby wydłubać? |
Ja w swojej Temperowce spokojnie wyciskam 160km przy zamknietym prawie zamknietym odparowniku. Tylko wiadomo, musze troche przejechac zanim dojdzie do tej predkosci. |
_________________ Tempra 1.6 '93 (Benzyna + LPG) PS. jeszcze na gażniku |
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-07-2011, 14:17
|
|
|
matt214, chyba mylisz jednostki oni mówią o mocy a ty chyba o prędkości
** Dodano: 03-07-2011, 15:17 **
po za tym nie odkopuj 5 letnich tematów |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
matt214
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 41 Skąd: RT
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-07-2011, 14:25
|
|
|
sorry, nie zauwazylem daty |
_________________ Tempra 1.6 '93 (Benzyna + LPG) PS. jeszcze na gażniku |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|